Пътник от аварийно кацналия самолет: Отказа единият от двигателите, замириса на керосин

Летяхме около половин час и пилотът съобщи, че трябва да се върнем обратно в София, заяви журналистът Геновева Радева

Обратно в новината

Коментари - Пътник от аварийно кацналия самолет: Отказа единият от двигателите, замириса на керосин | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ами нормално е е да замирише от там идва въздуха за салона. Обаче стюардесата го прави твърде горещ понякога защото вечно ѝ е студено.

Не на керосин г-жо, на метан е замирисало.

Ето кой е бягал от час по химия. Метана не мирише. Замирисало е на предишната вечеря.

Чудя се на 10000 метра какъв въздух забират отвън тия въздухозаборници?

На 10 000м има толкова много въздух, че стига: да бачкат двигателите, да нагнетяват в салона въздух за дишане и още толкова, за да създадат подемна сила под крилата.

Ама че сте .. Бойнг бил ДЦ80 бил ... еми проверете бе https://www.flightradar24.com/data/flights/fb8509#27ca46b1 много трудно .. само си губите времето в тия коментари .. поне ходете да копате домати като ви е тегаво другото

Шило

Пилотът си е свършил работата! Браво!

Виц: По време на полета пилота вика кулата.: Пилотът: Ало колеги имаме малък проблем във въздуха. Кулата:Какъв е проблема? Пилотът: Единя двигател отказа. Кулата: Ами кацайте аварийно на другия двигател. Пилотът: Е там е големия проблем.

Двигатели има на руските самолётов. За щастие, в България не се ползват летящите факли на Русия SSJ-100(сухой суперджет 100).

Шило

другите самолети, с какво набират и поддържат мощност? Със слънчеви панели ли? Или с ветрогенератори?

Шило

Явно махат с криле, според част от форумците!

Тавариш! А ти откъде имаш на клавиатурата тази буква "е с двумя точками"??? Откъде си всъщност? От Русия, от Украйна? Грузия? Много странно пише думата самолети на чист руски и с буква, която няма в българския правопис. А иначе за двигателите, че неруските самолети летели без двигатели, ще кажа лудите и откачените хора никога не свършват. Все ще се намери някой смахнат, на който да четем несвързаните брътвежи.

Ако беше написал този въпрос на гоогле щеше да имаш поне 5 отговора вече.

Това някой супер Боинг ли е

1. България Еър няма Боинги 2. На 50% от всичко което лети с мотор във въздуха е произведено от Боинг.

Шило

Айде бе, нямат. Имат и Еърбъси имат и Боинг. За Боинг, по конкретно- 737

Нямат Боинг...този за който говориш е на друга компания, Бул Еър.

Шило

Хахахаха, не знам...Летял съм с такъв много пъти.

Летял си, ама отдавна.

Шилото отново се изхожда по темата неподготвен.

глупако, като не знаеш, не се изказвай! Лично съм летял с техен Боинг.

ще запалят хората!

Браво за успешното справяне със ситуацията. Господ да не дава да се появят два малки проблема....

Смс:Гошо ако си още жив бавно обърни и се върни на летището да затегнем маркуча за гориво че забравихме.

малък проблем?! ако отказването на двигател е малък проблем и се налага аварийно кацане се чудя кое е пък ще е голям проблем?

Да не се случва в България, но голям проблем би било това, което гледаме в сериала: "Разследване на самолетни катастрофи" по Нешънъл Джиографик.

Разследване на самолетни катастрофи ми е любимо. Всички съм изгледал. Но има и епизоди със щастлив край. Ако софийския казус е интересен от техническа гледна точка, току виж го филмирали. Например двигателят да е отказал, защото са заредили керосин от Марешки.

Шило

Чавдаре, имаш +100

Ами не съм спец, но много по-голям проблем е да се взриви двигателя. Или изобщо да падне. Или птици да бъдат засмукани в турбините на самолета и започне да губи мощност. След което се наложи аварийно приземяване на удобно място. Каквито случаи има много в света. И също ако блокира механизма на крилата или опашката и стане неуправляем самолета. А съвременните самолети са така конструирани, че другият двигател може да компенсира мощността на повредения за определено време. Това, което се е случило не е било от най-опасните, катастрофални ситуации, при които и най-опитни пилоти нищо не могат да направят.

Шило

Няма как да каже друго на пътниците. Трябва ли му паника на борда?

А какво да каже им каже? Отказа двигател и се връщаме/ Ти нормален ли си?

Така, че би трябвало да се възхищаваме на дисциплината и дамноотвеженността на пилотиъе ни!!!

Тия барутници на несъществуващата компания макдонал-дъглас е цяло чудо, че успяват да летят и да не падат като круши. Самолета вероятно е DC80 и е по зле и от ту154.

DC-та имаме ли въобще тук????

Има, точно за чартърите ги ползват.

MDта има.

Bulgaria Air Charter не летят нито с DC, , нито с MD. Има един стар таралясник MD, но с него правят чартъри ALK. Не се изказвай неподготвен.

Баш с такова ме возиха до Анталия преди няколко години. С двигателите отзад на опашката а не на крилата. От тогава съм се зарекал видя ли такъв кош да изпълнява полета, бягам с триста към друга авиокомпания.

Преди 2-3 години същото се слулчи на чешки аеролинии - полет от о. Самос до Прага и над Егейско море отказва единият мотор, неуспяват да го рестартиеат (според обществено-известните информации), но капитана (който е шев на пилотите по това време в компанията, и с много опит аочевидно и самочувствие - защото бил казал че е най-опитния) решава да продължи без аварино кацане, което и усъществява въпреки намесата на втория полот, дори неинформира и летищния ръководител полети. След време и дълго проучване се изявяват по въпроса професионалисти, с постъпката си е направил 21 нарушения със 170 пътника на борда ....и вече не е шеф пилот.

Пише се шеф.

(Към 8) Отвори си очите - като последна дума на коментиранито от мен е думата шеф с “ф” (от щефове - като за проверка както сме учени в училище. Там горе дето е с “в”е грешка техничдска. Но това не е за извинение - това,че вече близо 30 г непиша на българскк е прострно, за много по-гллямо съжаление е младата генерация, много дори и като редактори не само допускат грешки ни и немогат да сформират смисълен текст.

Браво на екипажа!!!!Да не би другите авиокпмании да летят с самолети от най-добрия клас.Не ми ги хвали,това е машина всичко може да се случи,като с колата е не се знае дали няма да ти се случи нещо на пътя.А какво ще кажете за БОИНГ нали уж са най-надежните ,а колко проблеми имаше с тях.Всичко си зависи от екипажа дали може да се справи с изжанредна ситуация.Още веднъх БРАВО на екипажа.

глупако

Браво на пилотите, свършили са чудесна работа! Професионализъм, уважение и респект към тяхната работа!

И колко тона гориво е изхвърлил в небето над София преди да кацне? Предполагам количество, колкото харчи за да измине 1500-2000 километра.

Защо реши, че го е изхвърлил над София?

добър въпрос... за да кацне аварийно трябва да изхвърли горивото. А над София щото над Лос Ейнджилис ще му е трудно от тук.

Има си одобрена зона за изхвърляне на горивото и тя не е над София. Стига спекулации.

Дрънкаш глупости! Самолетите имат такава скорост, че за броени минути ще прелетят над цяла София. Отделно в статията пише, че след определено време самолетът се е върнал. Половин или един час, ама кой да чете?

Не е задължително да изхвърли горивото. Много самолети нямат система за изхвърляне на гориво. просто се въртят в кръг определено време докато изразходват определена част от горивото.

Нула тонае верният отговор, самолетите на България ер нямат системи за изхвърляне на гориво...

Египет е меката на руските проститутки, в Хургада на Червено море има армия от тях, руската мафия е изкупила хотелите, надписите по улиците са на руски, има много руски магазини, реал-естейт офиси, бардаци, кръчми...разврат, Содом и Гомора..

ммм... доста си "адекватен"... типично малоумно еврозомби.

Как да не замирише на керосин, като въздухозаборниците за въздуха в кабината са при двигателите?

Дали е хвърлил гориво , за да достигне тегло на кацане или е бил в нормата ?

Нашите самолети са най-стари, най-амортизирани и най-рискови. Истински героизъм и свръх умения показват родните пилоти. Не случайно те са най-търсените от чужди авиокомпании за работа, дори и на най-новите и най-големите самолети. А у нас с този авиопарк ТИМ си правят грозен експеримент кога ще започнат да падат от небето старите им хвърчила... Лошото е, че ще загубим човешки животи...

Сравнено с къде? Защото идея си нямаш, какви таралясници летят из небесата...

даже ти си нямаш идея колко е моята идея за всякакви самолети и авиокомпании..., по целия свят, драги Мунчо... Мога да ти давам уроци по всичко, свързано с въздухоплаването, вкл. самолети, модели, техн.характеристика, екипажи, летища, и т.н. Дори и за стюардесите мога доста подробно да ти разкажа, но надали ще ме разбереш, драги Мунчо...

Преди 2 години пътувах със същия чартър. Направи ми впечатление визията на самолета - изглеждаше стар и амортизиран. Това, което се е случило е логично. Явно това е цената на изгодния чартър

Аман от такива дето все ''били'' участвали в нещо такова ама и няма някакъв инцидент независимо дали е в България или другаде веднага а не се намери ''зпозанат'' българин да го изкоментира защото явно е ''всезнаещ''. А вие да сте си купили по скъп билет като искате '' поизискано и светнало от чистота'' превозно средство..

Както си летЕхме и зяпах през прозорчето, забелязах малък козметичен дефект - липсваше едното крило.

Е, все пак по-добре е било. Можеше да липсва опашката на самолета.

Тимаджиите са занемарили поддръжката.

Така е когато мутри развиват авиационен бизнес...

Ами развий ти, умнико, ето ти пазарна ниша.

Пазарна ниша има, ама трудно (да не кажа невъзможно) се вкарва нов ЧЛЕН в нея!!!

Преживявал съм аварийно кацане, пак на летище София, поради по-лека причина (спукване на стъклото на пилотската кабина). От опит ви казвам, целия салон миришеше на пот.

Браво на пилотът. Всичко е добре, когато свършва добре без жертви и щети.

Замирисало било на керосин. Е на шах ли да зямирише?

замирисало е на нещо друго, ама ша ма цензурират