Строим най-големия тунел на Балканите в жп участъка Елин Пелин-Вакарел (снимки)
За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод
Обратно в новинатаКоментари - Строим най-големия тунел на Балканите в жп участъка Елин Пелин-Вакарел (снимки) | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Д. П. (нерегистриран)
До колкото разбрах този тунел няма да трае дълго време, чудя се кога ли ще спрат изграждането му преди да е станал някой инцидент!
Лапа Мангиз (нерегистриран)
Или Мапа -Ченгиз “построиха” най-късата(19.3км!) , най-НЕкачествената но и НАЙ-скъпата ( 500 000 000 лева!!!) магистрала у нас - магистрала Люлин ! ( сега лот “0” от магистрака Струма) Още със самото си построяване започнаха да падат скатовете-знаете вдички за безкрайните ремонти . Самите подпорни стени приличат на гигантски разпадащи се писоари ! Тунелите непрекъснато се ремонтират заради някаква измислена облицовка на стените . Останаха и куп НЕплатени сметки към БЪЛГАРСКИ под-изпълнители . Изобщо : най-трагичния епизод от чуждестранно инфраструктурно с-во у нас ! Благодарение на ДПС/Доган и тройната коалиция по чието време бяха домъкнати тези НЕкадърници у нас !!!
ДА НЕ ЗАБРАВЯТ.... ЗА (нерегистриран)
АВАРИЙНО СПАСИТЕЛНИТЕ ИЗХОДИ....... ДА НЕ СТАНЕ КАТО С МАГИСТРАЛИТЕ НА БОКО ДЕТО СЕ ГЪНАТ КАТО ЧЕРГИ......
Продължение от 101 (нерегистриран)
Ето малко информация за двата големи тунела в Гърция: 1. Тунел Kallidromo - 9км 2. Тунел Othrios - 7.02км И двата тунела са готови и позволяват скорост на влаковете до 200км/ч!
Какви са (нерегистриран)
тези дебили в България??? Хора на най-високо ниво в железниците или свързани с транспорта, не знаят каква инфраструктура съществува вече на Балканския п-ов. Дори вторият по дължина тунел (малко над 7км) в Гърция е по-дълъг от бъдещия такъв в България. Засрамете се там в НКЖИ и МРРБ!
Тоя с бутилката на снимката (нерегистриран)
от балета "Лебедово езеро " ли го извадиха !
Додо (нерегистриран)
Стига с тези лъжи за най-дългия тунел на Балканите. В момента Гърция има 9-километров тунел в експлоатация между Атина и Ламия на жп линията Атина-Солун.
хахаха (нерегистриран)
на това му викам тунел към друга реалност... направо бойчето ни е заложил финансии и червеева дупка към съседната галактика да стигне....
101 (нерегистриран)
Стига с тия ниски скорости. Трябва да се мисли в дългосрочен план, така и така се харчат милиони.
Бети (нерегистриран)
А хората, чийто къщи ще бъдет отчуждени в с. Извор, какво ще ги правите? На улицата ли, или в някое бетонно гето?
Котешки очи (нерегистриран)
Безмислено харчене на пари, колко ли хора ще пътуват по този участък?? От Село Вакарел до Елин Пелин ? И толкова много пари, на кой му хрумват тези гениални идеи не знам
???? (нерегистриран)
Ти да си чувал за жп направлението Сифия-Пловдив-Бургас? Идеята е цялото да се модернизира и да се стига по-бързо до морето и обратно, а от София да се продьлжи трасето кьм Сьрбия и Северна Македония. Има отклонение и кьм Турция.
Груйчо (нерегистриран)
Що, какво има в Бургас? Да не са отворили пак Кремиковци и да се вози руда към София и готова продукция към Бургаското пристанище? От както сме в ЕС ползваме гръцките пристанища, а на нашите товарим основно пшеница за Русия. Тази линия дублира подбалканската и е абсолютно ненужна поне за следващите 50г.
Моя милост (нерегистриран)
Или да вземат чуждестранен изпълнител, или да не строят. Като гледам надиплените магистрали и протеклото метро, страх ме е да помисля какво може да стане с тоя тунел.
Тотитотев (нерегистриран)
Тунелът "Козница, дълъг 5,8 км. е завършен през 1951 г само за 1,5 години!
321 (нерегистриран)
Не прочете ли, бе, колега, че става въпрос за ДВЕ тръби?
