Петя Аврамова: Следващата седмица ще има нов шеф на АПИ

Нямаме време и трябва да реагираме бързо, заяви регионалният министър

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И кви компетенции има за поста , на който я е забол оня!?

От поредния ви шеф си се вълнувате само вие и се надявате да бъде поредния послушен бушон а не професионалист с достойнство който няма как да дойде при вас..

Дори не си струва човек да чете лъжите и тъпотиите на тази ГЪРБАВАТА министърка, никой не Ви вярва вече!!!! Отидете си с добро бе ГРОБАРИ каквото сте откраднали не, ви ли стига, та ламтите за още и лазите по нервите на хората. Какво АПИ тази ни има за идиоти, то няма път без дупки, навсякъде е лед, не чистите снега, а говорите едни велики неща, а на хартия изписвате милиони може и милиарди. Лъжи и кражба това е истината за управлението на ГРОБ!!!!!!!!!!!!!

Време е да намерят "работа" на лилето павлова...

личи си ,че едно време тази кака е била варвежна мацка

Какво от това ? Все тая.Сменяте ги шефовете на АПИ от ГЕРБ,като носни кърпички Петя когато си сополива и ги заменяш и хвърляш.Нищо ново няма да има по БГ пътищата.Ще си останат дупка до дупка и ремонт до ремонт.

Врачанката ще стане по богата с още някой нов имот и любовник!!!!

Бе ше има ма не виждам в джобса обявена позицията за шеф на Апи ...ще чакаме и обявата и заплатата ... все пак би трябвало да е поне 810лв ...дет се вика шеф на Апи е това не някакъв дрисав програмист с 510лв заплата бруто....

Да пукнеш, курво! Ти и цялата измет от ГЕРБ

1 350 000 000 лв/134 км=10 075 000 лв/км=10 075 лв/м. Тая магистрала с диаманти Сваровски ли ще я покриват?

