Коментари - Седмокласниците пишат по вариант 2 на матурата по математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А в училищния двор масово са без маски и се поздравяват от скъсена дистанцуя! Всичко е бутафория!

Цитирам дословно в. "Телеграф" от 15-и юни: "Панталонките на момченцето /подчертано/ струват 10 лева, а блузката му е с 20 лева по-скъпа. Колко струва роклята му /подчертано/ ?" И отдолу на картинката - "Когато учебникът е преведен от интернет". Жестоко!

Днес един заместник министър обясняваше, как основната цел на външното оценяване била, да се разбере доколко е ефективно обучението в училищата. Според мен това е мисия невъзможна, защото голяма част от учениците, и то тези, които показват добри резултати, посещаван паралелно частни уроци. И голяма част от знанията им са придобити там, а не в училище. Което съществено ще изкриви общия резултат, на чиято база ще се прави анализът.

Така е, но това не е от сега. Влизането в "елитно" училище винаги е било свързано с намирането на добър преподавател и посещаването на допълнителни частни уроци. А също с ходене по олимпиади...

Имам познати в чужбина в Германия.Децата им научиха език в училище.Нито една домашна не са направили с децата, не ходят на уроци и т.н.Там как децата се научават, а тук има нещо сбъркано.За мен това не е нормално.

Този изпит по математика е необходим само за математически гимназии и не да ограждат отговори,а да решават логично задачи. Само така се проявават математическите способности.За др гимназии-защо?Има по подходящи учебни предмети за прием в тях -за обща култура, за основно ниво на общо образование. Наистина ли някой вярва , че чрез 23 въпроса,от тях поне 18 налучкани отговори-/букви/,това е точен показател за знания.?

Сега частните уроци са конвейри, нищо общо нямат с индивидуалните , качествени частни уроци.

По математика не се пише, а се решават задачи!

Грешиш, г-нмагистър. Плумка Шопова, култов преподавател по математика в МГ Н. Обрешков Бургас, не пишеше шестица при решена задача, ако в доказателствения текст имаше каквато и да е допусната стилистична или пунктуационна грешка. А за решено уравнение, на което знакът за равенство не е един под друг на всеки ред, никой не можеше да се надява на три.

Ана така е,защото там децата учат под формата на игра.Аз имам първокласник и от почти края на четвърта група го записах на ментална аритметика.В първи клас детето ми смяташе със събиране и изваждане трицифрени числа и то по няколко в колона на ум или както казват там ментално.Когато запонахме да решаваме задачите по математика при онлайн обучението или по примерно тези,които са изваждане с преминаване той написваше отговора за секунди,но незнаеше как да я разнесе по квадратчетата.Лошото е ,че аз незнаех как да го обясня ,защото тези задачи бяха дадени по три различни начина да се смятат в единия случай се вадеше от второто число в другия се изваждаше от първото.Същото се получи и с четенето.Сега ходи на курс по бързо четене и идеята ми да го запишем не е да караме всички нива и да чете по N на брой думи в минута а просто да се научи да чете гладко и да разбира това,което и чете.За една седмица има коренна разлика в това как четеше в училище и как сега,но и самото обучениее коренно различно и под формата на игра.Например имат много скоропоговорки,имат една табличка подобна на судоко с цифри като там трябва да гледа само цифрата в средата а да вижда и останалите без да си мърда погледа или пък друга под формата на лабиринт,но да намери изхода само с поглед за определено време и други от този тип.Значи щом там успяват да ги научат децата и най-важното на тях им е интересно и забавно и го правят с удоволствие проблема е в цялата ни образователна система а не в самите деца.Толкова глупости съм изчела по тази така наречена образователна система,че се плаша какво бъдеще ни очаква.

Скандално елементарни, дори бих казал малоумни задачи, които се решават с непосредствено прилагане на теоремите от учебника. Аз съм бил в 7 клас преди 23 години и реших задачите без нито една грешка за 45 минути (при време от 2 часа и половина). По наше време задачите и като цяло нивото на образование беше на светлинни години пред сегашното. С подобни задачи не може да се оцени реалната способност на децата.

skromna35

Ами не се и съмнявам, че си "незнаела"!

Която ще експортира ноу-хау, а ще импортира донт ноу.