От днес пишат оценки за наученото от дистанция, но какво става с офлайн децата?

Няма обобщена информация и колко са индивидуалните случаи, които нямат нито компютър, нито телефон

Обратно в новината

Коментари - От днес пишат оценки за наученото от дистанция, но какво става с офлайн децата? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Гъвкавата и почти "всестранно развита" програма в социалистическите години, достави на света грамотни РАБОТНИЦИ. Ония с по-големите дарби преди години вече се уредиха, без условие къде и как. Имаше програма от 80 години на миналия век, с цел:"Да вземем сърцата и душите на бъдещето на една страна" и ще я притежаваме! По-староверните, застанаха на "барикадите" вярващи, че те са двигателя на промените. Разочаровани, изчакаха, по - умните се реализираха, а слабите се асоциизираха. Мина време, дойде ново поколение, което ако имаше програма не за бедните, а за можещите, вече трябваха да живеят в условия, идеални за знаещите можещите и НЕМЪРЗЕЛИВИТЕ. Обаче именно последните са героите на ДНЕШНОТО ВРЕМЕ! Как бе преди "короноването" на гавазите за крале? Много просто-(""""елитна""""" гимназия), заради физическо присъствие "абонира" възпитаника с четворка! Как е сега: "Безделието ражда пороци"! И сегааааааа...отговорите на "задачите" се преписват апокрифно и представят чистосърдечно. Поставят се оценки на устен изпит, без въобще героите да са били в Нета! Писмения доказва скритите чутовни умения на "нашите" деца(ония, които искат пари за цигари, активи и да създават глутници от плюещи по "старите" в тоз момент, ония, които ако не получат своето вдигат ръка на родителя си). Дойде време разделно и удивен гледам шестици(6) от добре платени безделни(като подопечните им) УЧИТЕЛИ. Малка част от тез учители истински страдат(говоря и с такива). Всички са доволни, защото ГОЛЕМИЯ ПЛАН волю или не се изпълнява. Какво ще стане един ден, ако оживеят "финансаторите" на тез жалки 3 отборчета - родители, ученици и преподаватели??? Как ще се реализират децата ни: В чужбина-ама там веч само берачи на ягоди търсят? В страната НИ, таз на банкрутиралата икономика? Хрантутници на трапезата на родителите(докато издържат)? Бъдещи крадци, тялоотдаващи или убийци? Самойбийци или отцеубийци?

Нищо пълни глупости са това. Да махат извънредното положение което е измислено само и само да крадат пари всички европейски мошеници. Съсипахте живота на хората бе.

Така ясно се вижда кои деца искат реално да учат и кои само се разхождат до училището.

директно се учат на занаят - джебчийство!

АБСОЛЮТНО ПОДКРЕПЯМ МНЕНИЕТО НА Си. МИНИСТЕРСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКА! ОТДАВНА НА ДЕЦАТА НЕ СЕ ПРЕПОДАВА, УЧИТЕЛИТЕ СЕ ТУПАТ ПО ГЪРДИТЕ, А ЧАСТНИТЕ УРОЦИ ВЪРВЯТ С ПЪЛНА ПАРА. НЕДОСТОЙНО Е !!!! УЧИЛИЩЕТО Е ДА СЕ УЧИ В НЕГО,А НЕ ДА СЕ ДАВА ЕЖЕДНЕВНА СВОДКА КАКВО СА НАПРАВИЛИ УЧИТЕЛИТЕ. И КОЙТО ОТ УЧИТЕЛИТЕ Е 5 ЧАСА ОН ЛАЙН /ТОВА Е ЗА ПЕРИОДА В ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ/, ДА МУ СЕ ДАВА ПЪЛНА ЗАПЛАТА,. ДАЙТЕ НА ВСИЧКИ! И НА ТЕЗИ УЧИТЕЛИ,ЗА КОИТО ТАЗИ БЕЗУМНА ПЛАТФОРМА Е ЗАТРУДНЕНИЕ !!! А ОТНОСНО ДЕЦАТА.... НА КОГО ОТ МИНИСТЕРСТВОТО МУ ПУКА ЗА ЛИПСАТА НА ТЕЛЕФОНИ И КОМПЮТРИ ПО ДОМОВЕТЕ?! ДА БЯХА ОРГАНИЗИРАЛИ ДОСТАВКАТА ИМ ПРЕДИ ДА ИЗИСКАТ ТАКОВА ПРЕПОДАВАНЕ. ДА БЯХА ДАЛИ ЛИЧНИТЕ СИ СКЪПОСТРУВАЩИ УСТРОЙСТВА НА СЕМЕЙСТВАТА БЕЗ ВЪЗМОЖНОСТИ. ТАКА НЕ СЕ ПЕЧЕЛИ ДОВЕРИЕ, ГОСПОДА!!! СЕГА Е ВРЕМЕТО ДА ДОКАЖЕТЕ,ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ИМАТЕ ОСТАНАЛО ДОСТОЙНСТВО! НА ХОД СТЕ!!!

Хайде да наричаме нещата с истинските им имена. До момента на моето дете НИКОЙ НИЩО не е ПРЕПОДАЛ. Дори спокойно може да минем и без файловете, които ни пуска госпожата, ако просто следваме последователноста на уроците. В тези файлове пише - урок номер еди кой си, прочети , реши или напиши, нищо повече. После снимаме с телефоните написаното и го качваме в платформа за да се брои за ПРЕПОДАДЕН материал. Госпожата регистрира, че е отворила снимките и в повечето случаи всичко е о.к. и как да не е, като съм му висяла на главата и всичко е пито платено. Он лайн обучението е за по-големи ученици и студенти. За по-малките е пълна пародия и имитация. Нямам против да им се плаща на учителите и те са принудени да се дзверят по цял ден по тези снимки, но да се казва че се преподава и че се усвоява материал е нелепо.

Си, взе ми думите от устата! При нас дори няма реална обратна връзка! От 16.03 до днес работим на същия принцип, но само един единствен път ни е поискан "свимков материал". През останалото време отговорите ни се приемат на доверие. Свидетел съм на безхаберието и на родителите. Някои очевидно пускат лъжливи съобщения, а после "преписват" домашното. Нямам против да си получават заплатите в пълен размер. Но съм против проблемът с малките ученици да бъде неглижиран - от ръковадството, учителя и минестерството! Не е честно да ни пускат сух материал за разясняване, без да имаме компетенцията на педагог. За жалост, опитите ми да променя този начин на "преподаване" претърпяха неуспех. Единственото, което успях да постигна е, че ни се изпращат линкове за видео в ю-туб. В момента разчитам единствено на уроците по БНТ-2.

Царе сме на имитациите.

Реално в момента децата учат по-пълноценно от преди. Защото както добре знаем, в училище често се "отбива" номера, всичко се преподава на тагадък, понеже трябва да има време за всичко натъпкано по учебниците и ония глупави помагала, в които попълват като машини. Синът ми да же се беше научил да решава грешно уравнения с едно неизвестно (само положителни стойности), използвайки изцяло грешни методи. Куриоз след куриоз. Благодарение на "дистанционното" обучение го хванахме и оправихме. Иначе кой знае кога щяхме да разберем, тъй като търчат по материала, попълват до полудяване, щуротии, и накрая в къщи не знаят къде се намират. В момента, след като отпаднаха спортовете, след като отпадна цялото ненужно съдържание (плява), измислените часове по технологии, лека атлетика с клякане и т.н. , изведнъж се оказа, че на всеки взет нов урок по математика се решават тон задачи. Едни с учителката допълнително (изведнъж учителите почнаха да отделят лично внимание на децата с нужда), други с родителите. Не бих се учудил ако втория срок тази година е единствения за последните 10-20 години, в които учениците реално да научат и затвърдят нещо, понеже има повече упражнения, а родителите добровнолно или насила, следят процеса и помагат. Може пък и да излезне нещо добро от цялата патърдия.

Но това не е дистанционно обучение, с каквото се хвали монистъра, а домашно обучение.

смесено е. Точно това, което трябва да бъде - учители и родители даработят заедно. А не едните, от страната на Системата да се големеят и да таковат таковата на другите. А някои от другите, оъкд а си хвътрлят децата в учлище и дачакат някой да им ги гледа.

