Собственикът на буса, който се удари в спрял ТИР край Лесово, разказа своята версия

Станчо Димов заяви, че е трябвало да се уведоми полицията по-рано за спрелия камион

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Когато се случи този инцидент, бях на 2 минути от мястото на инцидента. Издърпах колата си надясно и отидох до микробуса, без дъжд, без мъгла, видимостта беше отворена поне 100 метра. Единственият проблем беше тъмнината. Шофьорът на камиона разказа нещо на собствения си език, но това беше друг език, който не разбрах, но той имаше сълзлив глас, крещящи и стенещи се чуваха от микробуса, счупих прозорците с всички сили, извадих човек от задното стъкло, исках светлина за мобилен телефон от стационарните превозни средства, виждам какво има в автомобила с няколко светлини, просто се обадете на линейката Успях да кажа км и се качих в колата и се отдалечих, защото не можах да направя нищо против гледката, която видях. Не мисля, че вината е на шофьора на камиона и тези, които са преживели този ужас, е виновна само България, която не може да изгради нито един парк за камиони.

Съмнява ме тирът да е бил там сам с часове. Другите тирове, след него, заобикаляли ли са го. А като гледам пътя каква теснотия е, а спират тирове, там трябва да има много знаци, светлинна информация, изискан или легнали полицаи. Не мога да оправдаят водача на буса, можеше да е скала, циганин с каруца, катастрофа, какво ли не. Опитен, а да не предвиди, че може да има опашка от тирове

Ако беше кон на някой циганин веднага щяха да го пуснат, ама понеже е ТИР с украински гражданин дай да му разкажем играта

когато се стигне до инцидент вина имат всички участници. в случая двама. ако един от двамата кара според правилата ще избегне удара и ще се размине само с псувни на майка и всякакви роднини. тираджията нарушава правилата, но ако караш според правилата ще го видиш. и ще поправиш неговото нарушение

smirn0ff

шофьорът на буса меко казано е летял

Властите сега се опитват да ми кажат, че три часа, повтарям ТРИ ЧАСА, един ТИР може да виси в граничната зона спрял и никой от властите да не обърне внимание на това. Да попита ей така - "Господин шофьор какво правите тука? Контрабандата ли чакате, нлегалните ли да натоварите? " Това е по външната граница на ЕС, до "най-нервната" ни граница.

Алооууу, пуснете шофьора на тира защото и той ще осъди държавата, а ние ще плащаме! Той няма никаква вина и задържането му е неправомерно. Ама бил спрял, ама бил от 3 часа, ама бил необозначен ... ама ала бала ... същия резултат щеше да се получи и ако тира току що спира заради повреда. Онзи идиот пак щеше да се натресе отзад. Значи, тира е бил със светлини, спрял, спирачен път 30 м, секунда, две за реакция и задействане на спирачките - това прави най-малко 50-60м видимост! И къде е била тази мъгла ? ... пак ала бала. И идиота не е могъл да спре?! Пуснете тираджията за да не плащаме пак ние, народа тъпотиите на прокуратурата !

Не знам защо ми се струва, че при наличие на ДЪЖД, МЪГЛА и СПРЯЛ КАМИОН безхаберие е проявил вече неживият водач на бус /лека му пръст/.

_stankow

Вината си е на водача на буса, господ да го прости ! По закон: Чл. 20. (2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението. Да, водачът на тира също е в нарушение, има нарушено правило и от него.

Вината на тираджията е ясна, но това не оневинява водача на буса. В закона ясно е казано "Да се движи със скорост съобразена с пътната обстановка" т.е. ако скоростта ти не позволява да спреш в зоната на видимостта ти, значи си с НЕсъобразена скорост

Именно. Видно от снимките камионът е спрян на прав участък, разрешен за изпреварване (т.е. нормална видимост от поне 100 м.) Шефчето му пише: "Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион" Накратко казано, карал е с абсолютно несъобразена скорост. Това не е самолет, че да караш в мъгла по прибори. Трябва да се движиш с такава скорост, че да можеш да спреш преди мястото, където губиш видимост.

Шефчето пее така защото така му изнася. Най-веоятно виновните ще бъдат осъдени да заплатят много големи финансови разходи за имуществени и неимуществени вреди. Там са цяла мафия - адвокати, застрахователи, финансови институции които обещават кръвнинини само да ги наемеш - огромен бизнес е

Sara

Ужас! Как може да спре на магистрала? Тоя украинец е луд за връзване! Тъпанар!

