Родители на седмокласници настояват за промяна в матурата по математика

Настоява се за сливане на двете части на изпита, защото първата е много кратка и ощетява учениците

Обратно в новината

Коментари - Родители на седмокласници настояват за промяна в матурата по математика | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Задача по математика с повишена трудност за всички коментирали, които смятат, че някой иска лесни задачи, осакатява математиката и на изпита или си знаеш или не знаеш: Имаме 10 задачи. За 10 минути Иванчо може да реши 3 от тях, а Гошко може да реши 1 от тях. За 60 минути Иванчо ще реши всичките 10 задачи и Гошко също ще реши всичките 10 задачи. Въпрос: Кой има повече знания по математика - Иванчо или Гошко?

Явно математиката не ти е била силата. Няма много логика в разсъжденията ти.

Логика има, но не можеш да я видиш. За начало прочети пак задачата :)))))

Хайде една още по-лесна задачка: Мунчо може да реши 15 задачи за 30 мин. , но останалите не може изобщо да ги реши. Медунчо, обаче за 60 мин може да реши 14 задачи, но му трябват още 20 минути да реши останалите 6, тоест може да реши всички задачи, ако има време. Кой е научил повече математиката? Упътване: на 60-тата минута Мунчо предава 15 задачи, а Медунчо 12. Според НВО Мунчо знае повече математика, но реалността е съвсем друга. Ако не схвана логиката мога пак да ти я обясня!

Опс имах предвид, че Медунчо е предал 14 задачи на 60-тата минута ;) Което идва да покаже, че и технически грешки се получават, а ги виждаш чак като си предал всичко ... без възможност за корекции.

Иванчо и Гошко са еднакво умни :)

Всичко в държавата ни е на самотек: Един министър измисли как да стане ПРОФЕСОР и тогава се "роди прцедурата "ПРОФЕСОРИ НА КИЛОГРАМ" и изведнъж след 10 години се сетиха и въведоха т. нар. "минимални изисквания за ....". Мога да предположа (с вероятност близка до 1) , че преобладаващата част от, тези които сега "КОЛЯТ И БЕСЯТ" във висшите училища не могат да покрият тези изисквания! ТОВА Е САМАТА ИСТИНА: "СИСТЕМАТА НА КАЛИНКИТЕ", а иначе ТЕРМИНАЛ2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Не е нужна никаква математика на това поколение ! 52 университета в България бълват некадърници с купени дипломи. Стабилно развитие !

Дааа, за съжаление това е нашето образование- една помия, в която всеки иска да изпъкне като много знаеш и много компетентен. Запитайте се как от толкова високо ниво на образованието в годините преди промените от 30години се превърнахме в най-лошата система за образование? Има няколко причини преди да започва всеки да плюе и да маже: 1. Умишлено се премахна дисциплината в училищата- учителя беше мачкан и унижаван, защото ако опиташе да защити достойството си пред някое чалгаджийско продуктче/ на мама и тати/ той биваше изгонен. 2. Започнаха да се реформират предметите и да се мислят глупости, които само утежниха системата. 3. Пришиха едни пари за гърба на всеки ученик и всяко цигане придоби самочувствието, че носи някакви пари със себе си..... пълна идиотщина е да оставиш образователната система да функционира като търговски дружества/ стана като болниците- директорите крадат и никой не им държи сметка, е има и кадърни, но те биват мачкани от системата/. 4. Майки и баши изпростаха, защото сегашните родители с апродукт на "новото" време- закърмени и слушащи предимно чалга- ходят да се разправят по училищата като са си внушили, че така засилват връзката с децата си- нищо подобно правят им мечешка услуга. И сега ще стане като в здравеопазването- пълен крах, а когато излизат некадърничето от училище какви кадри за другите сектори очаквате да работят???

А, за българския какво да кажем? Защо без уроци не може да се постигне добър резултат на матурите? Защо мислим само за високите заплати и бонуси на учителите. Те без вашата загриженост си живеят добре. Един частен урок върви между 25-35 лв., без да платят и стотинка данък. И това ако не е сива икономика, какво друго е. Но, усложненото ниво на матурите е много удобно за гилдията. Това е тяхната хранилка на гърба на родителите и на фона на "безплатното" образование. Когато добрите ученици успяват на матурите без частни уроци, тогава ще говорим за нормално образование. Но, за нашата страна това е мираж. Защото всичко е бизнес, всичко е пари, но на наш гръб.

