Показаха първите мотриси от 1998 г. в София: Вижте как изглеждат сега (снимки)

През следващите 2 години ще се модернизират още 10 от старите влакове по първа и втора линия

Обратно в новината

Коментари - Показаха първите мотриси от 1998 г. в София: Вижте как изглеждат сега (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А ги въведоха в експлоатация през 98 , като 2-3 години тръгваха от никъде и свършваха наникъде, три четири станции посредата. Може да се каже , че това са последните мотриси произведени в СССР. Проектирани са за експлоатация 70- 100 години . Та модернизащия е сигурно нови по-пластмасови седалки, блажна боя с индивидуални цветове и лед осветление , та незнам какви милиони са нужни и тук ??

Мотрисите са руски. За това никой не е против, че се наливат маса пари. Всичко, което получим от Европа, заминава в Москва

Тези мотриси са от времето на цар Борис Трети. Вътре духа ще те хване брохопневмония. София има бюджет от 1700 000 лв дали пък да се се купят нови мотриси, няма да се охарчите.

И защо да се купуват нови мотриси и да се заменят тези? Модернизацията им струва в пъти по-евтино от закупуването на нови.

наливат ново вино в стари мехове, а тези руски мотриси изглеждат като музейни експонати.

Негово Сияние обяви преди Коледа, може би месец по рано, че за Коледа-НГ/2020/ ще пусне 5 станции по трета линия? Тези празници минаха, сега се говори за лятото, че ще пуснат от линията, ама не цялата! Е и кога ще е наистина събитието, че да си ушием нова премяна бе? Да не е пред изборно пускането а?

Да живее руската техника. Очень хорошо, товарищ ФандъковНа!

Трала ла ла нещо става из квартала.Толкова излишно изхабено време и енергия от всичките писатели! С малки изключения има предимно негативизъм,нивото на познание и замисляне е никакво , а ползата в цялото това бръщолевене се изразява само в подхранване на самосъжалението у масата и поява на хемороиди при по усърдните писачи.Сбогом

Фандупкова, кога ще туриш климатици на влакчетата, и от по-новите са без климатици.

Що бе Бастун напича ти през тунела ли?

Сакън , да не слага, че се возих в автобус с климатик-вътре не се дишаше. Никой няма да чисти филтрите на климатиците и вътре става страшно.

с теслата ли са изСДЕЛАНИ?!

Това малко ми прилича на кола втора употреба - добре боядисана и ...толкова?!

че са ги модеризирали, дано не духа вече постоянно от въздухозаборниците на покрива, които са еднопосочни

Българските демокради модернизираха 2 /два бр./ мотриси за две години. В комунистически Китай строят болница за една седмица.

Руските/Беларуските мотриси и вагони са правени от по-качествени материали. както и старите български трамваи. В новите Сименси се използват доста пластмаси и затова миришат неприятно. Така е и с новите трамваи. Германската техника е много скъпа и често много слаба., като локомотивите Сименс на БДЖ.

такива,като теб,които не се къпят...

Той е от Перник

Руските влакчета са достатъчно комфортни и здрави, и ще служат минимум 30-50 години. Московското метро е най-доброто в света и там всичко върви като по швейцарски часовник. Вероятно са и много по евтини. Правилен избор, само отявлените русофоби могат да са недоволни.

Вече и в Московското метро има влакове на Сименс, произведени в заводът им в Русия.

