Почина един от пострадалите работници в ТЕЦ "Марица Изток 1"

Ръководството на централата изрази готовност да подпомогне семейството

Обратно в новината

Коментари - Почина един от пострадалите работници в ТЕЦ "Марица Изток 1" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нефто пристанище Бургас.Отиваме бригада да демонтираме товарна горивна помпа на танкер "въча". Светлика на помпено отворен, вратата отворена, вентилатора работи. Води ни вторият механик да почваме работа. Опънати маркучите на оксижена за рязане на болтовете. В един момент виждам в сантините "плават рибки", в буркан взимаме от течността -жълта прозрачна течност. Зад работилница на брега течността се оказва 100% бензин. Отказваме работата и се прибираме в Б-с. От танкера се обаждат в управлението че сме отказали работа.... Втори случай Танкер "РОСИЦА" ще сменяме уплътнители на горинопрехвърлящата помпа. Другата разтоварва бензин. Васил Родионов настоява да слизаме да работим въпреки смрадтта на бензин в помпено. Слизаме трима човека. Васил губи съзнание. С Николай Калчишков го избутваме навън по аварийният трап. Идва линейка и го вземат в транспортна болница -ние с Николай повръщахме два дена (даже не ни освободиха от работа. И в двата случая имаше попълнени протоколи "Газ фри" от Старши помощника и вторият механик. Дори на "ВЪЧА" старши помощника на ниво главна палуба демонстрираше как помпичката показва че няма наличност на газове Вероятно в ТЕЦа даже не е взимана проба за наличност на газове

Човекът в стремежа си да помогне грубо е нарушил правилата за работа и е платил с живота си. Тези правила за съжаление са писани с кръв.

Явно човечецът не е успял да прескочи трапа. Съболезнования за близките...

Аз пак да попитам, защо нямаше хеликоптер за тези хора? В правителствена болница сигурно има по добра апаратура, с която мажеше да се помогни на този човек. Журналистите напишете , защо професора и кандидат кмета от Русе го транспортираха с военен хеликоптер, а тези хора не.

Ми няма хеликоптер! В колко държави има "Медикоптер"на служба. Хайде представи си колко хеликоптери трябва да има за да може в рамките на минути да се вдигне, да отиде, да вземе и да достави във здравно учреждение -вероятно повече отколкото те са закарани до болницата. Гледате някакви медицински серияли с Д-р Хауус, Нощна смяна, и прочие с невероятни специалисти -богове. И...като жабата когато видяла да подковават вола. Не се заяждам; но си представи как в Мариците е обособена хеликоптерна площадка как да са обособени подходите към нея от цялата територия на стотици декари площ, с тръби, с електропроводи, транспортни ленти, ЖП линии. Това не е да отиде на връх Тодорка, или на магистрала Струма, дори да излезе над морето да прибере удавени моряци.... Не се заяждам, помислете преди 46 години кой е предвиждал такава "услуга", дори здравната служба там е закрита днес. На хеликоптер се возеше единствено Добри Джуров. Дори при пожара на танкера "Антон Иванов" генералитета не летя на хеликоптер

Снимката е от ТЕЦ Марица изток 2.

Поради глупост и простотия е пукна като куче.

Загуба никаква.

Накрая винаги се оказва че пострадалият сам си е виновен а шефовете на фирмата са невинни. Знаем ги тия разследвания

Много ми е любъпитно на каква сума е задължителната застраховка ЖИВОТ а рабониците в ТЕЦ "МИ" 1 Нямам идея защо злополуката ще да е по вина на работниците , не и на фирмата и отделите в нея. Може би заради практиката от близко и далечно минало

Вина може да има работодател, само ако не е оборудвал работника с необходимите средства за безопасност. Ако не са им предоставили работно облекло, каски и уреди с които да се измерва нивото на определен вид отровен газ, то тогава виновен е работодателя. Но подписали ли са се в книгата за инструктаж, че са получили и ако не са си ги носили, то тогава отговорност за това си носи единствено и само работника. Лошото в случая е че така или инаеч човека си е отишъл - а това е трагедия. Защото е млад, има семейство и е адски тъжно, че в развития свят, човек може да си отиде заради подобна трудова злополука.

Дразни ме компетентността с която коментирате! Това за комплектоването е едно -съвсем друго е в конкретният случай провеждането на СПЕЦИАЛИЗИРАН ИНСТРУКТАЖ! Това не е обичайна производствена дейност. Влизането в такива места е или планово, или аварийно. и си има съответните ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ПРЕДПИСАНИЯ! Не ми се влиза в полемика, как се отварят, как се замерват, как се проветряват, каква е ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ВЕНТИЛАЦИЯ Е КАК СЕ ОРГАНИЗИРА ИМЕННО БЕЗОПАСНОСТТА НА ТЕЗИ КОИТО ЩЕ ВЛИЗАТ В ДУПКАТА. Инструкциите по Безпасност на труда за такива помещения е около сто печатни страници. На първо място е ЕНСТРУКТАЖ, ВПИСВАНЕ В ДНЕВНИКА А СПЕЦИАЛЕН ИНСТРУКТАЖ И ИМЕ И ПОДПИС НА ИНСТРУКТИРАНИЯ/ТЕ

иначе нямаше да ги пуснат и щяха да им набичат самоотлъчка

А контрол от страна на работодателя за ползването на ДПС?