От МО: Полети срещу заплащане на собственици на малки самолети са незаконни

Повечето кандидати за пилоти си вадят медицинско свидетелство от Румъния и Гърция, където става по-лесно

Обратно в новината

Коментари - От МО: Полети срещу заплащане на собственици на малки самолети са незаконни | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

7k€ за любителска книжка? Във Франция това струва около 3-3.5к€ с 30 летателни часа.

Еееее - нали ние сме най - затова е така, затова много от пилотите ни са с чужди лицензи. ДРУГА Е ИСТИНАТА ХРИСТО - ПОВЕЧЕ СЕМИНАРИ ОРГАНИЗИРАНИ ОТ ГВА, КЪДЕТО ДА СЕ ОБСЪЖДА, ПРИПОМНЯ - поне за новите е от полза. Иначе от катастрофи и калпаво здравеопазване имаме В ХИЛЯДИ пъти повече жертви.

Моля да се съпостави изказванео на "специалиста" от МТИТС с приложимата нормативна уредба на ЕС и Р.България. Изводите за капцитета на този господин си направете сами. Предполага се, че и Министърът на транспорта и други специализирани институции следва да проявят интерес към този екземпляр, тълкуващ и "прилагащ" правото ... ------- РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1008/2008 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 24 септември 2008 година относно общите правила за извършване на въздухоплавателни услуги в Общността ГЛАВА II - ОПЕРАТИВЕН ЛИЦЕНЗ; Член 3 - Оперативен лиценз 1. На никое предприятие, установено в Общността, не се позволява да извършва въздушен превоз на пътници, поща и/или товари срещу възнаграждение и/или такса, освен ако на предприятието не е предоставен подходящ оперативен лиценз. Предприятие, което отговаря на изискванията на настоящата глава, има право да получи оперативен лиценз. 2. Компетентният лицензиращ орган не предоставя оперативни лицензи и не запазва действието им, ако не е спазено някое от изискванията на настоящата глава. 3. Без да се засягат други приложими разпоредби на правото на Общността, националното или международното право, следните категории въздухоплавателни услуги не се подчиняват на изискването за притежаване на валиден оперативен лиценз: а) въздухоплавателни услуги, предоставяни от безмоторни и/или свръхлеки въздухоплавателни средства с моторна тяга, и б) местни полети. ------------------------------------------------ ЗАКОН ЗА ГРАЖДАНСКОТО ВЪЗДУХОПЛАВАНЕ Чл. 64а. (Нов - ДВ, бр. 85 от 1998 г., в сила от 01.01.1999 г., изм. - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) (1) Търговски въздушни превози се извършват от въздушни превозвачи, които отговарят на изискванията на този закон. (2) Разпоредбата на ал. 1 не се прилага за търговски въздушни превози на пътници, багажи, товари и поща, извършвани с безмоторни или свръхлеки въздухоплавателни средства с моторна тяга, както и на полети, които не включват превоз между различни летища. (3) Българските въздушни превозвачи са търговци, регистрирани по Търговския закон или лица, създадени с акт на Министерския съвет, които притежават свидетелство за авиационен оператор и лиценз за въздушен превозвач. (4) Всеки въздушен превозвач трябва да разполага по всяко време със собствен капитал не по-малък от 160 000 лв. (5) Лицензът за български въздушен превозвач е безсрочен и се издава на лице, което: 1. е регистрирано като търговец по Търговския закон или е създадено с акт на Министерския съвет за извършване на полети със специално предназначение; 2. е с основна дейност въздушен транспорт, самостоятелно или съвместно с друга експлоатация на въздухоплавателни средства, или ремонт и техническо обслужване на въздухоплавателни средства; 3. представи обоснован бизнес план за осигуряване на дейността; 4. има издадено свидетелство за авиационен оператор; 5. представи доказателства за собствен капитал по ал. 4 и за финансова стабилност. (6) (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2011 г.) Когато въздушен превозвач не спазва изискванията за предоставяне на информация за оценка на финансовата стабилност или не може да изпълнява свои текущи или потенциални задължения за период 12 месеца, главният директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" спира действието или отнема лиценза, или издава временен лиценз до възстановяването на финансовата стабилност на въздушния превозвач, при условие че не е застрашена безопасността на полетите. (7) (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2011 г.) Главният директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" отнема лиценза на въздушен превозвач, който е обявен в несъстоятелност или е в ликвидация. (8) (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2011 г.) Главният директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" издава временен лиценз на въздушен превозвач, срещу когото е открито производство по несъстоятелност, за периода на приемане и изпълнение на оздравителния план и при условие, че не е застрашена безопасността на полетите и е налице възможност за оздравяване на предприятието. (9) (Изм. - ДВ, бр. 81 от 2011 г.) Главният директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" спира действието или отнема лиценза на въздушен превозвач, чието свидетелство за авиационен оператор е прекратено или отнето. ------------------------------------------------ НАРЕДБА 2407 от 19.11.2004 г. за условията и реда за издаване на лиценз за въздушен превозвач Чл. 1. (1) С тази наредба се определят условията и редът за издаване и отнемане на лиценз за въздушен превозвач, ограничаването, спирането и прекратяването на правата по лиценза, както и изискванията към въздушните превозвачи. (2) Лицензът за въздушен превозвач дава право на притежателя си да извършва търговски въздушен превоз. (3) Не се изисква лиценз за въздушен превозвач за извършване на търговски въздушен превоз на пътници, багажи, товари и поща, извършван с безмоторни или свръхлеки въздухоплавателни средства с моторна тяга, както и за полети, които не включват превоз между различни летища. ------------------------------------------------ Също така, може да се предположи, че този титан на авиационната мисъл познава в детайли следниятя текст на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 965/2012 НА КОМИСИЯТА от 5 октомври 2012 година за определяне на технически изисквания и административни процедури във връзка с въздушните операции в съответствие с Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета Член 2 - Определения ..... 9. „Въвеждащ полет“ е всеки полет срещу заплащане или друго възнаграждение, състоящ се от кратка въздушна обиколка, предлаган от одобрена обучаваща организация или организация, създадена с цел популяризиране на въздушния спорт или развлекателното въздухоплаване, с оглед да се привлекат нови курсисти или членове. .... /при услие, че това е норма, касаеща EASA ВС, коя е причината този експерт да налага по-високи (по-рестриктивни) изисквания по отношение експлоатация на ВС, за които изначално не се изисква САО и Оперативен лиценз???) И последно, но не по значимост, тези експерти най-после да научат разликата м/у типово-сертифицирано ВС, любителски-построено ВС и експериментално ВС. А защо бълг. граждани се обръщат към услугите на чужди администрации - типово сертифициране на ВС, регистрация на EASA ВС или свръхлеки ВС, мед. годност и т.н., ами защото административите издевателства не са приятни, освен за този експерт, разбира се ....

