Правят "по-лесна" математиката от 5 до 7 клас

Учениците изостават и се демотивират, а учителите нямат време да компенсират. Учебните програми по предмета ще се преразгледат, за да стане обучението по-интересно

Обратно в новината

Коментари - Правят "по-лесна" математиката от 5 до 7 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е за новата марка "Gepur"..

математиката отпред или отзад ще влиза?

Какво образование. Образован и мислещ човек лесно не се лъже и залъгва с празни приказки и фалшиви напъни на слабоумен елит, да се показва, че нещо прави нещо. А всъщност да го досъсипва - обикновено задоволявайки собствената си алчност и чужди интереси.

Абе на вас ви трябват по прости и тъпи за да ви гласуват и много да не се съпротивляват на безобразията на политиците

Проблема е в усложняването на материала до неразбираемост,трябваше да бъдем всестранно развити личности.А актуалния е,че не трябва да оказваме никакъв тормоз на детето,за да не останем без него. Нали трябва да се плати на новатора. Напредналите деца и с амбиция ,например търсят допълнителни уроци,решават задачи за напреднали и т.н.....

Амбициозните деца не търсят допълнителни уроци за допълнителни познания, а за обясняване на ужасното , неразбрано и объркано поднесения материал!

Абе махайте образованието, че само зорите децата ! И без това за гласуване не се иска диплома .

Статия от dnes.bg "В УНСС изучават Сузанита". И това не е шега!!!!

Проблемът не е в математиката, а в отвратително написаните учебници и всички останали работни тетрадки, допълнения, разширения и обяснения (и то по всички предмети)! Но, когато те се пишат от високопоставени калинки, такъв ще е резултатът!

Факт Имам спомени че да намеря грешка в задача в учебник по математика беше чудо невиждано. Сега седнах и от 8 задачи на лапето 3 с грешни или непълни условия WTF

Сега почвам да разбирам, защо учителки от Математическа гимназия използвали думички "дебилни числа, сакати числа". За да бъде по-интересно за дечица. Вероятно мислят че и дечица сакати и дебилни, както учителки. Синът ми е в 5 клас - не виждам да има проблем с степени и корен. Амбицирахте ме днеска да му обясня първите тригонометрични функции. Ей така , за спорт.

Въпросните учителки наистина са допуснали издънка, но то е защото не са политички, а математички и не са свикнали да мислят кое е политкоректно. Иначе са от най-добрите учителки в СМГ, което общо взето значи и в България. Предполагам, че са чули подобни неща от самите деца в клас, и са забелязали, че тези думички водят до оживление и интерес, и са решили да го приложат и в сборника, но са забравили, че днес политкоректността е на първо място. Това им е вината. Иначе децата знаят всякакви думички, не ги мислете за толкова прости.

Ще се позволя да не се съглася с вас. Математика е точна наука и опарира с определени термини. Аз , няма да позволя, учителки да преценят че наши деца е "малоумни" , и трябва да им Бъде поднесен материал в малоумен вариант. Специално не бих допуснала така да унижават мое дете. Скоро ще стигнем че в старши класове ще броят меченца и патета , заместо да забиват главата с логаритми, интеграли и деференциали. Интересно, как аз навреме успя да разбера този материам без "дебилни и сакати термини". Вие не виждате ли че по такъв начин тези "добри " учителки наистина унижават наши деца?

Към Рускиня. Не, не виждам унижение. Унижението е в главите на чувстващите се унижени. Виждам проява на лош вкус и неуместна употреба, така е, но съвсем не е чак толкова голяма трагедия. Освен това не става дума за учебник, а за сборник за упражнение в специални курсове. И също така това е инцидент, случайна издънка, бледнееща на фона на приноса на тези учителки като цяло. Сигурен съм, че ще си вземат поука.

като не може числата да са "дебилни",то може ли да са "прости"? ?????

В математиката просто число се нарича всяко естествено число, по-голямо от 1, което има точно два естествени делителя – 1 и самото себе си Тълковен речник - проста, просто, мн. прости, прил. 1. Еднороден по състав, несъставен. Просто вещество. 2. Който не е сложен, не е труден, а е леснодостъпен за разбиране, за използване. Просто устройство. Проста задача. 3. Обикновен, който с нищо не се отличава от другите. Съжалявам че думата "прост" е за вас само в едно негативно значение. Вероятно и за ваши деца е същото.

