Психолог: Пандемията доведе до нов феномен - деца, които отказват да се върнат в училищна среда

Мотивация са изгубили дори ученици, които винаги са имали положително отношение към часовете в клас

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И аз се успокойте всяко нормално дете не желае да ходи на училище, а предпочита да е в къщи или с приятели.

Бързо и лесно се лекува този проблем. Цепене на няколко кубика дърва на село, бране на царевица, копане в градината и всякаква домашна работа. Точно на втория час започват да изпитват неистово желание да ходят на училище или да пишат домашни

Голая киска хочет ласки - www.BG17.club

Всичко върви по план -страх,боцкане ,ахилесовчета които ще станат тошкоафриканчета и ще ни управляват -Урааааааа

И това ще стане, когато 100% перманентно се боцкат и навсякъде има покритие 5 Generation

Мотивацията за учене съвсем я доубиха с учебниците по "новите иновативни системи" - вместо да ги учат да мислят, ги карат да повтарют едни и същи неща до пълно затъпяване. Зубрене, повтаряне, много теория неприсъща на степента на обучение - усвояване на пари от бюджета, по проекти, издояване на родителите, тласкане към частни училища - това е положението.

Да, частни училища в които успешно се развива и разраства потенциалът на ученика, такова е положението за ефективно развитие на образованието.

моите учат по-добре,имат много повече свободно време,заякнаха от игри,не влачат 20 кг-мовите раници,

И се срещат само с Вас, баба си например и още няколко приятели. Така се раждат социалните балони.

ами осигурете им свободно време за игри в училище, оправете игрищата, добавете занимания по интереси и училището ще стане интересно

"Нов феномен - деца, които отказват да се върнат в училищна среда..." Леле! Едно време, след лятната ваканция имаше огромен бум на този "нов" феномен. Май в психологията е като в модата, новото е добре забравеното старо! Ама в училище имало насилие спомена някой по-долу! Ами ще има! Кой го извършва това насилие? Не са ли точно вашите мили отрочета? Имало и напрежение, защото учителят бил строг. Той учителят онлайн и на живо е различен сигурно! Ама онлайн само диктувал! Така е, защото децата стартират онлайн приложението и после стартират някоя игра отдолу и току ги превключват. Хайде да играе на телефона в реален час! Съжалявам децата, че трябва да растат в тази "демокрация"!

Сетихте се. Побъркахте и родители и деца, вихте на умряло из форумите да спират децата, че ви заразяват и сега изведнъж - имало психологически последствия. Толков а идиоти изчетох през послдната година. А трябваше да се запази самообладание и да се предприеме твърдо и категорично модела 2 присъствено - 2 онлайн. И точка, без да се допускат психясалиите “родители за отговорно образование” да пищят навсякъде. Тези трябва да бъдатз съдени.

Племенниците ми са съответно 1-ви и 7-ми клас, представители на 2 от посочените групи. Какво се случи с безумните мерки предприети от министерството заради И поради пандемията? Малкият, както е описано имаше затруднения при адаптацията към училището (все пак е 1-ви клас и средата в която навлизаше беше тотално различна от тази на която беше свикнал до момента). За да може да изгради някакви знания и да не пропусне материала, родителите му учиха ежедневно паралелно с него в часовете, губейки от собственото си работно време, което пък след това трябваше да компенсират по различни начини, тъй като никоя фирма не я интересува че имаш деца и че те трябва да бъдат обучавани и че ТИ трябва да спомогнеш за процеса на обучение. Учителите, които бяха ТОТАЛНО неподготвени за онлайн средата, тъй като и те се сблъскват за първи път с такова нещо, не можеха да дават адекватна помощ на учениците, тъй като те самите не знаеха как да настройват платформите за онлайн обучения, които пък от своя страна също не бяха безпроблемни и като всяка една програма в света се е случвало да дава "бъгове". Това довежда до 2-рият ми пример - момичето което е 7-ми клас, което макар и с голямо желание за учене, не можеше само да се справи с гореспоменатите настройки, за които отново се нуждаеше от помощ от родители или близки, за да се справи. Бъркотията по процеса на ОНЛАЙН обучението не тежи на плещите на родителите (както се обича да се обвинява) а тежи единствено и само на държавните органи + учебните заведения - частни и държавни. Тука дори не вкарвам фактори като желание и мотивация. Говорим за елементарният хаос, който сам по себе си е достатъчно демотивиращ не само за учениците НО и за родителите. И тук идва елементарният въпрос. При 2-ра такава пандемия отново ли ще се изпадне в такава хаотична ситуация и ще се жертва поредната година от без това безумно ниското и лошо образование в България и докога родителите (тъй като е пределно ясно за всеки че аутистите политици, нямат умствен капацитет за промени), ще търпят такъв тип безхаберие, а няма въз основа на техният ежедневен опит да предложат адекватни и работещи решения за тотална промяна на цялостният учебен модел в България. Смятам че има много добри и кадърни хора все още в България, които чрез своята експертиза и опит, могат да дадат много добри предложения и решения с които тази ситуация да се преодолее и подобри.