Може ли някак си да се свържем лично?

Това е поредния спец дето няма представа за какво говори.

случаят такъв ли е?? явно не е! защо тоя мало..-умник се пени??

"Полетите са незаконни, защото нарушават финансовия закон". После видях че заключението е на МО...

Човека се е притеснил, че трябва да работи. Имаме си "Специализирано звено за разследване на авиационни събития" със 6 човека персонал (тези се намират за 5 мин, може и още да има някъде скрити), при условие че такива "събития" обикновено стават веднъж в годината (и не всяка година). Хубаво работно място, дали може да кандидатствам и аз?

goose

Всъщност годишно стават доста такива събития, но повечето от тях не завършват с фатален край, за това и не ги научаваме от пресата ... :)

Що за глупости...какво значи ...незаконни? Ако самолета е закупуен и регистриран според законите, ако пилота има надлежно издадено разрешение да управлява таъв вид превозно средство...за какво говорим тогава? Това е поредния абсурд в държава управлявана от неуки малоумници! Защо никой не се замисли за хилядите катастрофи и "избити" по пешеходните алеи хора от безконтролното раздаване на платени шофьорски книжки, а се опитват да подгонят малкото хора, които не щат да измират по глупаво проектираните / и то в 21 век / магистрали само с по две платна, сякаш сме в 60-те на миналия век, а са си зкупили удобно и бързо превозно средство?

goose

Пилот с PPL бревет (Private pilot license) може да пилотира такова превозно средство, но няма право да предлага услуиги срещу заплащане, за тази цел трябва да има бревет минимум за CPL (Commercial Pilot License)

Нека вземе някой да обясни на тоя льольо, че става въпрос за МАЛОМЕРНИ самолетчета за 3-4 души максимум! При това с пилота! Какви "превози на пътници" бе?! Наскоро летях с такъв на един приятел. Трябваше спешно да ходя до Шумен и Търговище... Еми свърших си работата за 1 ден! И какво, да не му дам поне 100 кинта, които и без това щяха да отидат за бензин... ДГД на всички то Мин на транспорта!

Това са международни разпоредби. Ако си дал 100 лева а гориво и твоя приятел пилота има самоучастие всичко е наред. Но ако твоя приятел ти е обявил ценоразпис и ти покриваш всички разходи по полета, тогава е нелицензирано, защото не отговаря на частния пилотски лиценз. Иначе нищо лошо когато имаш такъв да повозиш приятел, но не и при търговски условия. Капиш?