Росен Желязков: Превозът с такси може да поскъпне с 1 лев, дължим им го
"Ще намерим разбирателство", убеден е министърът на транспорта
Обратно в новинатаКоментари - Росен Желязков: Превозът с такси може да поскъпне с 1 лев, дължим им го | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Читател (нерегистриран)
Защо държавата трябва да регулира минималните цени??? За максималните е ясно - защото малоумните бакшиши злоупотребяват.
Сметалото (нерегистриран)
Решавам да стана ТАКСИ защото малко се прецакват нещата за "чистите" математици които не са на държавна служба. Децата малки, апартамент изплащаме, реализация в чужбина в момента е сложна мисия. Та ... ще се науча да редя фаянс и теракот ама трябва време. Та опитаме с такси, че поне книжка имаме. Автомобил на 5 години - около 8 000 лева. Пребоядисване според закона и оборудване за такси - около 4000 лева. Лицензи, изпити и подобни - 1500 лева. И такааа, тръгвам с 14 000 лева дълг. И се започва - брандиране към фирма, плащане на услуги таблет към тази фирма, регистриране на моя ЕТ фирма, осигуровки и т.н. Господа, елементарните сметки са за ЧИСТА ПЕЧАЛБА около 2000 лева месечно за да мога да се впиша в 10 години за да изплатя кредита по разходите си. В Русе, такси среднододневно прави по около 60 лева оборот. Горивото е отделно.
Трудно... (нерегистриран)
...се брате живее, след глупци неразбрани.
Бакшиша (нерегистриран)
Разбира се. заглавието е подвеждащо и нищо подобно не се случва. Но предвид целокупното просто българско население, което мучи на всевъзможни диалекти и ми говори на "ТИ" изобщо не съм изненадан от коментарите. Впрочем, не ми и дреме.
Читател (нерегистриран)
Ако имаше нещо с кратуната си - нямаше да си бакшиш. И ти си част от простото българско население. Дори си по-голям принос за простотията му ;)
Кратун (нерегистриран)
Ха-ха-ха "дължим им го" На тия нагли каруцари не им дължа нищо. Влизам в таксито и си включвам ГПС-а. И му го показвам на таксиметраЖията. Още като вляза заявявам че ще ми трябва касова бележка на която да пише от къде, до къде, колко километра и от колко до колко часа. Ако ми се опъва не сядам в таксито. И правя оплакване че не иска да ми дава касова бележка. И аз му казвам къде да завие. Въобще не го слушам че там не можело да се мине понеже имало трафик. Плащам на километър. Ако малко нещо не ми хареса въртя телефона на централата и правя оплакване. И слизам веднага от таксито. Тия мръсни копеленца трябва да се държат изкъсо защото са много нагли. Личен опит.
... (нерегистриран)
Значи, преди два месеца, оставих колата на ремонт и се прибрах до вкъщи с такси, излезе 3 лева и 5 стотинки, той ми взе 3 лева. По-късно вечерта ми се обадиха да ида да си я взема пак, този път поръчах такси, не отидох, както първия път до самото такси, тоест таксиметраджията трябваше да дойде до адреса, което разбира се му е коствало гориво и време. Казах му от къде да кара и го прекарах по маршрута на първото такси, и излезе 2.40. А кажете ми, как по един и същ маршрут, разликата на две таксите е 60 стотинки? А хигиената в колите е под всякаква критика, прах навсякъде, мирише на застояло, самите таксита дори колани не носят просто те кара да искаш, по-бързо да те закарат и да слизаш, че не се издържа.
