Телефоните и оценката за "дисциплина" отвличат вниманието от проблемите на образованието
Коренът на проблемите - защо учебната среда и уроците са толкова безинтересни, че учениците предпочитат социалните мрежи и защо учителите не успяват да вдъхновяват децата
Обратно в новинатаКоментари - Телефоните и оценката за "дисциплина" отвличат вниманието от проблемите на образованието | Днес.dir.bg
Коментари
Децата трябва да учат, че НРБ е незаконна болшевишка кочина и че химнът е "Шуми Марица".
Ха, добро утро! МОН прави всичко възможно за да не се насочва вниманието върху некадърността на всички държавни чиновници, учители и директори! Това са виновниците за това, което се случва! ВИНАГИ са виновни хората В системата за нейното състояние! Не са виновни ползвателите! Запомнете го това! МОН СА ДЪНО! ДЪНО!
"Проблеми в образованието"???? Няма такова нещо. Долни инсинуации. Това е като да твърдиш, че има корупция, което е абсолютно невярно.
Няма лошо да не се използват телефони по време на час.Няма да преписват по време на контролни от тях и даскалите ще цъфнат колко не работят
Телефоните отвличат вниманието не само на учащите се, но и на много други по-възрастни.
Началното образование в България е на европейско ниво, дори по-добро от някои страни в Европа. Големият провал започва в прогимназията, защото няма нито един университет в България, годен да произведе кадрови потенциал за това ниво на училищното образование. Търсете корените на проблема и в "университетите". А там пък какви кадри са, ум да ти зайде. Дори не могат да говорят правилно.
Няма да има адекватно образование в България, докато в МОН се разпореждат професори, академици и др. от сорта далавераджии, които обкновено командват министъра. Дори по-лошо, ако и той е от тази клика.
МОН най-накрая да се съсредоточи върху генералния проблем и да престане да прави експерименти с деца - да оправи учебните програми и да разпредели нормално учебния материал, така че да има време да се упражнява. Реформата със завършването в 10-ти клас доведе единствено до това да се смъкне материал надолу. В шести клас учат теория на вероятностите и решават задачи от комбинаторика - така, помежду другото. В пети, пак помежду другото, учеха свойства на металите и относителни тегла, без изобщо да са виждали Менделеевата таблица и да знаят що е то елемент, групи и т.н. Откъслечна, неструктурирана и непоследователна информация, която се забравя след най-много 2 месеца.
Защо, защо, та защо........ защото е по- лесно да мързелуваш, вместо да се трудиш. И защо да се трудиш, след като всичко ти се дава наготово така или иначе? Всички онези, които са изградили днешната цивилизация и благата, които ползваме - мислите ли, че някой се е мъчил да им прави уроците интересни? Имате ли представа при какви условия са придобивали знания?!? Няма как нещо да изисква труд, концентрация и дисциплина и да е забавно, весело и не знам какво. Нямат мотивация да учат и да се развиват защото всичко получават наготово от нас, които навремето сме учили без да ни е интересно, но ни е било необходимо. Ще го разберете когато се изчерпят ресурсите, генерирани през поколенията проявили воля и дисциплина.
Това не е за сефте! Още от средновековието Византийските императори са наричали българския народ с прозвището "Дървеноглави" -"ξύλινοκέφαλοι" /ксилинокефали! Та чак до наши дни, все още говорят в Европа, даже и в Молдова, че българите са тъпи! Нормално, когато тъпанари обучават тъпанари!!! Каквото искате говорете и коментирайте за Соца, но тогава всеки си намираше мястото според успеха в училище! Имаше професионални средни училища, и така наречените Техникуми бяха от по високо ниво от СПТУ. Така системата прецеждаше знаещи от незнаещи.... А, даскалите бяха строги и не правеха компромиси! Като си тъп с тъпи родители, почвай работа и учи вечерно! В Университет се влизаше с доста знания и конкуренцията беше голяма!!!
Че то и по мое време много от уроците бяха безинтересни, но училището не е забавление и шоу програма. Доброто обучение в малка или голяма степен изисква упражвянате она принуда върху ученика и полагането на усилия и старание от негова страна. В момента се вижда, че на добра воля не стават нещата, поне не за всички ученици, затова трябва да има някакви радикални мерки. И това да им вземат телефоните е най-малкото. Колкото да оценката за дисциплина, аз лично не приемам, че някой който е бягал от училище или е участвал в побоища трябва да е отличник. Нека бъдещия работодател или университет получава шнформация не само за оценките по дисциплините, но и за отсъствията и проявите на ученика в училище.
