Приключи първият етап от ремонта на кораба "Радецки"

Вече на родна земя, плаващият музей ще остане в пристанището на Козлодуй

Обратно в новината

Коментари - Приключи първият етап от ремонта на кораба "Радецки" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

До там я докарахме, построен в България но вече не можем да го ремонтираме у нас. Важното е да има стабилност.

Шило

Браво! Историческата памет трябва да се пази. Макар че, очаквам все някой от привържениците на подмяната на историята да заяви, че това е кораб, превзет от пиратите на Ботев.

Tанасе,Танасе!Учи Танасе!1876 година,Османската империя,австрийски кораб.

Браво, кога ще бъде готов, за действие.

Това корито, построено в русенската корабостроителница няма никаква историческа стойност.

При това е с дизелов двигател.

Браво.

Россия тая мнима защитница на славянството- днес тя употребява още - по радикални средства за да изтрие от лицето на земята българските колонии" вестник Знаме 13 бр април 1875, ХРИСТО БОТЕВ

Скопени, "това корито" до 1965 година се казваше "ПЛОВДИВ" ибеше влекач в Българско речно плаване. Взето е решение във връзка с годишнината от Ботевата чета кораба да се преоборудва като паметният "РАДЕЦКИ" Баба ти и дядо ти са предавали хартия и метали на отпадъци, и парите са събирани за тази цел. Нищо вярно че е строен в Русенският "Иван Димитров" взети са оригиналните чертежи на истинският радецки от корабостроителницата където са строени. Често се изсилваш в изказванията си, но пионерчетата тогава събраха над половин милион лева ( а няма да ти казвам колко рааботни заплапи правеха тези пари за него време)

По Мисисипи на места има подобни кораби с долапи, направени на ресторанти и казина и никое от тях не е в движение. Самият механизъм е слажна машина която променя ъгъла на адака на лопосите, и влизането и излизането във/от водата е перпендикулярно на нивото. Второ, действително "Пловдив"беше с парен котел и парна машина, а и бункерите за кюмур заемаха почти целият обем под палубата. За коетоса спестени и в навечерието на Ботевите тържества кораба потегли за Козлодуй от Русе, за лош късмет на децата излезе много силна буря и дъжд. Заради лошото време на следващият ден кораба беше провлачен до Козлодуй. Там правеше едни плавания на кратки разстояния, след което се прецени че е скъпо да го разхождат и го швартоваха за постояно на брега. Мога и още неща да пиша по въпроса (как, защо и кой станаха причина корабът да потъне в лимана на завод Иван Димитров, но това е друга тема)

ония радецки е бракуван и смачкан за скраб още през 1914 година!! това е една от безкрайните лъжи в нашата история

Построен е през 1851 г. в корабостроителницата „Обуда“ (Óbuda), гр. Обуда (част от днешната Будапеща), като е предназначен за редовни рейсове по река Дунав между пристанищата Галац и Оршова. Наименуван е на австрийския фелдмаршал Йозеф Радецки. А това ,че не е ремонтиран в България е друга тема .