Остри реакции срещу предлаганите нови правила за регистрация на колите

Има много административни регулации, а това води до корупция, смятат експертите

Обратно в новината

Коментари - Остри реакции срещу предлаганите нови правила за регистрация на колите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Европейският Съюз преди няколко години каза че е незаконно да се забранява регистрацията на автомобили с волан от другата страна. Логично е че не автомобилите са опасни а шофьорите. В България на някои и с волан от ляво им е трудно да карат ама върви обяснявай. Всяка година лятото цели тумби англичани ходят из Европа на ваканция със собствени автомобили и нямат проблеми с карането.

ако си ремонтирам комата извън Република Цигания колко ще ми е глобата?

Абсурдна идея, държавата да не проверява това, за което отговаря и което удостоверява. Толкова си могат идиотите то Герб. Фактицчески се опитват да преразпределят парите от джобовете на шофьорите към тези на приятели и най-вече роднини. И, понеже приятелите и роднините не са от бранша, им се предлага нова възможност, гениално хрумване като на Данчо от ДПС-то.

Кво стана с незаконните винетки и незаконните цени на незаконните винетки? Има или няма престъпления по Правото на ЕС за ограничаване на свободното придвижване без да е предоставена безплатна алтернатива? Питам за 3 милиона приятели.

Хайде сега да се опитаме да отгатнем кои ще са собствениците на тези частни фирми, които ще извършват първоначалните прегледи. КАТ е държавна структура и ако събира някакви такси те отиват в хазната, ако пък се дават подкупи на служителите на КАТ - те отиват в джоба на тези служители. По-добре е всички тези приходи да се канализират и насочат директно в частни джобове, които, сигурен съм, няма да да свързани по никакъв начин със законотворците прокарващи тази промяна. Нали?

За 2 години измислиха само закони които бъркат в джоба на хората, накрая един хакна държавата, а тя ни обеждава как работи за нас. Супер евала, най-бързо променящата се държава в света сме и най-технологичната, нямам думи, такъв рекет на хората не е правил и Жан Виденов.

Виденов не, но Костов го е правил, Станишев, Царя, съдията, бития брадат симпатичен козел. Откъде се сети за Виденов? Доста слаб интелект трябва та баш него да споменеш в горния контекст.

Имах някакво потропване по колата и я откарах в един нов лъскав сервиз. Решиха, че трябва да ми сменят хидравличната рейка за 1000 лева, защото бяха убедени, че е от нея. Откарах я в друг сервиз. Смениха ми биалетка за 30 лева и потропването изчезна. Дунев се пъне яко да ни задължат да ходим в неговия сервиз и това периодично го лансират.

Тази работа ми изглежда като поредния лошо прикрит лобистки закон. Значи коли ще могат да се регистрират в части сервизи, автоцентрове или офиси. Дотук добре. Повече места по-малко чакане. Обаче... Как ще се определят тези места за регистрация? Сещам за един случай - държавата пуска търг за доставка на нови коли, в условията на търга разтоянието между осите на колите е дадено в... милиметри, т.е. само един от кандидатите може да достави тези коли. Същото ще се получи и тук. Нали не мислите, че някой от нас може да отвори такъв център и да започне да регистрира коли. Или центровете вече са готови и са на който трябва. Или за да регистрираш такъв се иска тлъст рушвет ("Сега ли ще внесете сумата или на месечни вноски?"). Като премахнем и контрола, защото никой няма да проверява центровете, на който трябва или центровете, които редовно си внасят месечните вноски и най-накрая ще мога да регистрирам колата, която току-що съм я откраднал. Т.е. автоджамбазите, кито досега имаха сервизи за разчастване на крадени коли, сега ще имат и центрове за регистрация. И всичко това достига до вас благодарение на... сещате се.