Докато има дебили, които плюят всичко руско само щом първосигнално чуят сричката Рус... няма да живее добре Народът на Тая страна ! Може би само тея дето са издухали далеч от тук и щастливо мият чинии в някоя кръчма, сменят памперси на чужди гъзове, крадат или просят ударно по лъскави улички, или висят перманентно пред социалните служби с поредното чаве на ръце...; работят по 12 часа с 1 почивен ден, после са щастливи, че лекарствата им са почти безплатни, когато им потрябват още на 6-тия месец от “страхотния” гурбет !! Или, както вчера ми каза едно добре пласирано, но и добре мозъчно промито нашенче, поотраснало на острова и с добре изразен вече саксонски акцент : “Деца не ми трябват. Занимавам си се аз със моя си живот!” Т.е. наваксва това, което модерните й разведени родители тук не са й дали, но сега, работейки в английски затвор Може да си позволи да дойде на луксозна почивка в Родината си ! За съжаление това е логиката на живота, когато нямаш собствена национална политика и доктрина, която да отстоявсш съд зъби и нокти и с жертви, когато,и ако се наложи, а си въртиш задника , като вертопоказател и се подмазваш ту на един , ту на друг Господар !!!

добре че има такива "гурбетчии", иначе ти и такива като тебе щяхте да умрете от глад и да фалира държавата

"СДЕЛАНО В СССР 1971г" В МЕТРОВЛАКОВЕТЕ, ДА ГЛАСУВАТ С "ДА" НА ТОЗИ ПОСТ! !

Няма значение дали е руско или немско, въпросът е, че са на 21 години! С грозните зелени трамваи да не би да ви е хубаво? 2020 година е, а ние живеем 20 - 30години назад. Концерти на Петя Буюклиева, Ал Бано и Ромина Пауър, а турне на Лили Иванова е номер 1 в топ 10 на събитията според "Евентим". Айде да влезнем вече в 21 век. Баси

с руска АЕЦ за да може да ги изахранва!

Руските влакчета са много по-добри от новите на Сименс - най-малкото са по-широки отвътре като пространство.

Ти да не би да си се возил в новите на Сименс? Смешник!

Дали аз нещо не виждам добре или снимките ме подвеждат, но как хората ще влизат и излизат в тези метро влакове? А възрастните,а инвалидите?

Kak искаш да влизат?! Чакаш на перона - качваш се. Искаш да слезеш - чакаш влака да спре на ПЕРОНА. И слизаш. Елементарно.

Ти за перон чувал ли си ?

Името на изпълнителя на поръчката свенливо се пропуска, по всяка вероятност - отново фирма на КГБ.

Ех спомени. 1998. Много са си добри. Метровагонмаш

Такива табелки имаше във вагоните!

Вместо да ги модернизира, София трябва да се отърве колкото може по-скоро от руските влакове-убийци!

Глупак. Повече не е нужно да те коментира човек.

Добре де, колко хора убиха руските влакове? Ползвам метрото от дълго време и редовно и нито веднъж не е имало случай на технически проблем, който да доведе до проблем в трафика. Кое не е наред тогава? Е да де не може гербаджийско метро с руски влакове, нали? Само Сименси трябва да са. Да де ама на петорно по-вискока цена. Защото 20 руски влака са платени 80 милиона евро, а 20 Сименс влака са платени 400 милиона евро. Вършат една и съща работа. Ако трябва аз да решавам бих взел руските, предоставят по-добро съотношение качество-цена. Със здраве да се кефиш на скъпите сименси. Със сигурност са една идея по-тихи, ама билетчето ще е 3 лева.

или си некомпетентен.

Сименсите ги купиха защото са с пантограф, а не с долна релса, както са руските. Идеята беше с тях да се излиза на Горна баня и да се включват към жп мережата за Перник, но уви, Братоев не пожела и сега метрото и жп линиите са на отделни коловози. Това е абсолютен абсурд, тъй като ако се следва примера на градове като Берлин, можеше спокойно метрото да ходи като градска железница до Перник. Подобно решение има между Берлин и Потсдам. Ама, егото на Братоев, че е велик доведе до това. Сега, ще го питам през новия програмен период, когато метрото няма да е в програма транспорт, какво ще прави. Трябваше да мисли о време, а не сега да ходи при Борисов и да се моли да лобират в Брюксел за него

До горния, който ме обвинява в лъжа: гроздето е кисело май, а гербаджийче? Кое от написаното от мен е лъжа? Кажи тука сега. Цените на влаковете са такива провери си ги, хаха.

за 200 лева! Съгласен ли си?

До "хипотеза" - влакчетата на Сименс мога да бъдат и с долен токоснемател, пантографът е по искане на Метрополите, а не че влаковете са само с пантограф. :)

На рускете са много малки комисионните.

Какво се джафкате за Сименсите? Те си направиха завод в Русия и сега има техни влакове по новите линии на метрото в Москва. Някои хора още не са разбрали, че светът е вече глобализиран.

Не става, щото за тия модернизации някой взима комисионна. Така е с всичко руско

А някакви шегаджии от Метрополитен бяха праснали една табела на бъдещата станция Красно Село - Пусков срок Август 2019

Хора всеки свестен човек вижда,че основния ремонт на старите влкове от осемдесетте си е много добър. От там нататък всичко друго е неизпити хапчета,криви огледала или явен тролизъм.Бъдете живи и здрави.

Ремонта може да е добър,но да върнеш реликва от 80-те години да е като ново...?

ли се возиш? Защо натресохте софиянци да го правят?

Егати шумните бракми, сега по третата линия ще се види каква е разликата между руския мусор и нормално произведената машина или превозно средство. Както казвахме едно време в казармата когато служих...,1978. 1980...щом е руско. .еб.. го у ду..е в самата алкашия руснаците са единствения народ който разделя леките автомобили генерално на два вида. Отечествение и инамарка. Към българските русофилистици въпрос с понижена трудност като за мозъците им...а гууууспууууда русофилистици, познайте алкашите кои коли предпочитат...техните отечествени или инамарките!

Наборе глей от напън и кривотия да не ти се скъса потника ,че ти е един за всичко!

Оф бутАхте ме в спомените. Помним как ритуално си купих две билетчета за мени и бебока в количка и се повозихме у метрото, и как мъ беши страх да свалим количката на станцията, та ми помагъха сичките туткащи се наокуло. Пазих си го това билетче некаде, ако не е потурчено е още по архивите ми. Това беши единствения и последин път да се качим на метрото, не знам защо, моите маршрути винаги беха по-лесни и еФтини с автобуси пък ас ги знаех наизуС. Помним софето от 1973 г. за пръФ път стъпих, на Зоологическата градина имахме роднини, ядахме там ябуълков сладкиш на закуска, а ние занесахме плодова пита за десерт на вечерята. Тогава майките се състезаваха коя готви по-хубаво, и децата се изтрепвъха да плускът хубавини. Ядахме руски ръжен леП, зелена салата (ние донесахме сичкото зеленчук и плодове) и имахме прасенце печено на фурна плус кебабчета и кифтета, ноо жълта и червена лимонада (който не помни бутилките от по 6ст да мре) и за таткоФците имаше бира домашна и селско червено вино от нас пак, но пък ни заведаха на Зоологическата градина и там вилнехме точно 3 дни извън плускането и спането на една пресечка тогава. За който не знае, старата Зоологическа градина беши точно срещу Ректората, дето сега е паметинка на СавеЦката армия (още не е бутнът но трее да проверим гуглето че знае ли се). Тогава имаше кедри и тополи по булеварда, тротоарите беха пълни с жени облечени в памучни рокли конфекция, носещи торби с покупки, и коли почти немъше. Тук-таме мое би. Кестените падъха, а пролет имаше огромни храсти цветя, полянки и лалета по градинките (чудех се откъде се зимът докато не ми обесниха че нощно време ги засаждът работници към Градско Озеленеване (тогавашно де)). О слаТки спомени, и баничарници на сека крачка, какви баници и боза имаше! Отивъм да си бършъ сополите. Беше хубаво и нощем миеха улиците с маркучи и камиони с цистерни, и сапун. Рано сутрин беше чисто и особено свежо. Обличаха ми рокличката и ме завеждаха на сладкарница, и ядях пасти локуми и боза пиех. Коремчето ми се подуваше и искъх още, но не ми давъха. После получевах подараци и со секи подарак идваше руска панделка за косите и плитките ми (тогава руските панделки се сметаха за най-хубавия подарак за момиченце). Един път ми купиха сандалки от ЦУМ. 2 часа ми ги мериха да не ми убивали, голема суетня, но пък излезнах с лачени хубави салдалки и наконтена с рокличка на точки от газ, с подплата от сатен, целата красива и раСкоШна. Снимаха ме. Снимката още седи некаде. дано внуците ми я намерът и разберът как е живела баба им по тея времена.

