Коментари - Приключи първият етап от ремонта на кораба "Радецки" | Днес.dir.bg
Коментари
ония радецки е бракуван и смачкан за скраб още през 1914 година!! това е една от безкрайните лъжи в нашата история
По Мисисипи на места има подобни кораби с долапи, направени на ресторанти и казина и никое от тях не е в движение. Самият механизъм е слажна машина която променя ъгъла на адака на лопосите, и влизането и излизането във/от водата е перпендикулярно на нивото. Второ, действително "Пловдив"беше с парен котел и парна машина, а и бункерите за кюмур заемаха почти целият обем под палубата. За коетоса спестени и в навечерието на Ботевите тържества кораба потегли за Козлодуй от Русе, за лош късмет на децата излезе много силна буря и дъжд. Заради лошото време на следващият ден кораба беше провлачен до Козлодуй. Там правеше едни плавания на кратки разстояния, след което се прецени че е скъпо да го разхождат и го швартоваха за постояно на брега. Мога и още неща да пиша по въпроса (как, защо и кой станаха причина корабът да потъне в лимана на завод Иван Димитров, но това е друга тема)
Това корито, построено в русенската корабостроителница няма никаква историческа стойност.
Скопени, "това корито" до 1965 година се казваше "ПЛОВДИВ" ибеше влекач в Българско речно плаване. Взето е решение във връзка с годишнината от Ботевата чета кораба да се преоборудва като паметният "РАДЕЦКИ" Баба ти и дядо ти са предавали хартия и метали на отпадъци, и парите са събирани за тази цел. Нищо вярно че е строен в Русенският "Иван Димитров" взети са оригиналните чертежи на истинският радецки от корабостроителницата където са строени. Често се изсилваш в изказванията си, но пионерчетата тогава събраха над половин милион лева ( а няма да ти казвам колко рааботни заплапи правеха тези пари за него време)
Браво! Историческата памет трябва да се пази. Макар че, очаквам все някой от привържениците на подмяната на историята да заяви, че това е кораб, превзет от пиратите на Ботев.
До там я докарахме, построен в България но вече не можем да го ремонтираме у нас. Важното е да има стабилност.
Построен е през 1851 г. в корабостроителницата „Обуда“ (Óbuda), гр. Обуда (част от днешната Будапеща), като е предназначен за редовни рейсове по река Дунав между пристанищата Галац и Оршова. Наименуван е на австрийския фелдмаршал Йозеф Радецки. А това ,че не е ремонтиран в България е друга тема .
Приключи първият етап от ремонта на кораба "Радецки"
Вече на родна земя, плаващият музей ще остане в пристанището на Козлодуй
Обратно в новината