Къде я видя тая "магистрала", тикво зелена?!

На едни кадри, направени с дрон, се вижда много ясно, че пътят е много тесен, а край пътя няма никакво място за временно спиране на камион или дори кола, дори встрани от пътя има наклон.

Това не е магистрала и 30 метра спирачен път ми се вижда множко.

Добре де този микробус няма ли GPS проследяване? Какво показва, с колко е карал в тъмното, дъжда и мъглата? Нали всички сме наясно, че 90 км/ч е Максимално допустимата скорост т.е. при идеални метереологични условия. Колата преди него леко си ударила калника а професионалния шофьор се самоубил заедно с част от пътниците. Много рядко има катастрофи в които и двамата участници да няма някакъв процент вина.

На километър и половина напред пътя е с три ленти за движение. Да оправдавеме ТИРаджията и да хвърляме вината на загиналият е най -лесното. Да премълчаваме, с цел да докажем вина на бусаджията, факта че ТИРа дори не се е постарал да се изтегли в дясно, до края на лентата за движение, си е достатъчна предпоставка за ПТП. Хайде да ми отговорите та този въпрос. Спрял съм на аптеката. Имам право, защото няма знак забраняващ това; десните ми колела са на 10 -15 сантиметра от бордюра, улицата е широка и дава възможност две коли да се движат в една посока. Двете ленти за движение са разделени с ДВОЙНА НЕПРЕКЪСНАТА! Запалил съм, подал съм мигач и от насрещното кола спира на метър пред мене, на метър от бордюра.... ІМи направи си маневра бе пич, ко ти преча!..... Втори случай пред мен се е освободило място, пича попътно влиза в това място но -застава почти напречно -него и да искаш не можеш да го заобиколиш (в същност е шофьор на "Вили Бец" и той задава въпрос -Къв ти е проблема! Сега Молдованеца и той -къв е проблема, проблема е на бусаджията. Ми да, казват за тези три часа нямало ли е движение -вероятно да , но в 03 часа е едно, в о5 ч. е друго, в 06 часа трето -Къв е проблема .....

Видно от снимките камионът е спрян на прав участък, разрешен за изпреварване (т.е. нормална видимост от поне 100 м.) Шефчето му пише: "Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион" Накратко казано, карал е с абсолютно несъобразена скорост. Това не е самолет, че да караш в мъгла по прибори. Трябва да се движиш с такава скорост, че да можеш да спреш преди мястото, където губиш видимост.

Виновен си е изцяло шофьора на буса, може и да е заспал....това е като оня дето му беше виновен асфалта до Своге......

От цялата работа едно е ясно....българина знае всичко! Като гледам коментарите,ми то имало надежда за тази държава.То какви умове,какви капацитети имало,толкова много специалисти ,ама кой от кой по-велик. Съдят и отсъждат! Голяма работа сме!

Боклук шофьора ти е карал с несъобразена скорост и ти трябва затворче Ти изнасяш ти внасяш. Имали нещо законно което правиш

Не е хубаво да се кълне, но ти пожелавам подобен "късмет" и дано поне на легло да има да кажеш/напишеш нещо по въпроса. Който е въртял и върти гезрека, може да напише редица случки от пътувания.... Вероятно има истина от казаното от собственика на микробуса. А и няма начин и друг да е имал "касмет" да почувства тръпката при заобикалянето на ТИРа и идващ насреща автомобиил на дълги. И един случай: пътувам служебно Бяла -Попово по този сезон. Тихо, тъмно, асфалта сух. дълъг наклон и в един момент влизам в гъста мъгла. И доло в ниското рекичка и мостче.... Наближавам моста, и ...насреща ми фарове ....Дори не стана ясно кой според знака беше с предимство. Лошото е че никойДОПИСНИК не си даде труда да напише какво е било времето и видимостта па време на инцидента. Само от въздушните кадри е видимо, че ТИРа е разположен изцяло върху платното -отстоянието от края на платното и от осевата е еднакво!!!! Та Шибане, не стана ясно защо микробуса е застанал така на снимките - НЕ МУ Е СТИГНАЛО ВРЕМЕТО ДА ЗАПОЧНЕ ЗАОБИКАЛЯНЕТО!.... А и по това време тряфика на коли вече е по -интензивен все някой е видял, чул, избегнал ситуацията!!!!

Тя мъглата не се вижда, та нямаш време да намалиш скоростта до адекватна за мъгла, а? А ако вместо фарове имаше човек на моста? Щеше да е труп, а?

Сега драмата е кой ще плаща кръвнината! Бай Ганьо се е усетил....

Пичове, ако съм шофьор на бус и карам хора от Сливен фо Офтин и минавам често през ГКПП Лесово няма как да не знам, че там спират тирове! Стига сте се правили на балерини, защото ставате за смях. На прав път по тъмно няма как да не знам че има опашки и директно намалявам. Хич не пишете, че някой бил бързал за пазар, защото нищо не оправдава превишената скорост и удара отзад. Дори в най- добрия случай да има съпричиняване то ще е незначително на фона на самоубийствения самурайски акт. Само ако някой докаже, че там има знак, който забранява престоя и /или паркирането тираджията ще е виновен. До тогава държавата ще плаща задържането му!

Карал е на къси светлини заради мъглата, но с достатъчно голяма скорост, за да не може да реагира.

ти слепи ли ги наемаш в твота фирма?!? Свобода за украинеца!

Еби, учи, еби учи! И пак не са за книжка! 1.По тъмно се кара с такава скорост, че при излизане на препятствие да се спре! НЯКОЙ ОТ ВАС УЧИЛ ЛИ Е ТАЗИ ЛИСТОВКА ИЛИ ВЕЕ Я НЯМА, ЗАЩОТО ЕДНО ВРЕМЕ Я ИМАШЕ? 2/ ВИНАГИ ВОДАЧЪТ, КОЙТО УДРЯ ОТЗАД Е ВИНОВЕН, ЗАЩОТО Е БИЛ ДЛЪЖЕН ДА СЪОБРАЗИ СКОРОСТТА СИ! 3/ НА ПРАВ УЧАСТЪК ДА НЕ ВИДИШ ТИР И ДА НАДЕНЕШ ПЪТНИЦИТЕ Е ГРОЗНА ПРЕСТЪПНА НЕБРЕЖНОСТ 4/ВОДАЧЪТ НА БУС С 30 МЕТРА СПИРАЧНИ СЛЕДИ И УДАР ПРИЧИНЯВАЩ СМЪРТ Е КАРАЛ С НАД 120 КМ/Ч ПО ПЪТ С ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА 5/ Когато возиш пътници ти отговаряш за живота им и нищо не те оправдава, когато караш с превишена скорост! Ама пътят, тира- глупости! Пичове не сте за книжка ако нямате основни знания! Искам да кажа, че прокурорите и съда са пълни задници, които носят позор на правосъдието! Искам да кажа, че един чужденец ще обира чужд грях без вина! Не ви ли е малко срам да го обвинявате и да криете собствената вина на сливенския пилот? На прав път всеки може да спре по всякаква причина! Това да не ви е магистрала със забранителен знак за спиране! Я се дръжте като мъже! Баси боклучавото правосъдие! Безгръбначни подлеци обвиняващи по поръчка и съдещи по поръчка!

Гумичка, съгласен съм с тебе по написаното но пак се връщам на "невидимият ТИР" при насреща движещ се на дълги светлини. наскоро писах за подобен случай с велосипедист движещ се насреща ми, в моята лента. Насреща колона автомобили с "регулирани светлини" кой с халогени, кой с ксенони, единият фар свети дълги, другият къси .... И в последният момент го виждам пича пред мен на около 5 метра -ни отражатели, ни светлинки, ни светли дрехи -успях да настъпя осевата преди да спра..... Има такива случаи: със старшинката дето искаше да ме спре -добре че махаше нагоре дадолу със "слънчогледа" и спрях опрял в кракът му, и със свляклата се маса върху пътя а на фарове не можещ да преценищ заради цвета и идентичен на фарове с този на скапания тасфарт, с каруцата -също "невидима" заради насрещни фарове Така загина и синът не Жечева (личен състав Танкерно плаване), семейството Т. -НЕОБОЗНАЧЕНО ППС! И НАСРЕЩНИ ДЪЛГИ СВЕТЛИНИ

"Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион, и при, по думите му, "безхаберието" на тези, които поддържат пътищата" Абе гений, я обясни при изброените пътни условия с каква скорост трябва да се кара бе?

