От днес пишат оценки за наученото от дистанция, но какво става с офлайн децата?

Няма обобщена информация и колко са индивидуалните случаи, които нямат нито компютър, нито телефон

Обратно в новината

Коментари - От днес пишат оценки за наученото от дистанция, но какво става с офлайн децата? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Офлайн децата? WTF?

Наблюденията ми са, че децата се справят, но има и някои "дефекти" на такова обучение. За жалост създалата се обстановка не позволява повече. Ако държавата имаше подготовка, то тистанционното обучение щеше да е далеч по-ефективно, но кой да зане, че ще се случи така. Дано да се извлекат нужните изводи...

Вместо да подарите някой милион на Шиши или Сокола през ББР, защо не купите по един лаптоп на всеки ученик?!

Аз не познавам такива деца ! Те вече смартфон в първи клас ! Виж ако някой родител е решил да се прави на интересен е нещо друго ! Другото което могат да направят е да купят таблети за всички ученици !

Ъъъъъ на 16ти започнало? Хайде стига с глупостите! Отне им 2 седмици за да включат Тиймс....

По лъжите им ще ги познаете!

Моля, не правете обобщени изводи! Да, част от училищата са се организирали добре, други прекрасно! Но има училища, в които се преподава по чат. И да, повечето деца са със скъп смартфон от 1-ви клас, но изведнъж за дистанционното обучение нямали техническа възможност!

Нали може да си преглежда материала вкъщи. Кой ще го предотврати, освен че няма такова време. Сега огромното мнозинство 6. И едно време се е учело така. Знам човек дето е останал сам в курс в университет и само са му давали какво да чете и накрая изпитвали.

По-големи глупости скоро не бях срещал.Пълна пародия на учебен процес.Не, че като ходят на училище, нещо научават, но сега всичко е съвсем опорочено.

Аз нямам смартхфон и не искам да имам. Още като дете съм мразил телефоните. Само да отида да кажа, че имат грешка. Това ми бяха телефоните разговори. Знам и хора които нямат телевизор. А най-комичното е, че съм правил хибридни приложения за сматфони, но тогава ми дават временно на друг. Хибридни в ситуацията е тип браузер и чрез слушане на протокол комуникара между страници и приложение и от там пита за взимане на неща от сървиси. Примерно контактите му. Пращаш му нотификации и така нататък.

Те като се включиха, че като разбраха как се ползва...

То да беше само това проблема. Как провеждат часове: ето ви едина презентация, решете теста! И не, не е хейт! Имам 2ма ученици вкъщи, а и аз ръководя академия и виждам разликата, която има между моята работа и "онлайн училищата."

Никой не е длъжен да има компютър или сматфон, още по малко пък да го задължите да ги ползва за вашето недоносче - онлайн обучение. Какво става с тези които не участват? Не можете да ги изключите или да им пишете двойки!

Дефекта е, че до сега никой не е обучавал учители и ученици, как се работи в нещо по различно от класна стая ...

Да беше само това. По т.нар. компютърно моделиране те принуждават да инсталираш софтуер, който свети за проблеми като коледна елха. На въпросът, кому е нужно да се инсталира този вирус беше отговорено с арогантност. И като програмист и преподавател им казах, че за да преподават материята не им е необхпдимо да принуждават хората да инсталират съмнителен софтуер. Ама как учителката да успее да прехвърли 10те реда скрипт на онлайн версията на Скрач. Ми не може. Не знае. Как да го направи. От страх трепери да не се разбере, че тя за програмист не става. Та, така :) Необразовани образоват.....

Не знам дали си бил на разговори между ученици които си оплакват , че като се съберат с други съученици не си говорят , а цъкат по телефоните ! И много малко са тези които като се съберат си говорят ! Основно цъкат игри на смартфона ! Това е реалността ! Да не говорим , че има много родители които предпочитат да дадат таблета или телефона за да не им досаждат децата ! Какво да се прави - 21 век !

може да говори 8 часа без прекъсване и накрая да не разбереш какво смислено е направило министерството за онлайн обучението.Тази система е направо пълна пародия,А той/министъра / ни убеждава колко е успешна.От празните му приказки,само ни набива в съзнанието,колко са успешни.НЕ,не сте успешни.Пълни тупанари сте в това министерство.За закриване сте /като министерство/ и да оставите директорите да решават.А не да забъркате кашата и после диекторите и учителите да го отнесат.

Защото някои хора взеха пари за такива неща което беше само по договор и на книга и обучението беше проведено проформа защото никой не очакваше това да се случи ! Тук стигаме до момента с отчитане на дейност ! Оказва се , че имаш нужда от това което си отчел като задача и си бил там проформа , но вече е късно !

Е, поне имате компютърно моделиране. Ние нямаме. Ще наваксват като тръгнат на училище. Предполагаема причина - някои деца нямат компютър.

"празнодумчо".От МОН нямат никаква стратегия и представа какво да правят.Досега този министър се опитва да ни убеди колко добре се е справило министерството му с онлайн обучението.Нищо друго.нека премиера да го потупа по рамото и този "ПРАЗНОДУМЧО" да се успокои.Яни е,че не зне какво конструктивно да прави за децата.

Ако деца нямат компютри се обърнете към училището и МОН. Щом искат онлайн обучение да доставят нужните машини. Заслужават да бъдат залети с оплаквания и да осъзнаят, че са тотален провал. Всъщност по-добре бе "моделирането" им....

Презентация, уау! Ние сме на - отворете учебника, прочетете урока и си решете задачите след него. И гласови съобщения. Пълен хаос.

"учене" - не е никакво учене дефакто. децата изобщо не го взимат насериозно, а и то наистина не е сериозно. и изобщо учебната програма и цялостната съвременна методика на учене и "тестове" - не е сериозна и не води до никакви "знания" , до "взимане" на теста, който на всичко отгоре е от типа "стани богат", което още повече изкривява оценката на знанията, каквите дефакто няма! така, че ако приемем, че цялото съвремено обучение е "пълен ташак", то сегашниат "он-лайн"-експеримент е "ташак на квадрат"!

Имат смартфони обаче. Изискването е компютър или смартфон. Има семейства с по 2 деца, които ползват 1 компютър. Всичко е въпрос на организация, но те не са свикнали да работят на високи обороти... нито министерството, нито директорите. Няма инициативност никаква. А когато някой родител прояви такава, бива охулен от всички, в това число и повечето родители.

Защо министерството не пусне анкета на сайта си? Да се види колко са доволните учители и родители... Смеят ли?

Минусджии вие на какво цъкате минуси като нямате компютър или смартфон ?!

Защото никой не е очаквал , че ще имат нужда от него и всичко е минало колкото да се отчете дейност !

ако има домове без компютър те чак сега ли трябваше да го огласят този факт? още в началото на карантината имаше кампании и събирахме лаптопи и таблети за децата за да могат да учат.

е то този типо обучение не беше волно избрано - то в момента е необходимост - доволни или недоволни важното е, че децата учат.

тук ескпертът се изказва... Аки бяхте ходил на училище и старателно бяхте си подготвяли уроците по блъг език, сега нямаше да ни мъчите с този безумен писмен изказ, от който всъщност не става ясно какво искате да кажете.

честно не мога да ви разбера. Един път се появи възможност децата ви да използват скъпите телефони и компютри за нещо градивно и на вас не ви харесва? Първо, че още в началото се осигуряваха безплатни лаптопи и смартфони за децата. Но ако някой реши, че не иска да присъства просто ще трябва да повтаря годината - това се случва и при болест.

Това обучение е пълен абсурд. Учителите се чудят как да се справят със ситуацията, отгоре им искат това и това, а никой не им е казал как да го направят, водят се с часове разговори между тях, питат знаещи извън образованието и после си го разпространяват помежду си, защото тези горе спяха два месеца. За децата да не говорим там са впрегнали почти всички които имат деца, за научаване и реални оценки да не говорим. На всичкото отгоре тъкмо научили нещо учителите и хоп 30% задължително в платена отпуска. А министъра само пламна по телевизиите и стана за смях и на децата. Може и още да пиша но полза няма.

