Собственикът на буса, който се удари в спрял ТИР край Лесово, разказа своята версия

Станчо Димов заяви, че е трябвало да се уведоми полицията по-рано за спрелия камион

Обратно в новината

Коментари - Собственикът на буса, който се удари в спрял ТИР край Лесово, разказа своята версия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Шило

Да бе, нямал възможност да реагира. Нещо, за съобразена скорост с пътните и метеорологичните условия, чувал ли е? Карал е като изоглавен и ето го резултата. Определено има съвина, ама всичко да се прехвърля на главата на тираджията е меко казано неадекватно.

Всичко можеше да има на пътя. Я аварирал тир, я вече станала катастрофа, я някакво друго препятствие, например скала. Хайде да не прехвърлят всичко на тираджията.

С колко се е движел невинния шофьор на буса ?

Там където е бил спрял камиона не е имало знак "Спирането забранено". Бил е с ВКЛЮЧЕНИ ГАБАРИТИ!. Просто се търси виновник за смъртта на тримата души, тъй като единия от загиналите е шофьора на буса...

Пробвай да се удариш без спирачен път в спрял камион, САМО с 60 км/час!

Пътищата убийци са гордостта на Тулупа! Той се интересува от тях само докато си прибере отчисленията с който пълни чекмеджето. Мутри Вън! Бегом марш към затвора!

Ако ТИР-ът се движеше с 20-30 км/ч. към границата, резултатът щеше да е същият и украиницът нямаше да е виновен! Виновен е задният, като е възможно да има съпричиняване - липса на светлини напр., но изобщо да не видиш такова чудовище не е нормално.

Шило

Да е карал с токлова, че да може да спре в зоната на своята видимост, бе!

А ако се придвижваше бавно към граничния пункт?! Хич не са били 60 километрите, а доста отгоре.

Към обвиняващите загиналия шофьор. Пробвайте при дъжд да покарате между Нови Искър и Своге! Ремонтиран от трейсаджиите, когато бяха дупе и гащи с дебелака. Безопасната скорост е 18 (ОСЕМНАДЕСЕТ) км/час. Съд за АПИ!

С 60 трябва да кара, а не да се удря. Карал е поне с 80. Ама украинецът бил само виновен. Българска работа!

Шило

Това е друга бира вече. Ама в случая се е забил без да се опита да намали или спре. Ако беше предприел такива действия и въпреки това, поради лошо качество на настилката е настъпил удара, щяхме да говорим за друго.

А собственика на фирмата дали е чувал за подходяща скорост и дистанция??? Щото да си представим, че водача на ТИР-а внезапно умира. Пак ли е виновен???

Тоя собственик нещо се е объркал. Говори за мъгла и дъжд, като някакво оправдание. Абе караш със скорост, съответна на пътната обстановка. Както казват от КАТ - ще караш с нула км/час, ако трябва. Ами ако не беше ТИР със светлоотразители, а беше паднало дърво или скала, пак ли те ще са виновни? Ако тираджията беше получил инфаркт, трябва ли да се удариш в ТИР-а и да загинеш? И това на прав участък??? Освен шофьорът на микробуса да е бил заспал, не виждам друга причина.

Що сравняваш несравними неща?! Ясно е, че и двамата водачи имат вина, а се представя друго.

Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион, и при, по думите му, "безхаберието" на тези, които поддържат пътищата ————————— Е как са оцелявали другите шофьори, които 2-3 часа са минавали покрай тира, питам аз?

В кой правилник пише, че нямаш право да спираш/ паркираш на платното? Спирането е забранено при непрекъсната осева линия или знак забранено изпреварването. Вината е на шофьора на буса. Добре, че не е бил лек автомобил, хората вътре да са станали на лютеница.

Шило

Има задължение да обозначи с триъгълник и да пусне аварийните светлини, но това не оневинява водача на буса. Защото наистина може да спре по ред причини и втория е бил длъжен да се съобразява с обстановката.

Виновни за смъртта на трима души са двамата шофьори. Да съдят и двамата. Ама да съдят и АПИ, които са маркирали с темперна боя. А не да се прехвърля вината изцяло върху шофьор ана буса.

"Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион, и при, по думите му, "безхаберието" на тези, които поддържат пътищата" При мъгла и при дъжд не трябва да се движим по пътищата ли? Пътят е прав, без нито една дупка. Тези бусчета обикновено са безобразни таралясници шофирани от олигофрени.

Шило

не познавам пътя, но с оглед резултата, не мога да не се съглася с теб за качествата на водачите на бусчетата. Зер, бързат, да не изтърват пазарите.

В кой правилник го пише това? Аз за такъв член но правилника не зная. Триъгълник се слага при други обстоятелства, не при паркиране.

Доколкото знам писаха,че е имало 30м спирачен път на един км. прав участък Така,че версиятя с късно видях,лоша маркировка и др . невърви! Единствено висока скорост, не съобразена с лошата видимост и мократа настилка.

Трябва да караш така, че да можеш да спреш. При лоша видимост се кара по леко и на голяма дистанция.

Като го гледам как се врязъл в каминоът, се чудя с каква скорост се е движил бусът?

Камионът е чакал на опашка за границата, след него е имало и други камиони! Като е заспал опашката е намаляла и е станало мазаното, кои са виновните: - Шофьорът на тира, понеже е заспал на пътя - Шофьорът на буса, понеже е карал с превишена скорост в условията на намалена видимост - Пътна инфраструктура понеже не е предвидила специален паркинг за чакащи тирове (в другите държави има) - КАТ понеже не е обезопасила колоната от тирове през нощта Но ще ГО ОТНЕСЕ ШОФЬОРЪТ НА ТИР-а ПОНЕЖЕ Е ЧУЖДЕНЕЦ ИЗВЪН ЕС!

"Пробвайте при дъжд да покарате между Нови Искър и Своге! Това е един от най добре изградените пътища в държавата. Може би най-добре направения. Минавал съм от там и в дъжд, и в сняг. Всяка събота и неделя половин София минава оттам. Няма да ви кажа защо.

Шило

Задължение е при спиране, независимо по какви причини.

Шило

наясно съм, така е!

Само за протокола: задният винаги е виновен. Бог да ги прости загиналите и мир на праха им, съболезнования на близките. Да се оправят ранените, дай Боже.

пътят е без дупки и почти прав и съответно се кара доста бързо, особено от турците, които минават КПП-то и бързат да се върнат на магистралата, но и наште не остават по-долу

Аз катастрофирах на същият път предната вечер преди трагедията. Истината Е САМО ЕДНА : Пътят беше УБИЙСТВЕНО ХЛЪЗГАВ ! Водача на буса Е ВИДЯЛ ТИР-а , вероятно е натиснал спирачката , след което се е понесъл като ШЕЙНА и се е забил тежкотоварната машина без изобщо да може да реагира ! Хора , ИСКАЙТЕ ПРОБИ ОТ АСФАЛТА в този участък ! Причината е точно същата като тази от трагедията в Своге ! Готов съм даже ДА СЕ ЯВЯ в съда като свидетел , за тези си твърдения !

Виновен е Царя, че откри КППто. При комунистите в Лесово имаше гранична застава, кльон и минно поле. Катастрофи не ставаха.

Дъжд, мъгла и .... 30 метра спирачен път! С каква скорост се е движил микробуса в тази сложна пътна обстановка?

Опитват да си избършат ръцете с шофьора на камиона, защото иначе обезщетенията от порядъка на стотици хиляди ще излязат от наша застрахователна компания. Която не е наша, а на неизвестно точно КОЙ, но не е кой да е и е в правителството.

А през зимата вземете проби от снега и леда. Може и на Боровец или Пампорово. Там е доста по хлъзгаво.

Виновен е този, който е возил хора така, че да може да спре пред ОГРОМНО препятствие. Пътниците можеха да пострадат и от нещо далеч по-дребно - голяма повреда на настилката, дори разлято масло или най-обикновено заледяване. Явно собственика на буса е пропуснал да обясни на шофьора, че се кара така, че да можеш да предотвратиш инцидент. Да се движиш по път така, че да не можеш да избегнеш смъртоносен удар в спрял камион е абсолютно престъпление. От там нататък всички ние имаме и някаква своя, дори миниатюрна, вина. Един не се обадил за спрял камион, друг заспал, трети проспал изборите и на власт дошли идиоти. Но хората са убити от водача на буса и от никой друг.

С такава скорост, че да затрие себе си и двама от пътниците.

Шилo

Според собственика на фирмата-превозвач загиналият водач на микробуса не е имал възможност да реагира. Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион... - НИЩО ПОДОБНО!!! Лека им пръст на загиналите, но виновен е само и единствено шофьора на микробуса, защото е карал с несъобразена с условията скорост. Не може да караш в мъгла и дъжд със скорост като при добра видимост! Просто не може, недопустимо е! Ако не беше ТИР, а стадо крави, сигурно краваря щеше да е виновен... Да, шофьорът на ТИР-а е виновен, но той е виновен само за неправилно паркиране, за което се полага административно наказание.

Опитват всячески да изкарат шофьорът на ТИРа виновен, понеже буса няма застраховка а техническа експертиза ще изкара, че е бил технически неизправен. Аз само веднъж съм се возил по нволя в такова бусче и имах чувството, че всеки момент ще се разпадне.

В правилника пише, че шофьорът следва да кара с такава скорост, че да може да спре колата в участъка от пътя, който той вижда пред себе си.

По пътя е възможно да има паднали от някой трошляк ауспуси с гърнета, камъни, да преминат животни, деца, аварирали автомобили.. Не може в мъгла да караш толкова бързо, колкото си караш по принцип.

През зимата , умнико СЕ ПЪТУВА със ЗИМНИ ГУМИ и при зимни условия ! Там всеки е наясно с качествата на заледената настилка и затова се кара съвем БАВНО ! Тук обаче говорим за нещо съвсем РАЗЛИЧНО ! Не е нормано при 16 градуса по Целзий и при мокра настилка пътя да бъде толкова хлъзгав ! Със сигурност има нещо което май НЕ Е наред с настилката ! ( както всъщност се доказа и в трагедията в Своге ) ! Искайте проби от асфалта ! Не е нито толкова скъпо , нитио трудоемко ! Щото иначе ЩЕ ИМА ОЩЕ невинни жертви !

Запали една свещ да не ти се случва

Шилo

Когато дълго време не е имало дъжд, в порите на асфалта се натрупва прах. Първи дъжд превръща този прах в хлъзгава паста. Не е виновен асфалта, а са виновни малоумните шофьорски курсове, които учат водачите не всичко друго, но не и на тънкостите в управлението на МПС. Мой познат кара курс във Франция, то не са тренажьори, филми, компютърни симулации, лекции, междинни изпити... Повече от година курс. Ама който го завърши, е готов за пътя. А не като тук - караш 10 дена градско, 2 извънградско и ти дават кетапа. Ми малоумно е!

Бусът няма каско, гражданската му е измислена, а застраховката на местата е за 10 000лв. ако въобще я има. Фирмаджията гледа да натопи чужденеца за да не плаща обезщетения на загиналите. Обичайното.

Значи, ако се блъснеш в неправилно паркирано МПС излиза, че неговия водач е виновен. Това много ме устройства, защото едва се провирам да стига до дома си от безобразно паркирани автомобили и винаги съм мислел, че ако ударя някой, виновния ще съм аз и ги пазя, а излиза че мога да си ги джаскам до насита.

Абе някои зорлем ще изкарат Милен Цветков виновен, че е спрял на червено май!

Истината , е че в Бг- то нещата стоят по този начин . Лош асфалт , липса на маркировка и добри светлоотразители , липса на каквото и да е осветление . Като сравниш нашата маркировка с тази в Гърция или Германия и ти става лошо. Преди време пътувах много често между България и Гърция . При нас още не беше построена магистрала Струма . Разликата беше от земята до небето особено вечер . Там имат невероятни светлоотразители , Кото се виждат и в мъгла идеално . Тук дори на най- новите участъци не слагат такива . Навсякъде има лампи . Какво пречи преди границата няколко км да се направи осветление . Това е държавна граница все пак . При нас е тъмно като в рог . Само на някои много нови участъци нещата са по- добре . На много места дори по магистрала Тракия вечер е трагично положението .

Първо този камион няма работа на на пътното платно ако не се движи и без светлини. ако е аварирал трябвало е да има три триегълника зад него и аварийните му светлини да мигат. Второ , близките на жертвите , пострадалите както и водача на ТИРа трябва да съдят АПИ и държавата, защото не е осигорила отделна лента за изчакващите ТИРове, не е осигорила съответна светлинна, знакова или текцтова информация поне на две места преди последния камион. Ако липсват такива да има полицай да сигнализира и дава указания на пристигащия трафик за ситуацията. Поне така се прави в правовите държави, ама ние несме от тях за съжаление!