теодор тошев
А ти прочете ли? Завършен през 51 година за 1.5 години. А сега сравни техниката от 51 година и сегашната и пак да говорим.
Любо-питен (нерегистриран)
Кога ще идват от Дискавъри да го снимат?
Стар и тъп (нерегистриран)
Кога ще бъде стартъпът на тунела под Шипка?
@@@ (нерегистриран)
Предвиден е за новата програма Транспорт 2021-2027. Ако от ЕК я одобрят и се съгласят на този проект, строителството може да започне скоро!
жтнвцц (нерегистриран)
китайците построи а надземна железница в тибет а тия ще копаят под вакарел 800 метра надморска видочива угас и шок а магистрала хемус дтои ва ливада
фнн (нерегистриран)
да се любуваш на панорамата е най големия чар на едно пътуване а тия идкат да ни закопаят под земята и то за някакво хълмче вакарел с надм височина на трасето което е в момента 820 метра
Потази (нерегистриран)
Логика и метро не ни трябва,защото е под земята
спартак (нерегистриран)
Този и много други проекти са поодготвени от правителството на Борисов, финансирането е осигурено ... тия само чупят шампанското ... ама как не ги е срам да го чупят това шампанско като от сутрин до вечер не спират да плюят. Не че парите са на Борисов и не че нещата не трябва да стават по добре. Но това безочливо плюене и липса на съвсем нормална оценка на постигнатото е отвратителното. Целия фокус е да се преизбере зеления чорап и да пусне прокуратурата олигарсите.
Не думай (нерегистриран)
Стига вече с този Борисов! Виж, че и без него грее слънце, животът си тече!!!
эаеяжгт (нерегистриран)
значи хората д с аустрофобия няма да могат да ролзват влака за пловдив
фннв (нерегистриран)
тунелите са едни от вай опасвите места без въздух при пожар и канастрофа особено дългите ....за какво е всичко това пътниците няма да де любуват на зелената панорама ще стискат зъби досано са род земяна да не стане вещо извънредно тжва е пълно безумие за височина от 800 метра тунели се строят при високш планини а това е един пълм
Леле (нерегистриран)
Служебната министърка обяви, че въпреки, че са платени 70% от парите за Хемус, тя може да не стане до 2024 г. защото "лошите гербаджии" не са подготвили цялата документация и строежа ще се забави повече от 4 години защото това коства много време. Явно госпожата е некадърна и не разбира, щом колегата и от транспортното министерство направи всичко за 2 месеца. Нека да се поучи от челният опит и да не приказва глупости. Ама то чудесата се случват само от служебното правителство, как да не ги оставиш още малко да минат направените проекти от ГЕРб и тогава да им гледаш сеира :)
гнв (нерегистриран)
гарата във вакарел е с височива малко над 800 метра кому е нуждо за се пробива планината и да се копаят такива опасни тунели които асо стане нещо вътре няма излизане а да не говорим за пожар и обгазяване
ф (нерегистриран)
стига де най мразя тунели особено дълги и безмислени -вакарел не е толкова високо място че да се строят подобни безмислени и опасни съоръжения особено от турскш фирми които са доказано лоши строители там сградите падат без земетредения , вместо това може да се построи петрохан или шипка където има мното високи планини отгоре ноооооо понеже това е трасето за истамбул затова са решили тези цезмислени и опасни строежи -ако стане катастрофа вътре е супер страшно и опасно.
zapoznat (нерегистриран)
А този крадец Папукчийски няма ли кой да го смени? Не го ли разкрихте него и схемите му на угояване какви са?! Един жокер - нека се разровят малко в договорите и партньорството му с една весела вдовица от Варна!!!
бай Стоян (нерегистриран)
От статията така лъха на оптимизъм в светлото бъдеще, че направо ме удари на поезия . И по случай случката , ще изрецитирам няколко строфи от Христо Смирненски : “ - Хей, другарю, ти какво решил си с чука ? С тоя трясък и искри ? - Аз ли ? Път ще се прокарва , друже , тука ! Нов път в тези канари !” Ха ! Само едно не ми е ясно: защо ще прокарват тунел между Елин Пелин и Вакарел, който път води към Турция, а тунел през Стара планина по прохода Петрохан, който води към Европа няма ? Сори, ама влаковете през искърското дефиле се движат със скоростта на селска каруца , а северозапада е най-откъсната част от всякаква цивилизация !
Тъп каун (нерегистриран)
Браву на сложебноту правитилству
Мунчо (нерегистриран)
Машала! Чувствам някак си че забогатявам
Аз (нерегистриран)
Стига бе, какво му е толкова сложното на участъка. Да няма планина от 2000 метра между Елин Пелин и Вакарел. По амортизираното шосе между тях спокойно можеш да се движиш с 90 км/час. Що не го продължат направо до Пловдив тунела, ще е най-дългия в света.
Само не разбрах (нерегистриран)
Само не разбрах как за 2 месеца намериха пари, откриха и направиха обществена поръчка ...
+++ (нерегистриран)
Добре, че се разкараха ГЕРБ от властта, да та потръгнат нещата в тази държава малко от малко. Октопода ГЕРБ беше задушил икономинката. Правеха се някакви неща, но прескъпо и некачествено с единствената цел след това да бъдат вкарани в кръгове от ,,ремонтни дейности'' за кражба колко може
5 (нерегистриран)
Проектът е от времето на ГЕРБ
теодор тошев
Ти верваш ли си? Това да го направи някой за 2 месеца е невъзможно. Този проект е подготвян години. Само техниката не можеш да прекараш до там за 2 месеца. Идиот.
СОФИЯНЕЦ (нерегистриран)
Браво , поне нещо полезно ще направи Служебния Кабинет , ако бяха Калинките на Тиквата щяхме да чакаме още някой десетилетие ! ДОЛУ ГРОБ !!!
хаха (нерегистриран)
Че това си е проект на Герб от където и да го погледнеш. Ако трябваше червените некадърници да го правят първо трябваше да го измислят,второ да си направят проектите и трето да намерят финансиране. Магистрала тракия я правиха 60 години и добре че дойде Бойко да я направи , даже започна ремонта на прословутата отсечка Чирпан-Стара Загора построена от Станишев 2007г. Ще си мечтаеме за Бойко след година две ама така две крачки напред ,една назад до никъде няма да стигнеме
Японец (нерегистриран)
Направете възможно София - Пловдив да се взима за 20мин и закъснението на влаковете да е под 60сек на година. :)
. (нерегистриран)
Ебаси за четири дни имаме трима космонавти, най големият тунел и министър на мангалите . Не ми стига фантазията да си представя какво ще имаме за четири години.
Бъркаш нещо (нерегистриран)
От Служебното правителство имаме завод за електромобили и тунел.Другото е на Слави. Това е функционална неграмотност.
1234 (нерегистриран)
500 млн за 20км. тия нормални ли са скорост от 160 км/час а след това 80
Waffen SS (нерегистриран)
Ако се направи съпоставка с автомагистрала и ж.п. магистрала. Сервитута на АМ е три пъти по-голям от сервитута на една двойна ж.п. линия.Една влакова композиция с лекота замества 40 ТИР-а, а замърсява природата по-малко от половин ТИР.Само шумовото замърсяване на 40 ТИР-а е огромно,същевременно се трият в асфалта някъде към 560-до към 720 гуми.,които отделят сажди ,серни съединения ,разни въглеводородни съединения и т.н.Не говоря за тлъстият черен дим ,които бълват влекачите
321 (нерегистриран)
Къде видя автовлекачи с "черен мазен дим", бе, приятел? Ти в кой век живееш? Излаз малко, поразходи се и ще разбереш, че вече е 2021 година! В Двадесет и първи век сме, еййй!
Петър (нерегистриран)
Поредната пионка министър от старите структори.Щом продължават всички да прикриват пълният с нарушения и злоупотреби проект.Половината неща се правят незаконно,без разрешителни турската фирма си изгради базата, даже и 2 дк гора е заградила,ДНСК си затвориха очите заедно с общините. Камионите им работеха без разрешителни. ОВОС е изтекъл миналата година тия изкараха уж разрешитешни чак тази 6 м след падението му. Ще откраднат пак половината пари
ДоПетър (нерегистриран)
Защо пак ,нали ГЕРБ не крадят.Иначе харесвам частицата"ще" Да не си врачка?
Rotor (нерегистриран)
Цитат: "Основното съоръжение в този участък е тунелът", каза генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски. Това е огромен обект, затворен и от двете страни с естакади, подходите за работа са много трудни и затова в средата на съоръжението ще бъде открит забой, за да може да се работи на четири фронта едновременно. За всичките 20 километра от този проект са нужни 5000 специалисти по тунелите, които ще работят на две смени и дори денонощно по нов австрийски метод. Сигурни ли са, че на това му се казва Нов австрийски петод?? На мен ми прилича на Стар китайски метод.