Не е вярно. Познавам много ученици, получили отлични оценки на изпитите БЕЗ НИТО 1 ЧАСТЕН УРОК. Ако учениците внимават в час, нямат никакви проблеми с външното оценяване. Който е спал през годините, едва ли ще си запълни дупките с частните уроци. Най-много да напълни портфейла на частните учители. За напредналите ученици има курсове и олимпиади. Всъщност, в България вече има само медалисти и слаби ученици. Разслоението при учениците е функция на разслоението в обществото.

И това изобщо не е вярно.

Ама те добрите ученици успяват да си вземат матурата в 12 клас без уроци. Просто те са малко.

Правилно за какво да учат математика. Нека да учат да садят картофи и да пасат овце. Математиката е царицата на науките и не е овчари и земеделци. Правете сметка какви са децата, щом родителите не могат да решат задачите.

Като гледам, при Вас четенето с разбиране вече са го били махнали, защото нищо не сте разбрали от искането на родителите, което е искане и на учителите.

Направо да махат математиката от матурата, няма нужда от нея, много по-важно е да има чобани (овчари) :-)

За матурите децата трябва да се подготвят единствено и само в училище, а не да им се налага да ходят на частни уроци. Курсове да се посещават само от деца с изявени интереси по съответната дисциплина. Защо няма курсове по история, география, биология .....!? Децата, които имат интереси по тези предмети са ощетени. Безплатно образование в България НЯМА! Всичко е бизнес!

Много сте права. Да не говорим, че тези уроци са страшно скъпи. И човек си мисли, че като детето влезе в гимназия, това спира. В 9 ФЕГ така преподават, че без уроци не могат да се преминат класовете. Уроците по език са космически суми.

Представи си, че Иванчо е отличник и няма нужда от курсове. Петърчо определено е по-зле, обаче не мисли да се предава (той или родителите му) и да отива във второ качество гимназия и затова се записва на курсове. И като го подхванат там Петърчо взема, че става по-добър от Иванчо, защото работи двойно повече. Е, какво му остава на Иванчо? Да се примири, че Петърчо с по-скромните възможности ще го измести от желаната гимназия? Най-вероятно няма да стане така, а и Иванчо тръгва на куросве и нещата се връщат в изходното положение. Ей затова има курсове - имаме състезание за ограничен ресурс с много желаещи и затова всеки се подготвя допълнително за да си увеличи или запази шансовете. Ти ще си оставиш ли детето без курсове, а? ;-)

Написаното важи за НВО след 7 клас, което е състезание. За истинските матури след 12 клас уроци не трябва да са нужни.

Аз ще се боря да няма курсове за всички деца.

Когато бях ученик, моите родители дадоха 0 нула лева за частни уроци !!! Имал съм пропуски по дадени предмети, но се е оправях сам. Точно по тези казуси натрупах най-много знания, които все още са ми в главата. Проблемите се решават с постоянство !

Ние едно време се подготвяхме сами в къщи. В най-добрия случай, мама и тате помагаха.

Да се забранят уроците на учителите по къщите и тогава да има претенции към децата.

Невъзможно , защото нивото на учениците ще падне драстично при сегашната система ! Тя се крепи единствено на тях ! Приеха на инат един калпав закон и всичко , вместо да се подобри , с обърка съвсем . Няколко каки стари моми без да са пипали днемници като Миленчето Дамянова от Силистра наложиха своята полуграмотност на цялата система . Трябва да се тръгне отначало като се проучи добре европейския и американския модели и се вземе полезното . Например обективизирането на знанията на учениците с тестове през 5-6 урока или по раздели и т.н. Тоест, ученикът се оценява системно и обективно през целия курс на обучение и това важи за дипломата му .Дава му се възможност след края на срока да си повиши оценката . Следователно акцентът се премества върху работата в клас и у дома , а не върху частните уроци - системен операционален контрол и оценка от които няма как да избягаш . И много други неща , но се иска да го направят истински педагози , а не сегашните, повечето от които са набедени за такива !

