През 1901 г. тръгват първите трамваи - София празнува 120 г. обществен транспорт (снимки)

Показват мини автопарк на площад "Ал. Невски", возят ни безплатно в панорамни обиколки

Обратно в новината

Коментари - През 1901 г. тръгват първите трамваи - София празнува 120 г. обществен транспорт (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кога ще има ОТВАРЯЩИ СЕ ПРОЗОРЦИ ? Както преди 100 години ако може !

Тоя транспорт не е мръднал много оттогава - пърдящи икаруси бълващи зловония и отрови. Трамваи на 50 години, разбити релси.

Хайде моля, престани да плюеш икарусите. За времето си бяха супер автобуси, даже по-добри от мерцедесите. Това какво бълва, ами ще бълва, на повечето автобуси двигателите бяха на 3млн. километра, карани с какво ли не, но не и нафта, защото е източена. Виж какво стана с френските мерцедеси, които дойдоха през 94г. За 2 години станаха по-големи морги от толкова мразените икаруси.Ти возил ли си се в нов икарус? Върви съвсем прилично, и не пуши. Просто нямаха поддръжка. А за релсите, ами извинявай, ама и те никога не са поддържани. Просто причината е, че Ганчо не поддържа нищо. Всяко нещо трябва да се стопанисва, ама ние не.....Ново и готово.

Татко е бил млад шофьор на аварийна кола . Вдигали са обърналите се трамвайчета в Княжево.

Да помня ги точно на такива трамваи се возехме зелените и билетчето струваше 2 стотинки. А в ЦУМ на първият етаж бяха сложили една кола и се въртеше. Когато дойдох в Щатите бях много приятно изненадана защото всичко, което видях тук ми напомни за моето детство. Всичко изглеждаше едно към едно от най-ранните ми спомени, които помня.

Жалко че с мащабната подмяна на превозните средства за градски транспорт, финансирана отсновно от ЕС, вместо да си купим маркови автобуси се напълнихме основно китайски и турски боклуци. Ама със самоковската даскалица и некадърните корумпета около нея - толкова.

Прав си. Запада за това разсипа всичко в източна Европа. За да купуваме техните боклуци. И понеже сме бедни, с техните пари купуваме китайски и турски боклуци зад които седят западни фирми. И така от износител на автобуси (Унгария) се превърна във вносител. А икарусите си бяха супер автобуси. Само за информация, Икарус произвеждат автобуси, още преди мерцедес да се бяха ориентирали в тази посока. Да, нямаха двигатели, но не са първите случай на производител на автобуси да не прави собствени двигатели, и въпреки всичко това не ги прави пропаднали. Даже напротив. Неоплан, да не би да имат собствен двигател? Или Кесборер Сетра ?

мислех ,че Бочко и Фъндука са ги пуснали.

променете единия двоен ред седалки в автобусите, така че да е единичен. по средата няма място за разминаване ! . тия каишки дет се водят дръжки са малоумни и не работят когато шофьора лашка .

И трамваи правихме....

Време е центърът на София да стане зона без автомобили. В момента провинциалистите с 30 годишни дизеляци ни тровят и наглеят, а общината неглижира проблема. Има градски транспорт, а може и да се разшири дължината на велоалеите.

Аре бе, гражданин - имам 5 коли, дизели са, повечето над 400 000, ама държат, ти ли ще ми кажеш да се махам. Данъци плащам !

Цитат : "Междувременно е възстановен и вносът на трамвайни мотриси от чужбина - предимно от чешките заводи "Татра". Не си спомням да съм виждал трамваи на марка " Татра " , а само на Шкода " !

Замислих се и потърсих информация и наистина има трамваи Татра. Вероятно заради това ,че не съм виждал надпис и емблема , не съм разбрал, че тези трамваи, които ги знам ,че са чешки, са на тази марка .

Сега правим само лютеница, суджуци, кисело млеко, мутри, простигутки и крадци. С това сме известни..

И автоелектроника за Мерцедес.

Всичко произведено у нас е ръчно, грубо, грозно и неудобно, трамвай, ж.п. вагони, електро и мотокари, кораби....даже и тротуарите и настилките по улиците... ние сме неуки, неспособни дървеняци...

Така е, неук си! Ере, мини на другия тротОар, ако обичаш!

Говори само за себе си. Като ти гледам правописа, сигОрно си праФФФ (неук, неспособен дървеняк)... ТротУарчо....

100 години по-късно трамвайте повече пречат отколкото са полезни, защото: - релсите им заемат половината от пътното платно, ограничавайки трафика с 50%. В същото време броя на пътуващите е далеч под 50% съпоставимо на останалите участници от движението; - с премахването на трамваите ще отпаднат и "специалните" правила - на спирките спира целия трафик, специална светофарна уредба бавеща останалите МПС и т.н.; - създават неудобство на живеещи в близост до трамвайната линия с шума и ужасното тресене на земята при преминаването им.

Ама съдейки по Примера на някои държави, по-скоро ще оставим трамваите но ще спрем колите.

Релсите пречели? И за това ли половината от автомобилите се движат върху тях!? до колкото до пътуващите защо не пробваш да се качиш на някой трамвай рано сутрин във времето 7-8 да видиш как хората вътре са като сардини в консерва. И ако се премахне да речем линиите на бул. "Христо Ботев" как ще се придвижват хората? Защото от там друг транспорт не преминава! Или идеята ви е навсякъде да има рейсове докато се изживявате още повече като единствените участници на пътя?!

не сте готови за новото време слеяни от софия

когато си ги правихме самиа.Сега се хвлим, че са внос?

45 години стигат ли ти като отговор? И още 20 след това.