Тайната държавна компания, която ще строи "Хемус" "Автомагистрали" получава 1.34 млрд. лв. да строи "Хемус", като едва ли има капацитет, а ръководството ѝ е близко до ДПС и Гинка Върбакова В края на декември правителството реши да насочи 1.34 млрд. лв. от излишъка за строителството на "Хемус" към държавната компания "Автомагистрали" В края на декември правителството реши да насочи 1.34 млрд. лв. от излишъка за строителството на "Хемус" към държавната компания "Автомагистрали" © Анелия Николова Темата накратко Компанията най-вероятно няма капацитет да се справи с подобна задача. Заобикалянето на поръчките е на ръба на допустимото от закона, най-вероятният печеливш отново ще са близките до властта строители. Магистрала "Хемус", тази дълголетна мечта на половин България, е лесен начин за печелене на одобрение. Затова новината в края на миналата година, че правителството планира да изхарчи 1.34 млрд. лв. от държавния бюджет, за да завърши многострадалния път, премина под овации и хвалебствия. Принципно новината е добра. Дяволът, както винаги, е в детайлите. А те в случая са доста. Парите бяха сметнати неясно, грубо по 10 млн. лв. на километър, дори за участъци, където не е правено никакво инженерно проучване. Те бяха дадени накуп на държавната компания "Автомагистрали", която ще ги изхарчи както намери за добре. Тя не е обвързана с нуждата да обявява поръчки, нито пък ползва официално подизпълнители. А най-вече има, меко казано, съмнителен капацитет да се справи с подобна задача. Абонирайте се за Капитал Получавате пълен достъп до всички статии и целия архив Тайният договор С решение на Министерски съвет от 13 декември правителството насочи 1.34 млрд. лв. от излишъка в бюджета към специална сметка на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) в БНБ. В постановлението, публикувано няколко дни след това, не пишеше нищо за това, че договор ще бъде подписан с държавната компания. Информацията за това излезе първо в "24 часа", като там беше отбелязано, че "цялото трасе ще бъде дадено за строеж на държавната "Автомагистрали" и така ще се избегне "блокирането на работата чрез жалби по обществените поръчки". Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и МРРБ не отговаряха на въпроси по темата, но регионалният министър Петя Аврамова разказа за плана да се сключи договор с държавната компания на парламентарния контрол в петъка точно преди празниците. Едва тази седмица АПИ пуснаха официално съобщение, в което казват, че самият договор е бил сключен в края на декември. Юрист коментира за "Капитал", че е странно, че договорът не е обявен предварително, нито пък е публикуван публично в профила на купувача на АПИ. От АПИ твърдят, че са го изпратили в Агенцията по обществени поръчки, но това не пречи той да бъде публичен. Концепцията как ще се харчи тази огромна сума продължава да е загадка. Дотук по всичко изглежда, че парите ще се разпределят към подизпълнители и доставчици на услуги без открито състезание и дори без официални договори за това. Причината е забрана в правилника за прилагане на Закона за обществени поръчки (ЗОП). Любимият член Правителството се позовава на чл. 14 от ЗОП, според който държавни и общински институции могат да използват практиката на т.нар. in-house възлагане, т.е. на свои дружества. Историята на тази практика е изключително показателна. Тя за първи път беше вкарана в закона от коалицията на БСП и ДПС по време на кабинета "Орешарски". По това време от ГЕРБ я заклеймиха като "неимоверно висок риск от злоупотреби и изкривяване на пазара". Бързо след като дойде на власт в коалиция с Рефоматорския блок вторият кабинет "Борисов" отпусна именно като in-house 100 млн. лв. на същата тази "Автомагистрали", за ремонти по "Хемус" и "Тракия". Тъй като регионалното министерство е принципал и на АПИ, и на "Автомагистрали", то може да възложи тази поръчка без конкурс. "Дори на пръв поглед да е позволена практика, с нея видимо се преследва непозволена цел", коментира юрист пред "Капитал". По мнение на хора от строителния сектор компанията няма голям ресурс и трудно би се справила с всичките си договори (по които така или иначе вече ползва чужда помощ от частния сектор), камо ли със строителството на 134 км магистрала. "Автомагистрали" обаче официално не може да превъзложи тази дейност. В Правилника за прилагане на ЗОП има точка под линия, която гласи: "Възлагането на външни услуги от изпълнителя във връзка с изпълнението на договор по чл. 14, ал. 1, т. 5 - 7 ЗОП не следва да доведе до превъзлагане на част от предмета на договора на трети лица." С две думи, "Автомагистрали" ще трябва да се прави, че се справя сама, докато ползва външни фирми. Това вече се случи при споменатите по-горе ремонти за 100 млн. лв., където дружеството ползваше други строители, чрез договори обаче за наем и доставки. Апокрифните победители Инфографика Увеличаване Инфографика Увеличаване Дружеството "Автомагистрали" се издържа само от поръчките на АПИ. Основано през 1983 г., то претърпява няколко промени, докато стига до сегашния си вид. Отговаря за поддържането на почти всички части от магистралите "Хемус", "Тракия", "Марица", "Люлин" и "Струма". Според източник от сектора те са "спасението на АПИ", когато никой не проявява интерес към търговете за поддържане и зимно почистване. В търг за поддържане на 208 км от "Тракия" и пътна връзка с Марица през 2015 г. и друга, за друга част от "Тракия" и за "Хемус", те се явяват сами и печелят с единични цени, равни на пределните - тоест с възможно най-скъпите. След това превъзлагат на подизпълнители, които често отговарят за 100% от работата по магистралите, разказват самите частни фирми. Сред подизпълнителите им са ГБС, "Пътища Пловдив" (сега "Европейски пътища", дъщерно на "Грома холд"), "ПСТ", "ОРС – Инфраструктура" и "Мегаинвест – холд". Самото "Автомагистрали" уточни пред "Капитал", че контрагентите им са 267 различни компании за доставка на механизация, материали и всякакви други услуги. По думите на зам.-министър Николай Нанков, дружеството има рамкови споразумения с 10 фирми, като някои от тях са подписани през ноември 2018 г. В отговор до "Капитал" "Автомагистрали" казва, че притежава необходимия експертен, кадрови и технически потенциал за изпълнение на дейности, свързани със строителството на АМ "Хемус". "За осъществяване на предмета на сключения договор с АПИ "Автомагистрали" ЕАД ще използва собствени и наети ресурси", отговориха писмено и лаконично те. ДПС и Гинка Върбакова Големият проблем да се оцени това е, че дори по занижените стандарти на строителния сектор "Автомагистрали" трудно може да се нарече прозрачно. Дружеството се управлява от Съвет на директорите, който по устав трябва да се сменя на три години. За да разберете колко тайно е то, опитайте да откриете снимка на неговия настоящ изпълнителен директор - Стоян Беличев. "Капитал" получи мълчалив отказ както от ръководството на компанията, така и от МРРБ за среща с управителния съвет (УС) въпреки многократни покани през последните седмици. Освен Беличев в съвета са председателят му Александър Филев и Десислава Христова. За никой от тримата не се знае много. Беличев е на поста от декември 2017 г. и най-интересната част от биографията му е фактът, че е бил в бизнес отношения със Славчо Върбаков, съпруг на Гинка Върбакова (която беше кандидат да купи българския бизнес на ЧЕЗ). Участва в собствеността на две други компании - "Бел стил" и "Емстрой енерджи". Александър Филев е най-дълго задържалият се в съвета, а справка в интернет показва, че е инженер. Участва в управлението в периода януари 2012 г. - октомври 2013 г., след което се връща с новия кабинет "Борисов" - ноември 2014 г. Когато му изтича тригодишния мандат, напуска за месец в края на 2017 г., но след това се връща отново. Има участие в дружество "Алино-27" до 2014 г., когато то е прехвърлено на Геновева Филева, която вероятно е негова съпруга. Христова е единствената, с която "Капитал" успя да разговаря за кратко по телефона, като тя обеща и среща. Нейна автобиография в интернет показва, че е завършила право в Софийския университет, има опит в Държавно предприятие "Строителство и възстановяване" (бившето ГУСВ), после МРРБ, а през 2011 г. започва работа като юрисконсулт в "Пътностроителна техника". Политическите й стремежи са по-интересни. Десислава Христова е била четвърта в листата на ДПС в 25 МИР - София на предсрочните парламентарни избори през 2017 г. и е член на Обществения съвет към Областния съвет на ДПС – София-град. В писмо до Ахмед Доган, публикувано на сайта epicenter, тя заявява, че е в "хармония с душата на ДПС" и му се доверява безрезервно. Самата Христова казва, че лично бившият регионален министър Николай Нанков й е предложил поста. Тя влиза в съвета през октомври 2017 г., месец преди Беличев. Мълчание пред големите пари В самия бранш шум покрай тези пари не се вдига все още. Камарата на строителите например не отговори на запитване на "Капитал" дали има становище, въпреки че беше активна преди Нова година във връзка с исканията на БСП за проверка на пътищата. Източник от строителния сектор обясни, че текат предварителни разговори с компании, но концепцията още не е изчистена. Вероятността "Автомагистрали" като държавно дружество все пак да стане възложител и да обявява поръчки не е отпаднала съвсем, смята представител на строителна компания. Не е ясно и с кого са рамковите договори. От правителството уверяват, че те са за доставка на материали, за наем на механизация във връзка с реализиране на техни обекти и текуща дейност. През есента Законът за обществени поръчки беше променен така, че подизпълнители да могат да се заявяват във всеки момент на изпълнението на търга. Що се отнася до самото строителство на магистралата, то също е под голям въпрос при този избор. В момента се пускат водни проекти за над 1 млрд.лв. по една оперативна програма, отделно ще се строи "Струма" около тунел "Железница" и после ще започне и участъкът при Кресненското дефиле, където крайните срокове са важни заради европейското финансиране. Според източник от бранша малко компании имат логистичната възможност да изпълнят предвидения срок за "Хемус", който правителството хвърли в публичното пространство. Особено предвид неяснотите около някои от бъдещите отсечки (виж карето). Както строителят казва, не е ясно дори "кой ще управлява машините на терен".

Поредната калинка на държавното клонче...

Нов малоумник.

Конкурса за бушен е отворен. Ще спечели най-послушни.

Конкурсна длъжност. Без конкурс, как? Това не е политически кабинет, а изпълнителен директор, който се назначава по Закона за държавния служител, а не от Народното събрание, Президент, Премиер или министър. Обявен конкурс за такава длъжност няма. Законите, у лЕво.

И тия имат нахалството да събират такса за винетки без да имат шеф? Е банковата сметка на хигиенистката ли се води или на портиера? Е ама моля ви се по-сериозно !

Петя Аврамова: Следващата седмица ще има нов шеф на АПИ.......... Иска да каже .............Търсим подходящата ...КАЛИНКА !!

Турете една програма за шеф най-добре. Ще има разходи само за ток 1-5W.

Първия въпрос на който трябва да отговори новия шеф е" Как колите им имат винетки, а on-line системата не ги показва". И нека отговора му да е адекватен. Дълго време съм се лутал какво е определението за думата "корупция" докато накрая се срещнах с това определение" Корупция е тази услуга от държавата за която на едни не може да бъде извършена по стандартните правила, а за други е извършена било чрез влияние, пари, приятелства и други каквито се сещате похвати.

Кво му имаше на стария шеф чи го махнаха,чиляка си каза кот можах обърках. Новия и тои толкоз ша мои!

защо да трябва нов шеф? Нали така и така вървят съкращения ... Пък шефовете поначало от нищо не разбират ...

50 кандидати за шеф на АПИ и заплата 510 лв. Разбрали че заплатата е седмична като на футболистите. Има и големи премии за изкаран месец без да е уволнен.

Ох, няма да мога да спя чаааак до следващата седмица, щот ще си назначавате некъв нов бушон...

As mie ozhasno nisimpatichna tas LADY, prostu ni moga daga tarpa.

Канара ми падна от сърцето , мноо се бех притеснил по темата с шеф или без шеф е по-добре.

Не само некомпетентна, но и нагла и крадлива. Навсякъде по разни безмислени агенцийки са нацвъкани хрантутници, а шефчетата им вземат заплати, за които може да мечтае и Вова Путин, а може би и Доналдът, нищо че цялата агенцийка де факто се занимава с нищо. Пълно безхаберие и безотговорство, "компенсирани" с наглост и безочие. Да напомням ли сривът на търговският регистър? Ако това беше в Япония, всичките служители от сигурно щяха публично да се самонакълцат с късите си мечове, а тук в края на годината си раздадоха БОНУСИ - сигурно щото са свършили много добра работа !!! Досега няма държавен чиновник, отишъл на съд за безотговорство и престъпна небрежност, каквито и щети да е нанесъл. Накрая единственият изход ще е работещите хора да грабнат сопите и да започнат физическо изтребление на тая сган.