КАТ: Шофьорите карат по-бързо от необходимото

Доказано е - не само в България, а в целия ЕС - скоростта е най-сериозният причинител на тежки ПТП-та. А у нас водачите се движат с по-висока скорост от нужното

Обратно в новината

Коментари - КАТ: Шофьорите карат по-бързо от необходимото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Абе идиоти ли сте катачии облечете цевилни дрехи застанете на боливарда и гледаите как шофират. фсеки говори по телефона пуши цигара кара с првишена скорост патищата дупка до дупка апсолютно 80% от колите не са. исправни , как да не се трепиат по патистата ами дрогата Тука е апурдна анархия

Това може само милиционер да го каже "У нас водачите се движат с по-висока скорост от НУЖНОТО." Колко е нужното, БЕ? Кой определя нужното, БЕ? Милиционерът може да ми държи сметка единствено, дали се движа със скорост под или равна на максимално разрешената съгласно ППЗДП. Ако каже, че съм карал бързо по дупките, е за уволнение, защото работата му е да напише констативен протокол, че пътят е в кратери, което не позволява безопасно движение.

докато излизат с номера, че като увеличат глобите всичко ще се оправи и докато ги траем да се гаврят с нас нищо добро не ни очаква. Кой олигофрен слага ограничение 50 или дори 40 на прав участък, с добра видимост на междуселищен път. При натоварен трафик по скапаните енолентови двупосчни пътища е много естествено шофьорите да се изнервят. Не оправдвавам тези които правят рисковани изпреварвания, но мога да разбера защо го правят. Ако парите от нашите глоби отиваха за подобряване на пътищата отдавна положението щеше да е подобрено. Пътна полиция вместо да ни дебне от храсталака трябва да е на възлови кръстовища с готовност да регулира трафика. Някой да е виждал магистрална полиция, която да върви успоредно с трафика и да контролира (и при нужда преследва нарушители)?

Ейй всяка година пиара на КАТ си пуска по една такава статийка. Идиоти сте господа, както вие така и тези, които пишат законите (за простолюдието), а още по-зле са тези с маркировката и знаците. Докато се симулира дейност (пише фиш за незпалени фарове, а прелитат трима с еднакви цифрички) и се делкат закони и от кретени зад бюра (които шофират от дома до офиса и обратно), ще си останете само с мрънкането. А защо се продават коли и мотори развиващи 250км/ч + при ограничения в почти целия свят, дали генерално не е сбъркано нещо :) безаварийно на всички шофьори, карайте разумно и най-вече бъдете толерантни, не е толкова трудно.

Полицаите за трафик не само трябва да седят в полицейската си кола, но могат да поемат работата Паркинг и гараж на общините ще спести милиони Няма камиони, които да ви вземат кола и всичко това, което полицаят ще направи, е да напишете глоба, ако не сте платили за паркиране и го придържате на предното стъкло, това няма да накара шофьорите да се побъркат, когато дойдат и видят че липсва колата им.

пиши си на русский, може и да те разберем !

Помолете всеки българин, който живее в Западна европа, колко пъти е бил спрян от пътната полиция там, а полицейските сили тук трябва да бъдат намалени на половината и да се използват камери. Тогава правителството ще намали разходите си Плащането на заплати и пенсии. Пътищата тук са толкова стари, че новите автомобили са опасни. Шофирането с 120 изглежда твърде високо. Виждал ли е някой път без дупки в България. Това разрушава колата Ви струва пари за ремонт и когато полицаят ви таксува с глоба, губите цялата надежда за добро шофиране парите, които шофьорите плащат за глоби, отиват никъде И днес никой не знае какво те правят с парите. Не виждам промени досега. Но като всеки българин шофьорът е глобен и парите ми са изразходвани за други неща, които никой не знае за какво ги използват. Шофьорите тук трябва да видят резултати след плащането на глоби и тук ще има повече мъртви от Сирия от автомобилни произшествия. благодарение на Държавата, която не се интересува от пътя, по който се движат българи но всеки ден четете, че пътната полиция е заета. Да вземете пари от българите и ги оставете да умрат след това