дебил - ограничен ,прост,ограничен човек/ справка-тълковен речник на бълг.език изд.БАН/

дебилизъм, кретенизъм, идиотизъм са медицински състояния, породени от нарушения в ендокринната система и по-специално недостатъчна фунция на щитовидната жлеза. Характеризират се с изоставане в мозъчното развитие. Изоставане в мозъчното развитие обаче може да има и при напълно изправен мозък при липса на навици или нежелание да се използва по предназначение

Цитираното от теб е второто значение на думата и е от мед. термин

Винаги съм се чудил (имам доста лични примери) защо рускините, колкото и да са интелигентни, така и не успяват да се научат да говорят правилно български?

Ти говориш ли правилно руски (английски) на 100%? То голяма част от българите не се справят особено добре...

Уважаеми, не знам дали умея или не да говоря правилно български ,но не стигам до такива "перли" , които ръсят чистокръвни българи по форуми "вишо Убразувание, много потрициЙ, усигоряване". Потресена съм от това - но досега тактично мълчала.

Тъжно ми е, че се стига до това, но с болка на сърцето подкрепям. Масата от децата просто не успяват да насмогнат със сегашното темпо и изускат нишката, а в математиката това е фатално. По география може да не знаеш за Африка, но това не пречи да учиш за Азия, обаче в математиката не върви - всяко прекъсване прави надграждането кауза пердута. Освен това сегашната програма наистина беше нереално амбициозна за средно статистическото дете. Едно наше познато дете имаше чак фобия от математиката, толкова я мъчеше тук, но като отиде да учи във Франция математиката и стана любим предмет, защото се оказа, че е най-добрата в класа. Т.е. изоставащо дете от българско училище определено беше напред с материала там. Обаче има друго - така, както до 5 -7 клас в Европа изостават от България, така после в гимназията ни задминават. В Германия децата учат материал, без който после не може да се следва там, и нашите деца, отиващи да следват в немско, трябва да наваксват с уроци. И според мен това става заради добрата основа, поставена с по-бавното темпо в началото. А ние стартираме ударно и после - 8болшинството отпадат от играта. Та не е нужно да се маха материал погледнато цялостно, а просто в началото да с екара по-бавно, а в гимназията да се забърза. Т.е. нужна е нова концепция, а не просто облекчаване на материала. И най-накрая - от гледна точка на талантливите деца, учещи в МГ, и сегашната математика е много лесна. Но МГ са задължени да следват програмата на МО. И затова ми се иска МО да не ограничава талантливите деца, защото ако на тях им намалят темпото учитеите ще трябва да правят какви ли не врътки за да компенсират или пък нивото на добрите ни деца ще се срине. Дано не е това целта впрочем....

ChatGPT

Прост народ - слаба държава!

Само не разбирам, сигурно защото не съм математик, защо след като предишни години външното оценяване беше доволно от резултатите?!?, ЗАЩО ПОДЯВОЛИТЕ ВСЯКА ГОДИНА СМЕНЯТ УЧЕБНАТА ПРОГРАМА!?!!?!!! кога най-после тия тъпаци от МОН,БОН,ДОН и КОН ще си седнат на джендърските задници и ще мирясат???? Каков още човъркат и натъмъняват?!?! егати то не остана образование и училища освен онези по 10 000 лв на месец.....е какво става, който няма пари децата му патки да пасат, така ли?!?!

Защото и Математиката я оциганиха. В античността Математиката е изкуство. Днес Математиката е проблем за таанетата на основните избиратели. Избори, бра'чед...

ChatGPT

Като сме тръгнали дайте да премахнем направо образованието след 5 клас... то ако се съди по зрелостните изпити май и БЕЛ, история и география също са много "трудни"... а за физика и химия няма кво да говорим

То вече няма нужда от математика. Телефоните си имат Елка и всичко останало

Не е лесно да си прост, нали Меги?

Разбираш явно от сарказъм...

Да закрият математиката - за какво им е. Преди време срещнах една шивачка. След години учене ме попита - За какво ми беше синус и косинус? Даже и не и отговорих. Но си обясних защо е шивачка. Всички ревем че не идват читави фирми в България, че като идем в чужбина работим само хамалска работа, най-много шофьор на камион...За това Ви трябва математиката - да не си останете прости. Ако някой си мисли че като е в езикова или със засилено изучаване на език е топ, много се бърка. Езика и т.нар. "роми" го знаят. Явно 'роми" искаме да станем.

