Уникум.
При незначително смачкана врата и счупено ел огледало възстановиха в сервиз колата за 427 лв , а застрахователят Дал бог ми изплати 155 лв . Платил съм гражданска 250 лв.
Къде е Киро на сирия?
"Гражданска отговорност". 80 – 90% от приходите на почти всички застрахователи идват от там. Без тази застраховка пазарът ще се срине тотално. Затова натискът е цената ѝ да се вдига колкото може повече и повече. Да не говорим за т.нар. брокерска мафия, която е свързана с тази застраховка.
. Събират се около 2 милиарда лева от "Гражданска отговорност". Това прави 20% изплатените обезщетения, като се прибави и резервът за висящи плащания стават 40 - 50%. А останалите 50%? Публична истина е че застрахователите в България живеят основно от застраховката
Те се опитват да направят нещо, каквото няма никъде по света. Навсякъде водещ в застраховката "Гражданска отговорност" е водачът на автомобила и отговорността е на водача. Прехвърляне на отговорностите към автомобила е недоразумение. Никъде няма такова нещо. Никой съд не съди автомобила, нали така? Какво е отговорен автомобилът за това, такъв "провинил се" автомобил, че да плаща по-висока застраховка?
". За да имаме такава система, застраховката трябва да бъде на водача. нали затова е Гражданка отговорност не е за вещи а за граждажина шофьор ?!!
При заплати като в европа нека задължителната застраховка съз закон в България да поскъпва. При справка в КФН е видно че определени компании правят Г.О. Това с цел ли се прави от Държавата да се увеличат приходите на тези компании.
Нека да поскъпне спрямо минималната работна заплата. Нека увеличът тока ,водата и застраховките и глобите на базата на минималната работна заплата. Не ме интересуват загубите на застрахователите имат право да фалират,а тене го правят.
Тази застраховка е задължителна и хората нямат право на избор. Защото ако не беше задължителна цената и щеше да пада а не да се вдига. Демокрация имате право на избор да платите или да платите.
Докато не се научим да караме и да пазим ближния (не само себе си) -скъпи граждански, скъпи застраховки и скъпи глоби !!! Няма такова племе като нашето само иска иска иска. Избихме се по пътищата!!!
Как можеш да направиш задължителна една застраховка и да оставиш мутрите от застраховането да си определят цените произволно. Това ли ви е пазарната икономика, паразити такива?! А уж данъците са ниски. Това е вид данък, дебили прости...
Нормално е да поскъпне. Но в коренно различни аспекти и причини. Скорст не. Рисково каране да.
Пример - в мъгла, с ограничена видимост около 150 м. Първа кола кара на осева линия, с около 50. Колоната е от около 2 км. Баири и завои, с много отбивки (да спреш и да пропуснеш колоната)
На водача на първата кола, не му пука какво се случва. Другите водачи се изнервят и предприемат рискови изпреварвания. (човешко е)
В даден момент, задминах въпросния автомобил: С едвам виждащи се стопове, без фар за мъгла и изпотени стъкла. Вътре търкаха прозорците да се вижда нещо. ...
Сега, това е класика по пътищата - но кой водач е по рисковия от двамата? Този, който задминава на права линия при ограничена видимост или този, който не спазва правилника и не се отбива да пропусне колоната? Това ми е интересно как ще го измерят застрахователите.
Друг забавен въпрос - има няма, много колеги шофьори правят по повече от 50 хил. км. в година. Такава ни е работата. А този които карат по под 10 хил.? Не може всичките да са с един аршин?
И да попитам - защо за едно и също нещо две наказания - хем акт, хем висока гражданска
Нека да поскъпне спрямо минималната работна заплата. Нека увеличът тока ,водата и застраховките и глобите на базата на минималната работна заплата. Не ме интересуват загубите на застрахователите имат право да фалират,не не го правят.
Нещо не не както трябва! Едно е да направия нарушение (неправилно паркиране), при което не ненасяш вреди на никого, няма щети, няма опасност за никого, а друго да се "омлатиш" някъде с превишена скорост или с малко кръв в алкохола. Трябва да има разделение на нарушенията и тези, които не водят до пряка опасност от нанасяне на щети, да не се взимат под внимание при определяне на бонуса или малуса.
Отново се спекулира и се дава възможност на застрахователите да приберат едни пари , които не им се полагат.
Иначе идерта е справедлива, но начина за прилагане у нас УРОДЛИВ И КРАДЛИВ!
Всяко нарушение води до евентаулна опасност от нанасяне на щети. Някой може да се натресе в теб защото си паркирал неправилно. Въпросът е, трябва ли да плащаш само заради нарушението, без да се е случила щета. За нарушението плащаш административна глоба, което би трябвало да те дисциплинира. Отделно излиза, че трябва да платиш и по-висока ГО, на застраховател, който не правил разходи за това нарушение.