9-години и са ме спряли 4-ри пъти.И то за проверка за алкохол. Камери навсякъде и дори сума коли без опознавателни знаци има с камери. Глобата от станична камера е сериозна но ако ме спрат с мобилна в район 80 да карам със 100, книжка за почти година плюс глоба процент от брутното ми месечно възнаграждение. И събираемостта на глобите е над 80%. От друга страна няма полицай да ме дебне в храсталака,не ме спират за не пуснати фарове само премигват, и не правят селски тарикатлъци като да застанат на 20метра след знак за скоростта с радара и да ми покажат че съм с карал по-бързо от допустимото засичайки ме преди знака. Тук при нова бензиноснанция или обект, първо се прави изходна/входна ускорителни ленти-не прас знака и си готов. Пролетта до есента на повечето прави и хубави участъци от 80 вдигат на 100 ограниченията.На 80 намалят при кръстовище и там е достатъчно широко оставено за да изпревариш отдясно без да намаляш. Ако се случи както в БГ да намалиш на междуградско кръстовище всички намалят, у нас дебила ще те ипревари отляво щото е засилен без да мисли що намаляш.Ако такъв го хванат поне 2г без свидетелство. У нас с по десет акта и отнета книжка на пътя. И най-вече пътищата хубави,и ги правят/поправят бързо.Знаеш за какво отиват парите.. Но това май скоро няма да стане у нас..

Много от нашенските шофьори не са са стока, обаче пътната сигнализация - знаци светофари и маркировка е правена от пълни малоумници по цялата пътна мрежа в България

Нямам нищо против спазване на правилата. Но хайде ПЪРВО създаващите ги да ги СЪОБРАЗЯВАТ с реалните пътни условия. ВТОРО, за ОЗЪБТЯТ "неприкосновените" и за тях също да важат законите и порядките.

Едно време имаше правило" Спри пропусни колоната". Дали го има и сега?

Има го. Чл. 22, ал. 2 от ЗДвП: Чл. 22. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да се движи без основателна причина с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите пътни превозни средства. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.

sawo

Не знам дали си спомняте случая който показаха по господари на ефира, камион се хлъзна по непочистен заледен участък, дойдоха КАТ и обявиха - несъобразена скорост. Репортера попита - да, но камиона се движеше буквално с 1км/ч, как това е несъобразена скорост? Полицая отговори - "ше се движи с 0". Ето това е цялата им философия - трябва да се "движим" с 0км/ч, за да не е виновна несъобразената скорост. Проблеми като пътна настилка, неадекватни инструктори, фиктивни технически прегледи - за тях това не са фактори.

С двама приятели изброихме поставените пътни знаци от караулката за Пловдив на Околовръстното до Орлов мост. Резултатът - 513 знака. Само от едната страна. Значи от двете страни са над 1000 пътни знака.Гора от знаци. Защо? Това означава приблизително по един знак на 5-6 метра. При скорост 80 км/час дори не можеш да ги видиш!Представете си за цяла София какво безумие е това.Кога ще се премахнат хилядите излишни знаци??

Ако не можеш да видиш знаците караш прекалено бързо. Вероятно един от тях е бил ограничение

Милиционерите са по-мързеливи от необходимото!

...и слава Богу. Когато през 30- те години на миналия век Айнщайн бяга от нацистите в Германия в САЩ, американците, с присъщата си деловитост, му предлагат всички желани от него условия, за да продължи изследванията си. Накрая го питат какви хора би желал за свои сътрудници. Отговорът бил - разбира се, умни и работливи, но такива почти не се срещат, затова умни и мързеливи, в краен случай глупави и мързеливи, но в никакъв случай глупави и работливи. Я си представи ОРГАНИТЕ да се развихрят. Предпочитам да подремват в сенките и да подпръцкват в луноходите

Ами променете законите, така че: всички магистрали и първостепенни пътища да се накрият с камери за скорост, които да предават данните за нарушения в реално време и автоматично да се генерират глоби и административни нарушения; събирането на глобите и изпълнението на наказанията за нарушенията да станат практически неизбежно. Няма да струва много и е технологично елементарно. В Сингапур такава система имаше още през 1990. Да, ама на никой не му стиска да въведете ред. Първо, защото дебилите ще спрат да гласуват правилно. Второ, защото ако се премахне субективния фактор, десетки хиляди полицаи и чиновници ще трябва да я карат на една заплата.

2-3 лентов царски път, мантинели, ако има зебри - са със светофари, няма пукнат пешеходец наоколо. Ограничение 60 (на Цариградско), или 50 (Ботевградско). Трябва да си МАЛОУМЕН да караш с 50 на хубав царски път при сухо време и добра видимост! А да сложиш това ограничение там - не знам какъв трябва да си. Може би КАТ-аджия.

Да, добре би било, ама само си фантазирам - да се организираме, да намерим добри и смели, пък и честни адвокати - и да осъдят кмета, че е наложил безумни ограничения, като разхищава вложените в пътно строителство средства. Е, кога ще стане това? Абсурдно е точно това което си описал, и не е само там. И светофари наслагаха, където минава пешеходец може би веднъж на година.

Хванаха много пиян шофьор след преследване

коку

От къде на къде пък КАТ знаят какво ми е необходимо... Скоростта по техните дефиниции може да бъде "позволена", "непозволена", "съобразена" и "несъобразена".

коку

И да не забравяме, че според статистиката, изготвяна от същите тези хора, катастрофите от превишена или непозволена скорост са в пъти повече от катастрофите, предизвикани от неправилно изпреварване, отнемане на дистанция или несъобразена скорост...

Какво е това "отнемане на дистанция"?

коку

*отнемане на предимство

Според статистиката на КАТ за 2017, има 3 жертви в ПТП поради ПРЕВИШЕНА скорост, и над 300 в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА в рамките на ограничението.

силно впечатление прави в подобни форуми, че българина не обича правилата и все знае и все гледа да хитрува и от истината не се интересува, а катастрофите продължават и до тука

Същия като отиде в Германия става водач за пример !

чак пък за пример

Знам, че има работеща камера и си карам в рамките на ограничението а ме изпреварват с разклащане разни тирове ! Може би знаят, че никой няма да им направи нищо ?

Естествено , че ще има много нарушители на скоростта - като вместо да оправят пътя с лекота слагат ограничения 40, 30 и така всички шофьори стават нарушители , включай и КАТ дето също не спазват ограниченията!!!

КАТ спокойно магат се прекръстят на ЛАП и така името им да съвпада с дейността им - да събират приходи в бюджета за да има за обществено крадене+ да си изкарват за бонуси и рушвети!!!! Със същия ефект дейността им може да се извършва от НАП, Митници, ДАИ и кмета дори маже да си сложи камери и да събира парички

В Германия , като няма ограничение на скоростта , да не би да се избиват като кучета. Просто българинът не може да кара, видя ли кола с рег. РР, СС и Т, спирам веднага!

аз си карам с 80 по иколвръстното и непрекъснато ме натискат отзад? Защо бе тулупи?

Сигурно изглеждаш секси, щом ти се натискат :P

да защото им разрешават да карат така, тя демокрацията е хубаво нещо но трябва народа да е образован и отговорен а то е точно обратното

Въпросът е комплексен. Да много карат с висока скорост. Но и движението не е добре регулирано. Прав път като "слънце" и изведнъж някой решава да строи ресторантче. Хоп скоростта веднага пада на 60 по ограничение. Защо? Като се отчете времето на движение ще се види, че печалбата от това заведение е нула. Само се тормозят шофьорите и се създават предпоставки за катастрофи. Онзи ден едно много старо микробусче, возещо работници се движеше с 60 на прав участък около Монтана. Повече не можеше да вдигне. След него се беше наредила цяла колона от ТИР и коли, които почнаха да изптреварват при плътна линия. Защо не се спрат тези таралясници.

Този с микробусчето нарушава чл. 22, ал. 2 от ЗДвП. Интересно е има ли някой санкциониран (ако ще спрян и с отправена забележка от страна на КАТ) по този член.

Както винаги не всичко е черно-бяло и има много нюанси. Организацията на движение и пътищата са на доста ниско ниво. Ограниченията не-винаги са разумни. Авто-парка ни си е измъчен като нас самите. Но основна причина за повечето трагедии е ниската квалификация, самоувереноста и комплексите, както и липсата на колегиалност и дисциплина. На пътя не всички сме еднакви, както и навсякъде. Има по-силни, по-млади, по-стари, дебели, кльощави. Това не значи, че трябва да оцеляват само боди-билдърите и каратистите. Най-важното е да спрем да се правим на супер-мени/уомъни на шосето и да зачитаме всички, които са на път. И поне малко -повече да спазваме правилата, дори да ни се виждат неразумни. Спечеленото относително време от часове рисковано шофиране, често се равнява на една цигара и кафе!

Прав си, обаче всеки си има правомощия, особено КАТ. Тези меко казано неграмотни хора, вместо да премахнат неразумно поставени ограничения, те ги използват за рушвети. Много меко си казал "не винаги са разумни". Според мен прекалено често са неразумни. И вина имат основно КАТ. Те, поне като разумно определение, имат задача да контролират. Лесно се вижда, кой знак е ненужно поставен. И около него обикновено дремят полицаи. А би трябвало да сигнализират в общината да бъде премахнат. Основно са знаци с ограничение на скоростта, и забравени такива при ремонт. Караш - и изведнъж 40. А има направо знаци поставени незаконно. Спирали са ме на такъв - познай дали бяха дядо мразовци, или катаджии.

Зак от 90 на 40 е незаконен: Наредба 18: Чл. 79. (1) (Доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътен знак В26 "Забранено е движението със скорост, по-висока от означената" се използва за въвеждане на ограничение на допустимата максимална скорост на движение съгласно чл. 21, ал. 1 от Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Числото върху пътния знак, указващо допустимата максимална скорост на движение, трябва да е кратно на 10. (2) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2004 г.) Когато скоростта се ограничава с повече от 20 km/h, тя неколкократно се намалява с 20 km/h, като пътен знак В26 се поставя на разстояния съгласно приложение 16. (3) Когато скоростта на движение трябва да се ограничи с 30 яkm/h, намалението е еднократно. Чл. 14. (1) (Доп. - ДВ, бр. 35 от 2015 г., в сила от 18.05.2015 г.) Пътните знаци и другите средства за сигнализиране трябва да са видими от разстояние, което позволява на водача своевременно да предприеме действия за осигуряване безопасността на движението. (2) Минималното разстояние за видимост на пътния знак (в m), в зависимост от скоростта на движение V (в km/h), е, както следва: 1. при V до 30 km/h - 50 m; 2. при V до 50 km/h - 100 m; 3. при V до 90 km/h - 150 m; 4. при V над 90 km/h - 250 m. (3) Когато разстоянието за видимост по ал. 2 не може да се осигури: 1. пътният знак се дублира над или отляво на платното за движение; 2. пътният знак се поставя предварително, като с допълнителна табела Т1 се указва разстоянието, след което пътният знак е валиден.

loyola

Това, че Росен Рапчев не в час е една от причините за катастрофите! Я да пита Бойко Борисов и гавазите му с колко карат, че и то във всичките ленти.

Убеден съм , че КАТ укрива фактическите данни за другата причина-състояние на пътя и значително преувеличава влиянието на скоростта върху ПТП. КАТ да се ЗАКРИЕ !!!

Това е так, но съгласете се, че по 3 лентов булевард няма как да се движиш с 50. Мисля, че 70-80 км. е съвсем нормална за пътните условия скорост. Трябва да се отбележи, че липсва най- общо зелена вълна на т.н. "умни" светофари. В Пловдив до "Алати", за да хванеш зеленото, трябва да се движиш с 80 км. м/у светофарите или с 20 км. Това ли им е умния светофар в града??? Така е от години. Липсва и култура на някои шофьори, които се движат с 35-45 км. и допълнително пречат на нормалния трафик. Същото важи за тези, които се влачат по светофарите и не се съобразяват с колегите, които също искат да минат на този светофар.

с 35-45 км/ч е в ограничението и ти пречи липсата на мозък. Пожелавам ти всеки ден да има някой да кара пред теб в ограничението, да се научиш как се кара, защото от пишман шофьори като теб, избиващи комплекси и без никаква толерантност на пътя, за мозък да не говорим, стават големите катастрофи... а, забравих, ти си господ, на теб не може да ти се случи.

Може да е в ограничението, но е в нарушение на чл. 22, ал. 2 от ЗДвП. Ако ще караш с 30, купи си колело.

Точно така. Аз съм Господ! Имам златен талон, 25г. стаж и 700 000 км.и без катастрофи по моя вина. Ти кой си??????

Говориш за светофари, значи става дума за шофиране в градски условия. Скорост 45 км/ч ти се струва "влачене"?

'ми в общия случай на трилентов булевард си е влачене. Велосипедистите карат с толкова.

А,аз бих се учудил,ако ТИ....,,влачещият се"...ИЗОБЩО СИ ХВАЩАЛ ВОЛАНА ?!?!

Кво лъжете хората бе.Хващайте джигитите,а не обикновените хора.Когато пътищата са в дупки и се появи хубав асфалт,разбира се че ще се дава газ.А вие веднага чакате с радара на такива отсечки или където има знак 40.Каква е тази несъобразена скорост,съобразената с 5км/ч ли е ?.Целта е само да се шълни хазната с глоби,на управляващите само пари са им в главата.Ако ценяха живота нямаше да оставят малките населени места без болници или пенсионерите с такива малки пенсии.

Nqkoj si

Вярно е, че ограниченията за скорост масово се нарушават, но за това не са виновни само хората зад волана. В България движението е организирано в повечето случаи лошо да не кажа малоумно... на никой не му дреме, колко време ще пътуват хората движещи се по тези шосета... появява се някой и решава да си направи бензиностанция или ресторантче до пътя и "хоп" от двете страни 40 км. ограничение?!?!?! В някое село има 1-2 местни идиоти които не спират на СТОП, правят си ралита по улиците и застрашават движението и вместо да ги гонят тях... какво мислите правят нашите мъдри власти... ограничават скоростта на 30 км. за всички?!?!?!? На никой не му се пътуват 100 - 200 км. за 3-4 часа... крайно време е някой да се замисли, че определен "път" трябва да се преминава за "разумно време" и движението да се организира съобразно това... и който иска бензиностанция да си направи отбивки от по 50 метра, за да не се пречи на скоростта... както е по автомагистралите...

Аре ся извинения - не били хората виновни, все някой друг им е виновен! Точно хората са виновни, как аз мога да спазвам ограниченията, а другите не могат и изпреварват в завои и прочее.... манталитетъ е виновен, селския манталитет на повечето шАфьори.

Прав си, че е манталитетът. Ако Левски беше с твоя манталитет, щеше да се казваш Осман.

Nqkoj si

Пич, ти можеш ли да четеш... писал съм "НЕ СА САМО ТЕ ВИНОВНИ..." правиш ли разлика... иначе за селския манталитет си прав... има го, и то доста... проблемите са комплексни, и не са само във водачите...

Недейте само да си затвяряте очите за обективните условия, а те са много лоши пътища и пътна инфраструктура в това число и новите пътища също са много много некачествени и неравни и това води до редица катастрофи. Няма никъде в ЕВропа такива пътища - вижте Сърбия каква е магистралата до границата няма сравнение с нашите нови магистрали.

Много ми харесва как е в Гърция - ЖЕСТОКИ ГЛОБИ !! И у нас трябва да е така. А ако шофьора не се подчинява - да го извлекат през стъклото и бой до спукване !

И как е в Гърция? Няма ли ненормалници да карат опасно бързо въпреки ограниченията и глобите? Няма ли никой в главата ти нищо не помага!!! Нима у нас увеличаващите глоби и санкции спират олигофрените с празни глави да пият и карат,да те изпреварват в нарушение и да те убиват с безотговорното си поведение на пътя!? Камерите ще ги спрат ли? Няма ли го ченгето на пътя да го спре и да му свали номерата и да го прати да си ходи пеш нищо няма да помогне,само едни пари ще се събират/ако си ги платят/срещу снимки! Калпава организация и контрол!

Работата на глобите е да направят такова шофиране прекалено скъпо. Никой не може да те спре да летиш ниско, ама като те хванат, да си плащаш, и не само да те глобяват, ами и майка ти и баща ти да вземат, ако не си платиш!

приложи върху себе си последното предложение "бой до спукване"

аз не карам като ненормален. Боят е за такива, които карат като ненормални !

Това добре! А кога ще премахнат безумните ограничения по пътищата, "влизане от знак във знак", ей така , да има повече знаци по шосетата! Кога ще 'изчезне" удобният за КАТ и общината термин " несъобразена скорост"!Ако скоростта е в рамките на ограниченията с пътните знаци, значи е "съобразена"! Кога ще се прилага с пълна сила отговорността на общините и АПИ за лошите и невъзможни за каране пътища!? Много често тази отговорност се покрива с някой и друг ограничителен знак и толкоз! Отговорностите не са само на участниците в движението!

Това не е вярно. На знака е показана МАКСИМАЛНО ДОПУСТИМАТА скорост, а ти трябва да караш с съобразена скорост !

Така е по правилник. Който слага "-", значи не познава ЗДП в България!

Тук говорим за малоумни знаци. Пример: Пловдив на излизане в посока Асеновград. На трилентовия учасък има знак - край на ограниченията с пътни знаци и след него на 1 км. те дебнат за 50 км. ограничение?

Ти си живото доказателство за вредността на КАТ и ограниченията на скоростта. В кварталните еднопосочни улички ограничението е 50 км/ч. Според твоите писания 50 км/ч е съобразената скорост там. Ако на магистралата е станала катастрофа и е свободна само лява лента, съобразената скорост е 140 км/ч. пак според това, което си казал. Ако по някаква причина на магистралата има метър сняг или стадо говеда, съобразената скорост пак е 140 км/ч., така ли?

Интересни са ми с тези техни акции, целящи, в повечето случаи, да имитират активност.Какво значи акция "контрол на скороста"? Значи ли , че трябва да се кара според ограниченията, една седмица, а след това - кой както може? Или акция "предпазни колани" - една седмица с колани, после както искаш.Или акция "светлина"...Правилника трябва да се спазва цялогодишно от всеки, който е на пътя, и контролът на КАТ - също трябва да бъде цялогодишен!

Ал

Според статистиката на МВР за 2017 по причини за ПТП: ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОБЩО ОГРАНИЧЕНИЕ 3 - 0,05% ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОГРАНИЧЕНИЕ СЪС ЗНАК 1 - 0,02% Превишената скорост е причина за 4 ПТП (0.07%)

Ал

Всички тези "мерки", които се вземат за ограничаване на скоростта за нашата "безопасност" са абсолютен кьорфишек! Всичко е за стимулиране на плащанията към бюджета на МВР и личните джобове на проверяващите.

Тук вече имаш плюсове от мен :P

Кат, само простите шофьори карат с превишена скорост в Булгаристан, останалите сме цивилизовани граждани на тази страна.

А знаете ли какво гласи чл. 22, ал.2 от ЗДвП? Защото по мои наблюдения никой не знае.

Ко бе/ма ?

Шофирането е за идиоти, изключение правят само професионалните шофьори, защото при тях шофирането се е превърнало в професия!!!

Причината не е толкова в скоростта, а във ВНЕЗАПНИТЕ МАНЕВРИ.

Това е положението в Боколандия в днешно време, ама вие си го избирате 3 пъти и нямате право да се сърдите на друг освен на себе си.

Ми свалете скоростта в населените места на 40 км примерно няма булеварди няма околовръсни........... Само градския транспорт да може по-бързо да се движи!

Абе направо забрана за притежаване/използване на лично МПС. Всички в грАсдкия транспорт. Лимит на такситата и предимно "наши" хора там. Ще остане само да се изрови Тато.

Аз предлагам да се забрани движение с над 10 км/час. На първа и толкова. Така ще изкараме 2-3 години, след което, същите "гении" като вас (малката буква е умишлена) ще ревнете, че колите замърсяват жестоко и че е редно да се забранят. После, предлагам, да забраним и жилищните сгради и да започнем да живеем по поляните. Само не знам как ще забраните акането, щото и то замърсява, но 100% ще го съчините. Започвам да вярвам, че интелектът е в определено, крайно, количество и че, колкото повече хора има на тая планета, толкова по-малко се пада на човек.

А досега какво са правили, че едва сега "стартират" и доста самодоволно го обявяват! "Бягай работа, ние идваме!" - викаше баба ми.

Освен по-бързо, българските шофьорчета карат и по-агресивно. Първото не е болка за умиране, но второто е причина.

Такова им е възпитанието на българчетата ,ама в чужбина бързо ги превъзпитават.

Хубаво - установяват нарушения. А колко от глобите са събрани - почти нищо. ВЪЗПИТАНИЕ е необходимо. Култура на пътя. А тя се възпитава от прохождането на детето. А у нас около 80% са с лош генетичен материал - никакво възпитани и уважение. За съжаление е така.

Възпитание, на кого? Повечето инциденти, особено тежките, се причиняват от хода, дето се мислят за негосегаеми. Защо си мислиш, че камерите ще им накривят шапката?

На третокласните пътища загиват повече хора, отколкото по магистралите. Не знаех, че недосегаемите се движат там.

Напълно съм съгласна , че високите скорости са причина за всички произшествия! Търсачите на силни усещания да не ги търсят по пътищата, а някъде другаде!

напълно вярно е твърдението на кат,аз си карам с 100-110 на първокласен пъти всичко ме изпреварва и изчезва в хоризонта

Точно такива, са най-опасни. Нато не ти се кара бързо, защо не хванеш по второкласната мрежа, където така или иначе се кара с не повече от 90?

Значи не е скапаната инфраструктура,не е калпавата организация на движението,не са бавнодвижещи се товарни таралясници и антични автобуси,не са допуснатите селскостопански машини по републиканската мрежа,а високата скорост на МПС-тата.Трябва,като сме си купили коли да плащаме данъци,винетки,акцизи и да стигнем малко след влака или автобуса.ИДИОТИ.

точно така. Трябва да караш внимателно, с допустимата скорост, а това, че си си дал парите за мощна кола си е твой проблем. Никой не те е карал.

КАТ да вземе да извади и катаджиите от храстите, не само камерите от складовете...

ма бате не мои там швести си го ласкат и лапфат нале е денокраця ка таха

Точ лобист пробутва АБСОЛЮТНИ ЛЪЖИ! Тоя що не види статистиката на собственото си ведомство? Смешен процент от инцидентите изобщо и съвсем малък от тежките инциденти, се дължат на превишена скорост. Да не говорим, че средната скорост в Германия е с 1/3 по-висока от тук, но имат пътни инциденти наполовина на нашите. И това при значително по-голям среден пробег. Защо ли? Ами защото там глобяват за агресивно поведение. За агресивно шофиране. За неспазена дистанция. За... какво ли още не. И няма Наши, няма Ваши. А като направиш три последователни еднотипни нарушения, за определен период от време, отиваш на идиотен-тест, след който за дълго ще ти излекуват мерака да хулиганстваш на пътя.

Очакваме с нетърпение да влязат в сила новите застраховки, може и са влезли в действие вече. Така тези с произшествия и нарушения ще плащат доста повече от шофьорите без такива. Примерно ако си без нарушения - гражданска отговорност - 150 лв. Ако имаш инциденти - 2000 лв, и да расте ако има още нарушения. На запад това работи !!

В България застраховка се прави на автомобила, а не на водача. Следователно автомобила може да е притежание на човек без книжка, който на практика няма как да направи нарушение. Така баба ти може да е собствени и досието в застрахователя да е чисто като бебешко дупе.

Щом автомобила се засече с превишена собственост, плаща собственика. А той на кой го дава си е негов проблем . Глобата плаща собственика.

Абсолютни глупости!!! Некадърното шофиране и манталитет са най големите проблеми в България. За мен всички магистрали трябва да бъдат с перфектна инфраструктура и да нямат лимит на скоростта, както е в Германия. Неможе да произвеждат коли които вдигат 300+ и да ти слагат ограничения 130/140км/ч. Дори всяка нова и нормална кола върви с 180 без да ги усеща!!!

Като не могат да сложат такъв лимит за коли вдигащи над 300км/ч....то могат да ограничат...вносът им у нас! За нашите пътни условия и манталитет са напълно достатъчни коли с мощност до 90-100 коня и мотори до...30 ! Над 40- год.стаж съм зад волана....повечето с коли соц.производство...камиони и мотори....и в момента си карам една ладичка...14-годишна...на газ...само 75 коня от ,които поне 10-на ,,умрели" от зобанито и с LPG,но напълно достатъчни да си подържам темпото в колоната на зап.коли от порядъка на 90-100 извън града и 120-130 на маг.,които ги държи при 3500 об/мин на пета предавка! Единствен проблем е при демарша и в ускорение при изпреварване в зоната от 60-70 до...100! Карал съм и западни мощни...особенно дизелаци с турбо...определено са много по-пъгави в ускорение! Ама возят много твърдо и тръскат ! Ладата си е като ,,Ролс-Ройс" във возията си :)))

Само дето у нас магистрали на практика няма. Това, дето ние му казваме "магистрала", НЕ Е истинска магистрала. Че то едно Цариградско е с по 3 летни във всяка посока. Тракия и сие са някакви скоростни пътчета, нямащи нищо общо с реалните магистрали.