Родители на седмокласници настояват за промяна в матурата по математика

Настоява се за сливане на двете части на изпита, защото първата е много кратка и ощетява учениците

Обратно в новината

Коментари - Родители на седмокласници настояват за промяна в матурата по математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Който е добър по матетика е добър във всякакъв формат. Друг е въпросът че учениците трябва да се готвят да смятат задачите бързо и на ум, ако имат амбиция за по-добри резултати

да цъкат по телефона 90мин могат , а да четат от лист не могат

Още по-добре ще бъде ВЪОБЩЕ да се премахне този изпит! Така и така по-голяма част от седмокласниците все още не знаят таблицата за умножение!!!

На 100 ученика я се намери един, я не....

Тия матури-халтури и тем подомни баламури, трябва да ги забранят. В главите на Пясъчните часовници и без това няма нищо, освен - инстаграми-минстаграми и фейсове-мейсове, и даже се самоубиват, ако йм вземеш телефона. Абе боя йм е малко, не задачите, ама конвенцията ги "пази" ....

А ако формата на изпита е като предишния кандидатгимназиален и кандидатстудентски - 4 задачи с отворен отговор за 4 часа... :D

Предлагам да им дават по един разем лист и който си напише името без грешка, колучава "Отличен (6.00)". За всяка грешка да се отнема по една стотна. А на тези, които не знаят на какво се явяват и предадат празен лист, служебно да им се пише "Отличен (5.50)", а ако не са доволни - да имат правото да се явят на повишение. Така бегемамите би трябвало да се кротнат ... или пак ще има недоволни, че точно на тяхното дете името е дълго (нещо с двойни имена, евентуално) и шансът за грешки е по-голям ...

Целта на такива НВО не е обективност в оценяването, а "сито" за децата на "техни хора" и на "други хора". Наистина е безумие да се иска за 60 минути решение на 20 задачи, при положение, че може и чисто техническа грешка да бъде допусната от бързане. И детето да няма възможност да провери и поправи това. Така че с това се цели - немислещи и първосигнални реакции. На такава мафия в държавата им трябват такива.

Тестовата форма е вид тото. По 2 задачи по алгебра и геометрия с по 2 подточки е по-добър измерител на знанията.

Да, ама ще има 80% двойки, особено по геометрия, щото не малък процент от учениците, даже не могат да прочетат задачите.

Измисляйте високи критерии, а после се чудете, защо децата отиват в чужди колежи

Тези 20 задачи от първото ниво са елементарни и се решават без да бързаш за 20 минути. Дават ти 3 пъти повече време. Ако не можеш да се справиш за 30 минути и цял ден да ти дадат, пак ще ги гледаш като олигофрен. Пък второто ниво изобщо го пропускай. Никой не е виновен, че сегашните зрелостници са тъпи наркомани и пияндурници, дето една книга не са прочели през живота си.

Не е съвсем така. Бързината зависи от вроден тип висша нервна дейност на човека- не можеш да очакваш еднаква скорост от флегматик, холерик, сангвиник или холерик. При еднакви знания и умения едните ще са винаги по-бавни от другите. Затова е логично това, което искат родителите.

Първите 20 задачи са супер елементарни и се решават за секунди. Затова са двата модула - вторите са по-сериозни и иизискват повече време за мислене и описание. Тези родители явно не си дават сметка, че с предложението да сложат повече задачи във втората част ще направят матурите по-сложни. И ако техните деца им е малко времето за задачите от първия модул, това означава, че изобщо няма да могат да решат задачите от втория модул. По добре за тези деца ще е само варианта да слеят времето - така ще имат повече време да мислят по задачите от първи модул. И без това тези от втория модул ще са им непосилни, щом не им стига времето за тези от първия модул.

За съжаление сте прав. Неслучайно всяка година олекотяват тестовете и занижават критериите. И въпреки това на матурите слабите оценки се удвоиха, а отличните оценки намаляха наполовина... Според мене сривът в образованието е необратим...:(((

Ако тези матури са високи критерии, то незнам какво според Вас е нормално.