изкуствено създадена "необходимост" , така необходима на една шепичка масони , искащи да преформатират съзнанието на децата ... а след 10-ина годинки - по едно чипче в главита - за по-лесно управление, т.е. за предсказуемо поведение на "пчелите" събиращи прашец!

аз не разбирам що за самонадеяност е човек, който не е научил кога да използва И и кога Й, да дава съвети относно образователната система. разбирате ли, че е комично ?

кой е този софтоуер? Вие предложихте ли без да се карате на учителите някакъв вариант?

какви оценки бе олигофрени ,ще пишете на децата за реални или виртуални знания.Видно е че това е поредното доказателство за некадърно управление и поредната регресия в образованието.Дистанционно децата могат само да се запознаят с матеряла който предстой и да се подготвят за него.Много сме далеч от тази форма на обучение,тове е отбиване на номера.Всички са наясно как от нета се прави копи пейст, какво точно ще оценяват.Сега е момента всички да станат отличници ,като вижда на републиката.Безумие без край ..............

което правиш на написаното от мен , няма промени смисъла му, а само доказва - колко съм прав !

За седемгодишната всичко си приготвихме сами. Не ни питайте как купихме лаптоп и прекарахме интернет. Сега в 9 часа сяда пред лаптопа и гледа. Децата много сериозно приемат ученето. После пишат домашни , решават задачи и са заети цял ден. Липсва им само физкултурата на чист въздух. Учителите полагат големи усилия и в същност са заети повече от 7 часа дневно с подготовка на уроци и преподаване! Дистанционното обучение тръгна и децата са сериозни.

"но какво става с офлайн децата?" Добър въпрос! Ами явно учителите трябва да му мислят, тъй като от министерството още не са стигнали до тази точка. Въпреки че има програми за набиране на техника за онлайн учене, но г-н. "по лъжичка на час" информация се занимава с по важните въпроси. Като датата за матурите, а не как ще учат децата!? "Те са "офлайн" и няма да получат оценки, докато не се върнат в училище. А грижата остава на учителите" Е това изказване в спорта се нарича "автогол"! И сега мотивацията да учат съвсем се изпари в децата, а свъсем друг е въпроса как както се върнат на училище се изпитва? Е явно от министерството вече са го решили с "грижата остава на учителите".

Това е ясно, всички сме в кюпа. Факт е обаче, че се твърди, че всичко върви по мед и масло, докато реалността е съвсем различна. Имам двама ученика вкъщи, в различни училища. Разликата е от земята до небето! Едното училище се е организирало супер добре и успява да предаде нови знания и да държи децата мотивирани, а другото само отбива номера. Повечето учители, особено тези в началното образование са в предпенсионна възраст. Нямат познания въобще за водене на онлайн обучение. И най-лошото е, че няма и кой да ги научи! Правят сами каквото могат.

Къде се осигуряват? В нашето училище няма подобно нещо...

Защото ползват телефоните за игри. Малките, от 1-4 клас, не могат самостоятелно да се справят с техническата част на он-лайн обучението. Трябва или възрастен, или по-голям брат или сестра. А който няма?

И кое ви накара да си мислите, че някой се е карал на учителите? Вие така ли реагирата? Когато някой е арогантен му се карате? Еми не всички сме като вас. просто прекратих дискусията, защото не си заслужава да падам на нейното ниво. И второ, да видях софтуера!!! За това казвам, че е съмнителени и си позволява да изпраща пакети през мрежата БЕЗ да е поискал разрешение. Разработка на БГ компания за многооооо пари :) Още инфо дали ви е нужно? Или и с това ще се задавите?

Поради една камара неподготвени учители ревящи,че са мнооого натоварени и неспазващи резписанието си (всеки изнудва децата да са онлайн когато на него му е кеф) синът ми започва в 9.30 и приключва висенето пред монитора в 21.30, понякога успява и да хапне на обяд. И много ме радват домашните които трябва да се изпратят до 24 часа на текущия ден. Драма е ако се наложи да си ползват част от годишния отпуск, който е поне 56 работни дни, защотощеим се наложи повреме на лятната ваканция да сана работа и някой може да ги накара да свършат нещо. Кой щял да им плати извънредния труд, сега е драмата. А какъв извънреден труд положиха?!!!! И какво излиза, сега се подготвят за час, а преди не са се подготвяли?!!!

Тук един бил програмист, друг водел "академия"... сигурно за академик се мисли. Към "академика": Ако става въпрос за софтуерната академия на Наков, то първо вземете да си изчистите учебния материал от всякакъв вид грешки: правописни, смислови, програмни и т.н. Казвам го като човек, който не е бил само учител, а няколко години програмист и freelancer. Не само аз, ами и самите ученици постоянно забелязват се дразнят от грешките ви. След като направите една лекция на презентация или напишете една задача за упражнение я дайте на втори човек (редактор), който да я прочете и да "преведе" какво сте искали да кажете. Защото понякога и това трудно ви се разбира. Извикайте експерти, които да ви обяснят, че неща които ще се учат примерно след една година, не се слагат в учебния материал. Мога още много да говоря и примери да давам, понеже имам голяма част от материалите ви: От "увод в програмирането" до "Уеб програмиране". Фактът че си много добър програмист, въобще не означава, че си добър преподавател. Към програмиста (може и да си оня същия от "академията"): Ти като получаваш заплата по няколко "ка", мислиш ли че и учителката получава толкова. За 1000 лв. какъв корифей по програмиране очакваш да преподава на детето ти? Хайде малко да слезеш на Земята! Пак се радвай, че въобще има кой да преподава, защото като се пенсионира "лелката", дето я хейтиш, сам ще преподаваш на отрочето си. И понеже си "гениален" и то ще стане като теб - "велик академик".

1. На кого ще пишат оценка - на ученика, мама, тати, баба, дядо .... ? 2. На учителите да се признаят всички дни за работни, без условието за 5 часа онлайн. 3. Работят постоянно, денонощно, включително събота и неделя. За пример: В 9,00ч. са на компютъра за онлайн обучение до 12,00ч. примерно. После почват да получават отговори на поставени задачи и домашни. И така до ....23,00ч. Който ученик не е успял в петък няма търпение да ти изпрати домашното си в .... събота или неделя в 08,00ч. Г-н Министър, пробвайте се една седмица в онлайн обучение и тогава поставяйте критерии и изисквания!

Тъпаците от МОН ако си бяха свършили работата на време сега щяха да използват наличните им стотици хиляди лицензи на Office 365, които им са настроени и провизирани, но никой не използва от години. Важното е да има калинки и да се усвояват едни пари, а не да се свърши работа. Сега всичко щеше да е канализирано и ясно кой има/няма достъп до системата, а не пълния хаос който продължава и в момента.. Пълен провал на електронното обучение в България. Сигурно министърчето ще поеме отговорността също като колежката си от НАП като отиде на екзотична дестинация и няма да се върне за около месец, въпреки че ще му е много трудно да го вземе това решение. После разбира се ще си раздадат едни солидни бонуси за добре свършена работа.

"офлайн децата" както галено наричате малките цигани. Като бяха онлайн пак не учеха!!! За офлайн учениците е срамно да говориш, четеш и пишеш български!!! Те са горди цигани, и мразят всичко българско!

Не става въпрос за академията на Наков. Спри си омразата.

И никой н еговори за корифей! Вземи ти слез на земята. Става въпрос за елентарно мислене и минимални знания, които тези преподаватели НЯМАТ! Но за сметка на лиспата на знания арогантоността им удря небето. Ей, за това говоря! Ако някой не може да си намери работа за няколко К на месец си е негов проблем, но да ми застава и да ми твърди, че е професионалист.... хайде моля! Точно заради такива професиналисти образованието ни е на това ниво. Не, не съм академик, но PhD със сигурност. Това достатъчно ли е?