Сами си го предизвикахме. Ниската търпимост за каквото и да е, е определяща. Всеки се има за достоен да нарушава правилата и да си плати, за да му се размине. Алчни адвокати без скрупули и морал изцуцват фонда, за да облажат близките на загиналите и себе си. Колко ц..ани си купиха къщи с тия пари.... Всички ние допуснахме да се стигне дотук, затваряйки си очите, само, че утре ще бъдем от другата страна и ще получим същото правосъдие. Друг ще плати на някого, затова, че наш близък си е отишъл на пътя.
Държаната не може да се справи за поред път с хаоса който Тя създава. Прехвърля отговорности на хора който въобще не са наясно. Паркираш неправилно идва градска мобилност едни с анцунзи и жълти желетки брадясали и се мислещи че света се върти около тях , превишиш скороста по висока гражднаска едни костюмари ти обясняват колко си грешен и как ще ти пребирът парите и как те са ОРГАНА който решава ти ще караш или няма да караш, кви са тия глупости за какво е МВР превишиш скороста пишат АКТ спреш не правилно пак АКТ. Служба на службата орган на органа.
Та то да караш без гражданска и да те хванат по евтино излиза отколкото да си я платиш.
Истината е, че водачът прави белята, не автомобила. Затова застраховката трябва да е на водача, а не на автомобила. Никой не може да кара две коли едновременно! Белята ще стане само с една, но сега плаща за една и съща отговорност няколко застраховки. Няма логика! Застраховката може да е на класове - за автомобили с определена мощност, примерно.
Защото автомобилите с повече мощност нанасят повече поражения при евентуален удар, обикновено са по-тежки и по-бързи. Примерно, ако се сблъскат Фиат Панда и Ауди А6, нали се сещате къде ще има повече поражения и по-голям риск от фатален изход?
" БОНУС - ХАОС "
Всички започват от 0 ?
Бонусите след 5 - 7 год. ? / наказанията веднага / повдигане жизненият стандарт на хрантутниците ?
Тези които за 40 г. шофиране нямат нарушения , наравно с тези дето за 1 г. имат 40 нарушения ?
Ония списъци / кои и защо /
Нещата май вървят към вторият пенсионен фонд ?
Това са ала бала мерки , защо българина кара внимателно в Гърция / пример / и не само там ??
Ако това доведе до намаляването на закотвените коли, които стоят по улиции пред блокове, които се мърдат 1 път на високосна и намалеят моргите до 5000лв и то по 4 на семейство, съм ЗА!
Който работи и има акъл, и има реална нужда от кола, ще си плаща!
Като ги чета условията имам чувство че Е ТВОРЕНИЕ НА МАЛОУМНИЦИ
АЗ ЩЕ ЧАКАМ 7 Г ЗА 25% А 5 ПЪТИ ПО ВЕЧЕ ЩЕ ПЛАТЯ ЗА 20 КМ ПРЕВИШЕНИЕ
ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ КАТО НЕ МОГАТ ДА ВИДЯТ КАК Е В ГЕРМАНИЯ ФРАНЦИЯ ИТАЛИЯ
Не мисля,че има нормален човек в България,който да не наясно,че ГО трябва да поскъпне,но 1 не по този малоумен начин и 2 не и по важност,да се въведе и ред в определяне размера на обезщетенията.В момента излиза,че застрахователите са едни добри хора,които години наред ни плащат,въпреки ниските вноски и никой,ама никой не ги пита, какво точно плащат.Ето какво визирам:1Нито една компания в България не изчислява щетите на база цени на оригинални части и цени на сервизен труд ,определен по някакъв начин.Вместо това се плащат възможно най-нискокачествените алтерн.части ,възстановяват се безнадеждни детайли,влагат се части втора употреба.По отношение на автосервизите,особено неофицялните,количеството на серв. труд се смята по вътрешни методики,независимо от привидното ползване на лицензирани програми и в резултат на това сектора е тотално декапитализиран и деморализиран.2.Кой разреши на застрахователите да плащат75% от стойността на обезщетението при тотална щета и да изисква снемане от отчет на автомобила?Незаконно,но спестява едни 25%и решава проблема с тоталната корупция вътре в самите компании и на други места,пак за сметка на клиента.3.Крайно време е да се взема мерки и по застраховка т.н."Каско",защото всички щедро го рекламират,но на нашия пазар това което реално получаваме е нещо съвсем друго и пред вид формата само най-драстичния пример-"лимит"10%от ст-та на щетата при ПТП,без протокол,който по закон не е задължителен , ако няма пострадали.А протокола не е вече задължителен,защото когато беше,целия КАТ вместо да работи свидетелстваше по дела,които застрахователите са завели и е кристално ясно,че ще загубят. Та в общи линии апела ми към държавата е да въведе такива правила,каквито са там откъдето застрахователите гледат цените и да наложи драконовски мерки за тези,които не плащат.
Колата ми след " ремонт в доверен сервиз " по каско - птп не по моя вина - удар от зад на пешеходна пътека бяха залепили задната броня със епоксиден кит ,задната врата вместо смяна буквално е била запълнена с кит и боядисана и тези негодници искат 400% увеличение ???!!
Всяко нещо има добри в ЕС,но тука винаги се побългарява и всичко е да ограбват бедните ,но без ефект.А ЗАЩО ОТ ДВА ДНИ МИ БЛОКИРАТ САЙТА ПРЕЗ ДЕНЯ.МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА МИ ОТГОВОРИ ,ЗАЩОТО ПИША НЕУДОБНИ НЕЩА
Както и при първото драстично увеличение отново със същите доводи, шайбата завъртя и съвестните шофьори. Сега няма да е по-различно-просто плитки причини за да се дерат още кожи за да има за крадене!!!
Имам "златен талон" от години.Активен шофьор съм,нямам нарушения и искам това предимство да си го ползвам ВЕДНАГА,когато влязат в сила новите условия.Не да чакам нови 5 години и да ме цакат с висока застарховка.
В България ненужно много се усложняват нещата.Аз съм шофьор професионален от 1963 година без нарушения.Значи на мене трябва да ми плащат,а не да ми вземат пари за гражданска.В Англия,където живея от 20 години за застраховката застрахователят иска документ за застрахователни събития с щети за последните 5 години.Ако нямаш такива минаваш най-тънко.У нас се въвеждат такива камари от изисквания и такава сложност за изчисляване,че не мога да си обясня как ще се справят изчислителите.Забравили са само да изискват сведения дали водачът има развалени зъби.
Ей сган долна, като искате коли ще плашате. А нсй-се кефя,когато кажат. шофьор се удари и загина на място. Или карал с 200 и се ударил и после загинал.А дано всеки ден се блъскат и загиват по поне 50?
.
Бонус-малус в държава, където може да подкупиш полицай или да вдигнеш телефона и да поискаш помощ от приятел?! Където в малките градове всички се познават и не се глобяват? Където от невинен за секунди ставаш виновен?
Оше по-добре. Ако не те хване полицая или приятеля ти нещо го няма трябва да плащаш и то доста ако се правиш на тарикатче. Важно да те хванат някак си.
Разбирам вълненията на всички, които са писали преди мен. Системата "Бонус-малус" е най-малкото зло в застраховането. Основното е премахване на излишния хартиен стикер, който е основен прът в колелото на застраховането. С него сивата икономика в застраховането се е разраснала до такава степен, ЧЕ ВСИЧКО Е ЗА СМЕТКА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ: високи застрахователни премии, високи комисиони за посредниците, високи такси за ГФ - за фонд незастраховани мпс-та и за фонд - обезпечителен - при фалит на застраховател, високи заплати за ръководещите регулатора - 14000лв.+бонуси, високи заплати за ръководещите Гаранционния фонд на застрахователите-над 12000лв.+бонуси, високи заплати за ръководещите браншовата организация НББАЗ-над 8000,00лв, високи комисиони за печатането на стикерите и сертификата "Зелена карта", недостатъчен размер на сумите отпускани за възстановяване на МПС при щета, почти всички доверени сервизи на застрахователите работят части втора употреба и още много други, които са все в УЩЪРБ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ УСЛУГИ.
Това е начин да се вдигнат двойно застраховките и освен тях и рушветите на катаджиите ,сега като те спрат за прревишена скорост след някой от хилядите абсурдни ограничения катаджията ще ти казва ..и кво прайм сега ,акт и тройна застраховка или ще почерпиш обилно..
Идеално. Ако не е застрахователят то катаджията ше се погрижи да ги спазваш тия ограничения, щото ти е свато портфейлчето. Перфектно... По-добре от това не знам.
Пичове ако го въведат това нещо 90 процента от шофьорите ще им се покачи гражданската достатачно е да те снимат двапати с превишена с по 10км отгоре и си готов за три години напред и с тези неадекватни знаци по пътищата може ли прав път разделен с мантинела 40 км па то ще ми загасне колата с такава скорост сега колите не са лади и москвичи Сичко на стачка да не разрешаваме тази гавра с нас
Те затова си трябва вдигане нз застраховката. Точно заради такива като тебе и специално на тебе. Пише 40 - КАРАШ С 40 БЕ ОВ.... Щото ако ... ако се случи нещо ще плащаш не 100 ами 400 % отгоре и ще мислиш четворно дали и как ще коментираш знаци. Пффф.
Кажи, че караш активно и за година няма да надвишиш позволената скорост!
Гражданската отговорност трявба да зависи от причинени щети от водача на дадено МПС, на това се базира бонус/малус системата в другите държави, тук естествено я побългарихме :(
Благодаря КФН/ Асоциация на застрахователите и всички други заинтересувани от повишаване на цените на ГО.
Карам активно и за последните 5 години имам едно превишение с до 5 км. И го знам защо е и се правех на бързащ глупак. Плащам 3500 лв годишно пълно каско (прехвърлено в БГ лева) и то оценено на 70% от пълната застраховка и нямам дори един инцидент. Да, от 5 години минали от това превишение хванато на радар нямам един път превишаване на скоростта - не хванато ами аз го казвам. Да. Можеш да караш стриктно според ограниченията. А .. имам и една глоба за превишаване на време за паркиране с 20 минути... Може значи.
Пoдкрепям абсолютно!!! Тарикатите да си плащат. Нали затова са тарикатчета - да плащат. Колко нови пътища само ше се направят у нас щото тарикатлъка е на абсолзтна мода.
Хайде направете граждаската на колите като тази на пищовите и нещата ще си дойдат на място. ЗАщото примерно ако пищава ми е участник във войната и някой е изтрепал една рота германци, трябва да ми дигнат намен застраховката ли? Ама ако нрмалният процент дебили е 80 то в народното събрание е надскочил 200.
За мене и двете трябва да се увеличат двойно поне. За мен Малус ПОНЕ 1000% а бонус 100%. Ще рече малус поне 10х над средното. Бонус поне 2х по-ниско от средното.
Подкрепящите, като те ударят на паркинг и ти вдигнат следващвта година застраховката, ще запееш друга песен. 2 години живях и карах кола в Ирландия. Там е подобно на това което мскат да направят у нас. Приятел българин си купи кола за 3000 евро. Искаха му 5400 за 1 година за задължителната ГО+Пожар+Кражба, защото не може да представи "No Claim Bonus" от Ирландия или Великобритания (документ че не е имал платени застр. събития, "бонус"). Накрая намери "евтина, само" 2700 евро... На следващата година имаше 1 година "бонус" и плати "само 1800...
Ти знаеш ли какво говориш бе? Знаеш ли какво е ГО? Тя е в полза на ударения. Като ударят теб, ти ползваш ГО на другия а не той твоята. Когато ти си потърпевшия не ти се вдига нищо.
Вчера слушах една от мутрите на една от застрахователните компании да обяснява как тази система нямало да увеличи печалбите на застрахователите, щяла само да намали разходите, ама то си е мутра и си е просто, а тия дето вземат интервюто само кимат и нищо. След като разходите се намалят това автоматично повишава печалбите на мутренските компании, на наш гръб! Мутренска държава си имаме, с мутренско управление и мутренски бизнес.
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Димитров (нерегистриран)
Уникум. При незначително смачкана врата и счупено ел огледало възстановиха в сервиз колата за 427 лв , а застрахователят Дал бог ми изплати 155 лв . Платил съм гражданска 250 лв. Къде е Киро на сирия?
Виолета (нерегистриран)
"Гражданска отговорност". 80 – 90% от приходите на почти всички застрахователи идват от там. Без тази застраховка пазарът ще се срине тотално. Затова натискът е цената ѝ да се вдига колкото може повече и повече. Да не говорим за т.нар. брокерска мафия, която е свързана с тази застраховка. . Събират се около 2 милиарда лева от "Гражданска отговорност". Това прави 20% изплатените обезщетения, като се прибави и резервът за висящи плащания стават 40 - 50%. А останалите 50%? Публична истина е че застрахователите в България живеят основно от застраховката
Виолета (нерегистриран)
Те се опитват да направят нещо, каквото няма никъде по света. Навсякъде водещ в застраховката "Гражданска отговорност" е водачът на автомобила и отговорността е на водача. Прехвърляне на отговорностите към автомобила е недоразумение. Никъде няма такова нещо. Никой съд не съди автомобила, нали така? Какво е отговорен автомобилът за това, такъв "провинил се" автомобил, че да плаща по-висока застраховка? ". За да имаме такава система, застраховката трябва да бъде на водача. нали затова е Гражданка отговорност не е за вещи а за граждажина шофьор ?!!
Gogo (нерегистриран)
Колата е за богати,още по-висока да я направят, който няма пари, с градския
Благой (нерегистриран)
При заплати като в европа нека задължителната застраховка съз закон в България да поскъпва. При справка в КФН е видно че определени компании правят Г.О. Това с цел ли се прави от Държавата да се увеличат приходите на тези компании.
гошо (нерегистриран)
Всички много добре знаем кои са и какви са "застрахователите".Криминални престъпници.
Предлагам (нерегистриран)
Нека да поскъпне спрямо минималната работна заплата. Нека увеличът тока ,водата и застраховките и глобите на базата на минималната работна заплата. Не ме интересуват загубите на застрахователите имат право да фалират,а тене го правят.
Дискриминация (нерегистриран)
Тази застраховка е задължителна и хората нямат право на избор. Защото ако не беше задължителна цената и щеше да пада а не да се вдига. Демокрация имате право на избор да платите или да платите.
МОЯ МИЛОСТ (нерегистриран)
Да има как с тези застраховки и две кожи да ви смъкнат от гърба пак ще им е малко.
Илияна (нерегистриран)
Докато не се научим да караме и да пазим ближния (не само себе си) -скъпи граждански, скъпи застраховки и скъпи глоби !!! Няма такова племе като нашето само иска иска иска. Избихме се по пътищата!!!
а така! (нерегистриран)
стойте си само пред компютрите и псувайте, ще ви го нахакват все по-дебел отвсякъде!
