Още пътни мостове ще падат, ние сме късметлии засега

Занемарена поддръжка, понижени инженерни стандарти и драстично пораснало натоварване се крият зад трагедията в Генуа

Обратно в новината

Коментари - Още пътни мостове ще падат, ние сме късметлии засега | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мостът в Генуа е бил даден на концесия на частна фирма. Но шефовете на фирмата не са минавали под моста. Нали знаете, "частникът е добър стопанин, държавата е лош такъв"

Ти нещо имаш против светлото бъдеще на капитализма? И почти по темата... Гледайте филма Идиокрация.

"Мостът на дружбата" между Русе и Гюргево е изграден за 2 години и 3 месеца/включително проектирането му/. Открит е на 20 юни 1954 година. На 27 юни 1954 г., неделя, в 7.50 ч. по новия мост на река Дунав преминава първият товарен влак с 40 вагона, който доставя трактори "ДТ-54". Не е ремонтиран 50 години. Епопеята „европейски” мост Видин започва 2002 г. Срокът за изпълнение е 38 месеца, а предвидената обща стойност на договора е 99 млн. евро. Открит е след 11 години - 2013 г. при стойност 256 млн. евро Още следващата година започва ремонтът му.

Мостът на дружбата е проектиран от немски инженери както и много други инфраструктурни проекти от преди 09.09.1944 В моста Видин -Калафат има много корупция и кражби извършени от подставени или неприкрити лица за които правосъдието в България е ,,късо” !Трябваше да дойде Борисов и ГЕРБ за да бъде завършен

Към Лозан Панов Панелките не са ляти с чайна желязо Така че да изчакаме малко

И за да не стават грешки напомням на тъпанарите с минусите ДУРЕТА, ПИША ФАКТИ, КОИТО МОГАТ ДА ПОТВЪРДЯТ СТОТИЦИ РАБОТЕЛИ НА СПОМЕНАТИТЕ МАШИНИ! КАКТО ФАКТА С НАДЛЕЗА "ВЛАДИМИР ПАВЛОВ" НА КОЙТО СЕ ПОЯВИХА ОГРОМНИ ДУПКИ И САМО АРМАТУРАТА ПРЕЧЕШЕ НЯКОЙ ЗАСПАЛ ДА АСЛЕЗЕ ДИРЕКТНО НА ПЪТЯ ОТДОЛУ ИЛИ НА ЖП ЛИНИИТЕ.

Мавзолеят/държавен/ пет пъти го взривяваха/частни фирми/. Социнженери по соцстандарт, соцматериали и държавен контрол. Така и с панелките. Проектирани от научни инститкути, панелите произведени в заводски условия от висококфалифицирани инженери и майстори, качествен материал от държавни предприятия и строг инвеститорски контрол. Панелките нямат падане.

За гении като тебе малко статистика: - 1932 година е началото на стандартизацията, но няма нищо общо със социализма, като копират някой немските стандарти DIN, в България БИН - Георги Димитров е починал 1949г; - Мавзолеят в построен за три дни; - 1950 и някоя се включваме с ISO и IEC - нищо социалистическо пак; - Институт по стандартизация, мерки и измерителни уреди е създаден 1960г и тогава започва да прави техническите и промишлени тандарти; На база тази инфорамация ще ти кажа, че всички строителни инженери, архитекти, проектанти са работели в онези години по немски стандарти. С една дума - писачите тук са чували от дядо и баба колко яко било в соца. Който има малко ум, ще ти се смее на изказването. Отделно за панелките имаше съревнования колко материал ще се икономиса от производството им, при положение, че има заложени от научните институти точни количествени сметки. Сами си правете изводите.

Има още доста да доучваш Нищо против казаното от теб вярно си е просто нещата имат няколко страни. И ако тръгнеш назад ще рчеш че няма немско инженерство ами то било гръцко .. Питагор види ли

Пеше, на конкретно изказване пълно с глупости, има конкретни отговори. Не е въпрос да доказваме кой първи е строил нещо, а кой за какво се изкава неподготвен.

Негамотно изказване.