Ако беше паднало дърво на пътя и бусът се удари в него,дървото ли ще е виновно ?

Според съдията и прокурора с ПУЦ по право сигурно дървото!

В този случай пак пътна полиция трябва да го види първа и да обезопаси, особено ако очаква буря, силен вятър, ако следят състоянието по и покрай пътя, то няма случайно да падне.

Ако наистина шофьора е паркирал на пътя и е спал в кабината трябва да го осъдят и доживот да му забранят да кара ТИР в България. И на мен ми се случи няколко пъти. 1. ТИР с пловдивска регистрация да спре за 2 минути точно на завой, така че да няма видимост и да блокира натоварен път в София - Бистришко шосе. Образува се над половин километър задръстване. А отсреща идваха коли с над 50-60 км./ч и заобикслящите го се движат 20-30 км/ч общо прави челен удар с над 80 км/ч. Някои коли рисково го заобикаляха. 2. На магистрала Тракия ТИР да е паркирал в усмирителната лента на изхода на бензиностанция. Трябваше много рисково да изляза с 30 км/ч в лента на магистрала където колите се движеха с над 100 км/ч. На такива шофьори на тирове трябва доживот да им се забрани на територията на България да карат нещо повече от лека кола. Дори не трябва да им се позволява да карат бусове. Това са или безмозъчни или нагли невъзпитани изверги.

За такива като теб - БДЖ!

Два - три часа тирът стои на пътя и никой не успява да се блъсне в него, но накрая все пак се намира бусаджия, който успява да го нацели. Явно тирът е бил мачбокс.

Хайде пак! Я вижте правилника.... Вината е на водача на буса...пък разбираме за мъгла, дъжд и т.н.т....тоест несъобразена скорост с пътната обстановка

Стига бе,стига ревахте ,че вината била на буса. Оня спрял дето не му е място,все другите виновни. Ебати държавата,ебати чудото.Заприличахме на третия свят.Само като ни видиш пътищата.

Два дни преди злополучния инцидент пътувах до Одрин изтръпнах когато се наложи да карам в насрещното платно в продължение на километри с вклучени аварийни понеже платното посока Турция бе заето от тирове на няколко пъти се размина на косъм с отсреща идващите автомобили и най вече ТИРОВЕ ПОСЛЕДНИЯ ТИР НА КОЛОНАТА НЕ БЕШЕ ОБОЗНАЧЕН С ТРИЪГЪЛНИК ИЛИ АВАРИЙНИ СВЕТЛИНИ СПОДЕЛИХ ТОВА С ГРАНИЧНИТЕ ПОЛИЦАИ, ЧЕ ТОВА ПЪТУВАНЕ Е ТИП КАМИКАДЗЕ ЗА МЕН Е ВИНОВНА ПРЕДИМНО ПЪТНА ПОЛИЦИЯ АКО БЯХА ВЗЕЛИ МЕРКИ ПАТРУЛКА С ВКЛЮЧЕНА СИГНАЛИЗАЦИЯ И.....

Другия път го сподели на 112, защото след това кат са длъжни поне да докладват как са реагирали и ако стане инцидент, може някой да им потърси отговорност, а граничниет просто са си го преместили в другия крачол!

Камионът е бил там 3 часа и десетки МПС та го подминаха безопасно, само твоят цървул се залепи като плакат ? Бог да прости невинните хора а за шофьора на тира не се безпокой, той ще ви види сметката в Страсбург . На вас, българските бандити .

в Америка този, който не спре и се забие в мпс пред него носи отговорност за произшествието. затова шофьорът има глава на раменете да прецени дистанцията и педал на спирачка да спре навреме. друг е въпросът, дали шофьорът на тира е спрял заради авария, и дали е обезопасил камиона с нужната маркировка.

Колега, не в Америка в цял свят е така. Намериха си изкупителна жертва хората.

