КАТ: Шофьорите карат по-бързо от необходимото

Доказано е - не само в България, а в целия ЕС - скоростта е най-сериозният причинител на тежки ПТП-та. А у нас водачите се движат с по-висока скорост от нужното

Обратно в новината

Коментари - КАТ: Шофьорите карат по-бързо от необходимото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Голям напън на мисловния ти процес трябва да е бил, за да констатираш такова нещо??!!

КАТ извади всичките си камери, поизтупа ги от праха и ги вкара в употреба...? В края на седмицата ги прибира обратно, щото нещата "Шъ съ упраиът".

Всичките тези камери и радари трябва да са постоянно на пътя и да следят за нарушители! Поне в следващите 25години, докато се превъзпита едно цяло поколение. Не да ги вадят за една седмица и после да събират прах в складовете. Постоянен контрол! "Контролът е висша форма на доверие", казваше един мой шеф.

sawo

Средната скорост в град Стара Загора например е 22км/ч. Колко трябва да падне, за да са спокойни? Може би до скоростта на пешеходец? Пълни глупости са това. Масово шофьорите не могат да карат правилно, а самите инструктори също не могат да ги обучат. Да кажат малко за статистиката, че масово бивши затворници стават инструктори, защото само такава работа могат да почнат.

Да, така е! Скоростта е най-големият причинител на ПТП-та! Но не е високата, а ниската скорост! Тази сутрин поне 10 ПТП-та щяха да станат докато хората се опитваха да изпреварят един трактор каращ с 20 км/ч в час-пик!

Не си прав Рапчев, не скоростта а движението. Ако всички стоят на 1 място няма да има катастрофи. Къде ви намират такива "експерти"...

Удобното шляпане на "несъобразена с пътните условия скорост" в актовете, не го прави "доказано"...

Това, че са санкционирани, не означава, че си плащат глобите и се превъзпитават! Ходят да реват по съдилищата и им отменят наказателните постановления!

Милиционерът Рапчев решил, че шофьорите карат по-бързо от необходимото?! Такива "експерти" будят само смях и съжаление!

Тоз големо умно е казал. А как ще коментира факта от тяхната си им статистика, че на магистралите, където скоростта е най-висока, се дават най-малко жертви? С пъти по-малко, отколкото на първокласните пътища, и по-малко отколкото на третокласните? Не е виновна скоростта сама по себе си, а НЕумението да я съобразяваш. А това, видно от статистиките на КАТ, не е просто да спазваш ограничението. Защото близо 50% от жертвите са в ПТП пореади несъобразена скорост в рамките на ограничението.

Моля,без обиди! Ходят по съдилищата,защото мЮлиционерите не могат да пишат правилно актове. Не говоря за правописни грешки...

А не мислиш ли, че съдът е малко по-безпристрастен от катаджиите? Аман от "ние ги хващаме, те ги пускат".

Ал

Моля вижте си статистиката преди да плещите лъжи и глупости! Според статистиката в България превишената скорост е причини за около 7% (!!!!!) от ПТП. НО НЕСЪОБРАЗЕНАТА скорост е причината за над 50%. Това съвсем ясно означава, че НЕ превишената скорост, а лошата инфраструктура е основният виновник за ПТП.

Въпросът НЕ е толкова в по-високата скорост, а в несъобразената дистанция, отнемане на предимство и, разбира се, просто некадърно шофиране по принцип.

Шеф ти е бил Сталин? Щото авторството на цитата е негово. Браво, браво...

Абсолютно!!! Никата скорост следва да се санкционира в пъти повече от високата, води в пъти повече катастрофи с фатален край.

"КАТ: Шофьорите карат по-бързо от необходимото" А вие къде сте в цялата схема? А, да, странични наблюдатели.

Имаш минус от мен, защото инфраструктурата не може да съобразява скоростта, ерго, няма как да е виновна за ПТП. За ПТП са виновни шофьорите, които не са могли да съобразят скоростта. КАТ трябва да се закрие, а с бюджетът му да се излъчват обучителни филмчета какво може да се случи при несъобразяване на ситуацията. Катастрофите стават не от умисъл, а от незнание и несъобразителност. Съобразителността се учи. И няма камера, която да те научи на съобразителност.

Че точно така си е ! Я излез на някоя по голяма улица, дали не превишават скоростта, ааа?

Скростта се съобразява с видимостта и вероятността на пътя на колата да се случи нещо непредвидено.

И какво като я превишават? Важното е да я съобразяват. Според статистиката на КАТ близо 50% от жертвите са в ПТП поради несъобразена скорост В РАМКИТЕ НА ОГРАНИЧЕНИЕТО.

Абсолютни глупости!!! Некадърното шофиране и манталитет са най големите проблеми в България. За мен всички магистрали трябва да бъдат с перфектна инфраструктура и да нямат лимит на скоростта, както е в Германия. Неможе да произвеждат коли които вдигат 300+ и да ти слагат ограничения 130/140км/ч. Дори всяка нова и нормална кола върви с 180 без да ги усеща!!!

Очакваме с нетърпение да влязат в сила новите застраховки, може и са влезли в действие вече. Така тези с произшествия и нарушения ще плащат доста повече от шофьорите без такива. Примерно ако си без нарушения - гражданска отговорност - 150 лв. Ако имаш инциденти - 2000 лв, и да расте ако има още нарушения. На запад това работи !!