BG (нерегистриран)
Как можеш да направиш задължителна една застраховка и да оставиш мутрите от застраховането да си определят цените произволно. Това ли ви е пазарната икономика, паразити такива?! А уж данъците са ниски. Това е вид данък, дебили прости...
Пламенчо (нерегистриран)
Нормално е да поскъпне. Но в коренно различни аспекти и причини. Скорст не. Рисково каране да. Пример - в мъгла, с ограничена видимост около 150 м. Първа кола кара на осева линия, с около 50. Колоната е от около 2 км. Баири и завои, с много отбивки (да спреш и да пропуснеш колоната) На водача на първата кола, не му пука какво се случва. Другите водачи се изнервят и предприемат рискови изпреварвания. (човешко е) В даден момент, задминах въпросния автомобил: С едвам виждащи се стопове, без фар за мъгла и изпотени стъкла. Вътре търкаха прозорците да се вижда нещо. ... Сега, това е класика по пътищата - но кой водач е по рисковия от двамата? Този, който задминава на права линия при ограничена видимост или този, който не спазва правилника и не се отбива да пропусне колоната? Това ми е интересно как ще го измерят застрахователите. Друг забавен въпрос - има няма, много колеги шофьори правят по повече от 50 хил. км. в година. Такава ни е работата. А този които карат по под 10 хил.? Не може всичките да са с един аршин? И да попитам - защо за едно и също нещо две наказания - хем акт, хем висока гражданска
Добре ве Пламенчо (нерегистриран)
Нека да поскъпне спрямо минималната работна заплата. Нека увеличът тока ,водата и застраховките и глобите на базата на минималната работна заплата. Не ме интересуват загубите на застрахователите имат право да фалират,не не го правят.
old_spice (нерегистриран)
Нещо не не както трябва! Едно е да направия нарушение (неправилно паркиране), при което не ненасяш вреди на никого, няма щети, няма опасност за никого, а друго да се "омлатиш" някъде с превишена скорост или с малко кръв в алкохола. Трябва да има разделение на нарушенията и тези, които не водят до пряка опасност от нанасяне на щети, да не се взимат под внимание при определяне на бонуса или малуса. Отново се спекулира и се дава възможност на застрахователите да приберат едни пари , които не им се полагат. Иначе идерта е справедлива, но начина за прилагане у нас УРОДЛИВ И КРАДЛИВ!
-10 (нерегистриран)
Всяко нарушение води до евентаулна опасност от нанасяне на щети. Някой може да се натресе в теб защото си паркирал неправилно. Въпросът е, трябва ли да плащаш само заради нарушението, без да се е случила щета. За нарушението плащаш административна глоба, което би трябвало да те дисциплинира. Отделно излиза, че трябва да платиш и по-висока ГО, на застраховател, който не правил разходи за това нарушение.
гост (нерегистриран)
Сами си го предизвикахме. Ниската търпимост за каквото и да е, е определяща. Всеки се има за достоен да нарушава правилата и да си плати, за да му се размине. Алчни адвокати без скрупули и морал изцуцват фонда, за да облажат близките на загиналите и себе си. Колко ц..ани си купиха къщи с тия пари.... Всички ние допуснахме да се стигне дотук, затваряйки си очите, само, че утре ще бъдем от другата страна и ще получим същото правосъдие. Друг ще плати на някого, затова, че наш близък си е отишъл на пътя.
145 (нерегистриран)
Държаната не може да се справи за поред път с хаоса който Тя създава. Прехвърля отговорности на хора който въобще не са наясно. Паркираш неправилно идва градска мобилност едни с анцунзи и жълти желетки брадясали и се мислещи че света се върти около тях , превишиш скороста по висока гражднаска едни костюмари ти обясняват колко си грешен и как ще ти пребирът парите и как те са ОРГАНА който решава ти ще караш или няма да караш, кви са тия глупости за какво е МВР превишиш скороста пишат АКТ спреш не правилно пак АКТ. Служба на службата орган на органа. Та то да караш без гражданска и да те хванат по евтино излиза отколкото да си я платиш.
Шилo
Истината е, че водачът прави белята, не автомобила. Затова застраховката трябва да е на водача, а не на автомобила. Никой не може да кара две коли едновременно! Белята ще стане само с една, но сега плаща за една и съща отговорност няколко застраховки. Няма логика! Застраховката може да е на класове - за автомобили с определена мощност, примерно.
-10 (нерегистриран)
Какво значение има мощността на автомобила? Аз със 60 коня автомобил не мога ли да те прегазя? аман от Андрешковщина.
Шилo
Защото автомобилите с повече мощност нанасят повече поражения при евентуален удар, обикновено са по-тежки и по-бързи. Примерно, ако се сблъскат Фиат Панда и Ауди А6, нали се сещате къде ще има повече поражения и по-голям риск от фатален изход?
! (нерегистриран)
Не съм съгласен!!! Ниски си остават :)
шофиращ (нерегистриран)
Застрахователни бандити!
И те това трябва--полицай (нерегистриран)
Всички камери по пътищата , да са при застрахователите--да следят и попълват досиетата на шофьорите и колите.
Iceto (нерегистриран)
Защо застраховките неси останат така кактоса а да намалят застраховките на шофиорите без глоби.
Бачо ти (нерегистриран)
Няма далавера за лобисти и застрахователи...
обекта (нерегистриран)
" БОНУС - ХАОС " Всички започват от 0 ? Бонусите след 5 - 7 год. ? / наказанията веднага / повдигане жизненият стандарт на хрантутниците ? Тези които за 40 г. шофиране нямат нарушения , наравно с тези дето за 1 г. имат 40 нарушения ? Ония списъци / кои и защо / Нещата май вървят към вторият пенсионен фонд ? Това са ала бала мерки , защо българина кара внимателно в Гърция / пример / и не само там ??
az (нерегистриран)
Ако това доведе до намаляването на закотвените коли, които стоят по улиции пред блокове, които се мърдат 1 път на високосна и намалеят моргите до 5000лв и то по 4 на семейство, съм ЗА! Който работи и има акъл, и има реална нужда от кола, ще си плаща!
Гиги (нерегистриран)
Като ги чета условията имам чувство че Е ТВОРЕНИЕ НА МАЛОУМНИЦИ АЗ ЩЕ ЧАКАМ 7 Г ЗА 25% А 5 ПЪТИ ПО ВЕЧЕ ЩЕ ПЛАТЯ ЗА 20 КМ ПРЕВИШЕНИЕ ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ КАТО НЕ МОГАТ ДА ВИДЯТ КАК Е В ГЕРМАНИЯ ФРАНЦИЯ ИТАЛИЯ
Borislav (нерегистриран)
Защо превишаване на скоростта да влияе на застраховките. Те ли ни плащат глобите
Borislav (нерегистриран)
Защо превишаване на скоростта да влияе на застраховките. Те ли ни плащат глобите
Кико (нерегистриран)
Ще хванем сопите и тогава,жална им майка!!!
Тц тц тц (нерегистриран)
Вземи си гледай километража все едно ти виси сопа над главата.
-10 (нерегистриран)
А кой ще гледа пътя?
Народа наш прост (нерегистриран)
До кога държавата ще прокарва закони подкрепащи печалбите на частни Мутренски "ЗАСТРАХОВАТЕЛИ" ХОРАТА ТРЯБВА ДА ИЗЛЯЗАТ НА БУНТ !
Иванов (нерегистриран)
Не мисля,че има нормален човек в България,който да не наясно,че ГО трябва да поскъпне,но 1 не по този малоумен начин и 2 не и по важност,да се въведе и ред в определяне размера на обезщетенията.В момента излиза,че застрахователите са едни добри хора,които години наред ни плащат,въпреки ниските вноски и никой,ама никой не ги пита, какво точно плащат.Ето какво визирам:1Нито една компания в България не изчислява щетите на база цени на оригинални части и цени на сервизен труд ,определен по някакъв начин.Вместо това се плащат възможно най-нискокачествените алтерн.части ,възстановяват се безнадеждни детайли,влагат се части втора употреба.По отношение на автосервизите,особено неофицялните,количеството на серв. труд се смята по вътрешни методики,независимо от привидното ползване на лицензирани програми и в резултат на това сектора е тотално декапитализиран и деморализиран.2.Кой разреши на застрахователите да плащат75% от стойността на обезщетението при тотална щета и да изисква снемане от отчет на автомобила?Незаконно,но спестява едни 25%и решава проблема с тоталната корупция вътре в самите компании и на други места,пак за сметка на клиента.3.Крайно време е да се взема мерки и по застраховка т.н."Каско",защото всички щедро го рекламират,но на нашия пазар това което реално получаваме е нещо съвсем друго и пред вид формата само най-драстичния пример-"лимит"10%от ст-та на щетата при ПТП,без протокол,който по закон не е задължителен , ако няма пострадали.А протокола не е вече задължителен,защото когато беше,целия КАТ вместо да работи свидетелстваше по дела,които застрахователите са завели и е кристално ясно,че ще загубят. Та в общи линии апела ми към държавата е да въведе такива правила,каквито са там откъдето застрахователите гледат цените и да наложи драконовски мерки за тези,които не плащат.
Некои си (нерегистриран)
Колата ми след " ремонт в доверен сервиз " по каско - птп не по моя вина - удар от зад на пешеходна пътека бяха залепили задната броня със епоксиден кит ,задната врата вместо смяна буквално е била запълнена с кит и боядисана и тези негодници искат 400% увеличение ???!!
... (нерегистриран)
Те това не е ли проблем на сервиза, а не на застрахователя? Само да попитам. За друго се говори тук.
Симеон Иванов (нерегистриран)
Не мисля, че има нормален човек, който не е имал ПТП откакто е шофьор (над 20г) , плаща си редовно ГО и да иска да поскъпват тия рекети...
Здравчева (нерегистриран)
За всяко нарушение, си плащаме акт! Тогава няма да плащаме актовете! Трябва да ги спрем тези лапач и! Народе осъзнай се!!!!!
Наблюдение (нерегистриран)
Всяко нещо има добри в ЕС,но тука винаги се побългарява и всичко е да ограбват бедните ,но без ефект.А ЗАЩО ОТ ДВА ДНИ МИ БЛОКИРАТ САЙТА ПРЕЗ ДЕНЯ.МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА МИ ОТГОВОРИ ,ЗАЩОТО ПИША НЕУДОБНИ НЕЩА
Aleksandar Samardzhiev (нерегистриран)
Защо държавни органи се занимават с частми зд, само питам?
Душичи (нерегистриран)
Защото " лапат" безгрижно дебели пачки
Енчев (нерегистриран)
Както и при първото драстично увеличение отново със същите доводи, шайбата завъртя и съвестните шофьори. Сега няма да е по-различно-просто плитки причини за да се дерат още кожи за да има за крадене!!!
Ганчо Георгиев (нерегистриран)
Тия само се чудят как да си вдигат цената. Кожодери.
ДА (нерегистриран)
Имам "златен талон" от години.Активен шофьор съм,нямам нарушения и искам това предимство да си го ползвам ВЕДНАГА,когато влязат в сила новите условия.Не да чакам нови 5 години и да ме цакат с висока застарховка.
Да (нерегистриран)
Определено си прав.
Петър Петров (нерегистриран)
В България ненужно много се усложняват нещата.Аз съм шофьор професионален от 1963 година без нарушения.Значи на мене трябва да ми плащат,а не да ми вземат пари за гражданска.В Англия,където живея от 20 години за застраховката застрахователят иска документ за застрахователни събития с щети за последните 5 години.Ако нямаш такива минаваш най-тънко.У нас се въвеждат такива камари от изисквания и такава сложност за изчисляване,че не мога да си обясня как ще се справят изчислителите.Забравили са само да изискват сведения дали водачът има развалени зъби.
Olaf (нерегистриран)
Ей сган долна, като искате коли ще плашате. А нсй-се кефя,когато кажат. шофьор се удари и загина на място. Или карал с 200 и се ударил и после загинал.А дано всеки ден се блъскат и загиват по поне 50? .
Ъм (нерегистриран)
Ми явно малуса е бил малък досега щом толкова много се дразниш на шОферите. Ще рече решение в добрата посока.
Греда (нерегистриран)
Бонус-малус в държава, където може да подкупиш полицай или да вдигнеш телефона и да поискаш помощ от приятел?! Където в малките градове всички се познават и не се глобяват? Където от невинен за секунди ставаш виновен?
Трегер (нерегистриран)
Оше по-добре. Ако не те хване полицая или приятеля ти нещо го няма трябва да плащаш и то доста ако се правиш на тарикатче. Важно да те хванат някак си.
знаещ (нерегистриран)
Разбирам вълненията на всички, които са писали преди мен. Системата "Бонус-малус" е най-малкото зло в застраховането. Основното е премахване на излишния хартиен стикер, който е основен прът в колелото на застраховането. С него сивата икономика в застраховането се е разраснала до такава степен, ЧЕ ВСИЧКО Е ЗА СМЕТКА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ: високи застрахователни премии, високи комисиони за посредниците, високи такси за ГФ - за фонд незастраховани мпс-та и за фонд - обезпечителен - при фалит на застраховател, високи заплати за ръководещите регулатора - 14000лв.+бонуси, високи заплати за ръководещите Гаранционния фонд на застрахователите-над 12000лв.+бонуси, високи заплати за ръководещите браншовата организация НББАЗ-над 8000,00лв, високи комисиони за печатането на стикерите и сертификата "Зелена карта", недостатъчен размер на сумите отпускани за възстановяване на МПС при щета, почти всички доверени сервизи на застрахователите работят части втора употреба и още много други, които са все в УЩЪРБ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ УСЛУГИ.
До знаещ (нерегистриран)
Трябва да те уведомя, че нищичко не знаеш.
Да! (нерегистриран)
Да!
Чикаго (нерегистриран)
Това е начин да се вдигнат двойно застраховките и освен тях и рушветите на катаджиите ,сега като те спрат за прревишена скорост след някой от хилядите абсурдни ограничения катаджията ще ти казва ..и кво прайм сега ,акт и тройна застраховка или ще почерпиш обилно..
Идеално и целта ще е постигната (нерегистриран)
Идеално. Ако не е застрахователят то катаджията ше се погрижи да ги спазваш тия ограничения, щото ти е свато портфейлчето. Перфектно... По-добре от това не знам.
Гоги (нерегистриран)
Съгласен сам но гражданската да се обвърже само с настъпило ПТП това ги засяга застрахователите другите работи не ги засягат там има КАТ
Така е (нерегистриран)
И не само птп по твоя вина.
Боко (нерегистриран)
Пичове ако го въведат това нещо 90 процента от шофьорите ще им се покачи гражданската достатачно е да те снимат двапати с превишена с по 10км отгоре и си готов за три години напред и с тези неадекватни знаци по пътищата може ли прав път разделен с мантинела 40 км па то ще ми загасне колата с такава скорост сега колите не са лади и москвичи Сичко на стачка да не разрешаваме тази гавра с нас
Точно така. (нерегистриран)
Те затова си трябва вдигане нз застраховката. Точно заради такива като тебе и специално на тебе. Пише 40 - КАРАШ С 40 БЕ ОВ.... Щото ако ... ако се случи нещо ще плащаш не 100 ами 400 % отгоре и ще мислиш четворно дали и как ще коментираш знаци. Пффф.
555 (нерегистриран)
Нито един без мнение! Уау!
Илиян (нерегистриран)
Свърши с номера да се наиграеш с една кола и я дай на някой балък да му завият една застраховка :)
уау (нерегистриран)
Пичове,тарикатите ще го духат,предимно и най -вече ! А ,това е добре ,май ?
krasi (нерегистриран)
Кажи, че караш активно и за година няма да надвишиш позволената скорост! Гражданската отговорност трявба да зависи от причинени щети от водача на дадено МПС, на това се базира бонус/малус системата в другите държави, тук естествено я побългарихме :( Благодаря КФН/ Асоциация на застрахователите и всички други заинтересувани от повишаване на цените на ГО.
ДА (нерегистриран)
Карам активно и за последните 5 години имам едно превишение с до 5 км. И го знам защо е и се правех на бързащ глупак. Плащам 3500 лв годишно пълно каско (прехвърлено в БГ лева) и то оценено на 70% от пълната застраховка и нямам дори един инцидент. Да, от 5 години минали от това превишение хванато на радар нямам един път превишаване на скоростта - не хванато ами аз го казвам. Да. Можеш да караш стриктно според ограниченията. А .. имам и една глоба за превишаване на време за паркиране с 20 минути... Може значи.
Подкрепям (нерегистриран)
Пoдкрепям абсолютно!!! Тарикатите да си плащат. Нали затова са тарикатчета - да плащат. Колко нови пътища само ше се направят у нас щото тарикатлъка е на абсолзтна мода.
SS (нерегистриран)
Хайде направете граждаската на колите като тази на пищовите и нещата ще си дойдат на място. ЗАщото примерно ако пищава ми е участник във войната и някой е изтрепал една рота германци, трябва да ми дигнат намен застраховката ли? Ама ако нрмалният процент дебили е 80 то в народното събрание е надскочил 200.
... (нерегистриран)
Това с пищова....уникална тъпо, пич! Пробвай нещо друго...разсъжденията на са ти сила.
Дъно не ми дупка в дъното (нерегистриран)
Неуместно и някак глупаво изказване.
Европа (нерегистриран)
За пореден път се измисля колелото и то за пореден път е квадратно.
Пламен
Съгласен съм. Само смятам, че бонуса трябва да е повечко. Малуса е Ок.
1000% на 100% (нерегистриран)
За мене и двете трябва да се увеличат двойно поне. За мен Малус ПОНЕ 1000% а бонус 100%. Ще рече малус поне 10х над средното. Бонус поне 2х по-ниско от средното.
неподкрепящ (нерегистриран)
Подкрепящите, като те ударят на паркинг и ти вдигнат следващвта година застраховката, ще запееш друга песен. 2 години живях и карах кола в Ирландия. Там е подобно на това което мскат да направят у нас. Приятел българин си купи кола за 3000 евро. Искаха му 5400 за 1 година за задължителната ГО+Пожар+Кражба, защото не може да представи "No Claim Bonus" от Ирландия или Великобритания (документ че не е имал платени застр. събития, "бонус"). Накрая намери "евтина, само" 2700 евро... На следващата година имаше 1 година "бонус" и плати "само 1800...
Пламен
А понеже съм запознат специално за Ирландия - ще кажеш ли какво включва застраховката?
теодор тошев
Щети каже - грънци. Той даже не знае за какво става въпрос в тази ГО.
теодор тошев
Ти знаеш ли какво говориш бе? Знаеш ли какво е ГО? Тя е в полза на ударения. Като ударят теб, ти ползваш ГО на другия а не той твоята. Когато ти си потърпевшия не ти се вдига нищо.
krasi (нерегистриран)
Задължителен пожар и кражба на МПС, ти в ред ли си човече?
! (нерегистриран)
Вчера слушах една от мутрите на една от застрахователните компании да обяснява как тази система нямало да увеличи печалбите на застрахователите, щяла само да намали разходите, ама то си е мутра и си е просто, а тия дето вземат интервюто само кимат и нищо. След като разходите се намалят това автоматично повишава печалбите на мутренските компании, на наш гръб! Мутренска държава си имаме, с мутренско управление и мутренски бизнес.
Пламен
Ти като си умен, защо не управляваш света?
Ти като гледаш (нерегистриран)
Накъде върви светът изглежда ли ти да се управлява от умни хора.
НАЙ
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта