Коментари - Пътна такса от 10 ст/км за камиони до 12 т, 78 ст за по тежките, предлага МРРБ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

С тези измислени такси, тежкият транспорт в България ще бъде унищожен! Всеки нормален икономист знае, че не баничарките и малките бусчета и камиони са основните превозвачи, движещи икономиката! Транспорта е кръвта на икономиката, а пътищата са артериите. И като говорим за транспорт, не говорим за бусчета, баничарки и камиончета, зареждащи магазинчета. Защото големите вериги магазини се зареждат с тежки камиони, както и складовете на дистрибутори и търговци на едро. Както и всички производители на хранителни и промишлени стоки. Унищожиш ли тежкия транспорт, унищожаваш икономиката. Някои хора забравят, че основното предназначение на магистралите е осигуряване на бърз превоз с тежкия транспорт, който изисква здрави и надеждни пътища, проходими при всякакви условия.

За "Плюещите" по товарния транспорт ще отбележа само следното. В Сърбия , Гърция ,Хърватска и дори Турция платени са само магистралите, и то от всички. Така ,че по-леко с примерите.

Безумно било... А един тир да плаща винетка от 1500 лв. на година не е безумно, така ли? Достатъчно дълго време тежкотоварният транспорт се движеше по пътната мрежа на България почти без пари. Крайно време е да се плаща адекватна такса от тежкотоварните автомобили!

ми то 78 ст .км. струва горивото на камиончето! но пък като се сетя, как ревахте срещу винетките, си мисля, че е редно да е толкова!

За да има % и за чичо ви Бойко

За да мине някой от София до Калотина ще трябва да се бръкне с 5-6 лева, за по-леките и 43-45 лева за по-тежките и това само за някакви си 55-56 километра?! Ами ако вози товар от Капитан Андреево до Калотина ще му излезе твърди солено с таксите от 36-37 лв. или 355-360 лв. за по-тежък камион и това е само за едно минаване в едната посока! Ще ги плати, но след това ще ни натресе в цените на стоките и пак всички ще плащаме нечия простия!!!

а за такси плащаш 80 ст.км.и не мрънкаш, нали??!

Туризмът на България е почти унищожен. Сега ще бъде унищожен и транспорта. Ха да видим от къде другаде, освен от заеми могат да дойдат инвестиции в България.

Абе след 30г демокрация и потрошени пътища се сетиха че може да взимат пари от тежките камиони, особено турските тирове които порят родината надлъж и нашир. Ама нека да се сетят да махмат 4-5 осните самосвали от софия които замърсяват с кал и боклуци и изравят трапове или правят вълни по малкото читави улици!

Ами то трябва апартаменти да с купуват, на Цецо не му пука, че хлаба ще скочи двойно...

А качествени пътища на европейско ниво #КОГА?

А като пътуват из Европа и дори в Сърбия как плащат дори повече от това?! Хайде стига вече с тия "безплатни обяди". Не може тежки камиони, които най-много трошат пътищата да плащат смешни такси. Няма никаква разумна причина таксите в България да са по-различни от тези в съседните страни!

Ако си излизал някъде извън БГ щеше да видиш че навсякъде пътищата / дори и сърбия/ са в много пъти по качествени от нашите и въпреки това има малко страни които искат високи тол такси. Нашите подобия на магистрали са по скоро оф роуд или изпитание за водача , за подобно качество не заслужават повече от 5-10 цента за 1км. Цени се вдигат лесно но 1-во нека направят истински качествени магистрали а не имитации и настилката да отговаря на тези в ЕС.

Много съжалявам, но в Сърбия пътищата са общо взето на същото ниво, като в България и продължавам да не мога да разбера, защо толкова много хора се възхищават на западните съседи, при положение, че горе-долу по всички показатели реално сме по-добре от тях. За да имаш истински качествени магистрали и пътища, трябва да си готов да платиш съответната реална цена. Не може наистина тежкотоварният трафик, който най-много натоварва и амортизира пътната мрежа да плаща най-малко. Защото в момента е точно така. :)

Тол таксите в Германия от 1 януари 2019 г. Тарифи за изминал км, залегнали в експертния доклад на BMVI: Такса за инфраструктура: ППС с тегло от 7,5 до 12 тона – 8,0 евроцента; ППС с тегло от 12 до 18 тона – 11,5 евроцента; Камион с по-малко от 4 оси и тегло до 18 тона – 16,0 евроцента; Камион с 4 или повече оси и тегло над 18 тона – 17,4 евроцента. Та оттук насетне следва въпросът - Дали магистралите са ни по-добри от немските или доходите са ни по високи от техните? Ако тук се приеме подобна такса ще влезем в историята а по-магистралите тировете ще са рядкост. Оскъпяването на транспорта ще е направо безумно в непознати измерения.

Ето актуалните такси https://www.toll-collect.de/en/tollcollect/bezahlen/mauttarife/maut_tarife.html Защо избра Германия за сравнение? В ЕС има още 26 държави, а общо в Европа са повече. Австрия е съизмерима с България https://www.asfinag.at/toll/go-box-for-hgv-and-bus/ - 4 оси, Евро4, 43 евроцента.

При такса 1 левче и товар около 20 тона на тир, то от София до Бургас излиза по 2 ст на килограм. Не мисля, че е бог знае какво.

Сиренето не било безплатно? Това е скандално!

отдавна трябваше да има тол такси... схемата на таксуване вече е друг въпрос

Дали си мислил. че ще плащаш и ти.

Абе направете ги левче да се смата лесно.

След 30 години демокрация, най-накрая турските тирове ще си плащат реални цени за движение през България.

по ми се чини те това е такса на нашите камиони

А "Новите" магистрали се разпадат.

в това министерство да не са пили кисела боза