Проект предвижда нови екооценки на всички автомобили

Колите ще бъдат разпределени в 5 категории на база вредните емисии, които отделят при техническия преглед

Обратно в новината

Коментари - Проект предвижда нови екооценки на всички автомобили | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Друга, по-добра идея е да се опрости законодателството във всички сфери, конкретно Законът за движение по пътищата да се сведе до 10 страници едър шрифт. Всякакви ГТП, ГО, екооценки, колани, дневни светлини, детски столчета и прочее тъпотии да отпаднат. КАТ може да се закрие и полицията да поеме минимална част от функциите му. Кола да може да се спира само при издирване на лице, свързано с конкретно тежко криминално престъпление или когато колата видимо прави странни движения на пътя. Освен това е ок да се пие умерено преди шофиране и е абсурд административната отговорност да преминава в наказателна, както е по сегашните закони. В последните години ставаме свидетели на всевъзможни посегателства срещу правата и свободите на обикновените хора, на това трябва да се сложи край. Около 90% от законодателството трябва чисто и просто да се заличи.

Народното събрание и министерски съвет да дадат пример, да спрат да се возят на 5 литрови мерцедеси и БМВта ...

Когато държавата си е прибирала данъците и таксите не е предупредила купувачите , че ще налага ограничения за придвижване. Май ще ни тупат като брашнян чувал в еропейските съдилища !

Каква задна дата? Тази промяна да не е в сила от миналия век? А по-вероятно след 2-3 години поне. Колко по-рано ще ти е комфортно да те предупредят?

Вероятно ще се дигнат цените на газовите уредби. Отделно тоя дето замерва ще увебичи принадената си стойност.

Как когато е в наша вреда веднага ЕС нормативи ! Първо изравнете СТАНДАРТА и после останалото ! Табели , фарове , джендема и какво ли още не , а сме най - големите мизерници , НО въвеждаме техните стандарти ! Но тук се прави за да ни " скубят " та де си купуват / знаете какво /

Eй, някой е чел преди месеци аккво съм писал, за определяне на таксите на МПС с АГУ... Че само ГТП със съответните измервателни упеди може да каже дали един автомобил е "еко", или не, а не годината му на производство! Веднага правилото да влезе в употреба, че ГТП вървят.

Хаберий прочети внимателно наредбата е пич там никъде не се говори за Данък МПС ! :)

трябва да е включена по някакъв начин в горивото. Колкото повече караш, толкова повече замърсяваш. То и сега има акциз, ама къде отива не е ясно.

ми че то си е включено бе, за акциз не си ли чувал? ама що пък да не плащаш двойно

Най-лесно за едни управляващи е да разрешават проблемите със забрани, защото за това не се изискват никакви усилия освен да ги напишат. Само дето знайте, че на хората им прикипя от това!!!!!!!!!!!!!

Другата идея си заври отзад. Караш колело защото живееш в село или малък град. Хората трябва да работят и да плащат данъците за да има заплати за тези които измислят тези безумия. На кой му се кара стар автомобил, но нов малцина могат да си позволят дори на лизинг. Крайно време е да не копираме сляпо закони и разпоредли от белите европейски държави защото условията там се коренно различни. Там човек може да си вземе кола на лизинг, защото той е незначителна част от заплатата му и ако го съкратят от една работа го чакат още десет подобни да го вземат. Всеки ден ни изненадвате с непопулярни мерки и то във време когато опозицията ви разкъсва. Малоумни ли сте, че сами правите така, че да се самосвалите?

аз обаче мисля, че хората, които карат автомобил сами, без да имат причина за това са проблем и следва по някакъв начин да бъдат накарани да ползват градския транспорт или таксита. Улиците са тесни, причина са за шум и замърсявания, няма паркоместа и т.н. Никой не те кара да ходиш на работа със собствения автомобил например ... или да отидеш да си вземеш цигари или бира от близкия супермаркет

много глупаво изказване. Какво значи карам кола сам без да имам причина? Вероятно трябва да се моля на комшията сутрин като отивам на работа да дойде с мен?

значи, че имате алтернативна обществено предоставена услуга, например градски транспорт, с който да отидете на работа или на разходка

Защото работя до 3 сутринта. В същото време ми трябва 4х4 с бързи и бавни за да се прибера до вкъщи зимата, защото улицата не се чисти, въпреки че данъци се плащат. И в крайна сметка през седмица две чуват подмятания от този сорт. Е какво да седна да ви се извинявам ли?

утрояване на ДДС за гориво и забрана за паркиране в центъра на градовете освен при изключителни обстоятелства - специален режим на движение, автомобили на енергото, водоснабдяването, комуникационни фирми, зареждащи автомобили, куриерски фирми(които задължително следва да са електрически) и прочее автомобили с конкретна причина да са там и то временно. Така мишоците, дето в момента просто си возят задниците ще се качат на автобусите и ще престанат да се правят на голямата работа и ще се качват на автомобилите само когато им е нужно. Горивото е прекалено евтино и от там идва целия проблем с големия трафик. Аз в града не карам - там съм с колело. Освен ако не возя болни, стари хора или товар, което ми се случва рядко

И всичко това за да може една софииска махала да гори гуми и парцали ???

проблемът с гетата е от друго ниво. Тези хора също имат право да се отопляват през зимата и се отопляват с каквото могат. Нямате право да поставяте съществуването им под въпрос освен ако не искате още по-голям проблем. Тук въпросът е защо изобщо има гета, за съжаление така характерни навсякъде в едно капиталистическо общество?

Днешните ти идеи са от идиотска по-идиотска? Дай да вземем да забраним на хората да живеят в града и всичко е наред. Един вид като при червените кхмери

много хора на едно място обективно налага някои ограничения. В мравуняка и кошера има стриктен ред. Ако се движим към мравуняк или кошер то ще трябва да придобием порядките на тези насекоми независимо дали го намирате за глупаво или не.

Най-накрая

Викаш най-накрая ще ни довършат за да не ни мъчат всяка година помалко нали?

Що за простотии? Що за лобизъм? Нали има измерване на газовете от автомобила на технически преглед? Отново корупционни схеми и повече пари от хората за партийните каси.

Не знам какво мерят на тези КТП , но по улиците е пълни с парни локомотиви !

Мисля да си купя една каляска с 8 конски сили и да видя на ГТП-то де ще пъхнат сондата за газовете ;)

Купи си :) Само , че конете искат много грижи ;) Не става само с паркиране пред блока ;)

то защото искат много грижи половин манго етнос по наследство се движи с каруци

Много каруцари тук :D Типична родна жалка картинка ! Тъпи селяндури с 20г таралясници !

Слагайте минуси , каруцари ! Иначе как ви ще преброят от ГЕРБ на кой могат да разчитат !

С толкова избиратели много работа се отваря на ЦЕко ;)

Къде си бе, Артекс. Вие като сте с нсо охрана и 200 кв тераса пак във 2 на 2 свършвате.

Само глупаците от ГЕРБ мислят ,че ще си занесат апартаменти в гроба !

Що за поредна глупост или пък лобизъм е това. В ЕС е съвсем ясно как се мери и как се определя екологичност на автоммобил. Само в България тези правила не важат и властта имитира борба за подобряване на екологичността. Така вместо нови автомобили казвате на хората вземете си един 15 годишен голф, сложете му една газова и сте номер 1. А колко от тези коли са изправни, колко време се карат на газ и какво реално отделят, няма никакво значение

Тези с газовите уредби са избиратели ! Идат избори ! ГЕРБ ще се борят за всеки глас !

Бял ден да не видят!

Абе що не забраните направо колите? Спрете тока, затворете болниците и закривайте държавата. Всеки да се спасява самосиндикално.

Ами аеропланите дето прелитат транзит над София на ниска височина: 2-3 км денонощно ...? КВО ПРАИМ СЕГА ...? Ще им ли лепим ли лепенки за Сертификат ..?

Да теглят хората кредити за нови по-екологични и по-чупещи се автомобили, за да плащат цял живот на западните господари. Циганите се топлят цяла зима с гуми и парцали и викат мерси!

Най-после и ние да открием топлата вода ! Че така е в еталонната Германия от години ! Къде дремаха до сега тия дето ни управляват ? Или бяха заети с покупката на апартаментите? Стига разбира се да не се побългари отново иначе отдавна известната и работеща в Европа система за контрол на отработените газове !

Нали си наясно , че ако приложат тази система 80% от автомобилите трябва да бъдат спрени от движение ! Това стане без значение кой е на власт каруцарите ще го свалят защото не могат да си карат таралясниците !

ейй къв разбирач

От 2г ходя с маска и виждам какво дишаме ! Особено след като от април до ноември съм на велосипед ежедневно ! За мен е факт , че 80% от каруците не стават !

Поредният опит на властимащие да омилоставят каруцарите с 20-30г каруци ! И поредното надлъгване с ЕС което няма да свърши добре !

Интересна идея, но за реализирането и коректно ще трябва да се помисли. Ако се разчита само на пунктовете за ГТП, няма да се получи. Знаем как се минава ГТП :)

И от къде на къде? Значи моят 4 годишен дизелов хибрид с напълно изправна филтрираща система и ауспух чист като при излизане от завода ще бъде евро 5 щото няма Адблу а 20 годишният опел на съседа ще е най-висока еко категория щото има гаова уредба. А това че алуспуха му е като на Варбург от изгорялото масло няма никакво значение.

Не четеш. Пише че ще се замерват. Т. е ако гори масло няма как на изхода да има само co2 ще има и други примеси. Ако се реализира коректно идеята не е лоша въпроса е че всички знаем в България как се минава преглед........

Ти знаеш ли как се мери в пунктовете. Ако случайно апаратурата работи, то у нас се мери някаква измислена единица димност и това е. Няма СО, азотни окиси, няма сажди.

За София трябва да се сложи голям данък за втора и трета кола на семейство. Всеки иска чист въздух, всеки е с по две коли? Къде го има това?

Абсолютно сте прав,до два автомобила,нататък дебело и не само в София,съседът ми например има три лични и служебна и няма гараж,Ок държи му края,но двата винаги пазят място на останалите,четири паркоместа дори и на общ паркинг ми се виждат множко,ще се замисли ако го накараш да плаща за третия и четвъртия примерно .

тебе сега какво те е яд? че нямаш пари за три коли ли?

Абсолютно не. Измислено е много отдавна по белия свят. Кола с гараж - данък единица Кола без гараж данък *3 А какво правиш с 50% от автомобилите които не са със Софийска регистрация? И това е измислено -> residents only ай да видим как се живее без регистрация , без договор за наем(без платени данъци) и т.н. Ама няма дупе никой кмет да го направи. И по-важното 80% не го искат. За съжаление.

Отново безсмислени комисии и проверки за неща които са известни от самото си създаване.

А сега като ни нажулиха данъците без отчитане не емисиите ще ни върнат ли парите скапаняци! Ясно е, че нов дизел е по-ьле от дтара кола на метан или газ.

Ясно ти е само на твоята фантазия. Щото половината газови таралясници харчат масло като за световно. А горенето на масло е много по-вредно от дизела

Тази наредба няма пряка връзка за данък МПС. Тя има пряка връзка до това да бъдеш или не ограничаван в определени дни да минаваш с колата през определени части в населеното место в което живееш

Не се знае , знае ли се....

Ина всеки един ГТП ще има такса за определяне на еко- стандарта. И защо камион или трактор дето гори 50 на сто дизел няма да има такъв контрол? Нима замърсяват по-малко? Ами самолетите дето изгарят повече от тон само докато рулират по пистата???

Няма да има такса за определяне на екологична група. Това ще го правят като изискване към ГТП за да може после общината да ограничава преминаването на ппределени екологични групи по определена част в градовете. Това е така тъпо че и манго да сложат за кмет трудно ще измисли такъв тъпизъм

Ще дойде ден,когато и дроновете ще бъдат облагани с данък и то не много напред в бъдещето,просто трябват кинти за хазната

Интересно ми е как коли зад които не можеш да караш, защото пушат повече от ТЕЦ "БРИКЕЛ" например, минават технически преглед?

Тези категории ще ги осетите на иьборите. От години завишени цени на горивата - гарантирано от Лукойл. Гарантирано лоша инфраструктура - гарантирано от ГСБ и ГеПи груп. Террор над всички съвестни граждани - гарантирано от ГЕРБ

Гадно, вместо да оправят пътищата и спрат основните замърсители камионите и автобусите, отново ще рекетират бедните граждани. На това трябва да дадем решителен отпор.

Като ти спрат камионите ти какво точно ще ядеш?

На фалирала държава пари и трябват и тя си ги набила от най-слабите!!!Какви еконорми ще поискате от множеството трактори,камиони,комбайни,багери по на 15-20 години а някои произведени и в СССР и още в употреба????За да се въведе това пунктовете да определят еко норми значи производителите на автомобили ще бъдат пренебрегнати!Как ли ще се разберат с тях?

Видяха че само с Евростандарт няма да може да се изтърбуши доволно населението и сега започват да го тормозят и по екологична група да се предвижва в градовете. Така даже да имате Евро 6 ама да не попаднете в нормите пак няма да може да карате своето МПС в градът в определени места въпреки че ще си платите Данък МПС. Това е същото като простотията да дават част или съоръжения от пърната ифраструктура на концесия. Така може да изпаднете с положиение да имате винетка , но да не може да минете през даден тунел или път защото ще трябва да платите допълнителна такса :) БРАВО на ОПГ ГРОБ! Да живее Бустаня!

Всъшност ако живеете във София , но отидете с колата на море в Бургас даже да имате винетка може да ви забранят за минете през определени части на Бургас (например) , защото сте в друга акологична група! Тук се пита тогава защо всички плащаме винетка на една и съща цена , но един ще ползва определени пътища а друг всички

Моментът, във който бъдат хванати яко за гушата всички пунктове за ГТП, и се премине на 2-годишни прегледи, ТЮВ, както е в Германия, и регистрацията на автомобил стане толкова облекчена, както е в Германия, колите на въглища, и тия, дето се вижда през тях, сами ще изчезнат от улиците. Няма ТЮВ = няма номер = няма как да я кара. Ако имаш номера, и ти е минал прегледа, до 4 месеца 15 кинта глоба, но втори път може и да оставиш колата, там, дето са те спряли, докато не я закараш с репатрак на ТЮВ. Изключително просто и ефективно измислено, но в България, както винаги пикаем срещу вятъра, и си мислим, че сме сухи, пък и умни. Или идеята е просто да завъртят още едни пари? То страна, в 21 век, която претендира за страна от ЕС, в която официално са разрешени каруци, дори по скоростните пътища, всъщност какво друго да очаква човек... не че нешо, ама много правилно ни бяха изобразили на оная карта...к.ен.е.ф...

Всички автомобили имат класификация от производителя в зависимост от годината на производство. Тези екологични норми се определят и контролират. Примери са скандалите на големите световни производители, които се опитват да шмекеруват. Сега ако пунктовете да ГТП започнат да определят категориите ще се получи хаос и груби манипулации. Кой ще гарантира, колко се движи колата с газова уредба и колко на оргиналното гориво ? Може ли майстор неправи си сам от съседния гараж да се съпостави със заводите производители ? Създава се предпоставка за пунта мара (политически термин) , както при годишните прегледи.

Специално за това, че газифицирана кола ще се кара на бензин - не си прав; Няма мотив да мамиш; За всички други опасения си прав - за съжаление.

Едно умно нещо да направите! Писна ми да гледам парни локомотиви по пътищата!

Колко още да поеме бедния народ? Не ми говорете за Брюксел и неговите закони, преди доходите на българите да са като в Брюксел. Другото е нагла подигравка.

Докато всички депутати не ходят с колелета и влакове да не замърсяват въздуха, всичко друго е безсмислено и само повод да оберат най-бедните хора. Колко харчат лимузините на депутатите, те са с най-много кубици и най-много пътуват из страната, нали горивото им го плаща народа. Егати некадърните и алчни хора ни управляват.

Поредната простотия. Значи данък замърсяване на околната среда се определя не от пробега на автомобила, а от годината на производство. Ръбъл Бъбълите няма как да измислят нещо смислено, защото в главите им е пълно с дим, вместо с мозък - хахахах

от цялата тая дандания с мръсния въздух на столицата страдат другите какво се получава-вдигат данъците на различните автомобили и се получава така че тези в столицата плащат в пъти по ниски застраховки от тези например във Варна и какво излиза-че варненци имат повече правото да карат в столицата от столичани и сега предполагам че пострадали от цялата ситуация ще бъде провинцията

мит е, че автомобилите с газова са по-екологични. С изключение само на фабрично монтираните уредби. При самоделните настройките в повечето случаи се правят по усет. Ламбда сондите се елиминират, за да не дават грешки и сместа се обогатява, за да се постигне по-устойчива работа на двигателя. Катализаторите масово се режат, за да не “затапват” мотора, но най-вече защото това много доходен бизнес за газаджиите. И екологията отива по дяволите. Има обективни изследвания на тази тема. Що се отнася до пушещите дизели - в повечето случаи това са тунинговани мотори. Първата ни работа след като вкараме кола от чужбина е да отрежем катализатора, да отрежем филтъра за твърди частици, да презапишем софтуера и да извадим 40% по-голяма мощност, нали така... И после се хвалим по форумите без да поглеждаме какво бълва ауспуха ни. Но роптаем срещу този отпред, че пушел. А новите еко норми не са нищо повече от поредната касичка за пълнене на бюджета

Живея в САЩ и такова чудо няма. Всички леки къли, минибуси и пикапи имат еднакъв статус и данък. Вчера платих за нава Акорд $101.00. На 4 години нова кола минава на емирът тест с компютър. За 5 минути. Няма годишни прегледи, няма групи, няма ферари-баничарка. Колите се различават единственно по....застраховъчната цена. От 2002г карам само нови коли....защото ми е гот, приспадат ми се като разход и най-важното - не влизам в сервиз за ремонти. Сервизното обслужване е изключително скъпо и нежелателно. Цените на новите коли са по джоба на всеки работещ и плащаш данъци. В това е малката .разлика с "българската" наредба за 5 групи автомобили.

Да гледате "Топ гиър", "Да продадеш колата си" и "Бързи и шумни", за да си плакнете окото и с въздишка да си спомняте, че можеше...

Според изследвания, които бяха направени от частни станции за измерване на замърсеността на въздуха се оказа , че 60 %от фините прахови частици във въздуха са от лоша инфрастуктура. Други 20% от отопление на дрехи, траверси и дограми, 10% автомобили... Ако искаха да решат наистина проблема-оправят всички настилки-улични и тротоарни, паркоместа и т.н. После се започваш с мангустите дето горят що захванат и чак тогава евро 6,7,8... А ако искаш да стрижеш стадото то начини колкото щеш. Пък и това да оправиш инфраструктурата си е голямо изваждане.

Направете си категоризацията само за София..........за другите населени места няма нужда.

Тук и последният бълващ смрадливи облаци трошляк ще получи 5-та категория. Особености на населението. Капиш?

България е рядко населена държава, какво замърсяване може да има. Разбирам да имаме население като Бангладеш - 170 милиона на територия колкото нашата.

България става все по-рядко населена-сигурно и това е изпълнение на някоя чужда директива.

София рядко населена ли е?

А хибридите къде са?

Звучи добре.

Поредният просташки препис на чуждо законодателство. Законотворците ни са много далеч от действителността.

Депутатите ще бъдат също квалифицирани в каква група патриоти са: пета група, които работят без пари за родината, 4-та на минимална българска заплата.... и първа които цоцат по над 8 бона заплата и партиите им получават милиони левове субсидия - това са псевдо патриотите. Само се чудят как да вдигнат данъците на най-бедните....