колега, съдиите в България явно са изключение от света, защото са вкарали човека в ззатвора, според новините на дира

Спокойно, шофьора на камиона ще стигне до Страстург и пак ще им плащат кирливите ризи от нашите данъци

Еееее какво толкова е направил тираджията ... спрял си е да си поспи човека - без светлини, без нищо ... Триъгълник на 10 метра да беше сложил, нямаше да има проблеми - да сблъсък сигурно - но максумем леко ранени хора, без жертви. Все пак е било сутринта, така че е нямало много трафик, не е сигурно и какво е било времето за тези 3 часа - мъгла, включени фарове ... Много са предпоставките за ПТП, а отговорността по принцип е споделена. Трябва да се направи хубаво разследване, да се види тахографа на автобуса - с колко е карал шофьора и т.н. Има хора, които в мъгла са пълни батмани и си пердашат над 100.

Какъв триъгълник бе, ти виждал ли си ремаркетата какви светлоотражатели имат отзад??? Е ТАКИВА ГОЛЕМИ!

Утре ще вали и има мъгла ,така че всички собственици на спрели автомобили на пътното платно сутринта да се чувстват арестанти . Защото някой среднощен пилот с баничарка, летящ със скорост близка до звука може да не спре ,завие или задмине спрял автомобил .

Спрелият на платното за движение шофьор е безусловно виновен за катастрофата. Пише го в закона - забранено е спирането на платното за движение, безусловно. Никой не е длъжен да очаква спрял камион на пътя. Останалите твои тъпи измислици са на твоята съвест. Светла им памет на загиналите.

Абе Кон, ти там бил ли си? Знаеш ли че има километрични опашки понякога? Що за идиотски коментари...

Имах случай насред града с по 3 платна в двете посоки колата ми изгасна, не мога да включа светлини, не мога да изляза от колата и всеки момент някой ще ме отнесе и само точно след 1 минута имах 2 полицейски зад мен и пред мен със светлини да отклоняват докато ме изтеглят. И това защото някой моментално се е обадил на полицейските за помощ.Голям късмет имах благодарение на цялата тази организация, защото още като взимат книжки ги учат колко е важно да се обаждат и полицията има готовност за секунди да е там. Тираджията е спрял правилно, защото пътя не му дава възможност за друг начин.Път с две платна, без отбивки, пуснал светлини - къде да спре, по каквито и да е причини.На такъв път освен да пълзиш друго не става.При такъв път катастрофата е неизбежна,на един ще се размине, на друг - не. Ама причината хич не е липсата на пари,а безобразното харчене на парите за лични цели, всичко е политика, а не липса на пари, ако е до липса бих стиснал зъби. Ама не е. А за така наречените "магистрали" само ще кажа че лично бих обесил за топките вашия Вожд Винету,защото в БГ е важно да се гепнат едни парички и се похарчат за "правилните" места, за да се векува.Жалко за шофьора,съчетали са се много неща и не е имал шанс,защото както и да е карал, видимост и прочие, ако е имало къде да отбие тира нямаше да се случи, всичко е до безхаберната държавна политика, това е истината. ..

След минута 2 полицейски коли? Ти да не си Бойко Борисов бре?

случката е в сащ бе, какъв борисов те гони.Пример с линейка.Звъниш, линейката тръгва и чак тогава питат за адрес ама през това вpеме са излезли от кампуса на болницата.После питата друго и докато се обяснявате до 3 мин и вече чукaт на вратата ти. Това е. А "правилно" е спрял казах, защото пътя не му позволява друго.Ако не е изгаснал камиона от повреда има други причини, и като е включил аварийни какво друго. 2-3 часа е имало време пътна да забележи и да вземе мерки.2013-та като си идвах се ужасих точно от такъв път с 1 лента и без отбивки и масово влизат в насрещното и навсякъде по 1 лента и всеки нервничи.

За топките съм съгласен, обаче "тираджията е спрял правилно" е лъжа, не знам защо я тиражираш. Грубо е нарушил закона. Длъжен е бил, при неизбежност, да седи на 100 м зад тира и да предпазва идващите. А той, явно е изчезнал. Така че арест, затвор и анални процедури са справедливи в случая.

Да седи 100 метра и да пази? Абе ти идиот ли си?

Да седи на 100 метра и да пази, т.е. той да стои мишена.

Шофьорът на тира е напълно невинен. Този човек не е наденал идиота, който е превозвал пътниците за Одрин с явно превишена скорост, който не е карал така че да спре. Тозно обратното се е случило. Никой не забранява на това място да се спира. и Камионът е спрял. Идиотът го е наденал и се е самоубил.