Явно има хора които са много далече от реалността но въпреки това пишат проекти за закони.Пример.Когато се регистрира например един автомобил който попада в рискови за кражба модели те се преглеждат и от криминалист който е професионалист и знае много други тайни места за сравнение на номер на шаси.Освен това има и скенер който. е нещо като рентген.Е как ще стане това в един пункт.В всеки пункт криминалист и рентген.Как ще стане това

Наистина кого обслужва този проекто-закон ? И до сега неуредни коли се регистрираха в КАТ , ако не може в Сифия , тогава във Кюстендил , Враца и др . места . Кой го боли ..... за това дали някаква трошка била “изправна” ? Тия частници ще си правят кинтите също както при сегашните пунктове за ГТП . Ще настъпи ИСИНСКА ВАКХАНАЛИЯ с регистрация на меко казано съмнителни коли !!! А техническото състояние следва да се следи от пунктовете за ГТП , ама вижда се с прост око какви трошки се движат по пътищата . Защото трзи пунктове се държат преимуществено от бивши и настоящи ченгета .

За 100-тен път се убеждавам, че в България е пълно с идиоти и полуидиоти. По-голяма глупост от ностоящото не бях чел в последно време. Ясно е едно..дава се възможност на "свои" хора да отворят нов бизнес за сметка на овчия ни народ. Държавата трябва да седи зад това какви автомобили се внасят и годни ли са те...????? а не някакви измислени фирми, с полуграмотни служители. Срам е това, че може въобще да се обсъжда и то от хора на Държавни постове.

Как регистрирането на стари автомобили от частни фирми, а не от КАТ, ще намали замърсяването на въздуха? Моля някой да ми го обясни.

Най-после край на тарикатите с деснячки. И затягането на сервизите е добре. Аз досега не съм виждал касов апарат в сервиз. Трябва и камери да имат, както при прегледите.

Те сервизите и сега би трябвало да са под контрол след като предлагаш услуга за пари трябва да си регистриран по Търговският закон и от там произтичат отговорностите за касовите апарати.

В някои по-бели държави колата няма как да напусне сервиз в технически неизправно състояние. "...имаш 5 неща за смяна по окачването и спирачките - нищо, смени 2, другите другия път..."

Четох, четох, четох и .... това са някакви толкова скалъпени и изсмукани от пръстите глупости, че направо занемях! Не виждам смисъл в нито едно от предложените неща - нито ще ме улеснят, нито ще ми помогнат. Не знам кой идиот е чул нещо някъде, разбрал, недоразбрал и съчинява законче, а дебилите около него щастливо грухтят и гласуват ли гласуват, без да са наясно с каквото и да е!

Най-лесно е когаот никой не те контролира. Нали това искаш?

Не ме разбра, ще поясня. В нищо от написаното проектозаконче не видях контрол, напротив, нещата тотално ще излезнат от контрол. Как точно си представяш, че сулю и пульо ще си слагат номерата .... че някакви частни фирми ще ти регистрират колата .... замисли се малко за състоянието на каквато и да е сигурност в държавата ни, особено на фона на последните събития и тогава си дай сметка, колко малоумно е това и как няма да заработи и колко злоупотреби ще има. Нима не знаеш, че говорим за България :(

Ще ме глобят ли, ако си сменя сам изгоряла крушка, или/и ако ми одраскат колата и аз замажа драскотината, или/и ако ми счупят чистачката и аз си я сменя... или/и...или/и...или/и...ще ме глобят ли, ако мога САМ да си я ремонтирам щото си мога, а не съм механик в сервиз?

Смяна на изгоряла крушка, бушон и други подобни не е ремонт, а подмяна на консуматив. Още малко и глоба за сипване на течност за чистачки ще поискаш.

точно течността за чистачки ти е консуматив а не бушона или крушката!

Че то с тия пътища амортисьорите, тампоните и въобще половината окачване също са консуматив. Мога ли да си сменя окачването тая Събота и Неделя като ходя на село. Това ремонт ли е? И ще ме глобят ли?

естествено ще те глобят, иначе няма да отидеш при таласъмите да те дерат. В смисъл дават ти право на избор - кой точно ще те дере - нашите таласъми, или другите наши таласъми.

3евзек

Значи след като си купиш окачване от първата бензиностанция, където продават всички видове консумативи, ще спреш до компресора за въздух, ще извадиш старото окачване и ще сложиш новото. Така няма да те глобят.

Очаквам вълна от минуси, но... Това с домашните ремонти е добра идея, но трябва да се внимава с детайлите. Трябва да се определи какво е ремонт. Глупаво е да глобиш 500 лева някой защото си е сменил крушката на фара, мигача или някой изгорял бушон. А ако си сменя чистачките или си пръсна WD на ключалката на багажника, това ремонт ли е? Но от друга страна колата е нещо, което тежи над 1 тон и се движи със скорост над 80 км\ч. За тези, които разбират от физика, ще кажа, че това е сериозен момент, който може да нанесе сериозни щети. И за съжаление в провинцията ръчните ремонти и доработки по "гоуфо" са традиционно занимание през уикенда и след работа. А това според мен е опасно. Елементите на автомобила имат характеристики освен по форма и по материал. И разни припилвания и наварявания не само че не правят елемента по-здрав, но и на практика го отслабват. Което увеличава риска от катастрофа и представлява опасност за другите участници в движението. Сетих се и за един друг пример - представете си, че некой шофер си е турил мноо як спойлер на капака на "гоуфо", обаче в машино-тракторното училище не са му обяснили как се прави това, ама той и гуедал "Бързи и яростни". И както ви изпреварва по магистралата, когато се прибира в платното пред вас, се получава завихряне, което откъсва спойлера и го изпраща директно в предното ви стъкло. Действието се развива при скорост 120 км\ч. Представяте си последиците, нали? Или друг пример (това вече е реален случай) - един ахмак искаше да си сложи мноо яка уредба, да разцепва мрака, като пусне Цеца да се чува у другото сеуо. Разбира се, селския гъзар беше доста далеч от термини като големина на тока, мощност, отделена топлина, сечение на проводници и т.н. Резултатът беше, че се запали. Смешно е, нали? Обаче аз пак си представих, как тоя пламва при 90 км\ч и насрещно движение. И, да, напълно съм съгласен, че ама изобщо не е гарантирано, че в сервиза ще ти направят ремонта по-качествено. Но ако не ходиш в люлинския сервиз на "Гошо разбирача", мисля, че шансовете за качествен ремонт са добри. И, да, напълно съм съгласен, че в малка България все още са останали специалисти в различни облсти, които могат да направят качетсвен ремонт или доработка на автомобила си в домашни условия. Или най-малкото значт достатъчно, за да не пипат и да не научкват, а да отидат на специалист. Но те (както и всички специалисти в малка България) са малко. А другите разбирачи са много, мислят се за умни, а това ги прави опасни. Друг е въпроса, че местния полицай няма да състави глоба, защото някой е вдигнал капака и сега "ще го пипне малко с флекса".

Имам въпрос: Ако ми направят ремонта в сервиз и след 2 месеца по причина направеният ремонт стане ПТП сервиза като ще даде гаранция ще поеме ли паричната стойност на щетите и недай си боже смърта на човека в това ПТП ?! Нали се сещаш че гаранция на ремонт означава и споделена отговорност ?! Освен това никой в България неможе да каже колко ПТП-та са станали защото човек сам си направил ремонта или че ПТП е станало след ремонт в сервиз.

По принцип за такива неща си има застраховки. Далеч отвъд Гражданска Отговорност сключена по цени "на тънко" в българското представителство на фирма регистрирана на Каймановите острови (случая "Олимпик"). Но ние българите хич не обичаме да даваме пари за застраховки. Любимият ми случай е с един "разбирач", "тарикат" или "курназ момче", който обясняваше как за 10 години Каско си купуваш нова кола. Е, на същия тоя му откраднаха колата след 1 година. По груби сметки е с 9/10 назад. От тогава си трае. Колкото до ремонтите. В едни други държави експертите, които са дошли на мястото на произшествието не люпят семки в локвата от масло. И същите тези експерти могат да установят повреда в коя част е причинила произшествието, а един относително елемнтарен анализ може да установи на колко години е тази част и дали е преправяна или не. Но това е в едни други държави, където хората си плащат данъците и свалят правителства. Ние си траем и си стойм със семките в маслото.

По голяма глупост не бях чел!!! Ало си мия колата сам ще ме глобят ли?? А ако си сменям антената на радиото??? Или си монтирам нови тасове??.?

Или ако реша да си сменя летните гуми и да сложа зимните заедно с джантите. Дали това не е опасно, ако не успея да преценя колко да затегна болтовете.

Те циганите са му намерили цаката - теглите една патка на законите и като видите патрулен автомобил грабвате брадвите и се събирате на тумби.Докато не почнем и ние да го правим това овластените мутри няма да се съобразяват с нуждите и възможностите на народа.

Господа, с революция не става! Другите държави от НАТО ще се намесят да спасят "законно избраната от народа власт"! Затова опитайте най-напред с изори. Идете и гласувайте! Не ми разправяйте, че ако от изборите зависело нещо, щели да ги забранят. На всички избори в България държавата Турция изпраща поне 200 000 турци с български корени да гласуват. Плаща им пътни, дневни и нощни. Но това не е всичко. Тези хора идват за около седмица, съответно отсъстват от работа. Държавата Турция плаща и на работодателите им, за да се съгласят да им дадат отпуска. На всички наши изори, държавата Турция харчи по близо милиард лева, за да могат тези хора да дойдат тука и да гласуват. Този харч държавата Турция го прави, защото знае много добре - ИЗБОРИТЕ ИМАТ ЗНАЧЕНИЕ!

Сложих ви минус защото изобщо не сте наясно с изборите и това,че Турция плаща нещо.Турция не плаща нищо и никога не е плащала още по-малко пък милиарди щото ако искаха да дават такива пари направо биха купили всички депутати барабар с цялото правителство вместо да ''вземат'' 8-9% за някоя партия.Има организации на българските турци подпомагани от български турци,бизнесмени забогатели в държавата Турция и вместо да си купуват хотели лимузини правят нещо полезно за сънародниците си като им плащат транспорта,а изборите ни се насрочват почти винаги на техни национални празници когато по принцип те почиват и не се налага някой да им плаща допълнително отпуска.

С тоя милиард доста попресоли манджата. Достатъчен е за 1 000 000 турци да прекосят Атлантика и да гласуват в САЩ. Нещо ще остане и за сувенирчета.

Ощетоку що назначена за шеф новата Калинка започна да ръси глупост след глупост. Първо предложи рестркции за водачите пенсионери ! О сра се. Сега поредната тъпотия ! до кога ще търпим такова невежество.

Кава гаранция може за деде на ремонт на кола -това не винаги може да стане . Колите с десен волан са опасни Защо разрешават на влизат в България няма значение дали са с англииски номера или Български това също няма как да стане . Да си седят само в Англия лИИИИ Глупости . Слагат само забрани и глоби за всчко .

Питам за един приятел. Как може Министър на здравеопазването никога да не е учил за доктор и да се занимава със здравето на 6 милиона души , но ако аз завършил професия различна от авто-монтьор мога да си направя ремонт на колата не по-зле от майстора в серзива да ми набият глоба от 500 лв ?! Значи е напълно възможно ако сте завършили инжинер да ви забранят да готвите или да си шпаталовате стените у вас , защото не сте квалифициран и трябва задължително да извикате квалифициран специалист хахахаха !? Време е това образование ДАИ ( Автомобилна Администрация ) да бъде закрито во век и веков. Всичкото манго що е на пътя което немое си напише името на български как е взело книжка то само в Автомобилна кастрация го знаят. Поредна идиотщина в опит някой да хариже на друг от (техните) един бизнес за милиони

Абсолютно си прав, но да знаеш - ДАИ е "образУвание", "образОвание" е когато си учиш уроците, вместо да пощипваш състудентките.

Съгласен съм! Едно време явно съм ги щипал повечко. Важно е че всекакви чиновници се опитват още повече да играят на нервите на населението. Колкото и да е заспал тоя наш народ търпението не е вечно

Кашата в кочината се бърка с пълна сила!Бива,бива!Да се направи и частно министерство на транспорта.

Демек ако ме хванат да си сменям крушката на фара - 500 глоба. А бонус свирка правят ли?

Дудук правят !

