Коментари - Ползвате ли споделено пътуване? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

подгониха едно пътуване ,което не е никакво престъпление инпм апострадали , а всеки ден има реклами на лихвари от всички ТВ?!?

Допреди няколко години ползвах споделено пътуване защото по редовния ми маршрут нямаше редовни автобуси или влакове. Постепенно осъзнах обаче, че шофьорите, на които плащам по 10-15 лв. си карат както им е кеф, а ако стане злополука, по никакъв начин не съм защитен, защото нямат нито застраховка Злополука на пътниците/местата, нито по някакъв начин ще защитят мен ако нещо такова се случи. Такива шофьори са извън закона, защото не плащат данъци, застраховки и много често това върви с неспазване на правила за движение по пътищата. Нямам гаранция, че автомобилът, в който се качвам, е технически изправен, нямам гаранция дали самия шофьор има книжка или пък е добронамерен. Категорично спрях да участвам в подобна порочна практика и не съжалявам. Това е и съветът ми към здравомислещите хора. Не си го причинявайте. Някой някъде чака да пристигнете живи и здрави.

Какво друго може да се очаква от управляващата хунта, освен още и още геноцид над народа???!!! Постоянно квичат за замърсения въздух и фактът, че повечето автомобили са с по един човек, а накрая забраняват и малкото, които са изключение???!!! Разбира се, че трябва да се спрат онези, чакащите с микробусите пред автогарите, но споделеното пътуване, защо??????? Колкото до въпросните недоволни, т.нар. собственици на транспортни фирми! Вие сте толкова долни и нагли същества, ето и пример защо: През годините автобусните билети се вдигнаха значително, с предтекст, поради скъпите горива! После дойде кризата през 2008 горивата поевтиняха драстично, но не и автобусните билети???!!! Няма да споменавам неудобните междуградски автобуси, мръсни, дрънчащи, с допълнителен брой седалки докарващ болки в коленете, доста от тях и с неработещи климатици!!! Общо взето превозвачите искат само да печелят, без значение качеството на услугата!!!!! Защо според вас хората се насочиха към алтернативен транспорт????!!!! И кой може да забрани личния избор на гражданите???? Нали уж беше демокрация????? След като са преценили хората, че предпочитат да пътуват със споделен транспорт, без застраховки, значи това тяхно пешение трябва да бъде уважено!!!! Кога ще дойде видов ден, да се потърси политическа отговорност на всички управлявали България до тук????!!!! НАРОДЕ ОТ НАС ЗАВИСИ ДА ЖИВЕЕМ ПО-ДОБРЕ В ДЪРЖАВАТА СИ!!!!!!!!!!!

Никога не съм ползвал споделенето пътуване, не знам дали бих ,но се чудя ,каква е тази истерия около това,че нямало застраховки,че не плащали данъци,че вземали по вече пари..........ТА -Ползвам такси и винаги ми вземат по вече-пример от автогара до Илиянци-10лв без касова бележк -Ползвам автобус-6часа път,шофьора не спря да говори по телефона си,не провери багажа на пътниците при качване ,отвори багажника и каза слагайте си го-спомен от Бургас -Втакси ,шофьора си отвори прозореца и си запали цигара,че не издържал .........Колко примери да ви давам за това,че ВСИЧКО Е СМЕШНО И ДА ОПЛЮВАШ НЕЩО ,ПЪРВО ТРЮБВА ДА СИ СИГУРЕН В ДРУГОТО................

Мдам я сега кажи как ти се гарантира техническата изправност на автобуса 2-та употреба и добронамереността на шофьорът му като всеки ден ги гледам как карат по магистралата. 99% от предлагащите споделено пътуване се държат по-добре на пътя. Никаква нужда няма от от забрана на споделено пътуване, лобито на няколко собвственици на транспортни фирми иска да изкара въртенето на геврека сложна работа.. В автобуса има 50-60 човека, в леката кола макс 4. Истински технически прегледи и нещата ще са си ок.

Един път така попаднах на стар приятел с който не се бяхме виждали от години ! Много готино си изкарахме по пътя ! Лафче , спомени , хубава музика ! Как да не ползваш споделено пътуване когато ти се случи нещо такова !

Не виждам защо се говори за удар по споделеното пътуване. Ясно е посочено-ще се наказва превоз без лиценз срещу заплащане. Липсата на лиценз се доказва лесно и бързо. Наличието на заплащане е трудно, особено при споделеното пътуване. Извън самопризнанието, което е малко вероятно и не върши работа само по себе си, остава използването на агенти-"пътници под прикритие", което пък си е доста скъп ресурс. Проблемът на лицензираните превозвачи са маршрутките без лиценз, които им обират пътниците и не плащат данъци. При тях в същото време доказването е по-лесно защото се знае къде и кога стоят и в колко часа тръгват и за къде пътуват, мащабите са големи и ресурсът, дори и с подставени пътници и записи с технически средства вече не е толкова скъп в сравнение с предотвратени щети за бюджета.