Човече ама ти сериозно ли ..........?

Старата зоо входът й беше срещу спортната палата от към бул. Левски и имаше и спирка на тролея точно там, ако не знаеш !!!

Хубаво отвътре, но доста са шумни, а имаме много открити участъци

Браво на инженерите и работниците за добре извършената реконструкция на руските допотопни бракми!

Такива мотриси могат да се видят в музея на метрото в Москва, а ние им се радваме, явно няма пари за нови модели.

За твое сведение най-новите мотриси в София по линия 1 и 2, руско производство са по-модерни и от най-модерните в Москва. Защото нарочно ги поръчахме с ходова част и електроника от Хитачи.

Ти в Москва ходил ли си бе потурнак? Що дрънкаш глупости?

До Чук: За разлика от тебе съм ходил в Москва и то многократно, но освен това познавам и човека, който внесе последните руски мотриси за софийското метро. Така, че неуважаеми троле, може да си затвориш човката.

Гледам руска телевизия ежедневно. В московското метро се движат много по старичвлакове от теИ, да има и по нови, но са все руски, следователно всички до един...нови или стари са боклуци

Като купиха нови трамваи, тролеи и бусове крадели били. Като ремонтираха старите за да бе харчат пари пак било лошо. Като имахме стари самолети и ги ремонртирахме било глупост, като купихме най модерните било кражба и глупост. Няма угодия за вас нещастници окупирали форумите за да мразите всеки и всичко

Нови?

Кражба е когато купуваш нещо на двойна и тройна цена. За справка 8 самолета F-16 в България и 32 самолета F- 35 в Полша. Ама то пак руснаците са виновни!

Оф, абе човек цената е за обучение, оборудване, въоръжение и наземна инфраструктура. Следващата партида ще е по-евтина. Има значение и колко поръчваш, колкото по-голямо е количеството и цената пада.

До колкото си спомням бяха руски, стабилни и здрави. Като гледам са ги пребоядисали и претапицирали. Фандъче, няма пари за нови ли? Или чакаме втора ръка от ес, да ни изхвърлят боклука сил

Руските мотриси са ВТОРА РЪКА! Ти на Москвич втора ръка ли се возиш?

Чудесно, дано са оправили и шумоизолацията, че в старите мотриси не може да си чуеш мислите. Те все пак са произведени през 80-те години, а са модел от 70-те и са продукт на времето си. Това си е проект на общината, хайде стига герб и бесепе. Фани едните и удари другите, щото комунетата са по-малко крадливи от комунетата марка герб, аман от тъпотия.

Трябва да дойдеш в лондон с централната линия да видиш , какво е шум

Само така ! Ние сме троянския кон на руснаците и боклуците им за навлизане в Европа ! САМО ЧРЕЗ НАС !

На мястото на Фандъкова бих се срамувал да си отворя устата за това. В други страни, отворили метро след София вече са модернизирали де-факто влаковете си (заменили старите с нови, модерни), пък нашите позакърпили най-старите мотриси, турили им по едни нови бои и гръмко наричат това: "модернизация"?! Не модернизация, ами излагация! Това е всъщност стандартната крадлива политика по отношение на целия столичен градски транспорт още от бай-тошово време.