Въшкар (нерегистриран)
И как ти се струва цената на курсовете? Височка викаш , а? Не ви ли е срам, че съществуват такива сметки за такси, това не е маршрутка? Ей, хора, осъзнайте се бе! Таксито е лукс, научили сте се на евтиното, къде по цивилизования свят има сметка за такси 1 евро бе? Само дето сядаш в таксито хората почват от 5-6 евро... Качват ми се по четирима за няма и 500 метра, сметка 1.80, дават 2 лв. И седят и гледат зажресто шофьора в ръцете
... (нерегистриран)
Че защо да ме е срам, моят град е малък и няма как да взимат по толкова много, колкото в София, да не говорим, че е пълно с таксита, буквално е ПЪЛНО, всеки гледа такси да стане. Сега, аз ли съм виновен за това, че да ме е срам? А колкото до лукса, айде моля моля, някъде в цивилизования свят, може и да е луксозно, на нашите са си мизерни таксита, вътре е кочина. А като ще си говорим за евро? Ние да не взимаме ЕВРОПЕЙСКИ заплати, та да плащам, както рам плащат, нека взимам 2000-3000 евро и тогава, дори няма да коментираме тази тема.
гост (нерегистриран)
И кой се оплаква за цената в случая? Човекът казва, че за едно и също разстояние е платил две сметки с разлика 60ст между тях и при това втория път е повикал таксито на адрес, което допълнително оскъпява! Занчи лъжат с апарата! Което не е тайна за никого!
Всъщност (нерегистриран)
При повикване на такси, имаш 20% отстъпка. Не им разбирам от политиките.
kur4o (нерегистриран)
6te hvanat paiajina s tezi ceni.tupaci mnogo v tazi teritoria nare4ena bg
Иво (нерегистриран)
те за това изкараха юбер за незаконно,обаче сега ще се увеличат тройно споделените пътувания..
Еретик (нерегистриран)
Нали цените на горивата намаляха? Дали за това поскъпва и хляба и такситата?
Они (нерегистриран)
В България овцете се стрижат и през 4-те сезона!
Дъра бъра (нерегистриран)
Не само си еретик, Ами и гл...к. Горивото е най-последният разход на таксиметровия шофьор.
ддт (нерегистриран)
Да, има шампоан, сапун, дезодорант, фризьор.... Ама от тези разходи се икономисва много !
Чок Зигиш (нерегистриран)
Превозът поскъпва над двойно. Такситата фалират :D Сбогом, мързеливи лакомници!
Agenta (нерегистриран)
Жълта МАФИЯ!
Jack Western (нерегистриран)
Няма драма в увеличението от 1 лев, нормално е, колко е инфлацията ? Друг е въпросът, че е добре да се премине към премахване на регулациите в бранша, както и в почти всички браншове впрочем. И да се разгледа внимателно руската фирма как работи и дали това е допустимо. Ако е допустимо - да почнат и руги като нея, ако не е допустимо да ги разкарат. Също ако ще има зелени таксита, да отпадне изискването за жълт цвят на останалите. Държавата трябва да си взема данъците и да осигурява справедливо състезание между равнопоставени участници, нищо повече. Трябва да се държи сметка и за общото отражение на законите върху благосъстоянието ни. Например изискването за възраст на колите е чист износ на национален продукт и вредно - колко автозаводи има у нас ? вие лично колко акции имате в такива ? Е що тогава да ги храним зорлем ?
1000 (нерегистриран)
За това че ако има Максим, трябва да има и Юбер. Както и за възрастта на колите, че беше чисто лобистки закон на вносителите си напълно прав.
Нещо като нищо (нерегистриран)
Някакъв рекорд по брой глупости в един коментар ли гониш?
доктор (нерегистриран)
значи време е и ние да вдигаме таксите... 200 лв преглед, не сме ги вдигали от години... стари данъци се вдигат, нови се измислят, отвсякъде те точат... чекмеджетата на мутрите пълни със злато и милиони евра...
Закъснял си (нерегистриран)
Отдавна таксите за преглед са 200лв. за доцент и 400лв. за професор. Опресни си информацията.
Шишо (нерегистриран)
Ако не беше тъжно, щеше да е смешно.
Хмм.... (нерегистриран)
Не разбирам защо държавата трябва да определя цеите на такситата??? Що за измислица е това?
123 (нерегистриран)
Все повече и по¬ дълго ще чакат да им се качи някой в мръсните таксита ¬ миризливи, в които не спират да пушат.
Някой (нерегистриран)
Не ползвам такси, но потреблението се е свило почти с 1/3-та предната година. Платени данъци за ДДС, които са на стоките от 11.1 милиарда за 2019г., станали 7.6 милиарда за 2020г. - изнесено от НАП. И това при поскъпване на стоки. Както и че ковида не е от началото на годината.
За инфлацията (нерегистриран)
Не мисля, че такситата влизат в кошницата с продуктите, с които се измерва инфлацията, но ако не бъркам последното тримесечие започна при отрицателна инфлация. като цяло много ниската инфлация (константа за България прес последното десетилетие) е явен признак за бедност. Съпоставена със сравнително стабилен, но и умерен, ръст на БВП, тази ниска инфлация говори за много ниско потребление. Всички знаем, че БВП-то ни до голяма степен е напомпано с публични разходи (магистрали, ремонти, саниране и т.н.). Това не е реално обогатяване, а напротив, то маскира свиване в други отрасли на икономиката. С оглед на горното, едно чувствително поскъпване на която и да е услуга в България трудно може да бъде рационализирано с поскъпването на живота. Такситата трябва сами да определят цените си в зависимост от търсенето. Ние нищо не им дължим. Какво следва? Цените на краставиците?
циклон
Стига с тези картелни цени. Трябва да има само две изисквания. 1. Строг технически контрол на автомобилите и 2 строг психологически контролна водачите. От там нататък, пазарът да определя цената
Чочо (нерегистриран)
Този тъп Росен е голямата подлога на мутрата от Банкя.
Пи (нерегистриран)
Защо бе идиоти, сутрин оплювате социализма, а след обяд правите всичко по социалистически. Какво се занимавате с такситата - ако искат да возят и по 10 лева и по 10 стотинки. Нали пазара регулира всичко. Е, вярно, че докато чакаш пазара да регулира може да седнеш в едно такси в Люлин и в Младост да разбереш, че дължиш 50 лева. Следващият път преди да тръгнеш ще питаш или няма да седнеш и ще чакаш да те молят да те закарат от Люлин до Младост за 10 лева. Таксито не е жизнена необходимост. Нека поне едно нещо да оставим на прословутия пазар да видим дали работи.
Сахар (нерегистриран)
Защо забранихте UBER смешници?
Х (нерегистриран)
Защото не искаха да плащат данъци, осигуровки, патенти,лицензии,да имат фискални устройства,колите им да са жълти, шофьорите с документи за психо,водач.....
1000 (нерегистриран)
За данъците гони шофьорите , Юбер какво ти е виновен? А за психо-теста не отваряй дума, че каквото отрепки са по такситата, не можеш ги сравни с на Юбер шофьорите които между другото имат и обратна връзка и ако не си е сменял потника цяло лято, никой няма да го извика повече.
Някой (нерегистриран)
Лобито си го наложи в парламента. И за споделеното пътуване, че да е по-мръсен въздуха в България от повечето коли.
Програмисъ (нерегистриран)
Поскъпва, нямат алтернатива, няма конкуренция. Тъй става като спряха Убер уж да им угодят на таксиджиите сега ни го туриха мазен
русифилистик (нерегистриран)
да но не спряха педеруското Максим
Станчо (нерегистриран)
Купи си кола или карта за градския бе програмистите имат много пари
Бакшиш (нерегистриран)
Какъв 1 лев. С 10 лева трябва да се вдигне. Да видим кои са баровците. То сега всеки селянин, като дойде в София, взема такси
Палма (нерегистриран)
Е как взема такси, нали уж идваха с коли иви земаха местата за паркиране пред панелката. Я се уточни та да се знае веднъж за винаги тез лоши селяни ша им туряме ли пътна бариера на входа на София или ща им земаме по +10лв за такси
,, (нерегистриран)
Изобщо не трябва да се пипат цените.Гледа се средно статистическата заплата на българина и на тази база се определят цените.Това ,че преди 7 години цените са били безочливо увеличени никой не го споменава,даже и въпросния министър който по всяка вероятност по някакъв начин е заинтерисован от подобно увеличение.Сега цените са си там където трябва да бъдат.Хората нямат работа а те дерат кожи,нормално ли е?
Док Алекс (нерегистриран)
Защо такситата са толкова важни? Слушалки на Ушевите, доставчици на дрога и проститутки, транспорт на неща, които не трябва да се регистрират официално.....една прослойка, нужна както на властта, така и на престъпния свят, между които в България няма особена разлика. Затова са тези циркове.
... (нерегистриран)
ами има хора които използват таксита, има хора които не умеят да карат, има хора които не искат да се тъпчат в автобусите...да продължавам ли или ще продължиш да се правиш на кретен
АНОНИМЕН (нерегистриран)
много ви ЗДРАВЕ
E-bike (нерегистриран)
Дреме ми с колко поскъпват услугите на бакшишите. Взех си е-байк и с него стигам до всяка точка на града по-бързо от какъвто и да е друг транспорт. Ше им гният таралясниците по стоянките като им е толкова акъла.
Дидо (нерегистриран)
В Търново,на автогаар "ЮГ",стоят едни такива по цял ден.И като слезе човек от автобуса,с багаж,и ги пита за курс.А ония викат,че ЧАКАЛИ? курсове до Г. Оряховица.Баси и наглите вмирисани бакшиши!То верно Търново е 5 км. по права линия,ама тия ЩО КАРАТ такси,като висят по цял ден и после държавата и ние,клиентите,сме им виновни,че не ходим до Г. Оряховица!Да ФАЛИРАТ всите!
Баце (нерегистриран)
Бакшишите да ми оближат кафявата точка! Даева и гладните неудачници Даева!
кайчо65 (нерегистриран)
А не е ли време да помислим да пращаме пари директно на определено такси от определена фирма без да го ползваме.Мисля ,че ще е честно и демократично:))))
кайчо65 (нерегистриран)
преди 7 години ли за последен път се вдигнаха цените на горивата????Че от тогава не са се променяли цените на такситата?
123 (нерегистриран)
Такситата са частници. Возят на колкото си искат.
Дреме ми (нерегистриран)
Изгонихте Юбер, сега ако ще и 100 лева да искате, дреме ми
Пешеходец (нерегистриран)
И аз искам сутрин като прекрача прага на офиса и да ми дадат 300лв. на входа, пък за работата - допълнително на час, ама не става. Кола на 20 години, на газ, мръсна отвън и от вътре, миришеща на цигари, пот и мръсотия. Шофьор по къси гащи, тениска и джапанки ти обяснява колко много са се вдигнали цените и той не може да плаща за разходите си, ремонт и гориво. И до тук не сме споменали копърките и надписванията. Затова се отказахме от тази услуга и ги оставихме да фалират. И да увеличават цените си, още по-бързо ше фалират. Защото ще стоят по стоянките с високите си цени да чакат дълъг курс или чужденец или провинциалист,когото да излъжат като за последно.
Key (нерегистриран)
Колкото е по-скъпо, толкова по-малко ще се ползва, и толкова повече ще скимтят.
KS (нерегистриран)
Аз на бакшишите нищо не дължа. Това е пазарна икономика и тя трябва да регулира цените. Това увеличение, по административен път ще го платят с по малко работа и пари. Половината ще отида на кофите за боклук.
Факт (нерегистриран)
Заплатите поевтиняха с 500лв. Дават на пенсиите 50лв. и ги задължават да плащат-покриват спад-инфлация 500лв. на месец
Kalin
От години не ползвам такси така че да си го дигат колкото искат не ме вълнуват алчните им искания.
Снайпер (нерегистриран)
1 лв. ще е сама първоначалната. Тоест , 1.70 , а на километър 0.79 То на тези цени качество не може да има и за това селяци и мангали ще карат таксита. Те като пуснат помпата и компенсират загубите, защото в момента услугата се продава под себестойността. Съответно бранша е в сивия сектор и пълни партийни касички?
ОО7 (нерегистриран)
Регулация трябва да има! Най строга е при мафията там не прощават а прошка трябва да има! С един курс никой не е успял да забогатее! Затова и едни успяват в работата други фалират пазар!?
барс (нерегистриран)
Понякога ползвам таксита. Имах един период, дето като викнех по телефона такси, и идваше все един и същ нахален, гнусен дъртак, който не спираше да ми говори през цялото време, докато пътувах. Говореше пълни глупости, битовизми, а аз само кимах от досада и не разбирах как така не млъква, когато вижда човек, на когото не му се говори и е клиент?! Заради тоя спрях да ползвам такситата от тази фирма!Никой не е длъжен да слуша простотиите на бакшишите, тия опитват да почнат разговор със стандартното "Ей да го еа тоа как ме засече да му еа мамта".
1000 (нерегистриран)
Никога не позволявай на бакшиш да завърже разговор с теб! Бъди сигурен, че е с цел накрая да му дадеш 20лв за сметка от 15лв, той да почне уж да рови да ти върне и накрая да каже "Ехх..аз тая вечер мислех една ракия да изпия за твое здраве, а ти ..."
Народа плаща масрафа а шкафчето МУ се пълни (нерегистриран)
Цялата кохорта на Борисов с всички ескортиращи го джипове всеки ден само за една "инспекця" в локдауна изразходват гориво колкото всички таксита взети заедно в София.
Хлопа ти дъската (нерегистриран)
Не ти е лесно, но проблема е че има и други като теб.
Анонимна (нерегистриран)
Работя като Реп и пътувам много.Имам монети от много държави.Когато ползвам такси в България и шофьора се опитва да ме играе имам приготвени чужди монети с ниска стойност казвам че не ми достигат български пари и ще платя с евро и центове.Толкова са щастливи че са ме "изиграли" че дори не поглеждат страната на произход на монетите които са много евтини.Някои такива монети не могат да ги сменят за левове никъде.Много са нагли бакшиши те и трябва да им го връщате.Например свалят ми куфара а сметката ми е 18 лева подавам 20 лева и ми казва "Два лева за дето ти качих и свалих куфара".Качва се и потегля.Винаги плащайте вътре но след като са ви издали фискалния бон и сте го прочели!
Некадърнци (нерегистриран)
До сега ползвах такси. Сега ще ма принудят да си ползвам колата. Големи са умници!
Успех (нерегистриран)
Сега е 77-79 ст. Ако поскъпна н лв това е над 150%
Мхм (нерегистриран)
В талона на колата пише ли, че е на метан? 1кг метан е 1,20 или грубо с 5кг (6лв) минават 100км градско? Направете закон да се движат само на бензин или дизел и тогава вдигайте цената...
E (нерегистриран)
Това ще важи ли и за каруци с напоен таван от фалшиви цигари дим?
армеец (нерегистриран)
С един лев на курс или с един лев на километър? Че не мога да разбера от статията, а има огромна разлика...
Бгх (нерегистриран)
"Дължим го" Откъде накъде държавата дължи нещо на най-сивия сектор и един от тези с най-малка добавена стойност още поддръжка, след като им махна и патентния данък !?!?! Да си вдигнат цените, нали уж били пазарни , ни не те искат минимални гарантирани ... Откъде-накъде... Ама нали Бойчето и ГЕРБ се стягат за избори, та трябва да си напазаруват подкрепа с парите на данъкоплатците ...
Sf (нерегистриран)
Такси, вода,ток и парно все още са много евтини у нас. Навсякъде другаде всичко е солено ,да сме благодарни все пак.
. (нерегистриран)
И заплатите са най-ниски глупако
Pero (нерегистриран)
Ок съм с това. Само да запишат и че такси може да е кола най.- много 2020..
НАЙ
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
Замахване с чадър и избиване на телефон: Бойко Рашков се ядоса на журналисти (видео)
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Пуснаха запис на целия конфликт между журналиста Димитър Стоянов и служителя на НАП
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта