Коментари - Пирати атакуваха швейцарски товарен кораб край Нигерия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Швейцария е страна без излаз на море. Как може да има кораби под швайцарски флаг?

Без проблем.

Няма ли най сетне да нападнат Руски танкер.

Шило

Веднъж пробваха....Повече няма да повторят. Същото е и за корабите под израелски флаг

Ако някой реши да направи термоядрен Полигон на територията там,ще направи огромна услуга на човечеството!

Всичко се влоши след “демократичните” избори през април 1999. Преди това всяка неделя на плажа в Лагос - Бар бийч, се извършваха публични екзекуции на разбойници и пирати. Това имаше някакво възпиращо въздействие и положението не беше толкова сериозно. Но това беше при военното правителство, докато след 1999 г. армията беше разтурена, както и част от полицията и освободените военни се заеха да се изхранват с единственото, което знаеха - да държат и използват оръжие. Така още месец след изборите започна “бум” на разбойническите нападения в столицата Абуджа, в Лагос, а и из цялата страна. Демокрацията е само за цивилизовани страни и то много богати за да могат да си я позволят с всичките разходи, които води след себе си. Ето примера с Нигерия - за да намалят риска от още един военен преврат, политиците унищожиха армията и сега най-голямата африканска страна с над 200 милионно население не може да се справи дори с малки терористични групи, като Боко Харам и търпи поражения от тях. Това е предупреждение и за нашите политици - не пипайте армията, а я направете силна и боеспособна!

Те швайцарците като са една от най-милитаризиранате държава в света. Какво им помогна силната армия срещу пиратите. Пък и какво правят швайцарци, англичани, американци ... в Африка. Така както ние не изкаме африканци в Европа. Така африканците не искат европейци при тях. Не е важно какви оръжия има армията. Важно е кой стои начело и какъв е духа мотивацията на войниците. Също така е важно кой е производитела на оръжията. Защото с днешните информационни технологии разни хакери с един лаптоп за $500, може да направи неизползваеми 1000 бойни самолета за $5 млрд. и всичкоте им 5 000 пилоти и обслужващ персонал. Какво ще си купим бойни самолети от САЩ, Швеция, Франция или Русия. Този, който ни ги продаде само с натискането на едно копче може да направи цялата ни купена за наколко милярсда лева от чужбина авиация от 10 самолета неизползваема от нас. Затова не ни трябва оржие купено отвън, трябва ни само оръжие коет осами можем да с ипроиюзведем.

Тези ли Меркел покани в Европа?

Оставете какви са корабите, под какъв флаг и с какъв екипаж.Погледнете друго.Всички рептили начело на Европа са ревнали да защитават правата на тези черни маймуни, да точно такива са тези изроди, които живеят и вечно ще живеят във времето на канибализма.Вместо да вдигнат армия и да разпердушинят тези корумпирани маймунски държави, бълващи зверове, те ни заставят да си ги гушкаме и дондуркаме.Сигурен съм, че само Европа да спомене , че тръгва за Гвинейския залив със флота, както преди години англичаните направиха на Фолклендските острови, кьорав негър няма да видиш в морето, камоли пирати.А в този Гвинейски залив такива далавери се правят и всички знаят, че пиратите са около Порт Харкорт и Бони Ривър обаче педалите от ЕС ги интересуват само черните кожени маркучи.Да видигат флота и за една седмица са там и да почват-бой, бой и пак бой по черните гнусни пачи.Смаризай башовете, разпърцай им бизнеса и виж колко чернилки ще виснат по дърветата.

и що не въоръжават тия кораби с оръжие? Поне с калашник и огнехвъргачки да замирише на пърлено маймунско???

заради застрахвките...

заради застрахвките...

Не знаех, че швейцария има флот.

То да е това което не знаеш, направо си професор! Преди години Чехословакия имаше Министерство на морският флот .... Така че флага е марка -купуваш марката, плащаш си за нея нищо, че живееш Горно Уйно!

Основно се използва панамски или либерийски флаг по много причини, основно финасови. Странно е да си под юрисдикцията на толкова скъпа държава и да плащаш много повече.

Е, сега вече знаеш.И друго да те светна.Не си мисли, че за флот е нужно само море и океан.

То и ние имаме Министерство на културата и куп други министерстава, какво се учудваш ?

Само на мен ли статията ми звучи като "отвлечените не са швейцарци, значи всичко е наред и ни боли фара.." ??

Киро, Кирооо -ама много си умен,батка! Ако кораба е под Малтийски флаг (подобно на кораби на Домузчиев) в екипажа дали има и еден малтиец!!!

Ти не си луд, ама шапшал.Нищо от написаното от"Бачо Киро" не си разбрал.А прочети и осмисли какво са ти написали.

Нигерия от дълги години си е позната с пиратството. Помня как по ТВ на плажа в Лагос разстрелвака пирати, разбойници, крадци. Известен е случая с нападението на кораб "ПЕРУЩИЦА" в братската африканска страна. Пак в този район на рейда по котвената верига на "ГЛАРУС" се качва негро, закача с кука едно буксирно въже навито на барабан, а с лодка почват да издърпват въжето във водата. Случайно член на екипажа излиза на палубата и натиска спирачката. Неграта успяха да отрежат двадесетина метра в едно с гашата. В Потхаркорд идваха до борда на кораба и предлагаха 12 -13 годишни момичета за секс -евтино два праха, сапуни лукс ....Които си купиха удоволствието после се оказаха без багаж, ценности, пари. Някой си завъдиха и хронична гонорея (СПИНа още не беше излязъл на мода). Но в доста по късен етап -двадесетина години вече имаше карантиниран екипаж, имаше и починали от СПИН моряци. БРАТСКА АФРИКАНСКА СТРАНА -бара "Левентис", Федерал Палас.... По пътя към летището обраха пътуващи моряци на "АЛКА" на около 4 километра от аерогарата и ги оставиха на шосето, багажите преровени, разрязани .... Но пък какви "строги холицаи" имаха ....

И хич не е за подигравка това с пиратите. Лично съм изпитал нападение на пирати На 7 август 2002 за изборите на президента Алжаро Урибе,бяхме изгонени от пристанището Баранкуила за президентските избори .На котва бяхме в река Magdalena -Колумбия. Пирати направиха абордаж на кораба ни биха едно желязо в главата на един моряк и ограбиха склада на бака. Успяхме да ги отблъснем...бяха жъоръжени!

Стара кримка съм . Познавам Сулцерите като кътните си зъби. Особено Sulzer RTA 84C. Обучил съм десетки механици,на ремонти и подръжка. Сам съм вадил цилиндрови втулки бутала и съм отделял цилиндрова глава със клапана отгоре. Показно за младите дето след морско училище си мислят,че са хванали бога за рога. Поне от 15 години не практикувам,защото вече строя цели кораби вместо да подържам само двигатели. Така че...на колегата -идиот ,да се понаучи малко кое как е по корабите и после да се репчи .

И естествено швейцарските турбокомпресори за Сулцер на бившата Brown Boweri &Cie ,по късно станала притежание на мултинационалната компания ABB.

sulzer не са ли шведски, а не швейцарски

Драги 11, личи си познанието ви относно марката само дето Зулцер може да е строен в Украйна, Полският Згода Зулцер, сръбският Зулцер! Надали знаеш че и в Русе беше построен двигател Зулцер преди 10.11.1989 година. Поне преди да остроумничиш прочети. MWM, Бурмастери Вайн се строяха и в Япония, подобно на Каамионите Форд/Бедфорд в Турция, турската Тойота

Ооооо, "Лудия Макс" изпълзял от нафталина.А добрутро бе кукер от Исикията от къдя Пода.Като хард бургазлия си забравил да споменеш и двигателите на два емблематични за Бургас кораба със най-строхотните IHI-SULZER-"Места" и "Осъм"-Зулцерите бяха японски.Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI)

И за разяснение въпросният Зулцер с клапан отгоре си е чисто ДВУТАКТОВ, това за "специаалистите" дето коментират поста Ви

Не били швейцарци?! И сега кой ще плаща????

Не е много за предпочитане кораб да носи швейцарски национален флаг в морета покрай рискови за плаване държави. Веднага ще привлече погледа на злонамерените ,като поне един между тях ще обясни на останалите пирати представата си за пълните с пари и злато швейцарски банки. А такива кораби трябва да имат обезателно въоръьена охрана на борда от професионални наемници. Страно е все пак ,как корабособственика не е наел такива лица. Може да се дължи и на факта ,че екипажа не е от вшвейцарски граждани и да не му пука за последствията...

Нигерия е новият пиратски рай. Докато в аденският залив нещата със пиратите се успокоиха,то 39 от 49 членове на екипажи, отвлечени през миналата година , са били похитени в нигерийски води. Водите на Нигерия са особено рискови, предимно в района на щата Байелса, Бони айлънд и Порт Харкорт като през 2017 се упоменава случаят с нападнатият германски кораб при влизането си в нигерийското пристанище Оне.Осем пирати са бързоходни катери са взели кораба Demeter на абордаж,отвличайки вестима членове на екипажа включително и капитана и з отплували в неизвестна посока.

Колега -новият пиратски рай; нов, нов колко да е нов!? Аз имам преживелици там от такова естество от преди 50 години. Петьо Г. изкара там като шеф ремонта около 25 години. Новите полски БМРТ не бяха още поръчани. Екипажа на "Бетъл Джойс" изкара бая време в Нигерия и много се върнаха с малария

Не знам кое е спам драги модераторе! Става въпрос за района точно на това произшествие. Става въпрос за това че аз от 50 години знам и съм преживял ставащото там -и ти казваш че е извън темата или спам. Надали въобще си чувал какво е преживял българският екипаж, на българският кораб там в Нигерия. Любо Димитров буше млад механик на кораба, а в последствие има и книга за преживяното в тези води! Вие, драги модераторе сте Спам за истината. Все пак Българияя е морска страна и младите българи трябва поне малко да знаят какво ги очаква в Братските Африкански страни

Дървен философ

Ако застраховката живот за отвлечениет е по ниска от това което искат пиратите ?

Има си хас моряците да са швейцарци! Те са по тънките занаяти. А, че техниката им е от най-добрите, спор няма! Обикновените моряци, механици и дори капитани в 80% от световния флот са от изброените в статията! Моряк е тежка професия! Дори и циганите я избягват!

Кораба е M/V Glarus IMO: 9220471 MMSI: 269059000 Call Sign: HBLP Flag: Switzerland [CH] AIS Vessel Type: Cargo Gross Tonnage: 27011 Deadweight: 46513 t Length Overall x Breadth Extreme: 189.8m × 31m Year Built: 2001 Status: Active

Браво, можеш да търсиш през Google! Какво п о стижение! Абе направо си герой!!!!!!

Търся с Гуглето,ама на 4 езика.Когато научиш поне един обади се!

Ами наистина си идиот. Това кой е кораба се научава още когато стане известен случая сред плаващите в тези води! Информацията е полезна за поддържане службата на кораба, за преценка на опасните места за обезопасяване. Има план как и какво дасе прави, има специално назначен "офицер по безопасността" Има конвенционални изисквания относно заключването на вратите към палубата, към светлиците -макар да има случаи на проникване през баджата -а си представи каква е температурата вътре когато изгорелите газове са по 300 -400*C. Така че идиотията ти е като да се правиш на герой на селско гробище с паметниците

Ти като Сулцерист кои точно 4 езика знаеш, моля те да ми подскажеш?!? Освен Сулцерския, разбира се :)

Сулцер! Не Зулцер! Санскрит,еврейски,английски,римски. Стигат ли ти?

idiot palen si ....idi se grani nqkade

И запомни от мен! В живота първо бачкаш,за да имаш пари да платиш за пу..ка! Щото и тати на мама не бута на този свят без пари!

Като чуя за пирати, се сещам за изслушването на Р. Желева като кандидат за еврокомисар по хуманитарните въпроси / по времето, когато в Аденския залив имаше задържани от пирати български моряци /... Каката разви идеи за сексуални уроци на малтретираните сексуално жени и залагаше на хуманитарната дейност на талибаните :(

Sulzer AG е швейцарска фирма основана от братя Sulzer през далечната 1834 година в град Winterthur -Швейцария. В началото фирмата е произвеждала ръчни дървени станове за тъкане на платове. Рудолф Дизел е работил в тази компания през 1879 година. През 1893 година -Sulzer закупува лиценза от Рудолф Дизел за производството на дизелови двигатели. Компанията построява първият си двигател през 1898 година. По време на втората световна война ,компанията Sulzer,отказва да подпише меморандума със съюзниците за неразпространение на корабни дизелови двигатели за флота на нацистка Германия. След войната е поставена в черните списъци. През 1990 година ,компанията се отърва от акциите си на производител,като се прави една ново дружество наречено -New Sulzer Diesel" (NSD) като компанията майка задържа минимална част като акционер в това дружество .По късно делът е изкупен от финландската компания- Wärtsilä. По късно името и се преобразува на Wärtsilä NSD. Същата компания произвежда най-мощният корабен двигател в света Wärtsilä-Sulzer RTA96-C. Аз лично ,като Сулцерист,съм работил по корабите изключително със двигатели Сулцер. Лесни и удобни са за ремонт и подръжка,сигурни двигатели . За разлика от MAN B & W Diesel AG.

Ти, като Сулцерист..... Лале Мале.... Морето ти е изпило мозъка, бе момче..... Що не млъкнеш малко, да ходиш на поредния рейс и да блъскаш чекии!

Папата дето не върши никаква работа, даже отрицателна има охрана от швейцарци с копия ,мечове и $12000 месечно. Облечени са в оранжево на сини ленти. От тях да пратят на кораба да дават караул. Много от пиратските нападения са нагласени и съгласувани между собственика и др. за измъкване на застраховки.

Ако имаше наблизо някое руско военно корабче ...

Там минават офцевози. А както знаем те са изключително опасни за руските кораби!

Друго си е американски destroyer да блъсне филипинско корито, нали? Колко загинаха там? Не овце при това... На разрушителя не му били работили чистачките и не гледал де ходи...

Пирати в 21 век - смешна работа.

Не е смешно, трагично е!

Не се пиши Капитан, като нямаш нищо общо с това!!! За съжаление го има и в 21 век и никак не смешно!!!! Това е един голям проблем и частни компании също участват!

Ти в коя стая на курорта в Карлуково беше!? С Наполеон или с Кутузов! В момента в Аденският залив нещата се успокоиха донякъде защото е международен път към изтока и към петрола. Проблема е в тарафа между Тайван, Малайзия, Макао. Това с местните "джебчии" в Ю. Америка е нищо в сравнение на Гвинейският залив - проблема там ще се реши, ако затворят Суецкият канал, ако затворят и Панамските канали. Пиратството днес е много печеливш бизнес при малки вложения

Ludiamaus

Ката Янис капитанос, моно Йоргос навтикос

Абе тя тая коруба обикновено е "паркирана" на женевското езеро .Миналият месец я натоварихме със златни Ролекси за Нигерия и сега е там някъде!

Нямат,но имат флот и произвеждат. най-мощните корабни двигатели "Зулцер".

Швейцарците имат ли излаз на море. хммм

на море не е никаква пречка за наличие на флот ! Въпрос на пари !

- по времето на соца флот си имаше и ЧССР, в днешно време не знъм как е !

Да Сърбия е един от примерите. След разпада на Югославия , тя се оказа с голям военен флот , но без пристанище което да го помещава .

Нямат море, но имат регистриран флаг. А между другото половината кораби в света са с Швейцарски двигатели -Wärtsilä-Sulzer

Моля те, не се изцепвай неподготвен: половината кораби в света били с швейцарски двигатели..... Има хора учили това, професията им е това....

нямат, но имат кораби, щото имат пар ида си ги купят. но швейцарец моряк не работи, както забелязваш. и дори и да има такъв по паспорт, бъди сигурен че НЕ е натурален швейс ами е по произход от някъде другаде

Това са онези, които левите и либералите ни убеждават, че щели да ни обогатят културно.

Нигерия са точно тия, дето са се обогатили културно в САЩ и после са върнати в Африка