Държавата няма нужда от инженери и технически специалности! За "мериджеии" и пишман икономисти министри най-сложната формула за сложна лихва е достатъчна да управляват! И в техническите университети почнаха да правят курсове по математика за тригонометрични функции и други "сложни" функции страшилища за средното образование. Ще има да чакаме VW други технически "инвеститори" да дойдат.

Много сте компетентни и от всичко разбирате, даже и от математика! Действително учебните програми по предмета в 6-ти клас не са добри! Има само часове за нови знания и няма часове за упражнения, и от там идва проблема! Не може само да се наливат знания и да няма време да се решават задачи!

Не съм съгласна! Когато под много нови знания се разбират опростаччено разделени теми - например трапец - как се чертае /1 урок/, как се намира обиколка /1 урок/ и т.н. - 5 урока за трапец, а де факто две формули за запомняне и използване! И като капак - три задачи за домашно! Е и гении да са пак математика се учи с решаване на задачи, а не попълване на тест! не научаваме децата да мислят и да правят логически връзки! Допълнително улесняване на материала ще доведе до разглезени и мързеливи деца! Ученето трябва да е последователен и отговорен процесЧ

Не е така. В началния курс трябва да се действа по-бавно, защото практиката е доказала, че 90% от децата не са узрели да схванат основите на математиката. В чужбина е така - тръгват бавно и постепенно забързват, докато накрая в Германия решават интеграли в гимназията. Ние тръгваме амбициозно и после нещата се спихват. Та разберете правилно - не трябва да се опростява материалът по математика, а да се смени кривата на темпото - да се опрости в началния курс, че повече деца да получат добра основа, а после да се забързва. Така пак ще се вземе всичко, че и повече, но по-малко деца ще вдигнат белия байрак по средата на пътя.

Изчетох всички коментари най-внимателно.Истината винаги се оказва някъде по средата,поне според мен.Но,едно е безпорен факт.В тази държава се съсипа всичко наи-вече образованието.Проблемът,както в средното ,така и във вишето е ,че се учат много ненужни неща.И учененето става безинтересно.Учебниците са написани в академичен стил,който отблъсва децата.Материялът по математика е смъкнат от по-горните класове,няма достатъчно часове за затвърждаване на наученото,натрупват се пропуски и неясноти.И следва апокалипсис.Неразбирането на материала и излишна натовареност.Който иска да се развива в тази насока има МГ.Не всяко дете е математически геннй.Просто трябва учителите от средния курс да изготвят учебния материал.А не разни научни светила.Смятам ,че там е разковничето.Увеличиха годините за учене,следване, а резултатите са плачевни.Трябва абсолютно адекватна реформа.Наскоро чух,че английските университети ще провеждат съкратено обучение.От 3 на 2 г.При нас няма да коментирам.Коментарите са за вас.Хубав ден.

Ами преди време бяха решили да премахнат членуването с пълен или кратък член, че било трудно и учениците не можели да го научат. А това е най-простото и ясно правило в българската граматика. Сега пък - математиката била трудна. Ами хайде да учим само простата аритметика. После с фенер ще търсим специалисти. Ще ни се смеят даже албанците, така както ние преди време се смеехме на някои американски студенти, че не могат да решат простичко бикватратно уравнение. Преразглеждане на програмите действително е нужно. Но не по отношение на трудното или лесното, а по отношение езика, използван в учебниците (този, който е подходящ за ВУЗ, не е подходящ за средното училище), по отношение часовете за упражнение (не може само нови знания, трябва да има време за осмисляне, за улягане на тези знания, за да станат те реални, използваеми, та да не се чуди някой след време как да сметне колко плочки или колко боя ще му трябва за ремонта на жилището). А трябват и кадърни учители. Учители, а не преподаватели, не хора, които ще си "изпеят урока", ще пишат по дъската купища формули и който разбрал - разбрал, който - не, да се оправя сам. А хора, които реално искат да научат децата. Да учиш другите също е талант - или го носиш в себе си, или не. И ако го нямаш, значи мястото ти не е в училище. Абе, казал го е народът: "От всяко дърво свирка не става".

Пълни глупости. Предметите и без това са прекалено лесни - математиката също. Това ще занижи драстично нивото в държавните училища.

А то има ли на къде повече да се сваля нивото на образованието ,та то скоро ще удари дъното,но ние доста ентусиазирано ще продължим да копаем.Преди години Хитлер казал,че тези от славяните,които останат живи образоването им трябвало да е на такова ниво ,колкото да им стига да четат и да знаят таблицата за умножение.Изглежда,че демократичните и неолиберални правителства управлявали България през последните 30 години сериозно са се заели да притворят в дела тази негова идея

Математиката ли е проблема, мат'ряла ли? Българчетата обираха медалите на световни олимпиади. Дошло е време и този връх да сдадем, според нашето МО. Тъпанари!!!

Че то и сега не съм срещал примат, който да знае какво означава "квадрат". Ама то и 90% от българите не го знаят. Това означава ли, че и навремето математиката и геометрията са били трудни? Или населението не е било съвсем ученолюбиво...

Преди нямаше проблем с математиката... Спрявяхме се. Сега има... А защо не кажат какъв е проблема? Защо не кажат, че големият процент индобългари в училищата чувствително понижава резултатите, като цяло? Проблемът не е в "сложната" математика, а в това, че НЯМАШ ПРАВО ДА ПИШЕШ ДВОЙКА на дебилите! Всички трябва да завършат. Ако на управниците им дойде акъла и върнат старото положение, тези, които са немощни умствено въобще няма да стигнат до 5-ти клас, а тези, които стигнат ще се справят с математиката! Просто е, нали? Ама не е за прости хора!!!

Сега като се навъдят едни математици, отличници целите в шестици, гордост на мама и тате. Като пораснат ще изчисляват заплати, пенсии, лихви, проценти, дивиденти.

Имаше един филм навремето - Идиокрация ...

математиката е била "по лесна" , животът е бил по труден .....тези неща са обратно пропорционални , идиотчета!

Та знчи така....От първи до четвърти клас се учат числата - в първи до 10, във втори - до 100 и т.н. В пети клас- събиране В шести - вадене В седми - умножение и деление, предполага сече тогава децата ще са съвсем достигнали нивото да усвоят двете действия в рамките на една учебна година. Пък после ще внасяме инжИнери от Виетнам....

For dummies :))

Крайно време е в училищата да се учат нещата от живота. Например-какво да правят ако полицай те арестува, как да изискваш обществена информация, как да се защитиш, ако те карат да работиш по 16 часа, 7 дни в седмицата-което е масово, какво се прави за предпазване от забраменяване. Да -при 25 000 аборта годишно полово образование е нужно-както е на запад. Дали можеш да изчисляваш логаритъм -това е знание, което никогат в живота няма да ти потрябва, но знанието-как да потълниш данъчна декларация-не се учи. В училищата се получават ненужни знания, които в реалния живот не ти трябват. Учиш валентност по химия-което е знание, което никога няма да ти потрябва, а не знаеш какви са ти правата при спиране от полицай при проверка на улицата, или когато чиновник в администрацията те размотава и унижава.

Я направо да затварят училищата. За какво да губят времето на децата с тях

Глупости. Ясно е написано, какво следва да се учи-каквото после ще ти трябва в живота. В добавка и да отпадне 11 и 12-ти клас. Лице на 19 години-ако иска да учи-има университети, ако иска да работи-да работи. 19 годишния няма място в училищата. На 19 години в гимназията не учиш нищо ново, държат те ,за да се създава изскуствена заетост за учителите при демографския срив. На запад-на 19 години вече завършваш университета, в България-на 19 години са гимназист. На здапад обучението в училищата е до 16 г.

Човекът не призовава към затваряне на училищата, а просто изтъква очевадния факт, че образователната система не отговаря на реалните нужди на хората. В училище те учат да зубриш, да се превръщаш в послушен робот на обществената система, а креативността (която е присъща на всяко дете), се унищожава без милост.

ти като имаш нормално образование САМ МОЖЕШ да прочетеш какви са правата ти или как се се предпазиш да не надуеш корема ,но споко , за сега мъж още не забременявал,предпазен си.

И това ли, бе налъм, да те учат в училище? Къде е ролята ба родителите тогава? Или родителите не са нищо повече от инкубатор на дебилни глави от населението. Ако в училище ще ги учат как да си обуват чорапите и как да се онождат точно децата, как да се държат, че да не ги арестуват и т.н. и т.н значи си плачем за диктатура, родителите - неспособни, а децата - грижа на държавата! Пфу!

Когато човек е научен да учи може и сам да прочете няколко текста с разбиране! Най-голяма грешка е възприемане и налагане на "ЗАБАВЕН" образователен процес! Ученето изисква усилия и отдаденост!

Тъпичко поколение расте. Както се казва, каквито родителите, такива и децата. Или в случая, ще бъде по-уместно да се перефразира друг израз - децата ще задминат родителите си. Така се образова и възпитава в днешно време. Първо, наричаме ги деца до 30 годишна възраст. Когато на детето му е труден материала - опростяваме го. Когато го мързи - отменяме. Когато направи простотия - прощаваме. Когато израстне като лайно - обвиняваме обществото и държавата. С други думи, движим се по пътя на най-малкото съпротивление, но вием и квичим, колко било трудно да си родител. Това последното е вярно, но не виждам, т. нар. "родители" откъде могат да го знаят. Сигурно са го чели в някоя книжка. Или пък бабите и дядовците им са им казали.

Ти си тъпия. Материала ,който се учи в гимназиите дава ненужни знания, непригодни за реалния живот. В живота не ти трябват знания за логаритми и валетност, а ти трябват знания например-как се попълва данъчна декларация, как да се заащитиш при данъчна ревизия, как да се защитиш при незаконно уволнение, как да разчетеш счетоводен отчет на фирма и тн. На запад в училищата се учат нещата от живота, най-важните учебни предмети са гражданско образование и полово възпитание. Не се учи полово възпитание-и резултатът сап 25 000 аборта годишно, при половината аборти женита са с травми за цял живот. Липсата на образование за нещата от живота затруднява дори лица с право на пенсия да си попълнят сами заявлението за пенсиониране. Данъчната декларация за ДОД-от която не можеш да избягаши е тежка трудност. Защо ,вместо логаритми не се учат масовите данъчми процедури-за които не се изисква знания за логаритми, а далеч по-елементарна математика и терминологични знания за данъците. Факт е-попълването на десетината страница декларация по ДОД е тежко датруднение за масата хора.

HastaLaVista

Я, пъпеш!

Ами да ! Гениално! Учим се да попълваме данъчни декларации преди да натрупаме знания, с които да изкарваме пари!

Математиката могат още да я упростят. Достатъчно е да научат децата как се оцелява с 560 .... и са готови за живота.

Преди много ,ама много години още по време на "тъмният и човеконенавистен" социализъм ,на един мой съученик баща му беше назначен за посланик в една латиноамериканска държава.Този мой съученик в България по математика беше на доста ниско ниво някъде между 3,5 и 4.В тази държава той учил в тяхно частно средно училище.Веднъж се бяха върнали за ваканция в България и той ми сподели ,че в това училище той бил един от най-добрите по математика.Трябва да се отбележи ,че е по-коректно да се отбелязва ,че в средните училища се изуча по-скоро алгебра,планиметрия,стереометрия и съвсем малко тригонометрия.На времето в математическите паралелки се изучаваха и основи на дескриптивна геометрия и малко от комбинаториката

- НВО да е само за последната година от 7-ми клас за Литература? За какво са им на децата да учат СТАРИ Произведения? - Как те ще им помогнат в "РЕАЛНИЯ" СЪВРЕМЕНЕН ЖИВОТ?

Точно, трябва да се изучават само текстовете на Криско и чалгарите. Всъщност нужно ли е да се чете, ми те така и така не го правят вече

За какъв "Криско" говориш??? Явно си доста ОГРАНИЧЕНО МИСЛЕЩ...такива като тебе ДЪРПАТ БГ назад! - Може да учат повече Английски и да се насочат към литератури за ГЛОБАЛНАТА ИКОНОМИКА и предприемачество а не остарели за времето си литератури....

Тия от МОН пак се пънат да ,,открият'' топлата вода.....За нивото на бг образованието вината е УРАВНИЛОВКАТА при заплащане на труда на работещите--чел , не чел==фел.Ако се премахне БЕЗУМНАТА система ДЕЛЕГИРАН БЮДЖЕТ и образованието да е за тези, които ИСКАТ ДА УЧАТ, а за останалите до МАХ основно и бизнесмЪните плащат за главата , а не за врата, нещата ще се саморегулират....

А на мен ми е много странно, защо учениците от математическа гимназия имат 4 дни в седмицата История. Та те са в математическа трябва да учат повече математика. Историята например, ако не мислиш да продължищ с нея е от предметите за обща култура. Уж математическа гимназия, а се оказва че програмата е абсурдна.