ОбразУванието отвлича вниманието от знанието. Демек, мижи да те лажем, че даваме на децата необходимите им за живота знания, в училище.
Докогабе? Няма институт блбла. Има фондация защо заблуждавате че това сороско изчадие има нещо научно? Докато не изгоните тези сороски нпо образование няма. Ако си направя фондация,,министерски съвет,, ставам ли правителство!?
Родител на две в ‘елитно училище’ Нещата са трагични откъм дисциплина с или без телефони. Една от причините са подобни чуждестранни агенти като този институт и разните други фондации които са превърнали учителите в уплашени лектори които не смеят да повишат тон. Не могат да изгонят дори от час да не говорим от училище. Дисциплинирането е иззето от правомощията на учителите и не може да се филтрират вредните ученици. Сега тука ще скочите че соча с пръст някой и дайте така не може и нали да не стресираме детето то не е виновно и тука то не е проблема че е такова - е заради тази псевдохуманност ще ни управляват утре хулиганите и неграмотните - щото им минават номерата. Всички елитни училища се разбиват целенасочено в полза на частните където парадоксално има повече дисциплина и възпитание. А тези приказки как не съответствало на нуждите на бизнеса - типичната сороска демагогия - училището трябва да създава личности с щирокхкръгозор а не слуги за елита. И тези от института си мислят сигурно че са елит, но ги чака тежко разочарование. Като онези от митинга на орлов мост 90та
и да учат, че "демократическата" кочина е по-долу даже и от комунистическата. По плодовете им ще ги познаете.
Нета е пълен с клипове на унижени че даже мандръсани даскалици..нпо харесва това Отделно малките правят ,свирки, на батковците. И момченца и момиченца..
Коренът на проблемите в МОН. Коренът на МОН в политиката. Коренът на политиката в Посолството. Коренът на Посолството....
На калпава образователна система телефоните й виновни. И учениците, родителите, "социалните мрежи"...
Една от фундаменталните грешки на тези предложения и като цяло на налагащия се нов подход към образованието е тъй нареченото "интересно" – на учениците да им е интересно. Не, не трябва да им е интересно. Образованието не е забавление. Консуматорското общество на 20-ти и 21-ви век е подменило редица ценности с техни ерзаци, най-вече "щастие" с "удоволствие". Оттук тръгват огромна част от проблемите на модерните западни общества. Груба грешка е да се залага при избработване на една учебна програма идеята, че ученикът, особено този на 7 – 14 години, има устойчива представа за това кое е важно в живота. А животът, както порасналите възрастни знаем, е изпълнен с неща, които не са интересни, но са важни, и които в крайна сметка носят удовлетворение, макар докато ги правим да ни е било скучно. В психологията това са принципите на отложено удовлетворение и на моментално удовлетворение. Основна възпитателна задача първо на родителите, а след това и на началните учители е децата да разберат, че отлагането на удовлетворението е това, което води до развитие и което стои в основата на появата и добруването на човешките общества и на цивилизацията изобщо, а не моменталното удовлетворение, изразено чрез "не ми е интересно".
Столетник лежи на смътния одър и си мисли : "Видях много неща, бях на много места, но до ден днешен не разбирам защо трябваше да учим тангенс и котангенс в училище...". От всичко по малко и накрая нищо. Профилирайте средното образование.
Проблемът не е в безинтересните уроци. В този живот не може всички да им е смляно на децата, за да им е интересно. Проблемът е обратен, всичко се прави “интересно”. Трябва да научим децата, че някои неща не са приятни, че в живота занапред няма всичко да им угажда.
Що ми сложи минус бе? Идеята за "хуманитарни и математически" паралелки води началото си от късния соц. И тогава е имало умни хора, които са разбирали, че децата не са еднакви (колкото и да се опитваха да ги направят такива)... На едно му върви математиката, на другото литературата, на третото езиците... Кръжоците бяха друго хубаво нещо. Например аз ходих на кръжок по информатика, ракето-моделизъм, билкарство и медицина, есперанто... и повярвайте ми, всичко беше интересно.
