Таксиметрова криза в София

Таксиметрова криза измъчва жителите и гостите на столицата през последните седмици. Чакането след обаждане на диспечер може да продължи часове.

Обратно в новината

Коментари - Таксиметрова криза в София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ОК Супер Транс не приема поръчка с предварително заявен час !!! Често пъти съм опитвал да заявя предварително час, най-вече когато трябва да пътувам за летище София и гоня полет, но ОК Супер Транс винаги отказват. От близо 2 години операторките на ОК Супер Транс не си вдигат и телефоните, а когато се обадят, казват че имали много обаждания и поръчки. От шофьорите на таксита научих, че това е манипулация и не е вярно ! Такситата чакали да получат възлагане, а операторките на ОК Супер Транс не си вдигат телефоните да приемат поръчки. Според някои таксиметрови шофьори това е по нареждане на собствениците на таксиметровите компании. Целта е да се симулира недостиг на таксита, за да се увеличи цената на услугата, а по този начин да се увеличи и печалбата на собствениците на таксиметровите компании. МАФИЯ !!!

Имам три въпроса към г-н Ризов. 1. Той какъв точно се явява в този бранш - шофьор или превозвач? 2. Ако на един адрес се съберат коли на 2-3 фирми какво точно се случва според неговия гениален съвет към хората да поръчват на всички фирми? 3. Каква точно е функцията на фирмите в таксиметровия бранш - защо те не са превозвачи и защо те не се ангажират с издаването на документите на шофьорите - в крайна сметка за какво точно им плащат тези хора? Не очаквам отговор

Пуснете UBER обратно! Ще има коли за всички. С по-добро обслужване. С по-нови коли и на цена от 0.49 лв. за километър. Пък бакшишите нека искат минимална цена от 1.60 на км. и да не вдигат телефони и да не взимат хората за кратки курсове. САМО UBER ще ни оправи и тия малоумници да си намерят истинска работа или да си оправят обслужването.

Не мога да им съчувствам на алчните и прости бакшиши. Особено много се настроих срещу тази необразована и нагла паплач, след като последните два пъти, когато поисках да хвана такси, 4 бакшиша ми отказаха, защото, видите ли - съм искала да пътувам на много кратък курс - едва на 5 км! Говоря за софийските бакшиши. Те искат курс от Банкя до Дружба 2, за да те качат. За 5 километра не си правят труда! Гадове мръсни!

Г-н Ризов дали се е потвила скоро да си поръча такси за точен час? Всички такси компании отказвата такава поръчка, освен ако не се пътува за летище или овтогара. Така че хайде да не дават съвети на клиентите си какво да правят или поне първо да знаят какво препоръчват.

Да ме прощават тези със жълтите коли, ама по голями прошляци от тях няма. Как не ги е срам да обслужват клиенти по потник и джапанки, смърдящи на пот и урина. А сега даже са и със шапки да не замръзнат празните им глави. И когато видиш една такава трагедия на пътя ти иде да се качиш и да не слезеш цял ден.

По мои сметки липсата на таксита през декември, намали вредните фини прахови частици от колите в София от 13 мкг/м3, на 12 мкг/м3 (макс. допустимата норма е 50 мкг/м3). В същото време велоалеите очертани по улиците увеличиха това замърсяване от 12 мкг/м3, на 14 мкг/м3. Тримата велосипедисти ползвали колело в София през декември все още са живи.

Не желаят да приемат поръчки за фиксиран час.И изобщо не отразяват обаждания даже от лоялни клиенти,при това за дълги курсове. Ако случайно проработи мобилното приложение-пак е късмет.

УБЪР ИЛИ ЮБЕР СПЕЧЕЛИ ДЕЛОТО И СКОРО ЩЕДОЙДЕ ОТНОВО В БЪЛГАРИЯ СЪГЛАСНО ЕВРОПАТА.ДА ГИ ВИДИМ ТОГАВА БАКШИШИТЕ НАХАЛНИ И МЪРЗЕЛИВИ.

Днес ми се случи нещо много странно - видях един колоездач, облечен като ескимос, да кара колелото си по велоалеите на Г.С.Раковски, а там колоездач не бях виждал поне от един месец.

Като няма такси, се качвам в колата и си върша работата. Ако отивам на гости, просто не пия и си карам напълно трезвен. Таксито е точно заради това - да мога да пийна нещо и да не шофирам след това. В тази криза за таксита явно ще си карам колата.

Забравяш drink&drive услугата.

Ужасно е!!!! От Гео Милев стигнах до Министерски съвет пеш, докато се опитвах да си хвана такси. Аз вече знам, че по отношение на надеждност, такситата са пълна 0. Тва е несериозно и е нещо, на което тотално не можеш да разчиташ.

Аз си ги перем на лев и педесе отдавна, клиентела има и оплаквания няма, имам си и абонаментни хора които возя сутрин и вечер( без отстъпка). Къв е тоя рев не разбирам, явно некой не му се бачка

Най-добре ще е бакшишите да започнат да използват рикши. Така ще се появи някой по велоалеите, които сега си стоят празни.

Звънете на папи такси перник = вози в София , евтино и законно .

Всичко е тенденциозно...аз имам проблем с това да си извикам такси от месеци, не става дума само за последните седмици..и наскоро, когато все пак успях да извикам такова, си поговорих с шофьора, който каза, че от една страна диспечерките се размотават и нарочно не отговарят на обажданията, а отделно и много шофьори, особено в лошо време, предпочитали да се приберат вкъщи, вместо да работят...та, таксита винаги е имало, просто няма желание за работа!

Както винаги в България се копира сляпо нещо от други държави, без да има условия за него, както е с велоалеите. Очевидно е, че в Холандия например нещата стоят по съвсем друг начин и велоалеите са част от една система, която липсва в България. Истината е, че в София е особено вредно да се правят велоалеите, както ги правят досега - с очертавана на велоалея по съществуващ тротоар и по-рядко по улица. Очевидно бакшишите се правят своите сметки за тези велоалеи, но в случая техните интереси съвпадат с интересите на останалите граждани, с изключение на една малка, креслива и агресивна група велосипедисти.

Съгласен съм напълно. Дай тогава акъл как да стане. Кое да съкратим, за да угодим и на тази креслива група, която в някои градове, да не кажа в повечето в белите държави е мнозинство. Кое да съктратим, като не е мислено досега - тротоара ли, парка ли да изсечем, да съборим малко сгради ли или да свалим хората от колите....Аз предлагам да премахнем движението на коли от някои райони на центъра. Само градски транспорт, пешеходни и велоалеи, в някои зони пак повтарям. Като няма система, както казваш, трябва да се правят компромиси. Това според мен е най - компроимисно. Ти можеш ли да дадеш предложение, или само велосипедистите да ги разстреляме, че да има къде да се возим с таралясниците си?

Като за начало може да "разстреляме" всички използващи термини като таралясник, бракма и други подобни. Те са особено вредни, защото пречат за провеждането на нормален диалог между хората.

ОКОЛО ПРАЗНИЦИТЕ. Когато отминат ще се нормализира. Ако увеличат таксата на км. това няма да удвои такситата.

Може да сложат 1 лев, но ако махнат първоначалната такса, такса повикване и плащането по време.

Това липсващо звено в еволюцията, т.е. бакшиша, колкото по-бързо изчезне като професия, толкова по-добре.

Вероятно са прави, че от 8-ми декември такситата не достигат. Аз пътувам с такси веднъж месечно и на 16 декември изобщо не можехме да стигнем до "изчакайте обаждане на оператор" след многократни опити през няколко мобилни оператора. После като се връщахме пак с такси същият ден, успяхме да се свържем след десетина опита. Явно има някакъв проблем, защото преди това се свързвахме веднага и таксито идваше до 5 минути.

Верно, колоездачите имат вина. Вместо на колело, могат да се возят на такси. Ами задръстванията от алеите точно обратно влияят - качват сметките за такси, а тоз умник асоциист казва, че пречат на превоза...... Аз два - три пъти в годината се качвам на такси, знам километрите до дестинацията и повярвайте ми, както да смятам първоначална такса, повикване и незнам си какво, никога не съответства на километрите. А пък касов бон не съм виждал от такси никога за 10г. Повечето таксита са без изправни гуми, в ужасно състояние техническо. За шофирането няма да коментирам. Оправданията на таксиметровите компании са много, но в този вид услугата им просто не струва 1 лв. на километър, хеле пък 1,20. Отказите от кратки курсове пък са най - дразнещото нещо, което може да ти се случи като потребител. Лошото е, че малкото читави таксиджии страдат заради многото нечитави, ама в тази страна е така. Това ще е ситуацията до края ни!

По-добре така, отколкото многото да страдат заради малкото.

Не разбрах кое е по добре, че сега целият народ мизерува заради десетина двадесет хиляди крадци......

Да се оправят едноклетъчните бакшиши...Да емигрират. Аман от необразовани всичко-можещи....

Такситата идват до 5 мин. Има ги навсякъде. Тарифите им са достатъчно високи и сега за качеството на предлаганата услуга

Глупости

На мен ми е интересно защо всеки път като пътувам от Мол София до у.Щросмайер поне 2 идиоти ми отказват да ме качат.И после искали минимални цени ! Трябва да има наказания за отказан клиент. И крайно време е да забранят на всички таксита които не са хибрид или електро да спират в центъра на стоянка да видим тогава от какво ще се оплакват !

Велоалеите - очевидно те нямат място на тесни улици или по тротоарите, както е в София. Велосипедистите от край време имат право да си карат по улиците и само децата до 12 години да са по тротоарите. Сега велосипедистите са по тротоарите, пешеходците трябва да вървят по улиците, а там където теглиха една боя за велояалея по улиците, задръстванията от огромни, стнаха свръхогромни и съответно замърсяването на въздуха от колите се увеличи.

Като българина спре да кара автомобил който му е набор може и да се намали замърсяваето :)

Аз съм на над 60 години, колата си я купих нова преди 2 години. велосипедистите да си карат по улиците, без специални велоалеи за тях, пречещи най-вече на пешеходците и особено на майките с детски колички, за които няма място на тротоара заради велоалеите.

Наистина е трудно да викнеш такси тези дни - пиша го от собствен опит. Не знам защо е така, може би наистина 20% от такситата си подновяват разрешителните и не работят. Минимална цена не трябва да има, иначе къде е конкуренцията

Кризата е според поговорката "Лакомо дупе - кръв се..ре". Не може да откажеш курс примерно Ц. Гара - Халите или пл.Възраждане - Банишора, защото било наблизо. Всеки иска да печели от Летището до Пловдив. но не става. Копърките пържат на по 3-5лв/км.

има и велосипеди,може и пеша.все добре за здравето.ама сме мързеливи

Ама как е написано само че колите са блокирани от държавно-общинските процедури, алооо това се прави за един преди обед. Но когато те мързи и ще носиш от 9 кладенеца че нещата не стават.

да има криза за бакшиши ако столичния обществен транспорт беше добре развит като в нормалните държави. Сега ще ни види голия г.з цяла Европа. Тези управници толкова могат!

Uber

Да махнат тези идиотски велоалеи , ограничават движението , а и никой не ги ползва, а иначе нищо лошо няма в една минимална утвърдена цена, навсякъде е така в Европа

В Европа най-вече Холандия и Германия половината ползват и ходят на работа с велосипеди. Ако ти пречат велоалеите може и тротоарите да махнем да има къде да паркирате.

Не съм забелязал да сме в Холандия, а и скоро няма да станем

А най добре е ти да се махнеш към родното си място и ще стане добре за всички....

цената за километър е ниска но бранша ни е близо до народа.все пак има благородни хора дето искат кацествен живот а не да са в реис с мизерниците

Денонощния градски транспорт ще реши мъката ми се струва. Ще останете да возите само баровците, ма и те са бая стиснати в тая страна, да знаеш.....

изисквания за шофьор на убер-кола с 4 врати до 15годишна, преглед на колата за 1г ($20), застраховка, талон и книжка мин от 1г, проверка за криминално досие (24ч) и си готов, ако ти се работи пътя е твой

няма помпи и няма как клиента да не плати...

Нямаме нищо общо със САЩ - и не в мисленето, а в икономиката - работа, администрация, пътища.

Аз даже по 3 лева на километър ще плащам, ама искам хубава чалгичка и миризма на пот в колата, а не да ми пускате Моцарт и да ми говорите като Шекспир!

:-) :-) :-)

TIREX

ххахахахах каква криза при копърките? висят съсъ десетки н а летището и гарата и вземат по 80 ЕВРО до центъра 100 до Люлин

И тия като Банско. Онези забавят лифта нарочно за да направят нов, бакшишите пък искат по високи цени и да спират където искат.