Точ лобист пробутва АБСОЛЮТНИ ЛЪЖИ! Тоя що не види статистиката на собственото си ведомство? Смешен процент от инцидентите изобщо и съвсем малък от тежките инциденти, се дължат на превишена скорост. Да не говорим, че средната скорост в Германия е с 1/3 по-висока от тук, но имат пътни инциденти наполовина на нашите. И това при значително по-голям среден пробег. Защо ли? Ами защото там глобяват за агресивно поведение. За агресивно шофиране. За неспазена дистанция. За... какво ли още не. И няма Наши, няма Ваши. А като направиш три последователни еднотипни нарушения, за определен период от време, отиваш на идиотен-тест, след който за дълго ще ти излекуват мерака да хулиганстваш на пътя.

КАТ да вземе да извади и катаджиите от храстите, не само камерите от складовете...

Значи не е скапаната инфраструктура,не е калпавата организация на движението,не са бавнодвижещи се товарни таралясници и антични автобуси,не са допуснатите селскостопански машини по републиканската мрежа,а високата скорост на МПС-тата.Трябва,като сме си купили коли да плащаме данъци,винетки,акцизи и да стигнем малко след влака или автобуса.ИДИОТИ.

напълно вярно е твърдението на кат,аз си карам с 100-110 на първокласен пъти всичко ме изпреварва и изчезва в хоризонта

В България застраховка се прави на автомобила, а не на водача. Следователно автомобила може да е притежание на човек без книжка, който на практика няма как да направи нарушение. Така баба ти може да е собствени и досието в застрахователя да е чисто като бебешко дупе.

Явно не си шофьор. Какво съобразяване може да има, когато караш по европейска магистрала, със позволените 140км/ч и изведнъж пред тебе зейва дупка, в която дори автобус би закъсал? Ако минаваш често там, може да се съобразяваш, ако ти е за първи път, ще си късметлия, ако минеш само с реглаж на ходова част и оправяне на джанти.

Напълно съм съгласна , че високите скорости са причина за всички произшествия! Търсачите на силни усещания да не ги търсят по пътищата, а някъде другаде!

Хубаво - установяват нарушения. А колко от глобите са събрани - почти нищо. ВЪЗПИТАНИЕ е необходимо. Култура на пътя. А тя се възпитава от прохождането на детето. А у нас около 80% са с лош генетичен материал - никакво възпитани и уважение. За съжаление е така.

Освен по-бързо, българските шофьорчета карат и по-агресивно. Първото не е болка за умиране, но второто е причина.

точно така. Трябва да караш внимателно, с допустимата скорост, а това, че си си дал парите за мощна кола си е твой проблем. Никой не те е карал.

А досега какво са правили, че едва сега "стартират" и доста самодоволно го обявяват! "Бягай работа, ние идваме!" - викаше баба ми.

Ми свалете скоростта в населените места на 40 км примерно няма булеварди няма околовръсни........... Само градския транспорт да може по-бързо да се движи!

Това е положението в Боколандия в днешно време, ама вие си го избирате 3 пъти и нямате право да се сърдите на друг освен на себе си.

Щом автомобила се засече с превишена собственост, плаща собственика. А той на кой го дава си е негов проблем . Глобата плаща собственика.

Ал

Имаш минус от мен защото не знаеш какво пишеш. Един от параметрите при проектиране на пътища е "проектна скорост на пътя". Много често, обаче, проектната скорост драстично се разминава с реалната безопасна скорост - дупки, пропадания, лошо изпълнение, лоши условия, мероприятия и какво ли не. В случая хората очакват едни условия, а биват изненадани. Ти ако си купиш телевизор, ще очакваш да има звук и картина и да хваща всички канали, нали? Същото е и очакванията на водачите от АПИ и тези, които ги контролират.

Абе направо забрана за притежаване/използване на лично МПС. Всички в грАсдкия транспорт. Лимит на такситата и предимно "наши" хора там. Ще остане само да се изрови Тато.

ма бате не мои там швести си го ласкат и лапфат нале е денокраця ка таха

Причината не е толкова в скоростта, а във ВНЕЗАПНИТЕ МАНЕВРИ.

Шофирането е за идиоти, изключение правят само професионалните шофьори, защото при тях шофирането се е превърнало в професия!!!

Възпитание, на кого? Повечето инциденти, особено тежките, се причиняват от хода, дето се мислят за негосегаеми. Защо си мислиш, че камерите ще им накривят шапката?

Кат, само простите шофьори карат с превишена скорост в Булгаристан, останалите сме цивилизовани граждани на тази страна.

Точно такива, са най-опасни. Нато не ти се кара бързо, защо не хванеш по второкласната мрежа, където така или иначе се кара с не повече от 90?

Такова им е възпитанието на българчетата ,ама в чужбина бързо ги превъзпитават.

Ако дупката "зейва изведнъж", значи, че 140 км/ч е скорост, която не е съобразена с видимостта ти.

Ал

Според статистиката на МВР за 2017 по причини за ПТП: ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОБЩО ОГРАНИЧЕНИЕ 3 - 0,05% ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОГРАНИЧЕНИЕ СЪС ЗНАК 1 - 0,02% Превишената скорост е причина за 4 ПТП (0.07%)

Интересни са ми с тези техни акции, целящи, в повечето случаи, да имитират активност.Какво значи акция "контрол на скороста"? Значи ли , че трябва да се кара според ограниченията, една седмица, а след това - кой както може? Или акция "предпазни колани" - една седмица с колани, после както искаш.Или акция "светлина"...Правилника трябва да се спазва цялогодишно от всеки, който е на пътя, и контролът на КАТ - също трябва да бъде цялогодишен!

Ал

Всички тези "мерки", които се вземат за ограничаване на скоростта за нашата "безопасност" са абсолютен кьорфишек! Всичко е за стимулиране на плащанията към бюджета на МВР и личните джобове на проверяващите.