А бе какви са тези матури още от Четвърти ... след Седми клас ? Аз съм завършил най-обикновена гимназия в малък провинциален град през далечната ...1975-та ... Чак тогава чухме за матури...БЕЛ, математика,химия ,физика и май още една дисциплина имаше но ще ме простите ...45 години стигат за да почнем да забравяме ... 5,62 ми бе дипломата и по всички матурни предмети имах 5 и нагоре ,така ,че бях освободен . Кандидаствах с математика във ВУЗ и бях приет от раз с изкарана оценка на изпита от 5,00... Те това беше в 1975-та... Който помни знае как се влизаше тогава във ВУЗ...но сигурно и знае ,какво беше нивото на тогавашното средно образование ,без значение в кой район на страната... ДНЕС ОБРАЗОВАНИЕ ...Н Я М А ! НИТО СРЕДНО ....НИТО ВИСШЕ ! ТОВА Е !

...Как може да я пропусна ...ИСТОРИЯ-та ...ха-ха-ха... Така е ...тя иска памет...математиката...логика ...

Много точно,аз завърших гимназия 1972 в провинциален град,колко много учихме по всички предмети.Имахме образование наистина ,без матури в 4 и 7 клас.

Този изпит по математика да остане само за училища, където наистина е необходимо да се знае математика.За езикови гимназии не е нужно.По-голяма част от седмокласниците, а и техните родители се заблуждават, че се подготвят, като ходят на частни уроци, по 4-5 в група, НЕ НАУЧАВАТ НИЩО. Допълнително въобще не се занимават,домашните преписват, а на НВО изкарват на късмет,ако не препишат нещо.Същевременоно ученето по други предмети в училище се пренебрегва, с обяснение ,че само БЕЛ и математика са важни и така наистина не се развива нито мисленето , нито общата култура на учениците.Частните уроци трябва да са индивидуални и облагани с данъци.НВО да бъде тест за знанията за ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ по всички учебни предмети.

За мнгоо неща съм съгласен, но за едно съм абсолютно против - че за ЕГ не трябвала математика. И аз съм завършил НЕГ, а станах инженер. ЕГ не са хуманитарни училища, а общообразователни и многопрофилни такива, но с преподаване И на език.

Става въпрос за приемния изпит.За средното образование всички предмети са важни.

колегите от другите митници да взимат пример от назе как ефективно и ефектно се прикриват липсите в митничаската каса

Не знам математиците на кой свят живеят, но от години винаги са трудни изпитите по математика, дали 7-ми или 12-ти клас. Не става въпрос дали се четат условията, 20 задачи за 7-ми клас е прекалено много. От години след 7-ми и 12-ти клас, така са направени нещата, че учениците да ходят на скъпи уроци. Навремето учителите се жалваха с ниските си заплати, сега не знам за какво ще се жалват, след като до 2021 ва ще им вдигат доходите, докато например медицинските сестри останаха с пръст в уста. От 2009-та до сега слушаме само за проблемите и парите на учителите: другите с професии кучета ги яли. Въпросът е, че изпитите се правят така, че едни хора прибират много пари, а трябва учениците да могат да са подготвени само с часовете в училище: но на кого му изнася това? Учители, нахални сте.

Първо, не съм съгласен, че са трудни. Напротив - лесни са. И по-долу писах защо. Второ, не може и не бива всички да се справят. Но е добре разслояването да става с трудни задачи, а не с дребнави заяждания. И трето - емпирично доказано правило е, че когато се тренира има подобрение. И тогава щом имаме състезание, всички ще трнират за да се класират по-напред. И затова ще има школи докато има конкуренция за ограничен брой места. Неизбежно е. После за Кеймбридж и Оксфорд да не би да няма изпити и подготовка?

Добре е разслояването да става не по доходите на родителите, а по способностите на децата. Едно е да има школи и единици да прибягват до тях, а тук говорим за повсеместно принуждаване за ходене на уроци, по къщите на учители (тези уроци дори не се облагат с данък)

Информирайте се, в Оксфорд и Кеймбредж пршемът става със коренно различен вид подбор. Не с тестове от тип "Най-бързият печели". Иначе Стивън Хокинг никога нямаше да се озове там.