Ако уважава и себе си и аудиторията, психологът не би пропуснал ''дребния'' проблем с агресията в училище. Агресията с всичките и форми и разновидности, която поради съществуващите наредби на практика е безнаказана и точно заради това ескалира във времето . Друг много сериозен проблем е невъзможността за провеждане на нормални учебни занятия заради умишлено пречещи ученици. За съжаление много често срещано и също традиционно безнаказано. Каква е ползата от 45минутни часове , ако поне 15-20 от тях са посветени на молби и уговорки Пенчо и Любчо да си седнат на местата и да запазят тишина , че да могат останалите да чуят какво ще каже учителя?! Липсата на обективност подлага на съмнение компетентността на експерта, г-н Михайлов . Не подценявайте аудиторията.

Изброените проблеми нямат нищо общо с огромните щети, нанесени от дистанционното обучение, за които говори експерта. Нещо повече то ще ги дозасили. Агресията и пречещите ученици са продукт на гениалното творение "парите следват ученика", при което училищата къткат ученици и родители и няма санкции, изгонване от училище и прочие.

Пълен стрес е за децата, които бяха затворени толкова месеци! Сега ги върнаха и напрежението е огромно! Те нищо не учат, поне учителите да се опитат да повтарят и синтезират най-важното от материала преподаван он-лайн. През деня само изпитвания и контролни, много материал който само е бил "изпят" по време на он-лайн обучението. Този материал трябва да се възпроизведе от децата( фактология, фактология и пак зубрене).Сега всички учители бързат да напишат оценки и да си приключат годината. Отново търсим количествените измерители, но никой не търси качествени показатели. Питам как е възможно за една година тези учители да не се научат, че средата, децата, оценяването, подходите вече трябва да а различни! Апел към учителите- бъдете гъвкави, сменете подходите и методиката! Вашата работа не е да напишете едни оценки и да оформите срока! Като виждаш, че клас от 28 деца изкарва само оценки 2-3, работата ти е да обърнеш внимание и тършиш решение на проблема, а не да плюеш по правителството, че те са виновни, че класа е неграмотен. Цитирам реплика на учител: " Сега ви вземам двойките и отивам при министъра да му покажа колко сте неграмотни, заради он-лайн обучението" . Отново- аз не съм виновен, виновна ми е държавата и аз не нося отговорност!

Синът ми е 9-ти клас в елитно софийско училище. Тази година, 9-ти клас най-малко ходиха на училище присъствено. Та как притича един негов ден? Става сутрин в 8 без 15, минава през банята, прави си едно кафенце и застава пред компютъра в 8. Средата си е там, в всичките и отенъци. Докато учителят им говори, те си комуникират по поне още 3 канала паралелно. В 2 часа приключват училището. Следва почивка, обяд и писане на домашни и подготвяне за следващия ден. В 4-5 часа сме готови и излизаме с приятели до мрак. И сега трябва да започнем да ходим пак в училището, където пътуваме час и нещо в едната посока и сменяме 2 рейса?? Еми естествено, че ще се чувстваме дискомфортно.

Децата откриха безмислието от посещаване на училище.Загуба на време,шум,идиотските номера на съучениците...Мисля,че хибридното ще стане все по-предпочитано Четене на книги,разходки Не сме в казарма все пак.Синът ми два дни се връща с главоболие от безкрайния шум в клас и тъпчете в автобуса.Бих разделила на две учебната седмица и това е.Бъдещето -дистанциооното обучение.А,родителите реват,защото няма кой да наглежда децата им по цял ден.

То това беше целта на ПЛАНдемията.

Я виж да не те пръскат от самолетите?!?!

Какво да пръскат, те напръскаха вече.