Къде, ако не в ИПИ, ще напишат този забележителен текст!?! Дива либерална пропаганда, маркирана като "академичен текст". Чалга до скъсване, брутално игнориране труда на учителите в продължение на много години, масирано инжектиране на супер съмнителни "ценности", милион учебници, писани от долни търгаши. В основата на всички неблагополучия е качеството на съвременното българско семейство, оставило възпитанието на децата на телефоните и телевизорите. Но, не плачи, сърце! Демокрация е.
Ей с такива разсъждения като Вашите, ще си тъпчем в старите модели. Децата ми са с отличен успех в училище. Малкото е в прогимназия, голямото в гимназия. Голямото вече ходи на училище и му е интересно, защото е в профилирана гимназия и учи нещо, което истински го вълнува. До седми клас ходеше на училище с отвращение, макар и с отличен успех. Малкото също ходи с отвращение И сотличен успех. За "интересно" и "леко", "смляно" и пр. може да говори само човек, който не е отварял учебник. Поне 30-40% от материала е зазубряне на напълно ненужни неща и напълно неадекватен за времето си. Историята защо не е обвързана със смисъл като стратегии и начини на мислене, цялостно завършени истории, а е само сухо и безсмислено изреждане на дати и факти? Защо не ги учат как да си изчислят данъците като пораснат? Как да четат критично фалшиви и изкуствено генерирани новини, как да проверяв? Защо биологията не я обвържат с въпросите как да са здрави, какво се случва в организма при здравословен и нездравословен начин на живот (спорт, хранене...)? Ама ако точно биологията я обвържат с това, училищните лафки ще фалират и ще назрее бунт, че децата стоят по задължение по 10+ чАса на ден залепени за чиновете! Защо не наблегнат на битовата химия? Защо няма повече изкуства и умения - растениевъдство, плетене? Ако имаше съответната база (не само един изпържен асфалтиран двор) за спорт, ако имаха различни творчески занимания с ръце, ако имаха музика и инструмент, езиците да се преподаваха адекватно в начален и прогимназиален курс - повече с игри, разговори и постепенно въвеждане на писане и граматика, щяхме да сме в друго измерение. Моите деца, като имат организиране творчески занимания, движение и общуване по смислени теми, за телефони не се сещат. Убеден съм, че масово децата не биха се сетили. Но чиновниците, дето само търкат столовете по министерствата, а както се вижда и коментиращите, са застинали в някакво безкрайно ограничено мислене и бълват зловрено количество за сметка на качеството!
Подкрепям изцяло. Не става всичко да им е "фън", купон. Тая мода я довяха западните ветрове и виждаме резултатите.
Вие жив учебник виндал/а ли сте, че коментирате така? Предполагам не! Не става въпрос за интересно и безинтересно, а за смислено и безсмислено. Последното преобладава в учебниците.
Като се има предвид, че отново счетоводителя на научната мафия е министър на образованието, не чакайте някаквъв смислен напредък там. Родитилити ще спят спокойни, чи учиницити са в сигурнити ръцие на учитилити им.
Учениците си имат ПРИМЕРИ от реала - ББ, ДП... Дянков съветвал синовете си ДА ИГРАЯТ ФУТБОЛ, за да станат ПРЕМИЕРИ като Бистришкия тигър.
Колега, да не забравим и Станциите на младите техници, където огромна част от научно-техническата интелигенция засмука първо мляко.
Не става въпрос за фън, а за купища безсмислен материал, който нито е приложим, нито развива начин на мислене. Разгледайте учебниците и програмата и след това коментирайте!
ДОКАТО оценките в БГ училищата ЗАПОЧВАТ от СЛАБ /4/ ,рИформата в образУванието в България ще е като надписа в дантевия АД--/по памет /- Надежда ВСЯКА тука оставете! /
По време ОНО в един клас -30 до 40 УЧЕНИКА имаше 3-4-5 незнаещи , а сега е обратното--2-3 до 5 деца идват в училище да научат нещо.Останалите- да не са си вкъщи.
Тангенсът например има много просто и практическо приложение за задаване на ъгъл, по-удобен от градусите даже. Той показва с колко единици се издигаш на единица разстояние. Напр. наклон от 2% е издигане с 2см на всеки метър. Това е тангенс. И плочкаджиите и шофьорите и майсторите на покриви имат вземане даване с този начин на даване на наклон, а то си е чист тангенс. Да живее СМГ-то!