иванчо (нерегистриран)
Интересно, същия строител като на магистрала люлин ?!?!! Дали нямаше някакви проблеми тогава с изпълнителя? който искаше още и още и забавяше проекта??? или не си спомням по "правилния" начин :) ?
Fatmak radev (нерегистриран)
тия се о*сраха вече. Сега откривали строежа. Аз съм от Вакарел и по това се работи повече от година. Няма да се учудя ако служебното правителство(фатмака радев) е основал България
Та казвате (нерегистриран)
МАПА построиха ха ха ха ... по скоро МАПА откраде нъл'тъй Съсель . Добре че Боко я дострои , тъй ли беше съсель ?
Сопола Драгойчева (нерегистриран)
Другаря вълко червенков ги строеше по-бързо и без пари. Другари студенти, гимназисти и т.н., предлагам всеки да купи лопата, кирка и каска и да тръгваме. Ще работим безплатно, весело и ударно за родината. За 1 година сме готови. Г-н слави и г-н радев ще ни помагат с акъл!
Балканлия (нерегистриран)
Жалка, смешна и ТЪПА история. За какво е този тунел?! А, да! Ние, понеже не сме от най-културните народи в света, камо ли в Европа, и не притежаваме особен афинитет към природата, трябва да може да се придвижваме бързо и скоростно от точка до точка. А естетическите стойности и услуги, които предоставя природата, кучета ги яли! К'во пък толкова - планини като планини, села като села. За к'во ми е да гледам банални гледки от прозореца на влака! МенЕ ми е важно да стигнеМ бързо до Горно Уйно. Пука ми за природата и нейните красоти. И второ: Този тунел за кого го правят?! Вие по влакове в България возили ли сте се?! За ихтиманските "бразилци" ли ще конструират това СВРЪХ МОДЕРНО СЪОРЪЖЕНИЕ?! Вие в български влак влизали ли сте?! 50% от контингента във влаковете са раджастанци, агуптяни и от нашенските бразилци... Нов тунел! Що за ТЪПОТИЯ!
Нов (нерегистриран)
А долу на Железница пък за 700-800мил. само тунел правят. За нищо не стават! бойчето галактиката ще асфалтира. Даже метро до Атина е направил, ама не спечели изборите и няма го отворят сега..
PEYTSCH
Кога ойде на власт, кога проект направи и работата сатртира ??? Предшественик няма ли ? Инъче лошо няма, ако не се срещнат копачките в насрещното...Е ще имаме 4 тунела...
3.1416 (нерегистриран)
Странно защо сърбите строят железници с китайците. Построиха и газопровода и магистталата с месеци по рано от нас без да са в НАТО и ЕС. Значи у нас нещо смърди, при това яко...
Аз (нерегистриран)
Малката разлика е че сърбите строят с кредити, които трябва да връщат. Нашите строят с безвъзмездни европейски пари.
Владко (нерегистриран)
Вакарел остава с ограничено жп обслужване след реализацията на проекта. Отклонението, което е направено предполага поне двойно редуциране пътническите влакове.
12 МСП (нерегистриран)
Ами нормално.Вакарел ,както и останали махали не генерират пътнико-поток.Мечковци ,Джамузовци,Бузяковци ,Бърдо ,Поповци ,какъв пътнико-поток генерират ,ами никакъв.Има автобуси три пъти на ден.Същото се отнася за Суевци,Барата и т.н. Има и локални малки бусчета за 15-17 човека,което поемат този минимален пътнико-поток
О,не, (нерегистриран)
Без Баце не може нищо да се строи.
пффффахахахаха (нерегистриран)
Колко пари?!...Тези още не са започнали, а вече готови за ревизия от следващите.
теодор тошев
Това правителсто е направо бомба. Я колко бързо подготвиха всичко и почват тунела. За няма и 2 месеца. Щото това не може да е предишните - те нали само аванси даваха.
Мдаа ... (нерегистриран)
ето къде ще е банката КВКДНБанк ... ха ха ха ... Банка Куче Влачи Камион Диря Няма .
Боже, станахме Швейцария на балканите! (нерегистриран)
Много ми беше важен тоя тунел от както си купих влак.
Ами купи (нерегистриран)
Си кола и пътувай по скапаните пътища.
SKF (нерегистриран)
Съществуващит емагистрали в момента са в посока Запад -\Изток и се явяват част от военната инфраструктура на НАТО,тази също
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение