Спират старите коли в центъра на София от следващата зима

Най-замърсяващите въздуха автомобили са около 30% от всички, забраната няма да важи за живеещите в нискоемисионните зони

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

че 80% от автомобилите няма да минат технически преглед, ако държаха строго на правилата. Така ,че жалващите се по-добре да си траят, дори са много галнтни с тях. И не започвайте с мантрата , че сте бедни..ако ви има профилите във социалните мрежи човек друго ще си каже ;)

тая. Не са виновни еко стикерите. Дори много късно ги въвеждат. Да не кажем ,че още не са ги въвели. Докато ги въведат ще сме се изтровили сами от собствената си простотия. Бай Ганьо. Купува Голфа(или голфоподобното) на 400000км(по документи само на 100..и дори вярва) и реже катализатора. Не му трябвал!!! Не вървяла колата!!! "Чипосва". Нямал пари!!!..Отива купува шано нафта, от съседа Пешо. После осмърдява живота на всички останали и разболява децата в квартала от респираторни саму сутрин докато "припалва" могъщия хилядолетен гоуф. На дядовците ладите с газови уредби са по-екологични от любимите на всички чешки и немски нафтени кюмбета. Ама бай Гньо кара "немско" що е гАзар. Немско ама , такова немско , където никой никъде не би го пуснал в движение в нормалните държави...и то този път с причина. И не , не са нито хората много в София(една трета от апартаментите светят вечер в моя квартал),нито колите, просто останаха само простаците тук. Никакви стикери не помагат срещу дебилизма...

Предлагам стикери за Еко-категория 4,5 цена по споразумение и адрес. Вписване с ситемата на Общината 100 зелени.

Не са виновни колите, а тая селска пръчка дето е кметица. Бетонира всеки квадратен сантиметър и натъпка 2 400 000 суши в град, който е предназначен за 600 000!

Боже, колко си тъп!!!!!!

К'ъв "Димитър Николаев"??? За сведение на дир-а, улицата е кръстена на Генерал ДАНАИЛ Николаев, наричан още Патриарха на Българската армия! Ако сте отскоро в София и не знаете имената на улиците, поне прочетете историята ни!

Ами то тогава и данъци да не плащаме за тез автомобили?

Алооо, селските от дир-а за втора зона - бул.'' Ген. Данаил Николаев'', няма улица ''Димитър Николаев''.

Спрете допотопните четириосни товарни автомобили, които обслужват строителните фирми!Това са най-сериозните замърсители!Газове и прах!

Нови автомобили, стари автомобили, то щото новите не се карат от тъпаци седнали на волана само да натискат газта и да карат в лявата лента и да не е@-т кьорав знак и гроничение за скорост и паркиране. Като ще е гаргада е рошава - в центъра забранено за всички освен за таксиметровите автомобили - но само да вземат или оставят някого, доставчици но строго определени автомобили, влизащи по график и градски транспорт на метан или електричество. Останалите да си направят по една гореща супа, включително и живущите там(в центъра живее ли се? Особено в голям град)

Центърът в случая обхваща по тия зони голяма част от града- по България почти до МОЛ-а, т.е. Стрелбище, Хладилника, Иван Вазов, Гоце Делчев, Бъкстон, Красно село..., по Тодор Александров почти до Люлин, по Борис- части от Лагера и т.н. Изобщо не става въпрос за централна градска част. Има другаде публикувана карта докъде стига разширената зона.

А защо не започнаха с най-големия замърсител - нерегламентираното горене на отпадъци в махалите?

Щот им е наредено да не ги пипят тия, тормоза е само над хора дет горе долу могат нещо... като си заминат и оставят територията другите са лесни за разчистване..

Аз карам на метан. Би трябвало да имам висок евро стандарт и да мога да влизам в центъра?

На кой му пука, по-важно е приближените фирми да си продадат пелетните камини на общината, която да ги дари на бедните. Те ще си ги сложат за красота, щото общината няма да им купва пелети.

Щото център е под похлопак, всъщност това е дискриминация по финансов признак , че аз ако имам възможност разбира се че ще си купя нова кола от къде да ги извадя тия пари това решение нарушава и правата за свободно предвижване

Имаш крака - върви свободно и се придвижвай в каквато си посока искаш. Но колата не ти е право по рождение като свободата. Отърси се от този манталитет, че ТРЯБВА да имаш кола. НЕ, НЕ ТРЯБВА всеки да има кола само защото го мързи да си помести дебелия гъз или да си употреби мозъка как по друг по-рационален начин да се придвижи. Има градски транспорт, колелета, скутери, можеш да ходиш и т.н. Правя ги всичките, пазарувам си по този начин, ходя на работа по този начин, върша си различни неща по този начин, дори за забаление и на разходка ходя, карам колело или електрически скутер. Пестя и доста пари по този начин, а и нищо не ми е станало като гъзът ми не е постаоянно в кола. Шибани комплекасари, как обажам да ви задминавам докато вие си мислите, че сте хванали Господ за шлифера и докато седите с часове в задръстванията.

Всъщност ето на база какво взимат уникалното решение за затворят половин София за коли над 2-3 години. Реално примерно 1/3 от софиянци ще бъдат под възбрана да си вкарат колата до къщата или да излязат с нея където и да е. За задръстванията, при които единственият път да отидеш на работа от Люлин до Младост или Бояна до Люлин ще е околовръстното, да не говорим. Трафикът от задръстените булеварди къде ще иде, като ги затворят за по-стари коли? И как ще помогне общината на хората да купят нов автомобил с начална вноска 10-15000 и месечна 700-2000 плюс каско 3-5000? А ето и наистина върха на сладоледа. Изследването на ICCT кърти всякакъв фаянс. Взимат решение на база измерване, за чиито данни официално признават в доклада по него, че са КОМПРОМЕТИРАНИ И НЕИЗПОЛЗВАЕМИ. Доклад "Въздействие от въвеждането на нискоемисионна зона в София" https://theicct.org/publications/true-lez-sofia-dec21 "Кампанията за дистанционно отчитане беше проведена от проект “Зелена София” и ОП “Столичен автотранспорт” с помощта на инструмента RSD AccuScan 5000 за период от 5 дни между 25 септември и 5 октомври 2020 г.Инвентаризацията на автомобилния парк беше извършена на локация в близост до Борисовата градина в ж.к. „Яворов“, София. По време на кампанията бяха събрани общо 10 621 измервания от 9 553 уникални автомобила. Поради усложнения, възникнали по време на кампанията, данните за емисиите от дистанционното отчитане бяха компрометирани и използването им не беше възможно"

На всички собственици, на които забраняват колите им да влизат в съответните зони, да им се изплаща сума от общината за закупуване на нов автомобил по новите стандарти. Така вече ще е честно!

Всички зелени са идиоти с изключение на Йода. И не ме разбирайте неправилно, искам да дишам чист въздух! Но, тези мерки са недомислени! Какво правим с колите на газ и на метан? А какво правим с печките на дърва, въглища и горенето на гуми в циганските махали, с миенето на улиците???

Все от някъде трябва да се започне. Следващите са тези, които горят какви ли не боклуци в печките

Нека са първо те, а не да бъдат винаги "следващи". Ония горящите не се пипат, защото е трудно да влезеш в квартала без да ядеш бой или БХК да ти заведе някое дело в Страсбург. Затова ку.ра ще го ядат само белите!

Да почнем от някъде,съгласен, ама що все от най-лесното?

Идват избори, всички, начело с фандъчката - на торището

Боже, боже, кога ще се отървем от това недоразумение Фънд-ва

Докато ходиш за гъби в деня на изборите, няма да стане. По-изгодно им е само да стеняш, докато ти бъркат в джоба.

И защо само в центъра? Трябва да е в целия град забранено. Това е европейска столица все пак, а замърсяването на въздуха през зимата е почти като в индийски мегаполис. Други европейски напълно са забранили движението на цивилни автомобили в централната част.

От идиоти, ходи в махалите да им кажеш да спрат да горят гуми - ама ходи ти лично да видим какво ще стане, боклук

Бонев действа.

Ей са вече ше има бой с камъни. Тука вече яко сгазихте лука. Кой свали ганде от таралясника, ше страда ама много

ЕПМ

Не трябва ли да има значение дали МПСто има поставена газова или метанова уредба, което е доста по екологично. На автобусите от градски транспорт и колите с метан, пише по тях че са ЕКО

Евро стикерът трябва да посочва замърсяващите емисии

Да, само че трябва да си на оригиналното гориво (бензин или дизел) по време на теста, а не на това което реално ползваш (газ или метан)

Какво стана с безплатните билети в дните с мръсен въздух? Ок, няма да си карам колата, ако има безплатно билетче...

в няколко града по света има безплатен градски и без замърсяване

То и в София градския е безплатен. За един зелен етнос.

Чета коментарите и се чудя, толкова ли не можете да стоплите какво пише в статията бе дебили? Мярката се въвежда в следствие на съдебно решение. Просто има малоумници които са осъдили общината и са я принудили на въведе подобни мерки. Баси простото племе.

Наложи се, всичко да си мине през съд. зала, за да могат да кълват шарани като тебе и да е гарантиран ефекта.

В цените на новите таратайки има повечко отчисления? Това ли е?

Ще се пускат само коли с номера: 0000, 1111, 2222, 3333 и останалите с еднакви 4 цифри. С марките: AUDI, BMW, MERCEDES (модели от 2021) За почивните дни може да се допускат с две еднакви цифри, но пак горните модели. Без ограничения в паркирането ще са с номер - 6 еднакви цифри или буквени номера тип: IMBOSS, KMETA00 или подобни. За всички останали има градски транспорт. Ако на някой не му харесва - изборите наближават, мислете.

Тук не става дума за ..."ЧИСТ ВЪЗДУХ", а за ..."ЕДНИ ПАРИ", които да се откраднат. Ако Фън Дъкова, може да обясни с какво ще се подобри въздуха, като вземе едни пари? Нищо ..."ЛИЧНО" САМО ПИТАМ?

Как си с функцуоналната грамотност (четене с разбиране)? Само питам...

Тогава ще има министерство на малцинствата и белите бедняци да го духат.

"Канадците" ще накарат шопите да карат само електрички! Зер нали ще ги правят в Ловеч, оборот да пада ...

Който си купи електрическа кола, започвал с едни вече отделени някъде по света вредни емисии, равняващи се на пробег от 115 000 км на кола с ДВГ. Това го сподели човек привърженик на ел колите, а аз за 16 години съм изминал около 50 000 км, като част от тях са и извън София. Защо мен с евро 3 ще ме ограничат, а на други няма да им сложат ограничение, макар да замърсяват повече от мен? Трябва да се разреши примерно 2 дена по избор на собственика, той да няма това ограничение за достъп, като това може да се направи с регистрация от собственика на тел.номер и да праща смс в деня за ползване. Защото примерно се наложи да закараш болен или багаж в района и да ти сложат забрана и ли глоба, като съм сигурен, че пак ще се намери чалъм за надлъгване.

Какво ги коткате тези къде се греят на гуми и куп други боклуци. Направете нещо по този въпрос, или не Ви изнася !

Направено е достатъчно. Нали им се плаща по 100лв на глас. Какво още трябва?

Кметицата още не е дала отговор на въпроса Защо в кварталите мерише на въглища и пластмаса, а не на бензин.

Кварталите в центъра ли ти мЕришат?

Защото само тия дето горят въглища и пластмаса приемат дарове за да я избират.

ОбЕсняваш ли? Направо обЕсваш май?

малоумна усмивка с разчекната уста.

А нещо да кажат за отопляващите се на парцали, гуми и прочее горящи гадории? Или в онези квартали ни инспектори, ни полиция влизат? Я кажете каква част от София не е на парно и съответно какви са сметките както на електроенергията, така и на пелетите. Половината квартали горят в печките всичко, до което се докопат, колите били проблем, дето през зимата няма и толкова движение при наличието на метро.

Какво отличава в отделените газове дизел или бензин с Евро6 от съответният му хибрид с подобен ДВГ.

В цените на новите коли има задалени отчисления за лобистите в общината и това пречиства емисиите им.

А кога ще се обърне внимание на разни 30, 40, 50, че и 60 годишни камиони на разни фирми по договори към общината? За боклуците, водоноските дето мият улиците, ремонтните за улиците, всякакви такива, като мине един все едно танковата бригада - рев на мотор, прах, и черен облак от изгорял дизел? Фандъчката защо се прави на сляпа за това?

Поредната "мярка", която няма да направят. Тези само си говорят, колкото да отчитат дейност. Ама хората си гласуват пак за тях, щото са доволни от пълната анархия явно.

...вече са платени дейностите на външните фирми за анализ и т.н. Колко точно, не е трудно да се досетим в порядъка.

че трябва да им дадат опция,ако искат да карат,нека си плащат! А живущите също,или не карат в центъра,или си плащат!

И да забраните движението на всички МПС пак ще има облак от пушеци и отровни газове над града. Действате сякаш нямате представа за произхода на замърсяването.

Ей, писна ми от случващото се в тази помиина яма. Как така изключват колите на живущите във въпросните раиони?

Защо само зимата въздухът е мръсен? Лятото колите явно не цапат... Всички знаем защо е мръсен въздухът, имаше официални анализи дори, но всички се правят че спирането на колите ще реши въпроса!

не е е достатъчно. Ходейки по хубавата алея покрай Цар Борис 3ти е достатъчно за да се замислиш за здравето си :( А хора спортуват там...ужас.

Въпросът е "какво правим ако след като изчезнат всички брички качеството на въздуха си остане същото" ?

По точния въпрос е , какво прави община София без данъците от тези автомобили?

Харчиме си пароте, които са ни отчислявани при продажбата на "чисти" бричкиПП: . Това важи само за лобистите, де.

А защо не още отсега? Защо още една година трябва да дишаме мръсотията???

Значи ако живееш в центъра, твоята цапаща кола не цапа? Кога бяха следващите кметски избори?

още тази зима! Аман от комплексари качени на стари железа бълващи отрови.

Липсва информация за коли на газ. Само за бензинови и дизелови коли важат забраните.