6ч. сутринта, тъмно, вали дъжд и има лека мъгла. Спрял камион без никакви светлини по средата на лентата на път с ограничение 90 км/ч. Виждаш го едва 30-ина метра преди да сигнеш до него. Имаш секунда за реакция и още секунда и половина да приведеш спирачната система в режим на максимално спирачно усилие. Това са цифри от автомобилен експерт дознател. За тези 2,5 секунди при скорост от 80-90 км/ч изминаваш 50 метра. На мокро и с пълен с хора бус не можеш и да спреш на максимално къса дистанция. Ударът е бил с около 55-60 км/ч, защото бусът е започнал да спира, но това е достатъчно да убие шофьора и двамата пътници, както и да нанесе щети на останалите. Виновен си е тираджията на 100%.

Със СВЕТЛИНИ, глупако, габаритите са били включени!

тъмно, мъгла,вали, и караш с 90км/ч???? Баааа!

според правилника трябва да се движип със скорост която ти позволява да спреш в осветявания от фаровете участък.

До Тимисли - къде прочете, че габаритите са били включени? А като спираш на пътя е редно да си пуснеш аварийните светлини. Това е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!! Знам, че много идиотчета са свикнали да си спират, където им падне. Да завиват без да подават сигнали, но си има ПРАВИЛА. Шофьорът ако е карал с превишена скорост, също споделя вината. Но такова нещо като "Вината е изцяло на шофьора на буса" няма.

Дано нямаш книжка, че нямаш основни знания! Дано никога да не те вози таъв бусаджия! Гола вода си ! Но пък заслужаваш правосъдието, което виждаш! Такива ще те шибат в устата и ще те дерат , защото си неграмотен.

Изчисленията ти са верни, но не те бива със сметките. Спирачният път на буса е 30 м. т.е. ДОБАВЯШ (а, не вадиш) тези 50 м. за реакция към спирачния път и се получава, че бусаджията го е видял от поне 80 метра (ако се е движил с 80 км/ч). Хайде сега да сметнеш, за да е бил удара с 60 км/ч с каква скорост се е движил буса???

Законът забранява, ама на теб не ти пука, нали?

Трябва фирмите превозвачи да престанат с тези маршрутки. Ако беше нормален автобус нямаше да има толкова пострадали. Подобни издевателства върху хората правят много фирми, мъчат хората в тясно пространство, един върху друг на дълги разстояния в условията на пандемия. Фирмите са 100% виновни. Пример за такава е ЮНИОН ИВКОНИ. Трябва да бъдат санкционирани и да се променят нещата и то веднага.

щяло е да има повече пострадали, ако е бил голям автобус - повече пътници.

Работата е там, че много хора смятат,че максимално позволената скорост от 90 км/ч е и за мокра настилка и за нощно време на фарове , и терен със завои и лоша видимост. Затова се казва, че се кара със съобразена скорост. Най- виновен е шофьорът на микробуса, освен че кара хора,защо спирачният път е 30 м това е твърде много.

Ти имаш ли идея за колко метра мокър асфалт спира бус с тежест от около 4 тона? Навъдихте се някакви абсолютни аматьори. От скорост 80 км/ч му трябват поне 50 метра в добрия случай.

Първо този камион няма работа на на пътното платно ако не се движи и без светлини. ако е аварирал трябвало е да има три триегълника зад него и аварийните му светлини да мигат. Второ , близките на жертвите , пострадалите както и водача на ТИРа трябва да съдят АПИ и държавата, защото не е осигорила отделна лента за изчакващите ТИРове, не е осигорила съответна светлинна, знакова или текцтова информация поне на две места преди последния камион. Ако липсват такива да има полицай да сигнализира и дава указания на пристигащия трафик за ситуацията. Поне така се прави в правовите държави, ама ние несме от тях за съжаление!

Държавата е виновна, че все още не затворила пункта и не е минирала границата както си бе 45г. при комунизма. И който припари се стреля на месо а граничаря получава за награда ВЕФ ако утепа михлюзинът дръзнал да тръгне към границата.

Ти кога беше в "правова" държава та видя как се прави?

В Турция опашката ТИРове понякога достига 15-16км и започва чак от Одрин. При това доста често. И никой не се блъска в спрелите ТИРове. В България на Капитан Андреево също редовно има по 10-15км опашка.

