През 1901 г. тръгват първите трамваи - София празнува 120 г. обществен транспорт (снимки)

Показват мини автопарк на площад "Ал. Невски", возят ни безплатно в панорамни обиколки

Обратно в новината

Коментари - През 1901 г. тръгват първите трамваи - София празнува 120 г. обществен транспорт (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

когато си ги правихме самиа.Сега се хвлим, че са внос?

100 години по-късно трамвайте повече пречат отколкото са полезни, защото: - релсите им заемат половината от пътното платно, ограничавайки трафика с 50%. В същото време броя на пътуващите е далеч под 50% съпоставимо на останалите участници от движението; - с премахването на трамваите ще отпаднат и "специалните" правила - на спирките спира целия трафик, специална светофарна уредба бавеща останалите МПС и т.н.; - създават неудобство на живеещи в близост до трамвайната линия с шума и ужасното тресене на земята при преминаването им.

Всичко произведено у нас е ръчно, грубо, грозно и неудобно, трамвай, ж.п. вагони, електро и мотокари, кораби....даже и тротуарите и настилките по улиците... ние сме неуки, неспособни дървеняци...

Сега правим само лютеница, суджуци, кисело млеко, мутри, простигутки и крадци. С това сме известни..

Така е, неук си! Ере, мини на другия тротОар, ако обичаш!

45 години стигат ли ти като отговор? И още 20 след това.

Ама съдейки по Примера на някои държави, по-скоро ще оставим трамваите но ще спрем колите.

Говори само за себе си. Като ти гледам правописа, сигОрно си праФФФ (неук, неспособен дървеняк)... ТротУарчо....

И автоелектроника за Мерцедес.

Релсите пречели? И за това ли половината от автомобилите се движат върху тях!? до колкото до пътуващите защо не пробваш да се качиш на някой трамвай рано сутрин във времето 7-8 да видиш как хората вътре са като сардини в консерва. И ако се премахне да речем линиите на бул. "Христо Ботев" как ще се придвижват хората? Защото от там друг транспорт не преминава! Или идеята ви е навсякъде да има рейсове докато се изживявате още повече като единствените участници на пътя?!

Цитат : "Междувременно е възстановен и вносът на трамвайни мотриси от чужбина - предимно от чешките заводи "Татра". Не си спомням да съм виждал трамваи на марка " Татра " , а само на Шкода " !

Време е центърът на София да стане зона без автомобили. В момента провинциалистите с 30 годишни дизеляци ни тровят и наглеят, а общината неглижира проблема. Има градски транспорт, а може и да се разшири дължината на велоалеите.

И трамваи правихме....

Замислих се и потърсих информация и наистина има трамваи Татра. Вероятно заради това ,че не съм виждал надпис и емблема , не съм разбрал, че тези трамваи, които ги знам ,че са чешки, са на тази марка .

променете единия двоен ред седалки в автобусите, така че да е единичен. по средата няма място за разминаване ! . тия каишки дет се водят дръжки са малоумни и не работят когато шофьора лашка .

мислех ,че Бочко и Фъндука са ги пуснали.

Жалко че с мащабната подмяна на превозните средства за градски транспорт, финансирана отсновно от ЕС, вместо да си купим маркови автобуси се напълнихме основно китайски и турски боклуци. Ама със самоковската даскалица и некадърните корумпета около нея - толкова.

Да помня ги точно на такива трамваи се возехме зелените и билетчето струваше 2 стотинки. А в ЦУМ на първият етаж бяха сложили една кола и се въртеше. Когато дойдох в Щатите бях много приятно изненадана защото всичко, което видях тук ми напомни за моето детство. Всичко изглеждаше едно към едно от най-ранните ми спомени, които помня.

Татко е бил млад шофьор на аварийна кола . Вдигали са обърналите се трамвайчета в Княжево.

не сте готови за новото време слеяни от софия

Тоя транспорт не е мръднал много оттогава - пърдящи икаруси бълващи зловония и отрови. Трамваи на 50 години, разбити релси.

Аре бе, гражданин - имам 5 коли, дизели са, повечето над 400 000, ама държат, ти ли ще ми кажеш да се махам. Данъци плащам !

Хайде моля, престани да плюеш икарусите. За времето си бяха супер автобуси, даже по-добри от мерцедесите. Това какво бълва, ами ще бълва, на повечето автобуси двигателите бяха на 3млн. километра, карани с какво ли не, но не и нафта, защото е източена. Виж какво стана с френските мерцедеси, които дойдоха през 94г. За 2 години станаха по-големи морги от толкова мразените икаруси.Ти возил ли си се в нов икарус? Върви съвсем прилично, и не пуши. Просто нямаха поддръжка. А за релсите, ами извинявай, ама и те никога не са поддържани. Просто причината е, че Ганчо не поддържа нищо. Всяко нещо трябва да се стопанисва, ама ние не.....Ново и готово.

Прав си. Запада за това разсипа всичко в източна Европа. За да купуваме техните боклуци. И понеже сме бедни, с техните пари купуваме китайски и турски боклуци зад които седят западни фирми. И така от износител на автобуси (Унгария) се превърна във вносител. А икарусите си бяха супер автобуси. Само за информация, Икарус произвеждат автобуси, още преди мерцедес да се бяха ориентирали в тази посока. Да, нямаха двигатели, но не са първите случай на производител на автобуси да не прави собствени двигатели, и въпреки всичко това не ги прави пропаднали. Даже напротив. Неоплан, да не би да имат собствен двигател? Или Кесборер Сетра ?

Кога ще има ОТВАРЯЩИ СЕ ПРОЗОРЦИ ? Както преди 100 години ако може !