Разгеле! Най-после разбрахме, че децата ни отиват на училище "да отбият номера". А това, че нещо не са разбрали, не е че неправилно им е преподадено, а защото са отишли "да отбият номера". Като ги оставиш цял ден в училище - часове, занималня и без да им обърнеш внимание вкъщи, какво очакваш? Може би учителят да прави онлайн учене на уроци и писане на домашни от 19,00ч. до .....?

Прав си. Дъщеря ми казва, че сега учат повече и дори си оправи успеха, който беше взел да спада напоследък. А ние дори и нямаме време да се месим толкова в ученето, справя се сама (все пак е вече 9 клас).

Не че нещо, но младежът от снимката се джитка игричка :-)

"офлайн децата" както галено наричате малките цигани. Като бяха онлайн пак не учеха!!! За офлайн учениците е срамно да говориш, четеш и пишеш български!!! Те са горди цигани, и мразят всичко българско!

Тъпаците от МОН ако си бяха свършили работата на време сега щяха да използват наличните им стотици хиляди лицензи на Office 365, които им са настроени и провизирани, но никой не използва от години. Важното е да има калинки и да се усвояват едни пари, а не да се свърши работа. Сега всичко щеше да е канализирано и ясно кой има/няма достъп до системата, а не пълния хаос който продължава и в момента.. Пълен провал на електронното обучение в България. Сигурно министърчето ще поеме отговорността също като колежката си от НАП като отиде на екзотична дестинация и няма да се върне за около месец, въпреки че ще му е много трудно да го вземе това решение. После разбира се ще си раздадат едни солидни бонуси за добре свършена работа.

1. На кого ще пишат оценка - на ученика, мама, тати, баба, дядо .... ? 2. На учителите да се признаят всички дни за работни, без условието за 5 часа онлайн. 3. Работят постоянно, денонощно, включително събота и неделя. За пример: В 9,00ч. са на компютъра за онлайн обучение до 12,00ч. примерно. После почват да получават отговори на поставени задачи и домашни. И така до ....23,00ч. Който ученик не е успял в петък няма търпение да ти изпрати домашното си в .... събота или неделя в 08,00ч. Г-н Министър, пробвайте се една седмица в онлайн обучение и тогава поставяйте критерии и изисквания!

Като родител на ученици, учещи онлайн и въвлечен в процеса бих казал че заплатите трябва да се изплащат според часовете изработен труд. Учителката по математика има всеки ден по 6 часа и винаги е на линия и преподава на всички в реално време, все едно е в класната стая. Децата са доволни. Учителката по български за 3 седмици се включи 2 пъти и само написа - "научете урок номер .... и като се върнем в училище ще ви обяснявам" Мился, че не е чесно да им се дават на 2те учителки еднакви заплати.

Тук един бил програмист, друг водел "академия"... сигурно за академик се мисли. Към "академика": Ако става въпрос за софтуерната академия на Наков, то първо вземете да си изчистите учебния материал от всякакъв вид грешки: правописни, смислови, програмни и т.н. Казвам го като човек, който не е бил само учител, а няколко години програмист и freelancer. Не само аз, ами и самите ученици постоянно забелязват се дразнят от грешките ви. След като направите една лекция на презентация или напишете една задача за упражнение я дайте на втори човек (редактор), който да я прочете и да "преведе" какво сте искали да кажете. Защото понякога и това трудно ви се разбира. Извикайте експерти, които да ви обяснят, че неща които ще се учат примерно след една година, не се слагат в учебния материал. Мога още много да говоря и примери да давам, понеже имам голяма част от материалите ви: От "увод в програмирането" до "Уеб програмиране". Фактът че си много добър програмист, въобще не означава, че си добър преподавател. Към програмиста (може и да си оня същия от "академията"): Ти като получаваш заплата по няколко "ка", мислиш ли че и учителката получава толкова. За 1000 лв. какъв корифей по програмиране очакваш да преподава на детето ти? Хайде малко да слезеш на Земята! Пак се радвай, че въобще има кой да преподава, защото като се пенсионира "лелката", дето я хейтиш, сам ще преподаваш на отрочето си. И понеже си "гениален" и то ще стане като теб - "велик академик".

Не става въпрос за академията на Наков. Спри си омразата.

И никой н еговори за корифей! Вземи ти слез на земята. Става въпрос за елентарно мислене и минимални знания, които тези преподаватели НЯМАТ! Но за сметка на лиспата на знания арогантоността им удря небето. Ей, за това говоря! Ако някой не може да си намери работа за няколко К на месец си е негов проблем, но да ми застава и да ми твърди, че е професионалист.... хайде моля! Точно заради такива професиналисти образованието ни е на това ниво. Не, не съм академик, но PhD със сигурност. Това достатъчно ли е?

Поради една камара неподготвени учители ревящи,че са мнооого натоварени и неспазващи резписанието си (всеки изнудва децата да са онлайн когато на него му е кеф) синът ми започва в 9.30 и приключва висенето пред монитора в 21.30, понякога успява и да хапне на обяд. И много ме радват домашните които трябва да се изпратят до 24 часа на текущия ден. Драма е ако се наложи да си ползват част от годишния отпуск, който е поне 56 работни дни, защотощеим се наложи повреме на лятната ваканция да сана работа и някой може да ги накара да свършат нещо. Кой щял да им плати извънредния труд, сега е драмата. А какъв извънреден труд положиха?!!!! И какво излиза, сега се подготвят за час, а преди не са се подготвяли?!!!

"но какво става с офлайн децата?" Добър въпрос! Ами явно учителите трябва да му мислят, тъй като от министерството още не са стигнали до тази точка. Въпреки че има програми за набиране на техника за онлайн учене, но г-н. "по лъжичка на час" информация се занимава с по важните въпроси. Като датата за матурите, а не как ще учат децата!? "Те са "офлайн" и няма да получат оценки, докато не се върнат в училище. А грижата остава на учителите" Е това изказване в спорта се нарича "автогол"! И сега мотивацията да учат съвсем се изпари в децата, а свъсем друг е въпроса как както се върнат на училище се изпитва? Е явно от министерството вече са го решили с "грижата остава на учителите".

За седемгодишната всичко си приготвихме сами. Не ни питайте как купихме лаптоп и прекарахме интернет. Сега в 9 часа сяда пред лаптопа и гледа. Децата много сериозно приемат ученето. После пишат домашни , решават задачи и са заети цял ден. Липсва им само физкултурата на чист въздух. Учителите полагат големи усилия и в същност са заети повече от 7 часа дневно с подготовка на уроци и преподаване! Дистанционното обучение тръгна и децата са сериозни.

какви оценки бе олигофрени ,ще пишете на децата за реални или виртуални знания.Видно е че това е поредното доказателство за некадърно управление и поредната регресия в образованието.Дистанционно децата могат само да се запознаят с матеряла който предстой и да се подготвят за него.Много сме далеч от тази форма на обучение,тове е отбиване на номера.Всички са наясно как от нета се прави копи пейст, какво точно ще оценяват.Сега е момента всички да станат отличници ,като вижда на републиката.Безумие без край ..............

Това обучение е пълен абсурд. Учителите се чудят как да се справят със ситуацията, отгоре им искат това и това, а никой не им е казал как да го направят, водят се с часове разговори между тях, питат знаещи извън образованието и после си го разпространяват помежду си, защото тези горе спяха два месеца. За децата да не говорим там са впрегнали почти всички които имат деца, за научаване и реални оценки да не говорим. На всичкото отгоре тъкмо научили нещо учителите и хоп 30% задължително в платена отпуска. А министъра само пламна по телевизиите и стана за смях и на децата. Може и още да пиша но полза няма.

ако има домове без компютър те чак сега ли трябваше да го огласят този факт? още в началото на карантината имаше кампании и събирахме лаптопи и таблети за децата за да могат да учат.

Защо министерството не пусне анкета на сайта си? Да се види колко са доволните учители и родители... Смеят ли?

е то този типо обучение не беше волно избрано - то в момента е необходимост - доволни или недоволни важното е, че децата учат.

изкуствено създадена "необходимост" , така необходима на една шепичка масони , искащи да преформатират съзнанието на децата ... а след 10-ина годинки - по едно чипче в главита - за по-лесно управление, т.е. за предсказуемо поведение на "пчелите" събиращи прашец!

Това е ясно, всички сме в кюпа. Факт е обаче, че се твърди, че всичко върви по мед и масло, докато реалността е съвсем различна. Имам двама ученика вкъщи, в различни училища. Разликата е от земята до небето! Едното училище се е организирало супер добре и успява да предаде нови знания и да държи децата мотивирани, а другото само отбива номера. Повечето учители, особено тези в началното образование са в предпенсионна възраст. Нямат познания въобще за водене на онлайн обучение. И най-лошото е, че няма и кой да ги научи! Правят сами каквото могат.

"учене" - не е никакво учене дефакто. децата изобщо не го взимат насериозно, а и то наистина не е сериозно. и изобщо учебната програма и цялостната съвременна методика на учене и "тестове" - не е сериозна и не води до никакви "знания" , до "взимане" на теста, който на всичко отгоре е от типа "стани богат", което още повече изкривява оценката на знанията, каквите дефакто няма! така, че ако приемем, че цялото съвремено обучение е "пълен ташак", то сегашниат "он-лайн"-експеримент е "ташак на квадрат"!

тук ескпертът се изказва... Аки бяхте ходил на училище и старателно бяхте си подготвяли уроците по блъг език, сега нямаше да ни мъчите с този безумен писмен изказ, от който всъщност не става ясно какво искате да кажете.

което правиш на написаното от мен , няма промени смисъла му, а само доказва - колко съм прав !

"празнодумчо".От МОН нямат никаква стратегия и представа какво да правят.Досега този министър се опитва да ни убеди колко добре се е справило министерството му с онлайн обучението.Нищо друго.нека премиера да го потупа по рамото и този "ПРАЗНОДУМЧО" да се успокои.Яни е,че не зне какво конструктивно да прави за децата.

може да говори 8 часа без прекъсване и накрая да не разбереш какво смислено е направило министерството за онлайн обучението.Тази система е направо пълна пародия,А той/министъра / ни убеждава колко е успешна.От празните му приказки,само ни набива в съзнанието,колко са успешни.НЕ,не сте успешни.Пълни тупанари сте в това министерство.За закриване сте /като министерство/ и да оставите директорите да решават.А не да забъркате кашата и после диекторите и учителите да го отнесат.

Защото никой не е очаквал , че ще имат нужда от него и всичко е минало колкото да се отчете дейност !

Никой не е длъжен да има компютър или сматфон, още по малко пък да го задължите да ги ползва за вашето недоносче - онлайн обучение. Какво става с тези които не участват? Не можете да ги изключите или да им пишете двойки!

Да беше само това. По т.нар. компютърно моделиране те принуждават да инсталираш софтуер, който свети за проблеми като коледна елха. На въпросът, кому е нужно да се инсталира този вирус беше отговорено с арогантност. И като програмист и преподавател им казах, че за да преподават материята не им е необхпдимо да принуждават хората да инсталират съмнителен софтуер. Ама как учителката да успее да прехвърли 10те реда скрипт на онлайн версията на Скрач. Ми не може. Не знае. Как да го направи. От страх трепери да не се разбере, че тя за програмист не става. Та, така :) Необразовани образоват.....

Защото някои хора взеха пари за такива неща което беше само по договор и на книга и обучението беше проведено проформа защото никой не очакваше това да се случи ! Тук стигаме до момента с отчитане на дейност ! Оказва се , че имаш нужда от това което си отчел като задача и си бил там проформа , но вече е късно !

Е, поне имате компютърно моделиране. Ние нямаме. Ще наваксват като тръгнат на училище. Предполагаема причина - някои деца нямат компютър.

Ако деца нямат компютри се обърнете към училището и МОН. Щом искат онлайн обучение да доставят нужните машини. Заслужават да бъдат залети с оплаквания и да осъзнаят, че са тотален провал. Всъщност по-добре бе "моделирането" им....

кой е този софтоуер? Вие предложихте ли без да се карате на учителите някакъв вариант?

И кое ви накара да си мислите, че някой се е карал на учителите? Вие така ли реагирата? Когато някой е арогантен му се карате? Еми не всички сме като вас. просто прекратих дискусията, защото не си заслужава да падам на нейното ниво. И второ, да видях софтуера!!! За това казвам, че е съмнителени и си позволява да изпраща пакети през мрежата БЕЗ да е поискал разрешение. Разработка на БГ компания за многооооо пари :) Още инфо дали ви е нужно? Или и с това ще се задавите?

честно не мога да ви разбера. Един път се появи възможност децата ви да използват скъпите телефони и компютри за нещо градивно и на вас не ви харесва? Първо, че още в началото се осигуряваха безплатни лаптопи и смартфони за децата. Но ако някой реши, че не иска да присъства просто ще трябва да повтаря годината - това се случва и при болест.

Къде се осигуряват? В нашето училище няма подобно нещо...

По-големи глупости скоро не бях срещал.Пълна пародия на учебен процес.Не, че като ходят на училище, нещо научават, но сега всичко е съвсем опорочено.

Нали може да си преглежда материала вкъщи. Кой ще го предотврати, освен че няма такова време. Сега огромното мнозинство 6. И едно време се е учело така. Знам човек дето е останал сам в курс в университет и само са му давали какво да чете и накрая изпитвали.

Моля, не правете обобщени изводи! Да, част от училищата са се организирали добре, други прекрасно! Но има училища, в които се преподава по чат. И да, повечето деца са със скъп смартфон от 1-ви клас, но изведнъж за дистанционното обучение нямали техническа възможност!

Защото ползват телефоните за игри. Малките, от 1-4 клас, не могат самостоятелно да се справят с техническата част на он-лайн обучението. Трябва или възрастен, или по-голям брат или сестра. А който няма?

Съвсем добре си се оправят малките, имам две такива в начален курс. Само първите дни се наложи да им помагам. Ползват 4 платформи в момента. Смартфони нямат. Вместо това, обикновен телефон за връзка с най-близките, без интернет. Спестените от такси и от скъпи апарати пари използвахме за да им подарим лаптоп за Коледа.

По лъжите им ще ги познаете!

Ъъъъъ на 16ти започнало? Хайде стига с глупостите! Отне им 2 седмици за да включат Тиймс....

Те като се включиха, че като разбраха как се ползва...

То да беше само това проблема. Как провеждат часове: ето ви едина презентация, решете теста! И не, не е хейт! Имам 2ма ученици вкъщи, а и аз ръководя академия и виждам разликата, която има между моята работа и "онлайн училищата."

Презентация, уау! Ние сме на - отворете учебника, прочетете урока и си решете задачите след него. И гласови съобщения. Пълен хаос.

Аз не познавам такива деца ! Те вече смартфон в първи клас ! Виж ако някой родител е решил да се прави на интересен е нещо друго ! Другото което могат да направят е да купят таблети за всички ученици !

Аз нямам смартхфон и не искам да имам. Още като дете съм мразил телефоните. Само да отида да кажа, че имат грешка. Това ми бяха телефоните разговори. Знам и хора които нямат телевизор. А най-комичното е, че съм правил хибридни приложения за сматфони, но тогава ми дават временно на друг. Хибридни в ситуацията е тип браузер и чрез слушане на протокол комуникара между страници и приложение и от там пита за взимане на неща от сървиси. Примерно контактите му. Пращаш му нотификации и така нататък.

Не знам дали си бил на разговори между ученици които си оплакват , че като се съберат с други съученици не си говорят , а цъкат по телефоните ! И много малко са тези които като се съберат си говорят ! Основно цъкат игри на смартфона ! Това е реалността ! Да не говорим , че има много родители които предпочитат да дадат таблета или телефона за да не им досаждат децата ! Какво да се прави - 21 век !

Минусджии вие на какво цъкате минуси като нямате компютър или смартфон ?!

Вместо да подарите някой милион на Шиши или Сокола през ББР, защо не купите по един лаптоп на всеки ученик?!

Наблюденията ми са, че децата се справят, но има и някои "дефекти" на такова обучение. За жалост създалата се обстановка не позволява повече. Ако държавата имаше подготовка, то тистанционното обучение щеше да е далеч по-ефективно, но кой да зане, че ще се случи така. Дано да се извлекат нужните изводи...

Дефекта е, че до сега никой не е обучавал учители и ученици, как се работи в нещо по различно от класна стая ...

Офлайн децата? WTF?