МА ТАМ НЕ Е ДВУЛЕНТОВ ДВУПОСОЧЕН ПЪТ С ПО 1 ПЛАТНО ВЕ ЛЕШПЕР!

Абе някои зорлем ще изкарат Милен Цветков виновен, че е спрял на червено май!

Значи, ако се блъснеш в неправилно паркирано МПС излиза, че неговия водач е виновен. Това много ме устройства, защото едва се провирам да стига до дома си от безобразно паркирани автомобили и винаги съм мислел, че ако ударя някой, виновния ще съм аз и ги пазя, а излиза че мога да си ги джаскам до насита.

Е, не значи така, защото абсолютна забрана за спиране на платното има само на път извън населено място. Обаче, и в населено ако се блъснеш в неправилно спрял ще си поделите вината, бъди спокоен. Та точно така излиза че при неправилно спрял неговият водач е виновен. Друг е въпросът, че и ти си виновен.

Бусът няма каско, гражданската му е измислена, а застраховката на местата е за 10 000лв. ако въобще я има. Фирмаджията гледа да натопи чужденеца за да не плаща обезщетения на загиналите. Обичайното.

0

По пътя е възможно да има паднали от някой трошляк ауспуси с гърнета, камъни, да преминат животни, деца, аварирали автомобили.. Не може в мъгла да караш толкова бързо, колкото си караш по принцип.

В правилника пише, че шофьорът следва да кара с такава скорост, че да може да спре колата в участъка от пътя, който той вижда пред себе си.

Запали една свещ да не ти се случва

Опитват всячески да изкарат шофьорът на ТИРа виновен, понеже буса няма застраховка а техническа експертиза ще изкара, че е бил технически неизправен. Аз само веднъж съм се возил по нволя в такова бусче и имах чувството, че всеки момент ще се разпадне.

243Win

Според собственика на фирмата-превозвач загиналият водач на микробуса не е имал възможност да реагира. Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион... - НИЩО ПОДОБНО!!! Лека им пръст на загиналите, но виновен е само и единствено шофьора на микробуса, защото е карал с несъобразена с условията скорост. Не може да караш в мъгла и дъжд със скорост като при добра видимост! Просто не може, недопустимо е! Ако не беше ТИР, а стадо крави, сигурно краваря щеше да е виновен... Да, шофьорът на ТИР-а е виновен, но той е виновен само за неправилно паркиране, за което се полага административно наказание.

Само в България го има това понятие "несъобразена скорост" където ти го лепват при липса на друга причина.

Ба! Ти кога си карал курс в друга държава, че си толкова сигурен? Има го навсякъде това. Кара се с толкова, с колкото позволяват пътните условия, а не с толкова, колкото ти е кеф. Научете се накрая, че тези закони са за да се спазват и че неспазването им води до трагедии!

Виновен е този, който е возил хора така, че да може да спре пред ОГРОМНО препятствие. Пътниците можеха да пострадат и от нещо далеч по-дребно - голяма повреда на настилката, дори разлято масло или най-обикновено заледяване. Явно собственика на буса е пропуснал да обясни на шофьора, че се кара така, че да можеш да предотвратиш инцидент. Да се движиш по път така, че да не можеш да избегнеш смъртоносен удар в спрял камион е абсолютно престъпление. От там нататък всички ние имаме и някаква своя, дори миниатюрна, вина. Един не се обадил за спрял камион, друг заспал, трети проспал изборите и на власт дошли идиоти. Но хората са убити от водача на буса и от никой друг.

Дъжд, мъгла и .... 30 метра спирачен път! С каква скорост се е движил микробуса в тази сложна пътна обстановка?

С такава скорост, че да затрие себе си и двама от пътниците.

Виновен е Царя, че откри КППто. При комунистите в Лесово имаше гранична застава, кльон и минно поле. Катастрофи не ставаха.

Аз катастрофирах на същият път предната вечер преди трагедията. Истината Е САМО ЕДНА : Пътят беше УБИЙСТВЕНО ХЛЪЗГАВ ! Водача на буса Е ВИДЯЛ ТИР-а , вероятно е натиснал спирачката , след което се е понесъл като ШЕЙНА и се е забил тежкотоварната машина без изобщо да може да реагира ! Хора , ИСКАЙТЕ ПРОБИ ОТ АСФАЛТА в този участък ! Причината е точно същата като тази от трагедията в Своге ! Готов съм даже ДА СЕ ЯВЯ в съда като свидетел , за тези си твърдения !

А през зимата вземете проби от снега и леда. Може и на Боровец или Пампорово. Там е доста по хлъзгаво.

През зимата , умнико СЕ ПЪТУВА със ЗИМНИ ГУМИ и при зимни условия ! Там всеки е наясно с качествата на заледената настилка и затова се кара съвем БАВНО ! Тук обаче говорим за нещо съвсем РАЗЛИЧНО ! Не е нормано при 16 градуса по Целзий и при мокра настилка пътя да бъде толкова хлъзгав ! Със сигурност има нещо което май НЕ Е наред с настилката ! ( както всъщност се доказа и в трагедията в Своге ) ! Искайте проби от асфалта ! Не е нито толкова скъпо , нитио трудоемко ! Щото иначе ЩЕ ИМА ОЩЕ невинни жертви !

При комунизма такова животно "зимна гума нямаше". То и настилка нямаше по пътищата. Само тук там имаше. Но комунистите не се блъскаха в спрелите камиони. Казвам комунистите щото обикновените хора чакаха по 15 години ред за да си купят Москвич.

243Win

Когато дълго време не е имало дъжд, в порите на асфалта се натрупва прах. Първи дъжд превръща този прах в хлъзгава паста. Не е виновен асфалта, а са виновни малоумните шофьорски курсове, които учат водачите не всичко друго, но не и на тънкостите в управлението на МПС. Мой познат кара курс във Франция, то не са тренажьори, филми, компютърни симулации, лекции, междинни изпити... Повече от година курс. Ама който го завърши, е готов за пътя. А не като тук - караш 10 дена градско, 2 извънградско и ти дават кетапа. Ми малоумно е!

goose

Хайде обясни ми тогава, защо в БГ изкарвам 30 000 километра с едни гуми и ги хвърлям заради възрастта им, не заради износването, а извън България за 15 000 са станали на парцали?

Най-хлъзгаво е точни при току-що завалял дъжд!

пътят е без дупки и почти прав и съответно се кара доста бързо, особено от турците, които минават КПП-то и бързат да се върнат на магистралата, но и наште не остават по-долу

Само за протокола: задният винаги е виновен. Бог да ги прости загиналите и мир на праха им, съболезнования на близките. Да се оправят ранените, дай Боже.

"Пробвайте при дъжд да покарате между Нови Искър и Своге! Това е един от най добре изградените пътища в държавата. Може би най-добре направения. Минавал съм от там и в дъжд, и в сняг. Всяка събота и неделя половин София минава оттам. Няма да ви кажа защо.

Камионът е чакал на опашка за границата, след него е имало и други камиони! Като е заспал опашката е намаляла и е станало мазаното, кои са виновните: - Шофьорът на тира, понеже е заспал на пътя - Шофьорът на буса, понеже е карал с превишена скорост в условията на намалена видимост - Пътна инфраструктура понеже не е предвидила специален паркинг за чакащи тирове (в другите държави има) - КАТ понеже не е обезопасила колоната от тирове през нощта Но ще ГО ОТНЕСЕ ШОФЬОРЪТ НА ТИР-а ПОНЕЖЕ Е ЧУЖДЕНЕЦ ИЗВЪН ЕС!

Опитват да си избършат ръцете с шофьора на камиона, защото иначе обезщетенията от порядъка на стотици хиляди ще излязат от наша застрахователна компания. Която не е наша, а на неизвестно точно КОЙ, но не е кой да е и е в правителството.

Като го гледам как се врязъл в каминоът, се чудя с каква скорост се е движил бусът?

"Нямал е шанс да оцелее при дъжда, мъглата и спрелия камион, и при, по думите му, "безхаберието" на тези, които поддържат пътищата" При мъгла и при дъжд не трябва да се движим по пътищата ли? Пътят е прав, без нито една дупка. Тези бусчета обикновено са безобразни таралясници шофирани от олигофрени.

Schilo

не познавам пътя, но с оглед резултата, не мога да не се съглася с теб за качествата на водачите на бусчетата. Зер, бързат, да не изтърват пазарите.

Трябва да караш така, че да можеш да спреш. При лоша видимост се кара по леко и на голяма дистанция.

Schilo

наясно съм, така е!