Напротив, задачите на изпитите по математика стават всяка година все по-лесни, та даже елементарни. Ако си мислите, че в училище като учите математика ставате математици, се заблуждавате. Математиката е необходима на учениците, за д им развие мозъците и да ги научи да мислят.

Задачити за НВО са достъпни онлайн. Потърсете и вижте дали са елементарни!

Рушителите на социалистическа България! Кажете какво ни е в ред!

Първо, правете разлика между матури и НВО. Чисти матури имаме в 12 клас, докато след седми е комбинация от матура + състезание за класиране в елитни училища. Голямата разлика е, че в идеалния случай на матурата всички ще имат оценка 6.00. Т.е. всички деца покриват някакъв образователен праг на знания. При състезание обаче ако всички имат 6.00 ще имаме провал, защото там целта не е да се провери дали децата покриват някакво ниво, а да имаме разслоено класиране. Пример: ако в училище всички деца скочат 130 см на височина ще им пишат шестици и няма значение дали някое може да скочи и 200 см. На състезание обаче вдигат летвата докато остане само един победител и след него класиране по резултат. В седми клас имаме същото. И ако ще нивото на образованието ни да е на ниво Итън, летвата ще се вдига докато се получи разслоение. Това на теория. На практика от една страна не искат да дават наистина трудни задачи за да не се получат маса двойки, което е политически неприемливо. И дават леснички. Обаче ако не премерят колко лесни и се получат много шестици пускат съответните указания и почва едно рязане на точки за глупости, само и само да се нагодят нещата. Това прецаква отличниците и дава шанс на по-слабите. А на курсове се ходи и от отличниците именно защото там се преподават тънкости и хватки конкретно как да се избегне рязането на точки за глупости. И винаги ще има куросве, докато има състезание, няма начин да се избегне това независимо от нивото на образването. А то, че е ниско, ниско е. И масата деца е за двойка, ама не е политкоректно да лъсне този факт.

Обаче очевидно си нямате и представа в каква реалност живеем. Конкретно какъв процент от подлежащите на такъв изпит не са в състояние да прочетат условията на задачите. Не се шегувам! Какъв процент могат да ги прочетат ,но не разбират какво са прочели. Т.е. произнасят букви и срички ,но не познават значението на думите. Процент по средата. И да има процент съвсем минимален,които не могат и да се сравнят с предните. За тях говорите. За тях е състезанието. Обаче трябва да се даде шанс на останалите да завършат как да е. Там е проблема при сегашните условия.

Никой не спира никого да завърши как да е. Места в училищата има повече от децата. И няма проблем и с тройки децата без мотивация и възможности да си намерят училището. Всъщност точно затова сега има точки, а не оценки - за да може и с 1 точка двойкаджията да участва в класирането (преди двойката те изхвърляше).

+1000 Изключително адекватен коментар!

И образованието стана бизнес. Учители се надпреварват да пишат тестове. Срещу пари, естествено. Как Ви звучи съобщението на МОН за последните матури по БЕЛ: "Тази сутрин в 5,30 часа в Министерството на образованието и науката бе генериран изпитният вариант за матурата от над 11 МИЛИОНА възможни КОМБИНАЦИИ."?!

Зависи какво разбират под "варианти". От само 11 букви например могат да се направят близо 40 милиона комбинации.

Е, да не си мерим знанията по вариации, пермутации и комбинации :) В МОН направиха специален софтуер, за да няма изтичане на изпитния вариант. Слушах обясненията на зам.-министърката на образованието: Първо имало Комисия, която избирала тестовите задачи; След това друга Комисия оценявала задачите, предложени от Първата; Трета Комисия утвърждавала изпитните материали; Четвърта Комисия осъществявала ОКОНЧАТЕЛНАТА оценка на изпитните варианти. Нима допускаш, че при 20 задачи от първия модул и 3 задачи от втория ще разиграят задачи, равни на пръстите на ръцете ми?! :)

На подобни въпроси относно ненужността на математиката и литературата в живота ни този гаден бич в живота ни тогавашната ми курсова ръководителка през 1978г. отговори че . . . ами трябват ни работници а не висшисити . Това е отговора на въпроса защо на матурите се поставят абсурдни абстрактни дивотии и защо хората пращат децата си да учат на запад да се учат !