Ако закона е насочен, срещу тези, които от това правят незаконен бизнес е ОК. Защото има много бусчета, та и леки коли, които минават през автогарите, гарите и т.н. и предлагат услугата на цената на билета. Тях 100% трябва да ги преследва закона, но ако става дума за това, че някой 1-2 пъти в месеца пътува от Варна за Бургас примерно и е качил 2ма човека... за да му излезе пътя или по-евтин или пък да има компания... то това е абсурд да се преследват тези хора.

Сега какво, ще броим колко души не плащат на миризливите автобусни фирми ли?

Поредната фалшива новина с цел привличане на читатели. Варно че рекламите са обвързани с кликове, но манипулирането на читателите говори доста за медията.

И ако ползвам какво от това?! Я се махайте боклуци!

ПОЛЗВАМ ВСЕКИ ДЕН И ЩЕ ПОЛЗВАМ! ОК!?

С жената живеем на семейни начела. Без брак. Ако я кача в колата ще се счита ли за нерагламентиран превоз?

Наложи се преди седмица да придружа стара жена на 87 г от НДК до Военна болница, към 3-4 км, пет таксиджии ми отказаха, шестия прие, но през цяло време дъвчеше една пица, която си беше купил. Преживяхме го , даже и три лв над таксиметъра. След това трима ми отказаха , четвъртият прие, но срещу 15 лв ! Ако имаше как бих спрял някой , който не е такси и бих помолил и ПЛАТИЛ , затова ,че ще ме отвози до някъде , на близко разстояние . Преди години при надлез Надежда , две жени , вероятно майка към 45 г , дъщеря към 20 и внуче към 6-8 г се бяха загубили , детето имаше някаква олигофрения и таксиджиите не ги качвали. Качих ги в трабанта и ги закарах до специализирано заведение за такива деца, не съм им искал пари, те се разплакаха ,че съм ги закарал до там, където е трябвало да идат , без да им се вземе пари . Аз никога не съм пътувал на "стоп" , не зная дали ще пътувам "споделено" , но с приятели ,когато ходим на годишна сбирка на випуска, аз карам, защото не употребявам алкохол, зареждам с гориво и си делим парите. Не може да наемем такси да ни закара на 200- 300 и повече км до там където се събираме и няма удобен транспорт , защото ще е много скъпо, а и ще трябва да му платим и свободния курс на обратно. Има всякакви случаи, както и такива ,че в слабо населени села с по 10-15 човека и няма обществен транспорт , предимно възрастни, кмета или някой с кола да ги закара до болница, до магазин и др. , ако не е такова пътуване , те умират .

В същност удобството на споделеното е малко -по добрият вариант на пътуването автостоп. Имаш предварителна уговорка за времето на тръгване, имаш уточнен маршрута. За разлика от една известна автобусна фирма, оправдаващи се точно със застраховката, вожеш даа поискаш да слезеш на определено място, от където да продължиш с предварителна уговорка. Второ, аако автобуса е закъснял междувременно може да боядиса автогара Ю. и да продължи от гробищата посока Несебър. А тебе да те чакат на автогарата. И не е необходимо, ако си в някой от входните квартали да пътуваш до автогарата и онзи който те очаква да отива с колата си там и да търси място за паркиране. Изобщо, това че си платил 5 или 10 лева за горивото в края на краищата не те събарят, а е и възможно без такова споделяне и пътуващият собственик да не осъществи това пътуване по финансови причини. В края на краищата при цена на горивата около 2.40 -100 км ти излизат 18 -20 лева, а когато са 350 километра!?

Ако всеки ден пътуваме с колеги до работа в съседен град и им вземам пари това споделено пътуване ли е

Ами не е така, в гражданската именно заради това е задължително да се застраховат и местата. Прочети за да знаеш.

Много си зле

Професионален шофьор съм. Когато съм с личният си автомобил не качвам непознати. Нито на стоп нито срещу заплащане. Рядко пътувам в друг автомобил. Дори при познати. Не пия алкохол и винаги съм готов за управление на МПС. Но дали някой ще вози хора срещу заплащане и дали някой ще си плати и ще се качи при някой си е личен проблем и държавата не бива да се меси. Какво? Тази кола да не върви с въздух? А щом някой си поема риска да вози непознати - лично решение. И щом някой се доверява да го кара непознат - пак лично решение.

поне за бензина няма ли да дадат някой лев?

Как да няма застраховки? ГО да не би да покрива само щети по шофьора. Нали има покритие на всичките места в автомобила? Т.е. дори шофьорът да е виновен и да не покрие щетите по неготово лечение, би трябвало да покрие щетите по лечението на пътниците в колата. Те нали са "трета страна"?

разбира се

Хем мрънкат, че в една кола се вози по един човек :) Хем - когато трима оставят колите си... и се возят 4-ма в една кола - ще го третират като нарушение :)

начАла бе !

А бихте ли дали дефиниция за споделено пътуване, преди да пускате анкети?

Прав си БЕ

Я оставете хората да пътуват с когото си искат, да спят с коготго си искат, да ядат каквото си искат! Държавата я няма, вие се занимавате само с глупости, как може толкова прости хора по върховете?!

Стига сте писали глупости. Тук става въпрос за такива, които редовно си извършват превоз срещу заплащане без да имат лиценз и да плащат нещо. По същество те си извършват таксиметрова дейност на черно. Пример - София - Перник, има си коли, които стоят на по автогарите и си качват хора срещу заплащане. Те нямат никакви лицензи, не плащат данъци, тоест те са незаконни таксита. Същото и с бусовете до Германия, Испания и т.н. Да отвориш ресторант без разрешителни и касов апарат също е незаконно и тогава защо не питате дали ще ви осъдят ако си поканите гости на вечеря в къщи? Та много добре знаете кой се визира в този закон, но се правите на умрели лисици.

Работа, жени се бързо, че ако се скарате може да те обвини ,че си я насилвал да правите секс

В България не съм ползвал споделено пътуване,макар и да съм търсил такава възможност за междуградско придвижване.Но в Италия често съм ползвал такъв тип придвижване /с тъй наречените "Бла,Бла кар",а има и други подобни сдружения/по различни по-къси или по-дълги дестинации.Мога да кажа,че е доста удобно.В повечето случаи те взимат от домът ти или някъде съвсем наблизо и те свалят точно където пожелаеш в крайната точка на твоето пътуване.Тоест спестяват ти се придвижването и висенето до авто и ж.п.гари.И не на последно място цената на пътуването ти е поне с 20-25% по евтино от пътуването с влак експрес или междуградски автобуси и много,наистина много по-евтино от влаковете "стрели',а времето на придвижване не е кой знае колко по-продължително от това на "стрелите".Не знам как е организирана тяхната система/даваш си заявката за пътуването на един общ телефонен номер и от там те свързват с пътуващ в твоята посока шофьор ако има такъв/.Като заключение според мен такъв тип придвижване не трябва да се забранява,а да се регламентира - вид МПС,Застраховка на местата, остойностяване на услугата и т.н.А предложилите забраната на този вид дейност депутати явно са лобисти/разбирай подкупени/от някои от предлагащите такива услуги - автобусни превозвачи, таксиметрови фирми и т.н.Така че според мен да им извикаме едно голямо и силно УУУУУУУУ....на тези депутати печалбари и дано се намери някои който да регламентира тази услуга.

Те и като са женени пак може да го обвини.

споделеното пътуване да е задължително за парламента.Като си тръгне един депутат за Силистра да вземе още 2-3 от Варна, Добрич и те така.

А помните ли- при Тодор Живков нямаше професия депутат

Споделянето без посредник между хората на все по-ограничаващи се световни ресурси е принципно правилна тенденция. Трябва да се намери приемлива и за бизнеса, и за фиска, но насърчаваща форма за прилагането на този принцип. В законопроекта това не се забелязва. Същото важи и за споделяне на жилища, на превозни средства...

Ползвам. Убер. И в София го ползвах. Докато имаше. Т.е. докато не решиха да им направят к*р капан и да пуснат руския конурент вместо това. Сега само в чужбина ползвам. НЯМАМ ДУМИ !

И 120 са много. Кретенизма е мощна сила.

И да не се връщат.

Ползвате ли споделено пътуване? А искате ли 5 години затвор, гадове такива? Мухахахах. Гарантирано от лобистите на едрия бизнес!

И начела е добре.

Ако вземеш доброволно 15 - 20 лева - 5 години затвор ??? Ако мангустите пребият и оберат някоя баба на село, като задигнат спестените пари и я пребият от бой - НЕ СЕ НАКАЗВА!!! До кога ще търпим мафиотите, които ни рекетират ЗАКОННО ??? До кога законите ще се пишат за определени хора и олигарси ???

две системи - тази на Италия - капиталистическата и тази на България - постсоциалистическата. В България още властва социалистическото мислене - мога да печеля не с труд и качество, а само с унищожаване на конкуренцията. Вижте само цените на горивата в България - еднакви навсякъде. От тук социализмът никога няма да си отиде, защото е в душите на 90 % от останалите на територията.

но това никъде не обхваща само посочените от Вас услуги!

за 20 или 80 лв. нямат право да повдигат обвинение! Законотворците не знаят законите и конституцията...

Ползвате ли Споделена спринцовка? а използван презеватив?....... Бтат ми ми сподели единия си бъбрек...... колко години ще лежа???

И един министър на финансите , на който са му дали един апартамент за споделено живеене, дори без наем !

Глупости има каде каде по важни закони които трябва да промените и един от тях е колите нов внос с пренавити километражи, 2018 година раздухвахте че ще промените този закон и ще го криминализирате но изглежда шумът на парите ви промени като във всяка корумпирана държава

Това е разликата между моето и замисленото в лобистки закон споделено пътуване!!!

От предлагане , до приемане има разлика! Дайте текста да видим, подробностите. Трудно доказуемо е. Може би за над 7+1 места да се иска лиценз. Не съм видял някой да си купува автобус, за да си вози родата.

Ми почти всеки ден се возим с жената и чат пат возя братчеда до бачкане .... влизам ли в категорията ? Отделно чат пат ( често ) някой колега возя от офиса до някъде.

Спокойно ...ако братчеда плаща с почерпка...не влизаш в категорията :)