Още се движат тролеи произведени в Унгария - старите Икаруси, вървят си. И какво? Още един ремонт и ще се движат и до 2040 година. Спрете се бе хора, бъдете човеци.

Ехееей 1998 г- Какви времена само бяха! Просълзявам се като си помисля, че тогава софийското метро е било само срамежлив отблясък в очите на бодигарда на Тодор Живков. От къде тръгнахме, къде се бяхме запътили, къде стигнахме..

Метро в София отпреди Бойко? Това е лъжа! Като твърденията на Бойко, че никога не е казвал, че ще се кандидатира за президент

Върхът на дизайна на блядките...каквото е през 1971 и продадено на нас през 2000, почти такова си е и сега - мега шит: )

Върши ли си работата? Върши я! За времената, в които бяха пуснати си бяха направо лукс.

А какво правят вътре табелки: "СДЕЛАНО В СССР 1971г"? Тези от общината взели това решение, трябва да бъдат осъдени "да се возят на МОСКВИЧ втора ръка"!

Работата по метрото започва още през средата на 70-те години. Плановете са били някъде около 1980-та да е готово първото депо, а 82 или 84 (не помня точно) да тръгне първата линия. Тогава са договорени първите мотриси но са закупени през 1990 г. 1998-ма е годината, в която тръгна първия участък. България е отказала да купува повече такива мотриси и следващите са от по-нов модел. В повечето столици с метро, което е от много години, наред с новите влакове се движат и много стари. Това може да се види в Лондон, Виена, Париж и др.

Можеш ли да ми посочиш ЕДНА такава табелка? Можеш ли да ми посочиш и инвентарния номер на мотрисата, в която си я видял?

Можеш ли да ми посочиш ЕДНА такава табелка? Можеш ли да ми посочиш и инвентарния номер на мотрисата, в която си я видял?

Останаха само дупките от табелките след като обърнах внимание на този факт.

Ей, че са хубавци! От руското, да знаете, по-хубаво няма.

запада и направено с тел и пирон.

Като чета кво си писал ... май одеколона си казва думата

Отърване няма! С европейски пари купуват руски боклуци!

Сигурни ли сте? Няма как метрото да е пуснато преди ерата на Борисов.

Софиянски го пусна, ако бяхте комунягите още щяхме да се блъскаме в трамвая. Но ти от де да знаеш я си бил в Ташкент тогава я си бил още на село в обора

gangnam style

Не бил е на Майка ти между краката и и е обирал луфтовете.

За разлика от теб не съм бил на село и отлично знам какво беше построено от метрото към края на 1989

Какъв е смисъла да се ремонтират мотриси на 21 години, закупени преди повече от 30 и модел от 50-те? Купете няколко нови японски, или немски... Ще излезе поне два пъти по-евтино,

Ся докажи, че караш нова кола, тъпак!

втора ръка!

Смисълът е, че тези мотриси са произведени през 1988-1989 година, а механичната им конструкция има живот още поне 20 години. За покупката на няколко японски или немски ще се плати доста повече, отколкото за модернизацията на десет такива със същия ефект. Ако си излизал извън София, ще ти спомена, че дори в Берлин все още има точно такива мотриси в метрото им и са в експлоатация заедно с по-нови германски.

Аз пък си купих нови стелки за колата завчера. Какво ме интересува, че са модернизирали влаковете, като в нашия квартал има един автобус на 20 минути, който почти никой не го ползва. Метро цяло да има след 2027, вероятно към 2033. По-добре да помислят как придвижването с кола да стане по-удобно, че като тръгнат хората от новите квартали сутрин за някъде и задръстваме цяла София за 2 часа.

Тъкмо щях да напиша: Нека плюенето започне сега и вие ме изпреварихте!

Аз искам метро до Долна Диканя. Има някакви квартали, които нямат грам транспорт, а хората купуват жилища. И после осъзнават каква греда е.

Шок и ужас линкът пак не работи

да, защото линка е за 1999г, пък те са 1998г. , малък пропуск имат