Някой може да реши, че написаното е спам и няма общо с темата; дали е така На "Васил Априлов" на спасителната лодка имаше един двигател "ЛЕдин ден от нямане какво да прави боцмана решава да провери фундаментните болтове...Идва възбуден в салета и казва "Всичките болтове на лодката са скъсани!" беше ги изяла над 40 годишната ръжда. На по-новите гемии имаше двигатели соц производство -във водата около лодките се образуваха водни кръгове от вибрациите. Които са рабитили на старите ДОЙЦ, МОН, МВМ, ЗУЛЦЕР, МАК, ГЬОТАВЕРКЕН знаят, че вибрациите и "дишането" бяха по неосезаеми, за разлика с новите дизели със заваръчна конструкция на картерите, на блока - всичко това е масата която поема в себе си голяма част от хармоничните. Същото е с 60 годишните ЖП мостове по забравената вече ЖП линия Бургас -Варна -стоят си над пътя и мъдро гледат безумците на фолксвагини, наБМВта, на АУДИта -и възрастта им не личи за разлика от надлеза "Владимир Павлов"

Виждам че има съкратени изрази..... "ЛЕСТЪР" който работеше без вибрации, и шум, мъркаше като котенце,, палеше се с манивела безотказно тежка чугунена отливка

Мост Чавдар в София е строен в края на 50 те години, ремонт му правиха преди 1-2 години. До него, от южната страна , новия мост го правиха малко след 1990 г и се наложи да го ремонтират преди ремонта на стария. Стария мост е от железобетонни греди , основата на новия е от железни плочи , заварени в конструкция като кутии. Друг мост от старите е този при Захарна фабрика, също един железобетонен мост , издържаш повече от 60 години увеличаващият се трафик на превозни средства.

През 1965 година националната средношколска бригада строи ЖП линията Калотина -Станянци. Спомням си един от устоите яма в скалата около 80 кв/м дълбока 7 метра -отводнявахме денонощно с една помпа ВАМО. Когато в края на бригадата започна наливането на бетона Снежито Лимонова не мръдна от устойте три денонощия. И да не мислите че бетона го караха с миксери -нищо подобно цимента идваше на камиони на СОАТ от ЖП гарата Калотина, а на "слънчев бряг" с лопати и колички вадехме баластра от реката (Нишава) и с лопати се пресяваше на сита. Отделните фракции се стифираха на пирамиди и после по предписание се вкарваха в бетонобъркачките до дупката -толкова колички от едното, от другото, толкова цимент бяхме 14 годишни но не се катерехме на ЖП вагоните да правим селфита, пушехме тютюн а не трева, бирата беше много горчива, не като лимонадата, която днес наричат бира...

На Хемус, заради ремонт на колоните са затворили 2 ленти незнайно защо!Сега в Неделя имаше около 5 км. задръстване заради това. Тази тежест от тези коли натрупани там и пъплещи не е ли по опасна? Ако се срути мост със стотиците коли в задръстването колко жертви ще има? Питам защо са затворени ленти заради ремонт на колоните а аз пътувам всеки ден-жив работник не съм видял в района,нито коли на работници, на изхода на тунела правят един мост 50 метра дълъг вече около половин година.....

Дали наистина тече ремонт, нямам представа, не съм минавал по тази магистрала от година и половина. Обаче ако има някаква дейност е напълно обяснимо защо са затворени лентите. Натоварването от коли е дреболия за един мост и струпването им в 1-2 ленти не е проблем. Мостовете са смятани за доста по-сериозно натоварване от стандартни превозни средства и колони, които са много по-тежки от колите (можеш сам да провериш какво са Н-300 и НК-800). Обаче ако долу има строителна дейност по колоните, значи те са обрушени, т.е. без бетоново покритие. От друга страна преминаването на МПС-та води до вибрации, които могат да предизвикат откъртвания на парчета бетон или падане на други материали, т.е. опасност за работещите.

Бе аз да попитам: Когото се строяха мостовете и виадуктите, спомняте ли си как се водеше статистиката за пътнико -товаро -потока!? помните ли онеци черните черва напречно на шосето пред някое КТП. А спомняте ли си колко големи бяха товарните камиони -болшинството ГАЗ, ЗИЛ, тук там някоя ШКОДА и колко товар можеха да носят. Кой математик е предвидил 150 тонната платформа за тежки колети, която даже не може да премине през тунел .... Днес е нормално ТИР с 60 тона товар колко ЗИБа или Газки е това!?

Тоя мост влиза яко в историята...100-200год ще го дават за пример

Всеки мост е здрав - докато не падне. Тоя падна, което го прави проблемен Мостове ще падат, кораби ще потъват, самолети ши падат...това е част от живота...неприятна

Така ще е, докато има калпав недоучил матриал.

основният извод, който трябва да се направи е: нищо построено не е вечно. всяко направено се разваля. който построява задължително се грижи за да поддържа и да подмени направеното с ново направено. за да си сигурен в това какво си направил се ръководиш от истината. истината е безпартийна, отнася се до всички. който създава и разпространява неистини - фалшиви "новини" унищожавава не просто направеното, унищожава увероността в способностите да се направи, унищожава всичко.

както е казал поета: "камъните падат, падат от небето". Възможно е, лирическият герой, като един нострадамус, да е имал видение. от денят на падането на моста, от позиция под моста. Както е известно, всички нострдамусови предсказания стават ясни чак след като се случат, защото лирическият начин на описване е неясен... А по темата... докато не спрете да ползвате стоманобетон за щяло и нещяло - ще треперите. Но не веднага, а след 50-60 години. Децата ви ще страдат! Тук веднага ще се намесят инженерчетата (умалително, защото те толкова и знаят, по руската система на проферсор гвоздев, да преразпределят усилията..) и ще започнат да твърдят че от стоманобетона по добро нема! Нема по-добро известно на тях. Е сега докато пиша, гледам през прозореца една от световните икони - мост, построен през 20-те на миналия век. В съседство е една друга световна икона... красота. Мостът е от джилезу, с каменни пилони. Този мост се обработва против ръжда по план, разчетен по месеци (както и айфеловата кула, и всяко друго съоръжение). Ето, сега инженерчетата ще се намесят и ще кажат "ама стоманените конструкции трябва да се обработват периодично". Да , трябва, maintenance plan се казва. Всяко съоръжение трябва да има такъв след като се въведе в експлоатация. А нашите мързеливци какво ? по руски образец проектират бетони, които 40-50 г могат без поддръжка. А после ? Ето - мостът пред прозореца. на 100 години е! икона. и се поддържа! Ха да ви видя с панелките какво ще правите? трябвало да се санират фугите? хаха :) mission impossble. Как ще санираш фуги бре? събаряй

Има мостове на по хиляда години без грам желязо по тях и пак си изпълняват предназначението...

Хора продавайте си старите панелки и вземайте нови жилища със 100 години гаранция на стоманобетона.Панелките са изядени от ръжда и ако падне един панел ще падне цялата сграда.

Затова в новото строителство още с влизането ти тече през дограмите, пада ти мазилката и ти гърми ел.инсталацията. После разбираш постепенно, че новото строителство има единствено за цел да пълни джобовете на строителя и на още мафиоти покрай него, а сградите за 2-3 г. стават в пъти по-зле и от 50-годишни панелки, като последните поне се оправят със саниране за още поне 50 г., а новото строителство няма оправяне. Не си ли се заглеждал как се строи в момента - с итонг, пяна и яко пестене на материали. Щом ти харесва това и си сигурен, че няма да ти падне на главата, докато спиш. Всъщност, имаше вече такъв случай, но не помня в кой град у нас.

Май ти е кисело гроздето, а панелчо?

Ясно се вижда, че няма стърчащи железа от здравата все още останала част от моста.Трябва да 5 метра снаждане на прътовете.Само гол бетон е много неустойчива конструкция.Панелките в България са къщи от карти с 4 мм единична армировъчна мрежа.Панелите са свързани с корозирали заварки.Нямат една колона и при един сериозен трус ще се срутят до основи.Примера са земетресенията в Свищов и Стражица.

Арматура Ф4 мм е само в преградни, НЕ носещи панели, в носещите панели има по Ф25 мм арматура !

Няма паднали в Б-я защото повечето са строени по бай Тошово време. Сега цемента се икономисва. Слага се повече вода и надежда (да не се срути докато изтече гаранцията).