Аз пак да попитам, какво ѝ беше на старата система с изпитите за елитни гимназии? И системата с матурите за средно образование, в която ако учиш яко 3 години, не се явяваш на матура, не учиш - явяваш се. Значително по - справедливо.

Веднага ти отговарям - старата система провокираше пристрастност. Например: 1. Ако даскала по математика е приятел на баща ти, а ти си 'пън' по математика, то не означава, че отиваш на матура - пак можеш да получиш 5 или 6 просто защото те оценява учителят, който ти преподава и той може да е пристрастен. 2. Обратният случай - корифей си по математика, но даскала ти е вдигнал мерника, щото 'не го кефиш' и съответно отиваш на матура (където пак си я изкарваш, но си е главоболие).

Имаше и години със ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ матури. ПРИСТРАСТНОСТ?!

Математиката беше задължително матуритетен предмет само в математическите и природоматематическите гимназии за математическите паралелки. В конкретния случай, който описваш, просто записваш за втори матуритетен философия примерно. И да, разбира се, че винаги го има фактора "пристрастие", но нима сега е по - добре? Колкото до "матурите" сега, то тези в четвърти клас са напълно безсмислени - никое дете не може да не премине в пети клас, тези след седми биха могли пак да станат изпити, както беше преди. Струва ми се, че просто трябваше да се измисли как да се усвояват едни пари.

Аз нямам никакви претенции по отношение на критериите за матурите, но МОЛЯ на този същия изпит и при същите условия поне веднъж на няколко години задължително да се явяват и учителите . Примерно на матурите за 7кл да се явят учителите преподаващи И по предмети свързани с математика 5-7кл. Математиката е неразделна част и от химията и от физиката. Тези предмети не може да се преподават само с изпит по педагогика!

Ми като са малоумни - какво да ги направим? Да отменим изучаването на математиката, щото тях ги мързи да гледат и са слабоумни за възприемането на абстрактна наука като математиката...

И сега ще осакатяваме математиката, защото днешните мързеливци и тъпаци не са в състояние да стоплят най елементарните неща. Математиката е от ключово значение, но днес просто ги мързи, а родителите им им пригласят.

Интересно ми е кога за последно сте изчислявали корен квадратен или сте намирали лице на вписан в окръжност триъгълник? А да сте използвали тангенс или не дай си боже - система от нелинейни уравнения? Не трябват в ежедневния живот, но мъчат учениците с тях. Трябва да се разбере, че математиката е като пеенето - някои просто не го могат. Не са тъпи, прости или мързеливи, просто не им се отдава, а пък и изобщо няма да им трябва.

Коментираме МАТЕМАТИКА ДО 7КЛ.

Решаването на задачи развива мозъка. И изобщо не е като пеенето, където трябват и талант, и труд - вероятно поравно. Ако ти не разбираш защо се учи математика ... значи по всяка вероятност не си решавал/а достатъчно задачи.

То в ежедневния живот никакви знания не ти трябват. Трябва да можеш да крадеш и да има държава дето да ти издържа чаветата. Циганите го доказват това.

Мързеливи са днешните ученици, сакън да не се минат. Вижте колко масово неграмотни деца има. Иначе знаят коя е Галена, Преслава, но накараш ли да смятат- не могат.

lCAK

За сведение математиката най трябва в живота.Без нея не можеш да сметнеш, колко латекс , боя и каквото и да е да си направиш сам ремонт.На едни ученици обяснявах, че им трябва математика, за да изчислят как да крадат интелигентно гориво иначе частника ще ги хване.Мога да изпиша още хиляди неща ама ги оставям за домашно за вас.

Не, милички, просто учителите не умеят да учат на математиката така, че децата да не ходят на уроци.

Никой не осакатява математиката - Вие типично по български коментирате, без да четете! Родителите искат да има достатъчно ВРЕМЕ за решаване на задачите! Решаването на 20 задачи за 60 минути е именно осакатяване!

Ако всички са еднакво ощетени, няма ощетени!!! Нека родителите да протестират срещу несправедливости, но не и под вола теле да търсят!

Щото по провинцията и по селата масово им праскат 6ци по другите предмети. За да няма ощетени трябва да се взима САМО оценката от матурите

Ами не са всички еднакво ощетени! Едно дете с дислексия (потърсете в Гугъл какво е това) се нуждае от повече време, за да прочете и разбере задачите - после то си знае как да ги реши. Но то ще бъде прецакано от малкото време, в сравнение с едно дете без такива затруднения. Ощетени са по-бавно работещите деца. Децата не са еднакви, както не сте и вие тук!

Аз съм висшист. Завършил съм СУ преди 20 г. Пробвах се да реша 20 задачи за 1 час от теста за 4 клас. Проблемът идва не от това, че задачите са сложни, а от това, че ти е необходимо време да изчетеш задачата внимателно, да извършиш самото пресмятане без калкулатор, колкото и елементарно да е, да изпишеш отговора и да си направиш проверката за технически грешки. Аз лично, с върховна концентрация за тези 60 минути, успях да стигна до 19-та задача без грешка. А тук говорим за деца, които дори нямат все още изградени навици за концентриране и игнориране на външни фактори като шум, нова обстановка, неразположение и пр. А след това имаш 90 минути за 2 задачи с по три подусловия, на които оценяват най-вече как са описани отговорите, а не самите отговори.

Точно така. Първите пет задачи се решават още по време на четенето. Вторите 5 се решават с една елементарна сметка, която знаещите извършват наум. За останалите десет е нужно изчисление в рамките на един ред не отнемащо повече от минута. Реално за сметки 20 минути са достатъчни плюс бонус 10 минути за проверка. Всичко приключва за 30 минути и то за хора непретендиращи за високи знания. Истинския изпит е второ ниво. Отделно всички тези задачи са решавани в клас и при пробните матури, така че на трудолюбивите са им до болка познати. Пък това, че сте вишист от СУ преди 20 години, нищо не значи. Точно тогава след комунизма излязоха най-големите псевдовишисти и такива сега управляват държавата, начело с Горанов.

Тоест си ги зубрил цяла година.

Г-не, на мен времето ми стига! и ми остават около 10 минути за проверка.

Дайте по-добре първата част да бъде - "Оцветете правоъгълника в любимия си цвят".

Остроумно, но с пунктуационна грешка.

Първите 20 задачи са супер елементарни и се решават за секунди. Затова са двата модула - вторите са по-сериозни и иизискват повече време за мислене и описание. Тези родители явно не си дават сметка, че с предложението да сложат повече задачи във втората част ще направят матурите по-сложни. И ако техните деца им е малко времето за задачите от първия модул, това означава, че изобщо няма да могат да решат задачите от втория модул. По добре за тези деца ще е само варианта да слеят времето - така ще имат повече време да мислят по задачите от първи модул. И без това тези от втория модул ще са им непосилни, щом не им стига времето за тези от първия модул.

Супер елементарни не са. И не се решават за секунди. Правили сме достатъчно експерименти.

Измисляйте високи критерии, а после се чудете, защо децата отиват в чужди колежи

Ако тези матури са високи критерии, то незнам какво според Вас е нормално.

НЕ ЗНАМ - пише се отделно!

Тестовата форма е вид тото. По 2 задачи по алгебра и геометрия с по 2 подточки е по-добър измерител на знанията.

Да, ама ще има 80% двойки, особено по геометрия, щото не малък процент от учениците, даже не могат да прочетат задачите.

За съжаление сте прав. Неслучайно всяка година олекотяват тестовете и занижават критериите. И въпреки това на матурите слабите оценки се удвоиха, а отличните оценки намаляха наполовина... Според мене сривът в образованието е необратим...:(((

Целта на такива НВО не е обективност в оценяването, а "сито" за децата на "техни хора" и на "други хора". Наистина е безумие да се иска за 60 минути решение на 20 задачи, при положение, че може и чисто техническа грешка да бъде допусната от бързане. И детето да няма възможност да провери и поправи това. Така че с това се цели - немислещи и първосигнални реакции. На такава мафия в държавата им трябват такива.

Тези 20 задачи от първото ниво са елементарни и се решават без да бързаш за 20 минути. Дават ти 3 пъти повече време. Ако не можеш да се справиш за 30 минути и цял ден да ти дадат, пак ще ги гледаш като олигофрен. Пък второто ниво изобщо го пропускай. Никой не е виновен, че сегашните зрелостници са тъпи наркомани и пияндурници, дето една книга не са прочели през живота си.

Бай Семо, не е така. Последните 10 задачи от първо ниво имат изчислителна работа, трябва време за проверка също. Родителите не искат по-лесни задачи, просто повече време. Това не ощетява никого, просто дава възможност на по-бавните да си покажат знанията, а по-притеснителните - за знаят, че имат време да си проверят работата. Това е нормална изпитна ситуация. В сегашният си вид НВО е пълна дивотия и игра на нерви. Който е като вас безгрешен и бърз - излиза на първия час и шапка на тояга. Но това, че не ти е стигнало времето не значи, че не знаеш! Несправедливо е!

Предлагам да им дават по един разем лист и който си напише името без грешка, колучава "Отличен (6.00)". За всяка грешка да се отнема по една стотна. А на тези, които не знаят на какво се явяват и предадат празен лист, служебно да им се пише "Отличен (5.50)", а ако не са доволни - да имат правото да се явят на повишение. Така бегемамите би трябвало да се кротнат ... или пак ще има недоволни, че точно на тяхното дете името е дълго (нещо с двойни имена, евентуално) и шансът за грешки е по-голям ...

Нещо не ви се е получило четенето с разбиране. Родителите не искат по-лесни задачи, а повече време. Така всички са равнопоставени.

Изключително глупав коментар, а и откъм хумор изобщо не се е получил. Явно не е Вашето това...

А ако формата на изпита е като предишния кандидатгимназиален и кандидатстудентски - 4 задачи с отворен отговор за 4 часа... :D

Тия матури-халтури и тем подомни баламури, трябва да ги забранят. В главите на Пясъчните часовници и без това няма нищо, освен - инстаграми-минстаграми и фейсове-мейсове, и даже се самоубиват, ако йм вземеш телефона. Абе боя йм е малко, не задачите, ама конвенцията ги "пази" ....

Още по-добре ще бъде ВЪОБЩЕ да се премахне този изпит! Така и така по-голяма част от седмокласниците все още не знаят таблицата за умножение!!!

да цъкат по телефона 90мин могат , а да четат от лист не могат

Който е добър по матетика е добър във всякакъв формат. Друг е въпросът че учениците трябва да се готвят да смятат задачите бързо и на ум, ако имат амбиция за по-добри резултати

На 100 ученика я се намери един, я не....

Не е съвсем така. Бързината зависи от вроден тип висша нервна дейност на човека- не можеш да очакваш еднаква скорост от флегматик, холерик, сангвиник или холерик. При еднакви знания и умения едните ще са винаги по-бавни от другите. Затова е логично това, което искат родителите.

Не е вярно. Или знаеш на ниво, или се колебаеш, или не знаеш. Който знае, му остава време. Който се колебае, може и да се включи, а който не знае, си бърка в носа и брои мухите по тавана

Точно така! При време достатъчно за всички няма ощетени. Цедката ще стане на база реални знания и задачи с нарастваща трудност, а не на база бързина и сметачески умения. Който не знае и 5 часа няма да му помогнат. Но това времево ограничение няма да повлияе знаещитедеца , които се панират или под напрежение правят технически грешки или просто работят по-бавно. На многознайквоците с чувство за хумор - да си изтеглят изпитна тема и да се опитат да я решат за половин час - защото са в безстресови условия и за преминали целия среден курс на обучение. Може ли да се оцени маратонец в спринт от 100 метра? Защо няма време за проверка и корекция, за възможност да се стегнеш след паника, да си събереш мозъка и да продължиш? Какво оценяваме: най-зрелите и адаптивните или мислещите и разбиращите?