едно време ясно трябва да се знае комунистическата слава. Днес кому е нужно да се заучават срочно 50 дати от Българската история, и после да се рецитират като стихотворение. А след седмица да се забравят безвъзвратно. Необходимо е аудио-визуално представяне на историята на биологията. С това разказвателно обучение от едно време няма прокопсия. Децата и времената се промениха, разбиранията на МОН и на старите даскали и директори са все същите. Също помагам на дете 5-6 клас по математика, тук нещата са също окъкани, не че е толкова труден материала, но методологията е някакси променена и за мен усложнена. Българското училище за съжаление продължава да подготвя състезатели за Викторини и "Стани богат", а не за реалния живот.

Няма "по-лесна" математика.

Точно! Както няма и "висша":) Говори за нивото на Атия в мон:)

Предлагам депотатити да им се проведе писмен изпит по история и български език и литература По двата предмета да пишат върху темите за кандидат студенти Да се отценяват от преподаватели от Софииския и Великотърновския университети ЩЕ ИМА ЦИРК рАБОТИТЕ ИМ ДА СЕ ЧЕТАТ ПО българската телевизия

пак ли "рИформи"... нещо като ремонт на ремонта на ремонта... Ех защо не се върнат времената от преди 30-40 години, където образованието и всичко друго беше много нива над сегашното посредствено ниво.

В Германия има средно образование на две скорости. Една по-висока за тези, на които им се отдава, а друга, за тези които знаят, че не искат да са друго, освен фризьорки, хамали или шофьори. Не е реалистично да правиш свръх амбициозни програми и да очакваш, че всички ще ги покрият. Има доста райони на България, в които българският е чужд език и на тази възраст учениците не могат да говорят, какво остава да смятат.

То и при нас го имаше. Всеки знаеше, че в училища като МГ, ЕГ се подготвяш за ВУЗ с определен профил. Които не можеха или не искаха за учат, влизаха в техникуми за шивачи, готвачи, механици, строители и там им гонеха да имат 3 по основните предмети. Въпросът е как се затри системата за професионално образование.

Аз съм бил в посочените класове в края на 80те и началото на 90те. Математиката си беше същата. Почти целият клас успяваше без драматични изключения. Учителката с едната ръка пишеше с тебешира с другата триеше и не поемаше въздух. Имаше и СИП-ове по математика. Имаше и олимпиади. Явно МОН си представя, че ще спре опростачаването с опростяване. Чакам момента в който вместо да доказват теореми, ще оцветяват триъгълници. Може да разгледат и творчеството на Галена и Милко Калайджиев по другите предмети.

Тия са ама и лудите... Ако 5-7 клас дете има затруднения, то дали проблемът не идва от 1-4 клас? Само питам какво става, ако до 4 клас детето не е научило примерно таблицата за умножение. Без база нищо не може да надгради. Какво става в 8-11клас, ако се намали материал 5-7? Във ВУЗ как ще учат диференциално смятане и интеграли? Ако тестовете показват ниски резултати, то не се намаля първо материал, а се мисли какво и защо не е научено- текущо оценяване, подготовка на учителите, начин на преподаване и т.н.. Накрая в търсене на оценки просто ще я докарат до тест "2+2 колко прави"- 4, кило ракия, три банана. И пак в 11 клас ще са със среден успех 3 и нещо...

За 80%-овите и за циганчетата трябват по-лекички нещица! Данеби да си развият мозъченцата малко повечко, нали?

Чудя се за какво им е на децата да учат овехтели и мухлясали предмети като физика, химия, биология и прочее.... Никаква полза няма от това. Днес други неща са важни - важното е да ги учим на толерантност, на приемане на различията, да ги учим колко и какви култури съществуват и че всяка култура има право на съществуване и равностойно приемане в обществото, например колко джендъри съществуват защото по този въпрос никой не е наясно и постоянно агресивно се налага остарялата теза за два пола

Точно за това учат биология - да знаят че в природата хората и останалите живи същества се делят на мъжки и женски пол и всичко останало е болест и отклонение в гените! Съществуването на полове е гаранция за продължаване на живота. Много ми е интересно как двама болни амбриажа ще се размножат?

пИдали сър.

Добре, че не се занимаваш с образование. Няма маловажни неща. Образованието е част от културата на човека, знанията по такива предмети като физика, биология, химия обясняват природата на света, който ни заобикаля. Или е по-вярно да го обясняваме с намесата на някаква висша сила, без значение как ще я назовем, и като първобитните хора да ахаме или да се свиваме от ужас пред елементарни природни явления? Със същите аргументи може да отхвърлим и предметите от хуманитарния цикъл - история, география, логика, психология. И тогава как ще обясняваш на децата що е то толерантност, що е то култура, с лъжица ли се яде или с вилица, защо всяка култура има право на съществуване? Децата не се задоволяват с отговор "Ами, защото така трябва." или " Защото така казват". Повярвай на човек с 30-годишен учителски опит. И нещо за тезата за двата пола. Съществуването на двата пола - мъжки и женски - не е остаряла теория, това даже не е теория. Това е обективна реалност, нещо, което дори Библията признава: "И създаде Бог мъжа и жената...". Цялата природа по принцип е дуалистична, разделена на мъжки и на женски индивиди, всеки със свои функции и принос. Това е реалност и тя няма как да бъде променена в зависимост от желанието на един или друг. Що се отнася до това, че някой по полови белези е един, а се чувства друг, това е в сферата на психологията. Това, че някой се подлага на медицинска намеса и сменя пола си, е негов избор. Но той го прави, за да е във вътрешен покой със себе си, т. е. пак опираме до психика, до вътрешна нагласа. Просто не са натрапвали на останалите своята различност. Впрочем въпросната намеса не е без помощта на биологията, анатомията и физиологията, които с лека ръка предлагаш да изхвърлим от училищните програми, не без помощта на лекарствената химия, която измисля препаратите, за да се подтиснат в организма едни процеси и да се провокират към функциониране други, не без помощта на медицинската физика, благодарение на която има модерни технологии и апаратура за оперативна намеса и проследяване на процесите в организма, за да бъде осъществена подобна интервенция. Вече все по-често се говори за клониране, за генно инжинерство. Закъде в такива области без физика, химия, биология? И за финал - различни е имало винаги, от как свят светува. Имало ги е и в Древна Елада, и в Древен Рим - общества с висока за времето си култура и образованост. Но замислял ли си се защо в миналото са били приемани без особена драма, защо никой не е поставял под съмнение правото им на съществуване. Просто не са натрапвали така агресивно своята различност, както го правя днес - гей-паради, еднополови бракове, всякакви конвенции, детски играчки без полови белези, обръщение към детето не като "той" или "тя", а като "то". Само дето в много езици "то", т. е. средния род, е за неодушевените същаствителни, за предметите. Е, щом искаш детето ти да е предмет, нещо неодушевено, твоя си работа. Ти мислиш така и това е твое право. Само че признай и правото на някой друг да мисли различно от теб.

Четмо, писмо, няколко джендърски и вегънски дивотии, друго не е нужно на матряла.

Аз съм владетелят на матиматеката! Щотуй лйесна!

Математиката е трудна наука. Много трудна. Най-трудната и за сметка на това е в основата на всички останали науки. По добре въобще да не се изучава за да не се озорват мамините синчета и дъщерички. То и без това техническите университети бълват "инженери" които не знаят таблицата за умножение и деление. После защо Фолксваген бил отишъл в Турция...Ми то парапитеци с вишу и огромни претенции, дето не знаят колко е 3х2 за какво са им? Госпожа Лъжа като стане Министър председател ще повиши драстично жизненият стандарт на цялото народонаселение и математика няма да му трябва. За какво да се озорват децата?

Не знам дали има г-жа лъжа,ама със сигурност има г-н лъжа ,доКазано от съда.

Много правилен ход на властта. На тях им трябват дебили консуматори, иначе ако всички са умни ще погледнат.. И ще стане апокалипсис

Тук подхода е много важен,ноо...яя първия прочел да отговори ,примерно за 5 мин колко е---2x3/2(2x3) .

Точно така - няма нужда от знания, мечтата на всяко дете днес е да стане калинка на Трите Прасета. А за това занимание знанията и ерудицията не само, че не са полезни, но са направо вредни и могат да доведат до невъзможност за професионална реализация на държавна служба.

Образовани хора на държавна. Глупости. Държавата се нуждае от прости и необразовани служители.

Има международни стандарти по образованост които учениците трябва да покриват в дадена възраст, така, че учениците не може да са по-тъпи от другите в чужбина на тая възраст. Или преподавайте по-умно или не ставате за учители ... нищо че ви вдигнаха заплатите.