да се спре с тази безумна смяна на номерата на МПСтата

гербаджиите си заминават и гледат да прехвърлят работата на кат на фирми които съответно ще са тяхни, толкова ударно се прави и в сезона на отпуските за да не се роптае много

Наскоро прехвърлих лизинговия си автомобил на мое име - НЯМА такава бюрокрация! КАТ повече ги интересува от къде си взел автомобила и колко струва, отколкото какво му е техническото състояние! И защо автомобилите внос трябва да ходят при частни фирми? Нима фиктивните прегледи не стигат?!? Според мен нерегистрираните в БГ автомобили трябва да минават през КАТ, а всички останали - да се спре смяната на номерата! След като смениш номера, после започваш - преглед, винетка, застраховка - за всичко ходиш на крака, макар на сайта на АПИ пише, че може по имейл, ама не може, трябвало да бъде с електронен подпис, но не съветвам, защото дават 2 листа А4, с които караш поне 1 месец! Освен това да не забравите да си направите копие на стария голям талон - иначе ще духате супата с винетката! Ако се спре със смяната на номерата, хората само ще могат да си сменят собствеността на автомобила - като толкова искат да облекчат КАТ, да го въведат - всичко друго е мижи да те лъжем, и вече си направихме фирмите, сега трябва да си гарантираме и печалбата!

Абсолютно подкрепям твоето мнение.

ти май искаш пуделите да мяукат а рибките да гукат? Кажи ми, от невменяеми свине, които само развъждат кърлежи, как можеш да си помислиш въобще да искаш нещо нормално?

Въпроси? Забранена ли е регистрацията на автомобил с десен волан в някоя европейска държава? Забранена ли е регистрацията на автомобили с ляв волан в Англия? "Автомобилите с десен волан са доказано опасни" Та къде са доказателствата?

не е нужно да се забранява, просто да му направят ГО петорно и готово

д.бил! Има "болус-Малус"? Да видим на кого колко ще е гражданската?

Опасните коли нямат място на пътя. Изобщо не ме интересува, дали плащат повече гражданска или не. И е време да направят нещо срещу 18 годишните келеши с аудита и беемвета. Младите мъже трябва да карат само бавни коли.

Да в Германия е забранена регистрацията МПС с десен волан освен на леките коли,които обаче трябва да минат специализиран сервиз за проверка дали всичко по автомобила е променено като автомобил с ляв волан включително фарове и чистачки.Тук се регистрират дори автобуси с десен волан,автобуса спира на спирка,а вратите са към пътното платно,слизащите стъпват директно по средата на пътните платна,а когато автобусът потегля ауспухът му опушва останалите чакащи на спирката понеже е от другата страна.

Смятайте колко милиона вземат като подкупи в КАТ за да си позволят да плащат за ''за острите реакции".Сега корупцията е много по-голямата отколкото,в който и да било частник защото в КАТ няма абсолютно никакъв контрол когато си платиш.

ABE KAV VI E PROBLEMA TOVA SE KAZVA MAKRO IKONOMIKA ще трябва да се отварят допълнителни пунктове, които да се оборудват и да се наемат допълнително хора. SHTE SE SAZDADAT NOVI RABOTNI MESTA BRILIANTNO , KATO BG NIAMA REALNA IKONOMIKA TO I IZMISLENI USLUGI PAK VARSHAT RABOTA OK RAZBRAHTE LI ? OK JIVI ZDRAVI

Поредната глупост измислена от Герб. Бе туй за 10 години един закон в полза на хората не създадохме ех сами ще се самоубиете

Кое в Бг не е от ден до пладне?-само наглостта на властта и търпението на електората. Те много искат да контролират всичко, и да ни цоцкат искат, но дали знаят, че има една прослойка дето никога не се е поддавала на техния контрол и сега същата само им гледа сейра и се готви за поредната игра "прескочи кобила или покажи среден пръст и копни една мотика в тикват на случаен политик преди закуска хехе". Освен това, да попитам, кой, КОЙ ще контролира тези дето трябва да контролират това дето го замислят да се случи. Ако е баджанака или шурея на Бай Ганьо, хаха, тя работата е ясна и се описва с израза "нанана...и рипна коня в реката", ако пък е някои неизвестен, отнякъде далче взет, и човека има деца, и жена или му е мил живота нека си помисли преди да поеме такава работа. Виж ако е робот дето няма жена и деца, а само чипове и жици да си знае, че тука си имаме едни любители на кабелите и тока дето на мига ще го опоскат кат пирани. Другари комунисти от властта, добре си помислете, щото ние знаем откъде се вмирисва главата на рибата и един ден само ще оставим нужното на електората, за да ви хакне идилията и ви секнат мазните усмивки от задниците на които незнам защо все още им казвате лица.

За жалост, в проекта са ще няколко причини, замислени от тъпаците в парламента, които допринасят за това да не се върна в България. Все се надява човек да потръгнат нещата, но не би.Тъпото си е тъпо, а колкото по-нагоре е и с повечко власт, толкова повече хора патят от тъпотията му! Преди няколко години в Масачузетс се опитаха да прокарат закон да не можеш да си ремонтираш сам колата.Е, накратко отмениха проекта и повече не се чува за такива глупости. А Масачузетс(другояче е Таксачузетс) и Калифорния са най-демократичните щати(това има и отрицателни страни)в САЩ, но не си позволяват такива крайности в опитите за контрол на населението. Явно е, че в България борбата за пазари се ожесточава и мафията вече не подбира!

масачузец? как звучи като го произнесат местните? или ти продължаваш с ужасния бг акцент? после-не харесвсли емигранти...

Аз предлагам всеки сам да си регистрира колата на Бял лист хартия . Колата е чисто нова след десет години експлоатация нищо не е сменяно всичко е Оригинал номера на рамата е датата на смъртта на Тъщата вие можете да го смените с друга забележителна за вас Дата. Подпис и готово!?

"Глоби се предвиждат и за граждани, които решат да ремонтират сами автомобилите си. Те ще трябва да платят санкция от 500 лева." 500 лева глоба, ако сам си ремонтираш СОБСТВЕНАТА кола?! ... Бойко позна, че САМО ГЕРБ може да свали ГЕРБ. Самоубийци...

А изгорял предпазител по колата ще мога ли да си сменя сам, а пукната гума, или някоя крушка?

Пукаш гума на пътя и въпреки че имаш резервна,хоп на пътната помощ или мобилен сервиз да ти я сменят и готово.

А кога ще затегнат правилата за качеството на народните представители, министри и шефове на НАП или това се отлага ....

Първо да приемат глоби и дори затвор за малоумниците по автосервизите, а не всиеки от кол и от въже да ми се прави на майстор!! И редовният им номер, я вътрешен накрайник леко развил, я някоя друа гайчица.. и "ауу рейката ви е за ремонт, дайте едни 500-600лв..." и въобще не им пука, че може да ви убият!!! Първо вкарайте регламент и наказания за тия имекяри пък после правете регистри за ремонтите, частите и тн.. Сигурен съм, че на повечето са ви го играли тоя мач и знаете за какво говоря. За съжаление читавите и честни майстори останаха изключения, което е по големия проблем.!!!

след време няма да мога да си сменя изгорелия бушон в къщата, ще трябва да викам лицензиран електротехник...

Сменяйки си сам крушката, ядеш хляба на електротехника ;)

Хора вижте как е в проста Австрия. Прегледи и регистрация се правят от частни сервизи. Всичко по колата трябва да е ок по 147 котрлони точки. Държавата прави само конрол. Сиреч минаваш преглед някъде си. Отвън стои цивилна кола без никой да я знае и на избирателен принцип проверява. Казват ти добър ден, може ли вашите докумени заповадайте в държавния пунк за проверка ако всичко е ок, ходи си. Ако открят нещо, дават ти срок да го оправиш ако е серизно колата остава без номер. А за частника който си е позволил да те пусне. При първо нарушение 10000€ глоба и загуба на право за технически преглед за 1г. При повторно приключваме с тая дейност. Но държавния служител служи на държавата а на на себе си

"Нно държавният служител служи на държавата, а не на себе си!" У нас ще се получи българска тройка? Минава колата през частен пункт, правят проверка колата си заминава неизправна. В цивилната кола остават 5 хил. Сервиза дига таксата да си избие рушвета.

Сега ще има двойно разхождане..... - и аащо ПАК трябва да се ходи в КАТ а не КАТ да прати по ПОЩАТА номера и талона - както е в АНГЛИЯ????

Значи може да си инженер конструктор на двигатели с вътрешно горене,щом нямаш сервиз, не можеш да пипаш под капака. Колата трябва да се предостави на някой сополивко със сервиз. Извинете господа законотворци, Никъде не видях да има промени в изискванията за регистрация на сервиз. Аз лично познавам трима които нямат средно образование, изкараха някой лев от тук-от там и си отвориха сервизи.Видимо да си джамбазин,да разглобяваш и сглобяваш трошки е доста лесна работа.

Борба за избиратели. Автосервизи в България много. Правим им добро и са наши на изборите.

Общо взето се мъчат да ни го вкарат по- дебел .

и с квадратна глава.

Ненормалници. Що не видите как е в Германия, в Англия и просто го направете таха и в България. До кога ще ни губите времето и взимате парите за НИЩО? В Германия е много просто: минаваш преглед, правиш застраховка онлайн и с документите отиваш в гражданската служба за регистрация. 30 минути, 14 Евро такса и още 40 за номерата. Отиваш си при автомобила, слагаш номерата и си готов. В Англия всичко това става по пощата и е по-бавно, но пък не ходиш да висиш никаде. Регистрацията е 50 паунда, но ако колата вече е била регистрирана ти връщат парите. Номерата си ги отпечатваш в магазините за авточасти за около 5 минути. Струват 25 паунда. Просто и бързо, но няма далавера. Няма и нотариус.

Немски ТЮФ в Англия не важи и обратното. Ще отворите бизнес с фалшиви документи за прегледи в чужбина. Но вие си знаете. Аз вече коли с българска регистрация нямам и се надявам и в бъдеще да не са ми нужни.

Не важи друг път, за това 99% от левия волан в АНглията е с немски номера, случаеност не мисла

Не можеш да регистрираш в Англия кола с немски ТЮФ. Акое с немска регистрация, разбира се , че важи.

Европа забранява дискриминацията на коли с десен волан.

тези с волана от грешната страна скоро няма да имат думата

Е , тва пък от какъв зор? Ония в КАТ са се преработили ли ,.що ли?.

не е лошо човек да си има едно такова сервизче

Всеки ден ни правят на маймуни и ние си траем. Значи мене, с висше техническо образованше и 20 години стаж свързан с всякакви машини, някой пръдльо ще ме глоби ако сам си сменя накладките вместо да загубя ден за сервиз с монтьори дето имат уж средно образование?

Реакциите са естествено от тези, които ще загубят приходи от регистрацията Документа за идентификация може да се издава от всеки пункт, който извършва технически преглед - той нали и сега това е длъжен да проверява А номерата и талона могат да дойдат по пощата

Аз като знам как се минава преглед у нас, изобщо не се съмнявам как ще се узаконяват крадени коли

Идват избори - мислете!!!

Значи, чакай да видя дали съм разбрал. Купувам си 3до5 годишна кола от Германия, минала през 50 точковата система за техническа изправност на TUV и/или ДЕКРА.Идвам обаче тук и съм принуден да ходя в частен пункт, 99% направен от някой "с връзки" и 92% шанс да е грамотен като кокошка и се почва една мътна, дълга и широка, докато въпросния авторитет потвърди нещата, които вече се знаят(защото колата има 2 или 3 годишен валиден технически преглед от всепризната институция в Германия). След което почвам да чакам за номера от КАТ, през това време минава едномесечният срок за регистрация и рискувам и 300 лв. глоба. После ми гори крушка и почвам да си "ремонтирам" пред къщата и бааам - още 500 лв. глоба, защото не съм отишъл да му дам 50 лв. на Дунев да ми сложи китайска крушка. Единственото смислено нещо е забраната на десен волан.

Шилo

Не четеш! Колите с валиден преглед от ЕС и Швейцария няма да минават първоначален преглед тук. Всичко ще се прави само по документи.

Като им занесеш TUV на немски, празноглавците от КАТ мислиш ли че ще го прочетат?

Наистина не съм прочел, гореописаното нещо го правих преди месец и валидният преглед от Германия не го признават, въпреки че бе направен преди седмица с валидност 2 години.Ако това се промени - супер! Но надушвам преводи и легализации, плюс момента с номера на двигателя, където навсякъде се води резервна част, освен тук и трябва да бъде написан в талона, дори и това да значи,че трябва да се разглоби цялата периферия на двигателя и след това да рискуваш да не ти бъде призната гаранцията.