Дайте по-добре първата част да бъде - "Оцветете правоъгълника в любимия си цвят".

Аз съм висшист. Завършил съм СУ преди 20 г. Пробвах се да реша 20 задачи за 1 час от теста за 4 клас. Проблемът идва не от това, че задачите са сложни, а от това, че ти е необходимо време да изчетеш задачата внимателно, да извършиш самото пресмятане без калкулатор, колкото и елементарно да е, да изпишеш отговора и да си направиш проверката за технически грешки. Аз лично, с върховна концентрация за тези 60 минути, успях да стигна до 19-та задача без грешка. А тук говорим за деца, които дори нямат все още изградени навици за концентриране и игнориране на външни фактори като шум, нова обстановка, неразположение и пр. А след това имаш 90 минути за 2 задачи с по три подусловия, на които оценяват най-вече как са описани отговорите, а не самите отговори.

Ако всички са еднакво ощетени, няма ощетени!!! Нека родителите да протестират срещу несправедливости, но не и под вола теле да търсят!

И сега ще осакатяваме математиката, защото днешните мързеливци и тъпаци не са в състояние да стоплят най елементарните неща. Математиката е от ключово значение, но днес просто ги мързи, а родителите им им пригласят.

Точно така. Първите пет задачи се решават още по време на четенето. Вторите 5 се решават с една елементарна сметка, която знаещите извършват наум. За останалите десет е нужно изчисление в рамките на един ред не отнемащо повече от минута. Реално за сметки 20 минути са достатъчни плюс бонус 10 минути за проверка. Всичко приключва за 30 минути и то за хора непретендиращи за високи знания. Истинския изпит е второ ниво. Отделно всички тези задачи са решавани в клас и при пробните матури, така че на трудолюбивите са им до болка познати. Пък това, че сте вишист от СУ преди 20 години, нищо не значи. Точно тогава след комунизма излязоха най-големите псевдовишисти и такива сега управляват държавата, начело с Горанов.

Г-не, на мен времето ми стига! и ми остават около 10 минути за проверка.

Ми като са малоумни - какво да ги направим? Да отменим изучаването на математиката, щото тях ги мързи да гледат и са слабоумни за възприемането на абстрактна наука като математиката...

Интересно ми е кога за последно сте изчислявали корен квадратен или сте намирали лице на вписан в окръжност триъгълник? А да сте използвали тангенс или не дай си боже - система от нелинейни уравнения? Не трябват в ежедневния живот, но мъчат учениците с тях. Трябва да се разбере, че математиката е като пеенето - някои просто не го могат. Не са тъпи, прости или мързеливи, просто не им се отдава, а пък и изобщо няма да им трябва.

НЕ ЗНАМ - пише се отделно!

Не е вярно. Или знаеш на ниво, или се колебаеш, или не знаеш. Който знае, му остава време. Който се колебае, може и да се включи, а който не знае, си бърка в носа и брои мухите по тавана

Аз нямам никакви претенции по отношение на критериите за матурите, но МОЛЯ на този същия изпит и при същите условия поне веднъж на няколко години задължително да се явяват и учителите . Примерно на матурите за 7кл да се явят учителите преподаващи И по предмети свързани с математика 5-7кл. Математиката е неразделна част и от химията и от физиката. Тези предмети не може да се преподават само с изпит по педагогика!

Аз пак да попитам, какво ѝ беше на старата система с изпитите за елитни гимназии? И системата с матурите за средно образование, в която ако учиш яко 3 години, не се явяваш на матура, не учиш - явяваш се. Значително по - справедливо.

На подобни въпроси относно ненужността на математиката и литературата в живота ни този гаден бич в живота ни тогавашната ми курсова ръководителка през 1978г. отговори че . . . ами трябват ни работници а не висшисити . Това е отговора на въпроса защо на матурите се поставят абсурдни абстрактни дивотии и защо хората пращат децата си да учат на запад да се учат !

Коментираме МАТЕМАТИКА ДО 7КЛ.

Решаването на задачи развива мозъка. И изобщо не е като пеенето, където трябват и талант, и труд - вероятно поравно. Ако ти не разбираш защо се учи математика ... значи по всяка вероятност не си решавал/а достатъчно задачи.

То в ежедневния живот никакви знания не ти трябват. Трябва да можеш да крадеш и да има държава дето да ти издържа чаветата. Циганите го доказват това.

Веднага ти отговарям - старата система провокираше пристрастност. Например: 1. Ако даскала по математика е приятел на баща ти, а ти си 'пън' по математика, то не означава, че отиваш на матура - пак можеш да получиш 5 или 6 просто защото те оценява учителят, който ти преподава и той може да е пристрастен. 2. Обратният случай - корифей си по математика, но даскала ти е вдигнал мерника, щото 'не го кефиш' и съответно отиваш на матура (където пак си я изкарваш, но си е главоболие).

И образованието стана бизнес. Учители се надпреварват да пишат тестове. Срещу пари, естествено. Как Ви звучи съобщението на МОН за последните матури по БЕЛ: "Тази сутрин в 5,30 часа в Министерството на образованието и науката бе генериран изпитният вариант за матурата от над 11 МИЛИОНА възможни КОМБИНАЦИИ."?!

Имаше и години със ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ матури. ПРИСТРАСТНОСТ?!

Мързеливи са днешните ученици, сакън да не се минат. Вижте колко масово неграмотни деца има. Иначе знаят коя е Галена, Преслава, но накараш ли да смятат- не могат.

Зависи какво разбират под "варианти". От само 11 букви например могат да се направят близо 40 милиона комбинации.

Първо, правете разлика между матури и НВО. Чисти матури имаме в 12 клас, докато след седми е комбинация от матура + състезание за класиране в елитни училища. Голямата разлика е, че в идеалния случай на матурата всички ще имат оценка 6.00. Т.е. всички деца покриват някакъв образователен праг на знания. При състезание обаче ако всички имат 6.00 ще имаме провал, защото там целта не е да се провери дали децата покриват някакво ниво, а да имаме разслоено класиране. Пример: ако в училище всички деца скочат 130 см на височина ще им пишат шестици и няма значение дали някое може да скочи и 200 см. На състезание обаче вдигат летвата докато остане само един победител и след него класиране по резултат. В седми клас имаме същото. И ако ще нивото на образованието ни да е на ниво Итън, летвата ще се вдига докато се получи разслоение. Това на теория. На практика от една страна не искат да дават наистина трудни задачи за да не се получат маса двойки, което е политически неприемливо. И дават леснички. Обаче ако не премерят колко лесни и се получат много шестици пускат съответните указания и почва едно рязане на точки за глупости, само и само да се нагодят нещата. Това прецаква отличниците и дава шанс на по-слабите. А на курсове се ходи и от отличниците именно защото там се преподават тънкости и хватки конкретно как да се избегне рязането на точки за глупости. И винаги ще има куросве, докато има състезание, няма начин да се избегне това независимо от нивото на образването. А то, че е ниско, ниско е. И масата деца е за двойка, ама не е политкоректно да лъсне този факт.

Рушителите на социалистическа България! Кажете какво ни е в ред!

Обаче очевидно си нямате и представа в каква реалност живеем. Конкретно какъв процент от подлежащите на такъв изпит не са в състояние да прочетат условията на задачите. Не се шегувам! Какъв процент могат да ги прочетат ,но не разбират какво са прочели. Т.е. произнасят букви и срички ,но не познават значението на думите. Процент по средата. И да има процент съвсем минимален,които не могат и да се сравнят с предните. За тях говорите. За тях е състезанието. Обаче трябва да се даде шанс на останалите да завършат как да е. Там е проблема при сегашните условия.

Не знам математиците на кой свят живеят, но от години винаги са трудни изпитите по математика, дали 7-ми или 12-ти клас. Не става въпрос дали се четат условията, 20 задачи за 7-ми клас е прекалено много. От години след 7-ми и 12-ти клас, така са направени нещата, че учениците да ходят на скъпи уроци. Навремето учителите се жалваха с ниските си заплати, сега не знам за какво ще се жалват, след като до 2021 ва ще им вдигат доходите, докато например медицинските сестри останаха с пръст в уста. От 2009-та до сега слушаме само за проблемите и парите на учителите: другите с професии кучета ги яли. Въпросът е, че изпитите се правят така, че едни хора прибират много пари, а трябва учениците да могат да са подготвени само с часовете в училище: но на кого му изнася това? Учители, нахални сте.

Не, милички, просто учителите не умеят да учат на математиката така, че децата да не ходят на уроци.

колегите от другите митници да взимат пример от назе как ефективно и ефектно се прикриват липсите в митничаската каса

Първо, не съм съгласен, че са трудни. Напротив - лесни са. И по-долу писах защо. Второ, не може и не бива всички да се справят. Но е добре разслояването да става с трудни задачи, а не с дребнави заяждания. И трето - емпирично доказано правило е, че когато се тренира има подобрение. И тогава щом имаме състезание, всички ще трнират за да се класират по-напред. И затова ще има школи докато има конкуренция за ограничен брой места. Неизбежно е. После за Кеймбридж и Оксфорд да не би да няма изпити и подготовка?

Този изпит по математика да остане само за училища, където наистина е необходимо да се знае математика.За езикови гимназии не е нужно.По-голяма част от седмокласниците, а и техните родители се заблуждават, че се подготвят, като ходят на частни уроци, по 4-5 в група, НЕ НАУЧАВАТ НИЩО. Допълнително въобще не се занимават,домашните преписват, а на НВО изкарват на късмет,ако не препишат нещо.Същевременоно ученето по други предмети в училище се пренебрегва, с обяснение ,че само БЕЛ и математика са важни и така наистина не се развива нито мисленето , нито общата култура на учениците.Частните уроци трябва да са индивидуални и облагани с данъци.НВО да бъде тест за знанията за ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ по всички учебни предмети.

Никой не спира никого да завърши как да е. Места в училищата има повече от децата. И няма проблем и с тройки децата без мотивация и възможности да си намерят училището. Всъщност точно затова сега има точки, а не оценки - за да може и с 1 точка двойкаджията да участва в класирането (преди двойката те изхвърляше).

За мнгоо неща съм съгласен, но за едно съм абсолютно против - че за ЕГ не трябвала математика. И аз съм завършил НЕГ, а станах инженер. ЕГ не са хуманитарни училища, а общообразователни и многопрофилни такива, но с преподаване И на език.

lCAK

За сведение математиката най трябва в живота.Без нея не можеш да сметнеш, колко латекс , боя и каквото и да е да си направиш сам ремонт.На едни ученици обяснявах, че им трябва математика, за да изчислят как да крадат интелигентно гориво иначе частника ще ги хване.Мога да изпиша още хиляди неща ама ги оставям за домашно за вас.

Става въпрос за приемния изпит.За средното образование всички предмети са важни.

А бе какви са тези матури още от Четвърти ... след Седми клас ? Аз съм завършил най-обикновена гимназия в малък провинциален град през далечната ...1975-та ... Чак тогава чухме за матури...БЕЛ, математика,химия ,физика и май още една дисциплина имаше но ще ме простите ...45 години стигат за да почнем да забравяме ... 5,62 ми бе дипломата и по всички матурни предмети имах 5 и нагоре ,така ,че бях освободен . Кандидаствах с математика във ВУЗ и бях приет от раз с изкарана оценка на изпита от 5,00... Те това беше в 1975-та... Който помни знае как се влизаше тогава във ВУЗ...но сигурно и знае ,какво беше нивото на тогавашното средно образование ,без значение в кой район на страната... ДНЕС ОБРАЗОВАНИЕ ...Н Я М А ! НИТО СРЕДНО ....НИТО ВИСШЕ ! ТОВА Е !