Седмица анализират черните кутии на катастрофиралия Сухой Суперджет-100

До месец трябва да бъде публикуван междинен отчет за причините за трагедията

Обратно в новината

Коментари - Седмица анализират черните кутии на катастрофиралия Сухой Суперджет-100 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По интернет циркулират твърдения, че част от пътниците пречели на евакуацията защото си събирали личния багаж!

Ако се анализират снимки и видео без повече информация може да се каже, че пилотът е за разстрел директно. Твърдо кацане, подскачане, ъгълът на кацане е ужасен. Възможно е обаче, да е имало проблеми със задкрилки, контрол на скоростта или въобще какъвто и да е било контрол, защото даже при визуални правила и ръчно кацане това е адски груба грешка.

Според руски официални източници не се разикват действията и квалификацията на пилотите и всякакви подобни коментари в медиите не отговарят на истината. Между другото пилотите са имали повече от 1600 часа практика на този самолет. Все пак действително е имало удар на мълния и излизане от действие на цялата електроника и дори радиостанциите (те имат поне 3). Само са успели да дадат код за тревога 7700 (Авария или другая нештатная ситуация на борту). Става въпрос за аварийно ръчно кацане без компютърна система, без връзка с летището и без навигация, само са гледали през прозорчето, закрилките са командвали ръчно. Как могат да разберат с каква скорост кацат без дори връзка с диспечерите? Самолета е имал допълнителни резервоари с гориво до Мурманск и е кацал претоварен с доп. гориво поне на 4% претоварване. Подскочил е при кацането, френско/американския колесник се е счупил и е пробил резервоара с гориво и е започнал пожара. Само 55 сек са имали за спасяването, толкова е продължило спасяването, това е почти рекорд, но прозорците са се разтопили веднага от пожара, а пътниците на опашката са се отровили от дима в салона. Все пак в руските медии има доста критики защо въобще е започнало разработването на такъв съвместен самолет със Запада, с 68% чужди компоненти, дори им отказаха износ на тези самолети за Иран заради санкции заради американски компоненти. Конструкцията на самолета изключва разработка на алтернативна по-голяма версия, въобще е трябвало да продължат с руско производство самолети като с Ту-204/Ту-214. С поддръжката (при толкова чужди компоненти) и подготовката на пилотите имат големи проблеми, френските двигатели са с много малък ресурс, а самолетите летят средно под 3.5 часа на ден.

Пълни глупости!

Толкова много ли им трябва да нарисуват украински самолет зад пътническия. При МН17 избараха колажа за по-малко от 2 дена.

питах нещо, айде с други думи: не ви ли писна да предъвквате чуждите ннещастия?

че от путинофили и путинофоби се правят цъкания на този сайт. Какво се правиш на малоумен, ще кажеш, че не си дежурен тука пред клавиатурата.

явно ти живееш от цъкания - с нищо не мога да ти помогна. мерси, че ме светна в тролската кухня.

болен ли си? не знаеш от какво се изхранва сайта или се правиш на идиот? добре се справяш.

За Путландия само добро или нищо, а ? Иначе почваш да се дразниш нещо! Русофилщината е болест, трябва да се лекува наравно с другите психически разстройства.

Нямаше пожарни на летището и явно няма телефонна връзка между диспечери и противопожарната служба; самолета каца с пълни резервоари без да ги източи във въздуха; пътниците си търсят багажа, докато тези към опашката горят. Това са причините за трагедията.

41 загинали поради това, че предните започнали да си търсят багажа, вместо да излязат веднага !! Където комунизъм е минал, беднотията и по-скоро бедняшкото мислене е завинаги!

Буря имало, гръм ударил, самолета бил О.к. Ама спешно се пльоснал на пистата. Жалко за хората, които ги заблуждават, че причината за трагедията е навсякъде другаде, но не и в самолета.

нямате ли други теми за размисъл?

Няма други теми в ТАСС а дир.ру само от там превежда