Увеличение на каква база??? Вдигнат бензин, чисти коли, липса на цигарен смрад, чисти и възпитани шофьори, липса на чалга??? На каква база искат увулучение????

Естественно по-добре е вонящ на чесън и алкохол клиент, защото ти си такъв... увулучение... неграмотник .

Увеличение* Извинявам се!

Аз си искам Uber. Аман от монополи и картели.

При лев на км ще се возят сами.Няма плащам на тези изнудвачи. Личната кола с Дринкин-Драйв и всичко е ок.

Аз си имам 2 приказки: 1. Който не става за нищо друго, става бакшиш 2. Бивш бакшиш няма В София такситата са прекалено много, а кризата сега е фалшива, защото искат да вдигнат цените и не работят.

Абсплютно вярно,затова съм обявила пълен бойкот на бакшишите!

и аз

Само ги вижте по колко таксита киснат по улиците и чакат. От няколко годи се отказах от софийските таксита. Ако не е удобно да стигна с колата ползвам градски транспорт.

Това с такситата в бус-лентата не е лоша идея - те все пак са обществен транспорт (при това екологичен - почти всички са на газ). Вярно, че понякога вело-алеите им изяждат стоянките, ама и вело-алеи си трябват. И то най-вече зимата, когато са хлъзгави пътищата и си трябва физическо разделение с колите. Получава се нещо като яйцето и кокошката: вело-алеите зимата са празни, защото хората не смеят да карат зимата, защото не навсякъде има вело-алеи, а когато ги има са задръстени с коли, или сняг.

От около 10тина години семейството ми се движи в София само с такси. Не одобрявам новите цени, искани от таксиметровите шофьори.За тези, които считат градският транспорт за алтернатива на такситата отбелязвам, че за определени професии е необходимо максимално гарантиране на защитата на чужди лични документи,поради което не е добре те да се пренасят чрез трамваите, в които са подложени на атаките на бригадите за ударен соц. труд от джебчии. Имаше такъв казус преди години с колега, която само не получи инфаркт, когато джебчии в трамвай 2 бяха сразяли с маркетно ножче дъното на чантата й, бяха измъкнали парите на клиента й за плащане на държавната такса на една искова молба и колегата възстанови тази пари от личните си финанси...

Щех да ти разкажем един виц за адвокат, ама гледам нема нужда.

За всяка професия си има вицове, но не виждам тяхната връзка с темата на статията. Специално за рамките на София по-евтино излиза човек да ползва такси, за да си свърши служебната работа, вместо да ползва личното си мпс, което обичайно не е на нула години и на 100 км. пробег....

Алоу, адвокатчето, що не си купиш кола, а може и велосипед?

Защото сметките за превоза на документите също влизат в адвокатския хонорар ,което би увеличило неговата стойност

аксиджиите едно си знаят едно си баят. "Минимална цена...пречат им вело алеите...скъпи им горивата...повече права за тях по ЗДП..." Да си огледнат помпите и качеството на кадрите в бранша. С минимална цена ще останат още по-малко.

Точно тук е измамата в ниската цена. Тези които те убеждават че возят с 15ст. по-малко накрая ти искат същата сметка като другите,че някой път и по висока. Трябва да се уеднаквят цените както е в цяла Европа.

Абе, кой би не иска да рекетира държавата! Тия негодници - също!

Метрото вече покрива огромна част от София и хората избягват да се возят на таксита. Колкото и да искат повишаване на цетите ги чака все по-малко работа.

Kaк виеха само против Uber хах

Аз,като варненец бях в София август няколко дни и ползвах метрото !Готино беше !

Ако беше варненски адвокат, който идва в София по работа или като процесуален представител на свой клиент и трябваше да се явяваш в съдебни заседания в софийско съдилище с една камара оригинални документи, друго щеше да мислиш и щеше да действаш по друг начин...

Истината е, че метрото покрива малка част от София - примерно 10%. Истината е, че в пиковите часове вагоните на метровлаковете са недостатъчни поради построените по-къси перони на някои метростанции от бързане един там да резне лентичката и да се тупа в гърдите като Кинг Конг, колко бил велик. Истината е, че надземният градски транспорт в София е много зле през последните 25 години.

Аз в София ползвам трамвай,автобус,че даже и метрото ползвах август да отида до НДК !И то върши работа !