Коментари - Данъкът за такситата беше окончателно гласуван | Днес.dir.bg
Коментари
ГЕРБ се осраха тотално. Как да инвестирам в нова кола като през 3 години ще съм на психотест. През 5 години на изпит за таксиметров шофьор. Ами ако не издържа някой кой ще ми плаща кредита? Данък патентен да плащам преди да съм започнал работа + корпоративен данък . И да се моля поредната мафиотска групичка да не плати на депутатите да променят закона със задна дата.
Като ползвател на тази слуга съм ЗА. Три години за психотест не е чак толкова кратък интервал. И защо да не проверяват годни ли сте за шофьор на такси?!
Още повече условия за корупция! масова практика е изпитите за водач на лек таксиметров автомобил да се купуват. Отиваш на изпит и нищо не пишеш на изпитния тест като предварително си цакал 200-300лв и накрая ти го подменят с правилно решен...ха честито за неграмотните водачи от махалите!
Това се вика бакшишка логика. Не ме карайте да инвесирам, щото може и да съм негоден и ще се набутам. Затова ме оставате да си бачкам както знам, и стискайте палци да не утрепя някой (че може да съм негоден и да не нося и наказателна отговорност).
Нека нека мама ви стара глупава. Онзи ден съм спрял на летището там където се събират десетки бакшиши и едни ей такива цървули от ОК ме запушат и ми се отварят що не съм си платил на паркинга. Ей така малко сега и вие да си плащате данъците и да вземете вече да се къпете боклуци !
Повечето таксиметрови шофьори трябва първо да положат изпит върху азбуката и таблицата за умножение и деление , и чак след това да ходят на психо тест и подобни !!!! . Колкото до данъчното им облагане , не е ли едно и също за всички които работят в транспортният бранш ????
те имат машинки, които показват таксата. ако не могат да изчислят ресто наум могат да си купят калкулатори.
Менда Стоянова заслужава Нобелова награда за икономика. С тези поправки в закона успя едновременно да спаси сенчестия бизнес на 5-те големи фирми-монополисти в столицата, и в същото време да обърне общественото недоволство срещу изрядните таксиметрови водачи които досега си плащаха данъците и осигуровките . А почти никакви промени срещу "тарикатите" които от повече от десет години си карат като назначени на работа в кухи-фирми , регистрирани в ромските гета. Така един шофьор досега си спестяваше близо 2000-3000 данъци и осигуровки на година, колкото плащаха тези с реалните ЕТ или ЕООД. Сега с този патент "тарикатите" ще плащат едни 1000 максимум в София, "балъците" ще трябва да плащат едни допълнителни 1000 отгоре на досегашните 2000-3000 лева, и най-вероятно ще се откажат да се опитват да са изрядни, и ще минат в сивия сектор и те ! Така в столична община ще влязат едни хиляда лева за патента от кола, пък НАП и НОИ ще загубят двойно и тройно. На това му се вика "крачка напред-три назад" ! На шофьорите вече няма да са им необходими данъчни фактури за разходи, и 5-те големи фирми още по-спокойно ще си крият приходите от лизинг и месечните такси за франчайз и станция. Така общините ще генерират в цялата страна 10-15 милиона приход , пък държавата ще пропусне да си вземе стотина милиона приходи от данъци , осигуровки и ДДС. Браво г-жа Стоянова ! Личи си че сте завършила стопанската академия "Кирил Рашков" в село Катуница !
Какво и пука на Менда колко ще изгуби държавата , важното е колко е спечелила тя. За някакви 500 000 причини ставало дума ама в евро ли в лева ли...?
Това е победа за 5-те големи фирми - но това е "пирова" победа ! Те самите се опитват да останат в 90-те години поне що се отнася до данъчната страна на нещата, но не осъзнават че по този начин и техните собствени "роби" - водачите остават и те там , по отношение на качеството на услугата. А клиентите вече се промениха ! В София има все повече хора които са завършили или работили в "белите" държави , и това което получават като обслужване от стандартните таксиметрови фирми е под всякакво качество, и са си в правото да бъдат недоволни !Напълни се и с чужденци работещи в IT сектора, и за тях нашите таксиметрови услуги са по зле и от тези в Бангладеш ! Вече на пазара се намесиха и нови играчи : това са мобилните приложения за поръчка на такси , при които има рейтингова система за оценка на услугата , и възможност за незабавен коментар при нередност. Въпрос на време е една част от водачите да осъзнаят че могат да работят като независими превозвачи (примерно със стикери с търговския знак на приложението), и да не се налага да внасят такса ЦДП към голямата фирма. Така монополистите ще си загубят по-голяма част от качествените шофьори, и при тях ще останат само тези които нямат и най-елементарни норми на отношение към работата и клиентите ! Навремето по "Диалектическия материализъм" при комунизма ни учеха на сентенцията (мисля че беше на Хегел) че количествените натрупвания водят до качествени изменения, но явно собствениците на монополистите в таксиметровия бранш смятат че за тях не важи . И тук им е генералната грешка !
какво е това РЕСТО? "...а нямате ли по-дребни, че не мога да ви върна? що не отидете да ги развалите?..." това да виэе познато?
Данъкът за такситата беше окончателно гласуван
Депутатите гласуваха окончателно данък между 300 и 1000 лева за таксиметровите превози на пътници с промени в Закона за местните данъци и такси.
Обратно в новината