Глупости. Докато родителите не си влязат в ролята и не поемат своите отговорности, учителите нищо не могат да направят.
За ДП не знам, но ББ наистина е пример и защо разни малоумници си подхранват самочувствието като припяват за ББ. Че то в БГ малко са по-умните и кадърни хора (и политици) от него.
Липсата на дисциплина също е основен проблем. Нямам в предвид да са като в казарма, но поне да имат ясна представа защо са в училище ,със съответната отговорност за това. Ако не искат да са в училище ....ОК , но да не пречат на другите
Статията е пълна с граматически и смислови грешки. При това не е превод, а текст на български език. В училищата повечето ходят, защото ги задължават. Трябва който има желание да учи, да се отделя в елитно училище, а останалите да се сортират според интелигентността им и да им се дава професионално обучение по техен избор и според възможностите им. За всички нас има място под слънцето и всеки може да бъде полезен за себе си и за обществото, но образованието отлага и губи ценни години от живота на младежта. Една подходяща квалификация в млада възраст, би дала летящ професионален старт на млади хора, които иначе биха седяли бездейни и без самочувствие и блелли в телефоните си, вместо да печелят пари и да се развиват.
Дисциплината в момент е толкова голям проблем, че трябват смели решения. Във всеки клас по правило има 4-5 черни овци, които абсолютно тровят учебния процес, затова задължително да се въведе оценка по "дисциплина" и двойкаджиите в края на всеки срок от всички паралелки да се отделят в отделна паралелка, за да не продължават да пречат на децата, които искат да учат, и учителите, които всемсто да си предават урока, а се занимават с пъдарстване. В края на срока проявилите реално желание да се поправят може пак да се върнат в "нормална" паралелка. Както е във футбола - не играеш добре, изпадаш в долната група, подобряваш се и се връщаш. И отнемане всякакви права на родители да комуникират нерегламентирано с училищните власти. Който не е съгласен със системата, взима си хубавеца и го праща в частно училище да го търпят срещу съответната сума.
Защо се трият коментари?!? Накратко, писах, че за четири години моето има доста похвали и само две забележки по невинни провинения. След разговор вкъщи, тези провинения никога не се повториха. Обаче, аз следя всичко в електронния дневник. И, не - моето дете е далеч от "зубър"/отличник. Всичко постигаме с труд, но уважаваме дисциплината. За тези четири години, ми направи впечатление, че децата на родителите, които са най-големите радетели за права и свобода, са най- трудно поносими в клас.
Моето в събота ходи на курс в частно училище. Ами, дисциплината там е съвсем различна. Ако, по неведом начин получа някакво наследство, бих го използвала до стотинка за образование и частно училище. Заради дисциплината там.
Училището не трябва да е задължително и за слаб успех и лоша дисциплина да се изключва? Тогава всеки, който иска да бъде успешен и пълноценен в по-нататъшния живот, ще спазва доброволно ВСИЧКИ изисквания!
Когато нямаше интернет, а оценка за поведение имаше, имаше и намалено поведение с решение на учителския съвет - преди десетилетия. Но тогава и родителите и учителите имаха авторитет и не се акцентираше върху "правата", а върху задълженията на ученика. Държавата заделя достатъчно пари, но отиват в грушни джобове. Повече безплатни занимания по интереси - спорт, музика, танци, рисуване - свободното време трябва да е запълнено по някакъв полезен и приятен начин. Децата имат нужда от авторитети, но не тези дето сами ще намерят скитайки по убици, градинки и молове.
Много работи трябва да се променят, за да тръгне образованието напред. 1.Парите НЕ бива да следват ученика. 2. Детски - метски, помощи за щяло и нещяло - спирайте ги! 3. Онова безумие, наречено "Първа" и "втора" гимназиална степен - механично привнесена от "европейските ни партньори" - махайте ги! Нито един ученик НЕ напуска училище след 10.клас (първата степен). Не казвам, че мързелите ходят на училище, о, не. Те просто се водят ученици и то колкото се може по-дълго, за да могат родителите им да получават детски я от Германия, я от Белгия, я от Франция. Заради същата тая дивотия, учебният материал в 8, 9 и 10 клас е ужасен - биология, химия, физика - тежки, сериозни науки са наблъскани по 3 - 4 пъти седмично, така че дори и тези, на които им се учи, да се отвратят напълно... Колко още имам да разказвам, охоооо...