С бъдник и божичник в очакване на Рождество

Празникът Бъдни вечер е посветен на дома, на огнището, но и на починалите предци

Обратно в новината

Коментари - С бъдник и божичник в очакване на Рождество | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

С БАЙДЪНик и БОЖКОВик очакване на Рождество

Аз няма да празнувам! Предпочитам да прекарам една спокойна нощ на работното си място, когато никой няма да ми звъни по телефона, никой няма да вдига шум и прочие и ще мога да си работя на спокойствие! Това всъщност прави всеки разумен човек по празниците! Да се празнува, т.е. да се харчат грешни пари за храна и подаръци, които иначе не можеш да си позволиш, е за хората в марицата, т.е. простолюдието! Който е малко умен, никога не празнува! Точка.

Утре е истинския празник га колим прасето Ши сготвим осмянка с кисело зели дроб в тава бахур ракия и вино има

Безверие властва по бйлгарските земи. Човек забрави за какво е роден. И на днешния ден - Рождество Христово, няма смиреност и благоговение. До кога?

Тъпо копеле и самотник...

отроднико!

Свинята е символ на плодовитостта на Богородица като Майка. Но Бог и дава и взема. На едни сава Вяра и морални ценности, други оставя да бродят в пустинята на Тролетариата.

Весели празници! До днес Шишарката е символ само на Божият Син и е на върхът на жезъла му, на ДионИсиус. Дървото на Живота като символ на Загрей и Дионисиус е елхата с нейните шишарки - символизиращи Плодът на Живота - Синът. В елхата е и Птицата на Живота. Справка - иконографията векове преди мнимия христос. Пред Ватикана се издига ОГРОМНА статуя .... на Шишарката символизираща Синът. Безквасната питка е символ на непорочието на Рождеството на Синът от Богородица. На античните иконографии Богородица (КиБела) я държи, когато е сама. Когато Кибела е със Синът, Синът държи в ръка безквасната кръгла питка с кръгъл отвор в средата. Тази питка ЗАДЪЛЖИТЕЛНО държи последния млад коледар отляво в Коледарската дружина когато играят Коледен военен танц под звука на гайдата. Справка уникалния коледарски състав "Каргона" от Ямбол. Дъбът е символ на Синът като Сабазий и се превръща в БЪДНИКА и гори цяла нощ в огнището пазен от най-стария мъж в семейството. Бъдника изгаря символизирайки догарянето на физическия Живот в третата метаморфоза на Синът - Сабазий(стареца-Светеца). Справка Дядо Добри Безсребърника. До днес непризнат за Светец от брадатите кореми с крака от БПЦ. Които още не са признали за Светец и първия български цар(император) Симеон Велики. В 12-тия час Сабазий умира символично и Душата му отива при Отца Небесния за да се роди отново плътски на Земята Живота, от Богородица в образа на Загрей - Младенеца-Агнеца - Новото Младо Слънце - Живота. Векове преди мними христос на всяка "Ръка на Сабазий" (домашен иконостас) в долната част е изобразена Пещерата(тракийската могила-храм) където лежаща Богородица-КиБела Ражда Синът. От Неолитни времена Богородица ТРАКИЙСКАТА КИ-Бела Ражда в Пещерата Синът. Справка: пещерата Утробата в Родопите. Изкуствено дообработена от предците ни, за да прилича визуално 100 % на женска Утроба.В нея на Великият ден, Пролетното Равноденствие, влиза Единствен Слънчев лъч от Небесата и става Чудото - Зачатието на Синът. Точно след 9 месеца в тази пещера - Утроба ще се роди Синът. През античността подземните изкуствено създадени храмове -могили са пространството на Богородица- Утробата и. Там са тракийските тайнства на превръщането на смъртния плътски човек в Божи Син от Богородица. Справка - могилата храм в Свещари. През средновековието Чер/Цър- квите заменят неопитните пещери и антични могили. В Чер/Цър-квата чрез тайнството Кръщене смъртния плътски човек се превръща в Божи Син на Богородица. Предците ни са ни оставили Най-съвършенната представа за света, връзката на човека с природни цикли,, мястото на човека в този свят и моралните ориентири на човека в този свят и със себеподобните си. Весела Коледа!

Блудний синко, това, че имаш работа и доход е Богоугодно. Но не е Богоугодно, троле, Трудът честен човешки да наричаш грях! Или се "трудиш" като жив Бот на Пригожин?

За да бягат болестите освен прекадяването с тамян на трапезата се слага счукан чесън и счукани орехи- нещо като пастет.