След авиокатастрофата: Още две държави се отказаха от Boeing 737 Max 8
Етиопия и Каймановите острови се присъединиха към Китай в забраната за използване на модела
Обратно в новинатаКоментари - След авиокатастрофата: Още две държави се отказаха от Boeing 737 Max 8 | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
asd (нерегистриран)
А България цени ли живота на своите граждани????
Неприятна новина (нерегистриран)
Лошо! сега Булгаристан ще трябва да купува "Боинг".
Риба (нерегистриран)
Акциите на Боинг паднали за ден с10%. Ако падне и трети самолет скоро... Самият аз, когато пътувам ще искам друг самолет! Пътувах 3 пъти с Боинг 777-300... Добре е!
Петър (нерегистриран)
Малко четене не е вредно: всичките китайски авиолинии имат общо 97, с не 60 737 MAX
Урко (нерегистриран)
Който се качва на самолет си слага доброволно главата в торбата, няма сигурни самолети
tonygl (нерегистриран)
За колите ваши същото с многократно по -голяма вероятност
Някой (нерегистриран)
Вероятността за падане е много малка. Просто като се случи загиват много хора и се чува по целият свят. Докато тук като има на година стотици убити по пътищата, това е просто статистика. Никой няма да му обърне внимание, освен непосредствено засегнатите.
авиоинженер (нерегистриран)
Заключението за подобната катастрофа през Октомври-2018 в Индонезия беше, че софтуеъра на нововнедрената апликация MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) и получил погрешни данни от сензора за ъгъл на атака и системата подала команда "пикиране" (носът надолу). Та Боинг обвинява пилотите, че не са парирали "своеволието" на софтуеъра по правилния начин, а са продължили да дърпат щурвалът към себе си (нос нагореу) и да тримират стабилизатора ръчно. Моето мнение е, че парирането не трябва да следва някаква определена процедура, а да е съвсем инстинктивно, защото в подобна ситуация те нямат време да отварят наръчници и да четат процедури, още повече, такава ситуация изобщо не се симулирала на тренажорните тренировки. И даже след случая в Индонезия не е включена. Така че контрата пак остава в Боинг за мен.
БОИНГ (нерегистриран)
Идвай при нас! Почваш работа от утре!
авиоинженер (нерегистриран)
Малко пари давате
ми (нерегистриран)
Тва не е за дълги полети- да си вземат 747.
Нане (нерегистриран)
тук излишно се политизира проблемът. Това е машина, макар и високотехнологична. Винаги може да се случи проблем, важното е да се разбере защо се случва - проблем на технологията ли е, човешка грешка ли е или експлоатационен дефект, който се е появил внезапно.
90% ОТ (нерегистриран)
ПРОБЛЕМИТЕ СА В ЧОВЕШКА ГРЕШКА .
но не на екипажа (нерегистриран)
поинтересувай се за MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).
Някой (нерегистриран)
Пилота е поискал аварийно кацане малко след излитането и е подал сигнал за тревога. С което вероятността за човешка грешка става много малка. По-скоро тук е поне 90% вероятно проблема да е технически. Със стремеж към 100%. Иначе и техническите грешки са човешки, някой не си е свършил добре работата. Ако е на конструкционно ниво, то би трябвало да спрат производството на чисто новият модел самолет до поправката му. А още по-лошо да ги изтеглят от пазара. За коли е правено, това изтегляне от пазара. На тези самолети се хвалят, че харчели по-малко гориво. Може да са спестили където не трябва.
Бачо ти (нерегистриран)
Човешка е грешката. Конструкторьт сьщо е човек.
Керосин Ибрахимов (нерегистриран)
краварите след фи-35 свалят на земята и бойнг 737. Скоро очаквайте нови падания...
Тц!F-35 сваля ,,безаналоговите” бракми (нерегистриран)
военни самолети на другарите от Москва чията авиокомпания притежава и купува изключително американски самолети,,Боинг”
И ... (нерегистриран)
А американци купуват руски двигатели, без които не могат да излетят в космоса. И какво ?
американците летят в Космос (нерегистриран)
и беъ руски двигатели.Аполо,Совалки,сонди на Марс и около всички планети от Слънчевата система и извън нея.Огромният успех на Мъск със капсулата ,,Драгун"преди два дни и успешната ракета ,,фалкон"чиято пзрва степен се връща на Земята.
LeGrandTulup
Конкурентът на Boeing 737 Max - Airbus A320 Neo май се представя по добре.
Напредък. (нерегистриран)
Американците с техническия си прогрес и напредъка си в авиостроене само за 5 месеца унищожили над 300 човека.За няма нищо.
Гостите (нерегистриран)
Сигурен съм че пак ще излезе 'човешка' грешка!
КАКВО СЕ СЛУЧВА С БОРСИТЕ?! (нерегистриран)
След тази катастрофа акциите на американските компании са се сринали! След Дженерал електрик и Бойнг ще повлече крак! Като имаме предвид и ставащото в Русия свързано с прехвърляне на акции на империята на Дерипаска и погналите от ГРУ руски олигарси се заформя едно "добро" начало на ПРОМЕНИ!!
Алфа - Атака (нерегистриран)
Вместо да купим нови МиГ-29 Борисов ще купува от Бойнг стари Ф16.
миг-29 (нерегистриран)
Много го свалят старите американски F-16
Кен_F-16 (нерегистриран)
Вече и rндийците със старите МИГ-21 се гъбаркат със Кен_F-16!
Костадинов (нерегистриран)
Само дето F16 се произвежда не от Боинг, а от Локхийд-Мартин, ама това за теб явно нЕма значение...
Знаещ (нерегистриран)
Как може да купят военен самолет с един двигател в 21 век . Военните как ще оцелеят ако този 1 двигател откаже!!!!
гост (нерегистриран)
От Боинг е Ф18
Алфа - Атака (нерегистриран)
Ту-134 беше по-надежден самолет.
Ту-134 (нерегистриран)
Далеч си от руската авиация и обиждаш руснаците: ако беше по-надежден Аерофлот и другите руски авиокомпании щяха да летят на Ту, а не на Боинг и Еърбъс... Освен при военните няма останали Туполев да летят в Русия, а и от другите руски марки. Аерофлот силно се съпротивляваше да вземе Сухой Суперджет 100, но Путин ги задължи, ако искат да имат пари за Боинг и Еърбъс. Ако не ми вярваш погледни в нета какъв е флота на Аерофлот: 64 Боинга, 139 Еърбъса и 50 Сухой Суперджет.
Варения (нерегистриран)
Този Сухой не беше ли катастрофирал при един от първите си показни полета?
до варения (нерегистриран)
Да, катастрофира изпитателен самолет с пътници през май-2012 при показен полет в Индонезия поради пилотска грешка, по-точно пилотска самонадеяност. Иначе самолетът е добър, но няма да е задълго. В момента всичките му системи са западни, изработени по проект на руските конструктори за този самолет, точно както са направени и Боинг, и Еърбъс. Поради руския манталитет и за "осигуряване на повече заетост на руските производители" искат всичко да е руско. Тогава самолетът ще стане продаваем само в Русия и ще завърши като Ту-204 - самолет само за Русия.
Ебати. Новите Самолети!!!!!! (нерегистриран)
Велико което бе правено в 20 век бе нещо качествено и надеждно!!!!!? Днес 21 век едно нищо лакомия за трилиони!!!!!!
ПАЗИ БОЖЕ!!!!!!!! (нерегистриран)
Голяма кошница в небрано поле с ягоди!!!!!! И тия са дошли в Пловдив да ни пудрят очите??????? Дано да съм жив до тогава когато кацнат у нас И ДАГО ПОТУПАМ ПО НОСА С ДУМИТЕ ЗДРАВЕЙ НАБОРЕ!!!!!!!!!
. (нерегистриран)
Не са се отказали от самолета, а са спрели полетите с този модел докато стане ясно какъв е проблема. Моля спрете с clickbait заглавията.
Да (нерегистриран)
Американците започнаха да се продънват и в гражданската авиация
... (нерегистриран)
Във военната също! Да не забравяме Ф-35, как си почива в хангара!
КГБ и Путин (нерегистриран)
са пак виновни. Санкции!!!
ИСТИНАТА (нерегистриран)
От 15 год не е имало катастрофа на голям пътнически самолет поради технически проблем на територията на ЕС, САЩ и Канада! Това при 10 000 полета всеки ден! В раССия, Африка и Азия падат като круши през месец! Май проблема не е в самолета, а в подръжката, пилотите и навигацията!
пак (нерегистриран)
истината ти е поредната плитка лъжа.
И? (нерегистриран)
Я кажи каква е дълбоката рублофилска истина?
ИСТИНАТА (нерегистриран)
Последната катастрофа в ЕС поради технически проблем на голям самолет беше през ... август 2005-та година! Хелиос Еър край Атина! От тогава за 15 години имаше сигурно 150 катастрофи в третия свят - раССия, Ю. Америка, Африка и Азия!
механик (нерегистриран)
Катастрофата на Хелиос Еър НЕ БЕШЕ ПОРАДО ОТКАЗ НА ТЕХНИКАТА, а беше поради грешка на земния инженер забравил да върне ключа на височинната система в "Авто" и после на пилотите, които не са го проверили когато са им започнали проблемите.
Някой (нерегистриран)
Пропускаш например умишлено разбитият самолет от побъркал се втори пилот Лубиц през 2015г. Е там въпроса е защо се допуска такъв. А самолета тук е съвсем нов! С първи полет на модела 29 януари 2016г. Като пада още един от него в Индонезия май.
Аз (нерегистриран)
Имаше на турските авиолинии в Амстердам през 2009 - пак с Боинг 737...9 загинали...също на египетските скоро в средиземно море под Гърция...ако броиш и на Ер Франс 2009, който не стана в Европа, но на път за Европа и то с една от най-престижните компании и самолети, също...също и в Мадрид при излитане 2008 г., когато загина и българка, пак имаше технически проблем...
коч маньовър (нерегистриран)
Не може чисто нови самолети да падат като круши ,явно имат някакъв сериозен дефект ,пилота дори е поискал да се върне ,но явно не е успял ,нормално е държавите в които има такива самолети да спрат полетите им поне докато се установи причината за катастрофите .
хм (нерегистриран)
Икономията е майка на мизерията. Кой знае, какво конструктивно са икономисали.
132 (нерегистриран)
Къде се покрихте бе сороски подлоги??? Изпълзете от дупките и напишете нещо за тия падащи фърчила!
Някой (нерегистриран)
Това е нов самолет! С първи полет 29 януари 2016. Правен да е по-икономичен. Е може да се прекалили някъде. Предната година ноември май се разбива още един такъв. Реално това може да не е кампания срещу модела, а да си е реален проблем с него. Такива с нови възникват. Като могат да възникнат с Ф-16 Вайпър дето ни ги продават.
Владо (нерегистриран)
Ми да си караме руските кенефи вечно ли, като може да възникне проблем?! Руските бараки, дето не ни продават викаш, ама пък ни ги поддуржат пре-скъпо доволно.
хахахахаха (нерегистриран)
По-добре кенеф, ама жив, отколкото лъскава играчка, разпадаща се във въздуха.
хаха (нерегистриран)
кенеф е та баба ти курника, твойто село и сащинати амеирикански самолети от анимационните филми
Някой (нерегистриран)
Поне да бяха взели шведските, щеше да ни излезне някой милиард лева по-икономично! И това е доказуем в съда факт!
Някой спец може ли да обясни (нерегистриран)
Защо няма разработени варианти за спасяване на пътниците и екипажа при авария във въздуха? Живеем вече в 21 век, самолетостроене има от над 100 години. Толкова ли е невъзможно например при 1000 или 2000 метра, при авария да се подаде автоматично автономна кислородна маска и пътника да се катапултира настрани с предварително наденат парашут с автоматично отваряне? Или нещо такова...
Някой (нерегистриран)
Зависимост от повредата, това може да не помогне. Освен това ще трябва да са на капсули и да е неудобно за пътниците по време на полет. Да не говорим за тези в средата. Всяко допълнение е и допълнителна тежест. Допълнителен разход на гориво. От където е неизгодно за авиокомпаниите. По добре целият самолет да има парашут, но си важат горните условия.
хм (нерегистриран)
Бих предпочел да ми е неудобно няколко часа и да платя по-скъпо полета, отколкото мъртъв цял живот... Тези от средата могат да се изстрелват няколко секунди след тези до прозореца, примерно с все седалката, която после да пада. Абе сигурен съм, че има начини
jestanoff@
Ко речи?
Някой (нерегистриран)
Вица (май руски) е, миг невнимание и цял живот мъртъв. ;)
Просто обяснение (нерегистриран)
Всички искат да летят евтино. Такава система ще е изключително сложна и скъпа. Тя би добавила твърде много към теглото на самолета и може да се окаже, че няма да остане възможност да се качат пътници. Това се прави за малки самолети, които имат парашут за целия самолет. Но дори и там има много случаи, когато пилотът не отваря парашута, защото се опитва да се справи със ситуацията и после става късно.
Просто (нерегистриран)
1. Пътниците не могат да си сложат спасителните жилетки, камо ли да надянат парашут; 2. Както се спомена, това ще е огромен разход на средства, пространство, повишен разход на гориво срещу понижен брой на пътниците; 3. Естествено за да има справедливост и за екипажа няма спасителни средства различни от тези за пътниците.
хм (нерегистриран)
Почти сигурен съм, че за президенти и държавни ръководители, например на САЩ, Китай, Русия, Германия, Саудитска Арабия и др. подобни варианти при авария са измислени . Ние простолюдието ще разчитаме на късмет
До Хм (нерегистриран)
Питай един бивш президент на Полша, лека му пръст.
mda (нерегистриран)
По принцип всичко е възможно,но не са инвестирани пари в тая посока и затова няма развитие. Аз си представям по някакви релси в пода да изсипят седалките зад самолета и след това да се отворят парашути ,които са в седалките.
OOO (нерегистриран)
mnogoto elektronika ne vinagi pomaga ... jalko za horata
Страшничко е с боинг (нерегистриран)
И това са последен модел Боинг!!!??? Падаткато круши със стотици пасажер!? И не може да се разбере защо!? А ГЕРБ ни купуват 44 годишен модел Ф16!!??
Симеон (нерегистриран)
Ф 16 последна модификация, която още не е произведена. А Сухой сепер джет, който се разби при демонстрационен полет в Индонезия? Бойнг имат 300 произведени и 5000 поръчани. Сухой Сепер Джет 100 не поръча никой. Усещаш ли разликата каскет?
смяна на темата (нерегистриран)
колко удобно.
:) (нерегистриран)
Симеоне, самолетът Sukhoi Superjet е съвместен проект с американската Boeing, италианската Finmeccanica и френските Thales и Safran. Този над теб е трол, аам и ти не му отстъпваш.
!!! (нерегистриран)
Еййй тея опорки. Сигурно и в статия за ползите от използването на алое вера ще успеете да вкарате фалшивите ви словесни блудства за Ф16.
Taylor Durden (нерегистриран)
Цялата индуструя с гражданските самолети е направени с цел пари, а не с цел сигурност. Така че самолети ще падат все повече, без значение кой е производителят.
Гого (нерегистриран)
Сега американягите ще обвинят Русия, Сирия и Венецуела, че имат пръст в катастрофите и това са терористични актове
Първенец (нерегистриран)
Зависи кой ги пилотира.
if you believe... (нерегистриран)
тупан, пилотите са просто едни оператори в днешно време. нямат никакво разбиране за ръчно управление. А и заплатите им са съответни.
ой ой (нерегистриран)
те това може да направят американците!!!! ние сме тръгнали да купуваме изстребители. да ни пази господ!!!
Волгин (нерегистриран)
Друго са си руските самальоти! Нивга не падат!
Не (нерегистриран)
падат щото не могат да излетят. Справка-родните самальоти!
Ivan Shishmanov
Викаш руските пътнически самолети не падат. Е как да падат като не са излитали.
Психопатолог (нерегистриран)
Няма хъм, няма мъм - просто си категорично доказан идиот!
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна