Строим най-големия тунел на Балканите в жп участъка Елин Пелин-Вакарел (снимки)

За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод

Обратно в новината

Коментари - Строим най-големия тунел на Балканите в жп участъка Елин Пелин-Вакарел (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

До колкото разбрах този тунел няма да трае дълго време, чудя се кога ли ще спрат изграждането му преди да е станал някой инцидент!

Или Мапа -Ченгиз “построиха” най-късата(19.3км!) , най-НЕкачествената но и НАЙ-скъпата ( 500 000 000 лева!!!) магистрала у нас - магистрала Люлин ! ( сега лот “0” от магистрака Струма) Още със самото си построяване започнаха да падат скатовете-знаете вдички за безкрайните ремонти . Самите подпорни стени приличат на гигантски разпадащи се писоари ! Тунелите непрекъснато се ремонтират заради някаква измислена облицовка на стените . Останаха и куп НЕплатени сметки към БЪЛГАРСКИ под-изпълнители . Изобщо : най-трагичния епизод от чуждестранно инфраструктурно с-во у нас ! Благодарение на ДПС/Доган и тройната коалиция по чието време бяха домъкнати тези НЕкадърници у нас !!!

АВАРИЙНО СПАСИТЕЛНИТЕ ИЗХОДИ....... ДА НЕ СТАНЕ КАТО С МАГИСТРАЛИТЕ НА БОКО ДЕТО СЕ ГЪНАТ КАТО ЧЕРГИ......

Ето малко информация за двата големи тунела в Гърция: 1. Тунел Kallidromo - 9км 2. Тунел Othrios - 7.02км И двата тунела са готови и позволяват скорост на влаковете до 200км/ч!

тези дебили в България??? Хора на най-високо ниво в железниците или свързани с транспорта, не знаят каква инфраструктура съществува вече на Балканския п-ов. Дори вторият по дължина тунел (малко над 7км) в Гърция е по-дълъг от бъдещия такъв в България. Засрамете се там в НКЖИ и МРРБ!

от балета "Лебедово езеро " ли го извадиха !

Стига с тези лъжи за най-дългия тунел на Балканите. В момента Гърция има 9-километров тунел в експлоатация между Атина и Ламия на жп линията Атина-Солун.

на това му викам тунел към друга реалност... направо бойчето ни е заложил финансии и червеева дупка към съседната галактика да стигне....

Стига с тия ниски скорости. Трябва да се мисли в дългосрочен план, така и така се харчат милиони.

А хората, чийто къщи ще бъдет отчуждени в с. Извор, какво ще ги правите? На улицата ли, или в някое бетонно гето?

Безмислено харчене на пари, колко ли хора ще пътуват по този участък?? От Село Вакарел до Елин Пелин ? И толкова много пари, на кой му хрумват тези гениални идеи не знам

Ти да си чувал за жп направлението Сифия-Пловдив-Бургас? Идеята е цялото да се модернизира и да се стига по-бързо до морето и обратно, а от София да се продьлжи трасето кьм Сьрбия и Северна Македония. Има отклонение и кьм Турция.

Що, какво има в Бургас? Да не са отворили пак Кремиковци и да се вози руда към София и готова продукция към Бургаското пристанище? От както сме в ЕС ползваме гръцките пристанища, а на нашите товарим основно пшеница за Русия. Тази линия дублира подбалканската и е абсолютно ненужна поне за следващите 50г.

Или да вземат чуждестранен изпълнител, или да не строят. Като гледам надиплените магистрали и протеклото метро, страх ме е да помисля какво може да стане с тоя тунел.

Тунелът "Козница, дълъг 5,8 км. е завършен през 1951 г само за 1,5 години!

Не прочете ли, бе, колега, че става въпрос за ДВЕ тръби?

А ти прочете ли? Завършен през 51 година за 1.5 години. А сега сравни техниката от 51 година и сегашната и пак да говорим.

Кога ще идват от Дискавъри да го снимат?

Кога ще бъде стартъпът на тунела под Шипка?

Предвиден е за новата програма Транспорт 2021-2027. Ако от ЕК я одобрят и се съгласят на този проект, строителството може да започне скоро!

китайците построи а надземна железница в тибет а тия ще копаят под вакарел 800 метра надморска видочива угас и шок а магистрала хемус дтои ва ливада

да се любуваш на панорамата е най големия чар на едно пътуване а тия идкат да ни закопаят под земята и то за някакво хълмче вакарел с надм височина на трасето което е в момента 820 метра

Логика и метро не ни трябва,защото е под земята

Този и много други проекти са поодготвени от правителството на Борисов, финансирането е осигурено ... тия само чупят шампанското ... ама как не ги е срам да го чупят това шампанско като от сутрин до вечер не спират да плюят. Не че парите са на Борисов и не че нещата не трябва да стават по добре. Но това безочливо плюене и липса на съвсем нормална оценка на постигнатото е отвратителното. Целия фокус е да се преизбере зеления чорап и да пусне прокуратурата олигарсите.

Стига вече с този Борисов! Виж, че и без него грее слънце, животът си тече!!!

значи хората д с аустрофобия няма да могат да ролзват влака за пловдив

тунелите са едни от вай опасвите места без въздух при пожар и канастрофа особено дългите ....за какво е всичко това пътниците няма да де любуват на зелената панорама ще стискат зъби досано са род земяна да не стане вещо извънредно тжва е пълно безумие за височина от 800 метра тунели се строят при високш планини а това е един пълм

Служебната министърка обяви, че въпреки, че са платени 70% от парите за Хемус, тя може да не стане до 2024 г. защото "лошите гербаджии" не са подготвили цялата документация и строежа ще се забави повече от 4 години защото това коства много време. Явно госпожата е некадърна и не разбира, щом колегата и от транспортното министерство направи всичко за 2 месеца. Нека да се поучи от челният опит и да не приказва глупости. Ама то чудесата се случват само от служебното правителство, как да не ги оставиш още малко да минат направените проекти от ГЕРб и тогава да им гледаш сеира :)

гарата във вакарел е с височива малко над 800 метра кому е нуждо за се пробива планината и да се копаят такива опасни тунели които асо стане нещо вътре няма излизане а да не говорим за пожар и обгазяване

стига де най мразя тунели особено дълги и безмислени -вакарел не е толкова високо място че да се строят подобни безмислени и опасни съоръжения особено от турскш фирми които са доказано лоши строители там сградите падат без земетредения , вместо това може да се построи петрохан или шипка където има мното високи планини отгоре ноооооо понеже това е трасето за истамбул затова са решили тези цезмислени и опасни строежи -ако стане катастрофа вътре е супер страшно и опасно.

А този крадец Папукчийски няма ли кой да го смени? Не го ли разкрихте него и схемите му на угояване какви са?! Един жокер - нека се разровят малко в договорите и партньорството му с една весела вдовица от Варна!!!

От статията така лъха на оптимизъм в светлото бъдеще, че направо ме удари на поезия . И по случай случката , ще изрецитирам няколко строфи от Христо Смирненски : “ - Хей, другарю, ти какво решил си с чука ? С тоя трясък и искри ? - Аз ли ? Път ще се прокарва , друже , тука ! Нов път в тези канари !” Ха ! Само едно не ми е ясно: защо ще прокарват тунел между Елин Пелин и Вакарел, който път води към Турция, а тунел през Стара планина по прохода Петрохан, който води към Европа няма ? Сори, ама влаковете през искърското дефиле се движат със скоростта на селска каруца , а северозапада е най-откъсната част от всякаква цивилизация !

Браву на сложебноту правитилству

Машала! Чувствам някак си че забогатявам

Стига бе, какво му е толкова сложното на участъка. Да няма планина от 2000 метра между Елин Пелин и Вакарел. По амортизираното шосе между тях спокойно можеш да се движиш с 90 км/час. Що не го продължат направо до Пловдив тунела, ще е най-дългия в света.

Само не разбрах как за 2 месеца намериха пари, откриха и направиха обществена поръчка ...

Добре, че се разкараха ГЕРБ от властта, да та потръгнат нещата в тази държава малко от малко. Октопода ГЕРБ беше задушил икономинката. Правеха се някакви неща, но прескъпо и некачествено с единствената цел след това да бъдат вкарани в кръгове от ,,ремонтни дейности'' за кражба колко може

Проектът е от времето на ГЕРБ

Ти верваш ли си? Това да го направи някой за 2 месеца е невъзможно. Този проект е подготвян години. Само техниката не можеш да прекараш до там за 2 месеца. Идиот.

Браво , поне нещо полезно ще направи Служебния Кабинет , ако бяха Калинките на Тиквата щяхме да чакаме още някой десетилетие ! ДОЛУ ГРОБ !!!

Че това си е проект на Герб от където и да го погледнеш. Ако трябваше червените некадърници да го правят първо трябваше да го измислят,второ да си направят проектите и трето да намерят финансиране. Магистрала тракия я правиха 60 години и добре че дойде Бойко да я направи , даже започна ремонта на прословутата отсечка Чирпан-Стара Загора построена от Станишев 2007г. Ще си мечтаеме за Бойко след година две ама така две крачки напред ,една назад до никъде няма да стигнеме

Направете възможно София - Пловдив да се взима за 20мин и закъснението на влаковете да е под 60сек на година. :)

Ебаси за четири дни имаме трима космонавти, най големият тунел и министър на мангалите . Не ми стига фантазията да си представя какво ще имаме за четири години.

От Служебното правителство имаме завод за електромобили и тунел.Другото е на Слави. Това е функционална неграмотност.

500 млн за 20км. тия нормални ли са скорост от 160 км/час а след това 80

Ако се направи съпоставка с автомагистрала и ж.п. магистрала. Сервитута на АМ е три пъти по-голям от сервитута на една двойна ж.п. линия.Една влакова композиция с лекота замества 40 ТИР-а, а замърсява природата по-малко от половин ТИР.Само шумовото замърсяване на 40 ТИР-а е огромно,същевременно се трият в асфалта някъде към 560-до към 720 гуми.,които отделят сажди ,серни съединения ,разни въглеводородни съединения и т.н.Не говоря за тлъстият черен дим ,които бълват влекачите

Къде видя автовлекачи с "черен мазен дим", бе, приятел? Ти в кой век живееш? Излаз малко, поразходи се и ще разбереш, че вече е 2021 година! В Двадесет и първи век сме, еййй!

Поредната пионка министър от старите структори.Щом продължават всички да прикриват пълният с нарушения и злоупотреби проект.Половината неща се правят незаконно,без разрешителни турската фирма си изгради базата, даже и 2 дк гора е заградила,ДНСК си затвориха очите заедно с общините. Камионите им работеха без разрешителни. ОВОС е изтекъл миналата година тия изкараха уж разрешитешни чак тази 6 м след падението му. Ще откраднат пак половината пари

Защо пак ,нали ГЕРБ не крадят.Иначе харесвам частицата"ще" Да не си врачка?

Цитат: "Основното съоръжение в този участък е тунелът", каза генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски. Това е огромен обект, затворен и от двете страни с естакади, подходите за работа са много трудни и затова в средата на съоръжението ще бъде открит забой, за да може да се работи на четири фронта едновременно. За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод. Сигурни ли са, че на това му се казва Нов австрийски петод?? На мен ми прилича на Стар китайски метод.

Интересно, същия строител като на магистрала люлин ?!?!! Дали нямаше някакви проблеми тогава с изпълнителя? който искаше още и още и забавяше проекта??? или не си спомням по "правилния" начин :) ?

тия се о*сраха вече. Сега откривали строежа. Аз съм от Вакарел и по това се работи повече от година. Няма да се учудя ако служебното правителство(фатмака радев) е основал България

МАПА построиха ха ха ха ... по скоро МАПА откраде нъл'тъй Съсель . Добре че Боко я дострои , тъй ли беше съсель ?

Другаря вълко червенков ги строеше по-бързо и без пари. Другари студенти, гимназисти и т.н., предлагам всеки да купи лопата, кирка и каска и да тръгваме. Ще работим безплатно, весело и ударно за родината. За 1 година сме готови. Г-н слави и г-н радев ще ни помагат с акъл!

Жалка, смешна и ТЪПА история. За какво е този тунел?! А, да! Ние, понеже не сме от най-културните народи в света, камо ли в Европа, и не притежаваме особен афинитет към природата, трябва да може да се придвижваме бързо и скоростно от точка до точка. А естетическите стойности и услуги, които предоставя природата, кучета ги яли! К'во пък толкова - планини като планини, села като села. За к'во ми е да гледам банални гледки от прозореца на влака! МенЕ ми е важно да стигнеМ бързо до Горно Уйно. Пука ми за природата и нейните красоти. И второ: Този тунел за кого го правят?! Вие по влакове в България возили ли сте се?! За ихтиманските "бразилци" ли ще конструират това СВРЪХ МОДЕРНО СЪОРЪЖЕНИЕ?! Вие в български влак влизали ли сте?! 50% от контингента във влаковете са раджастанци, агуптяни и от нашенските бразилци... Нов тунел! Що за ТЪПОТИЯ!

А долу на Железница пък за 700-800мил. само тунел правят. За нищо не стават! бойчето галактиката ще асфалтира. Даже метро до Атина е направил, ама не спечели изборите и няма го отворят сега..

PEYTSCH

Кога ойде на власт, кога проект направи и работата сатртира ??? Предшественик няма ли ? Инъче лошо няма, ако не се срещнат копачките в насрещното...Е ще имаме 4 тунела...

Странно защо сърбите строят железници с китайците. Построиха и газопровода и магистталата с месеци по рано от нас без да са в НАТО и ЕС. Значи у нас нещо смърди, при това яко...

Малката разлика е че сърбите строят с кредити, които трябва да връщат. Нашите строят с безвъзмездни европейски пари.

Вакарел остава с ограничено жп обслужване след реализацията на проекта. Отклонението, което е направено предполага поне двойно редуциране пътническите влакове.

Ами нормално.Вакарел ,както и останали махали не генерират пътнико-поток.Мечковци ,Джамузовци,Бузяковци ,Бърдо ,Поповци ,какъв пътнико-поток генерират ,ами никакъв.Има автобуси три пъти на ден.Същото се отнася за Суевци,Барата и т.н. Има и локални малки бусчета за 15-17 човека,което поемат този минимален пътнико-поток

Без Баце не може нищо да се строи.

Колко пари?!...Тези още не са започнали, а вече готови за ревизия от следващите.

Това правителсто е направо бомба. Я колко бързо подготвиха всичко и почват тунела. За няма и 2 месеца. Щото това не може да е предишните - те нали само аванси даваха.

ето къде ще е банката КВКДНБанк ... ха ха ха ... Банка Куче Влачи Камион Диря Няма .

Много ми беше важен тоя тунел от както си купих влак.

Си кола и пътувай по скапаните пътища.

Съществуващит емагистрали в момента са в посока Запад -\Изток и се явяват част от военната инфраструктура на НАТО,тази също