При Тошо една магистрала не можахте да построите , при това разполахате с 15 000 безплатни работници в строителни войски. Толкова бяхте жалки . Доказани негодници.. А московските ви учители още нямат пряк път /за магистрала и не мечтаем даже / , който да свързва столицата с изтока. Голям успех беше , че едва преди година успяха за пръв път да сържат с магистрала москва и петербург и то само защото стимулираха олигарсите да откраднат пет повече пари от реалната цена на такива пътища в Европа. Немците имат такива пътища от 80 години, толкова назад ни върна окупацията на руските аборигени и обучените им местни слуги негодници шумкари.

Така де. Немция има, България няма.

При ,,Тошо", както се изразяваш, трябваше да се асфалтират едни двадесетина хиляди километра пътища наследени от некадърниците с измислената до 1944г. ,,шеста икономика в света" със само 9 километра асфалтиран път, трябваше да се построят едни нови пътища, трябваше да се изплатят едни 64 милиарда репарации от едни две национални катастрофи, трябваше да се реорганизира съществуващата жалка икономика и да се изгради нова, жизнена икономика, която да може да изхрани гладуващото до 1944 г. население на България. И така, когато се задоволят основните жизнени нужди за нормален живот на населението и се увеличи броя на автомобилите естествено да се премине към изграждането на магистралите... Но това си е наука не е за пияндета и за наркомани със соросоидна закваска!

Редно е за конструкцията на мостовете и др. да вземат решение архитекти,доктори, артисти, бръснари и др.,но в никакъв случай инженер конструктори. Мостовете добре, ами телевизионните кули оставени на самотек и с променени от горните господа натоварвания и параметри? Дано Господ е българин!

Така-така, най-вече бръснари. Баща ми(Бог да го прости) беше инженер индустриално строителство. Каквото е проектирал, нищо не е паднало. Даже събаряха един от заводите му(т.е. проектиран от него), зор голям видяха, няма падане... Та той ми разправя действителен случай, няма шега: Вика, при негов колега отиват да го натискат да правят по-бързо някакъв мост. Партийците натискат, че моста можело бил да се построи 2г по-бързо, за да преизпълнят плана. Отговорът не закъснял: - Другари. - казал той - ние строим мост, не изпълняваме план! И партийците клекнали... За протокола: нямам си и на идея кои са завода и моста.

И да падат мостове и да не падат някой взема парите! Ако падне се вземат пари за ново строителство! Ако не падне моста се вземат пари за козметичен ремонт!

Инженерите са учили, че бетона държи на натиск колкото искаш, НО на огъване веднага се чупи. Въжетата са за това, да осигурят на бетона винаги да е напрегнат на натиск и никога на огъване. Моста при ремонта са го оставили без натиск, груба грешка на ремонтаджиите и резултната е ясен катастрофално разрушаване.

Чак пък ""натиск колкото искаш" не е. Добавянето на стоманена армировка (напрегната, корава, мека) към бетона го превръща в стоманобетон. Бетон в чист вид се използва много рядко за конструкции - предимно за фундаменти. Стоманобетонът е с масово приложение и практически работи повече на огъване, отколкото на натиск. Плочите и гредите работят на огъване. Колоните в ограничени случаи работят на чист натиск и в още по-ограничени - на опън. Но благодарение на хоризонталното натоварване (вятър) и инерционните сили при земетръс, колоните се оразмеряват за различни видове натиск, съчетан с огъване - нецентричен натиск, кос нецентричен натиск ... Това е най-общо за жилищни и обществени сгради. При промишленото строителство и мостовете има и други натоварвания (включително и хоризонтални), като кранове (и инерционни сили от тях), превозни средства и породените от тях сили при спиране и потегляне, динамични товари/вибрации и инерционни сили от машини ... и т.н. В този ред на мисли - бетонът и производният от него стоманобетон скоро няма да изчезнат като строителен материал. В строителство на жилищни и обществени сгради няма по-добър заместител като цена на материал и цена на труд за изпълнение и не на последно място по значение - цена за поддръжка (на практика нулева). Аз лично съм по-спокоен да живея и работя в стоманобетонна сграда, която търпи известна немарливост и понася преустройства. Стоманата - хубаво нещо, но българският строителен и ремонтен гений обича да реже и да кърти неща, които му пречат, така че не е препоръчителна в такива случаи. П.П. Проектант съм, предимно на стоманени конструкции.

Има и един грамотен коментар! А за останалите коментари смешно е хора нерешили една задача от строителната механика да коментират темата.

Пак превземки.Минавам през подлези над които преминават основни булеварди и виждам армировката на гредите изядена от корозия същото е и положението с надлезите по пътищата в същото време разни свои фирми усвояват стотици милиони за съмнителни начинания като саниране и завишени ремонти на сгради като НДК и Централна гара.Единствената причина в България да няма подобни трагедии е че мостовете ни са много малки а по-големите като този във Варна са със стоманена конструкция.Виадуктите по Хемус не знам в какво състояние са но уж ги ремонтираха.

Виадуктите на Хемус в момента се ремонтират. При Станишев бяха боядисани парапетите а парите откраднати.

Смъртно наказание за корупция и мостовете ще спрат да падат.

БЪЛГАРСКИТЕ ИНЖЕНЕРИ ТЪКМО СЕ БЯХА ОБЛАГОРОДИЛИ ПОКРАЙ РУСКИТЕ КАК СЕ СТРОЯТ МОСТОВЕ ... И ДОЙДЕ ДЕМОКРАЦИЯТА И ИЗТРИ 2 ПОКОЛЕНИЯ МОСТОСТРОИТЕЛИ :)) .... СЕГА ВЕЧЕ ДАЖЕ ИНЖЕНЕРИТЕ ВИ СА ТЪПИ , ПОНЕЖЕ ЗА 30 ГОДИНИ СА ГЛЕДАНИ И ВЪЗПИТАВАНИ В ЦЕННОСТНАТА СИСТЕМА НА МУТРИТЕ И АГИТЕ :))

Българските инженери моето момче не са научили нищо от руските защото строителната школа в България от време оно е германска. Руските инженери да си гледат руските мостове и магистрали (които и нямат), а нас да оставят на мира. А, всъщност може да ги вземете при вас в щатите, да им се посмеят малко вашите американци ;)

ПРИ НАС И ОСОБЕННО ПРИ КОМШИИТЕ В КАНАДСКИЯ КВАБЕК , МОСТОВЕТЕ СА УЖАСНИ ... И НАПРАВО ПАДАТ ... ПОНЕЖЕ МАФИОТИТЕ СЛАГАЛИ ПО-СЛАБА МАРКА БЕТОН И ПО-МАЛКО ЖЕЛЕЗО ЗА ДА СПЕСТЯТ ПАРИ ...

То "Мостстрой" до скоро бе комунистическа фирма но фалира понеже комунистите са много умни.

Строителен инженер съм, а хобито ми е да карам мотор, затова всяко лято прекарвам по 2 седмици в Алпите - в Италия, Швейцария и Австрия. По отношение на инфраструктурата Австрия няма да я коментирам, Швейцария - още по-малко. Италия е нещо различно от тях. В Италия манталитетът и отношението (поне по отношение на инфраструктурата) е като при нас. В Южна Италия имат пътища, които са в безобразно състояние, но и не ги пипат. В Северна тук-таме се срещат лоши пътища, но като цяло асфалтът е много добър. Обаче това е само асфалтът, а качиш ли се на магистрала, веднага виждаш ръждясали мантинели и огради, ръждясали стълбове за осветление, течащи и обрушени тунели... В общи линии - обръщат внимание на това, което пряко се усеща - асфалт и маркировка, другото е на самотек. И това го правят дори и на север, където стандартът на живот е доста висок и населението е преобладаващо от австрийци.

Ами като не искат железобетон да строят мостовете от пластмаса. В България има изграден такъв. И ядове с него никакви.

Да изчистим България! Ами разкарайте всички от президента на Борисов до чистачката в народното събрание.

И кво? Ще настане анархия. всяка държава има нужда от управление.

Абе не може втората партия по сила да е БСП ве. Вие уред ли сте. Трябваше да инат хиляда години да се сети Бай Ганю, че за комунист не се гласува, ако ще другият избор да е мутрата Бойко! Чудя се още колко хиляди години му трябва на идиотския ни народ да се сети, че трябва да издигне някоя по-добра партия от И ДА НЕ ГЛАСУВА ЗА КОМУНЯГИТЕ МАМАУ СТАРА.

Бе яде ли се това, че не занимавате с глупости?!

Всички виадукти и мостове по света са от железобетон. Чисто метални мостове престанаха да се строят преди 100 години.

Ами ако някой знае някъде по света да е построен чисто метален мост през последните 50г. да каже. В България има построен чисто пластмасов мост. Съществува си безметежно и сега. Но няма да ви кажа къде е.

В с. Гинци

Терминът железобетон се среща само в преведените от съветската техническа литература учебници на по 40+ години.Последните 40 години е заменен със СТОМАНОБЕТОН.

Проектираното и изградено от инженер Ганев учил "от съветската техническа литература" не е рухнало и до ден днешен. А мавзолея Бъки го гърмя цяла седмица понеже беше от ЖЕЛЕЗОБЕТОН а не стоманобетон. В последните години в София рухнаха няколко сгради преди да им се направи покрива понеже бяха проектирани и изградени от умен Ганчо, дето ползва терминът стоманобетон.

Саниране му е МАЙКАТА ДЕЛЯНЕ

Дайте да плашим хората с аналогии в Италия. Да ягаме от нашите проблеми и да всяваме паника в хората

Строителните компании могат да печелят от ремонти добре. Обаче политиците наистина искат да режат лентички на нови съоръжения, а не на ремонтирани. Това е проблем.

"За щастие преди няколко години различни организации биха тревога за опасното им състояние и бяха извършени спешни ремонти." По времето на Станишев боядисаха парапетите на виадуктите и това беше ремонта. Просто комунистите откраднаха милионите. В момента тече сериозен ремонт.

Март 2001 годинаа. Португалия, град Кастело-де-Пайва, 70 жертви. Август 2007 година. В Минеаполис (САЩ) пада почти 600-метров мост над Мисисипи. 13 жертви, над 100 ранени Honey Bridge, Ниагарскиводопад, Онтарио, Канада. Мост Такома или мост Такома-Троувърс, Вашингтон, САЩ и т.н. нещата са сериозни. не смея да се надявам, че ще бъдат овладени.

По статистика сме най бързо изчезващата нация Проблемът с мостовете ще реши ли това Че повечето умират без да са се срутили такива

по-малко загинали бългаари. все е нещо. не разбирам сарказъма ти.

Ми направи нещо по въпроса! Хващай и ти като Батето - лека му пръст- по села и паланки да оправяш народо-населението.

Проблемът с мостовете ще се реши лесно - има 4 000 язовира, те също не се подържат и като се разлеят ще отнесат няколкото стотин моста заедно с останалото население.

Мене като не-специалист не ме интересува това ,какъв бетон се използва напрегнат,напънат,огънат или някакъв друг вид дето и хабер си нямам как се казва. Искам само да кажа,поне камери да има навсякъде ,за да регистрират момента на падането на един мост за да се знае какжо точно се е случило,и от къде точно е тръгнала белята. Колко камери за наблюдение във реално време има по българските мостове и къде и за колко време се съхраняват записите ?

"За щастие преди няколко години различни организации биха тревога за опасното им състояние и бяха извършени спешни ремонти." Този който е написал тази глупост живее в друга държава. Ремонтите текат в момента и при виадуктите на Хемус са "тапи" до Бога.

За демократичните виадукти не зная. Но тези строени при Живков са вечни и няма да се срутят никога. Тогава бетон и арматура не се икономисваше.

Не се икономисваме, крадеше се.

Ние не сме късметлии, просто виадуктите бяха построени както трябва. В техниката късмет няма. Там всичко са изчисления. Баси тъпата статия.

Бе кахъри изведнъж в Боковата Дружина

Я ми препоръчайте някой хубав български новинарски сайт, ако е останал такъв :)) Чуждестранни си имам.

Ако вярваш на ПЕЕФски

Това,което построи народа начело с бaй Тошо,30 години не можете да го нарежете за скраб,а за подръжка да не говорим.Направихте хората измикяри,а все ощене сме и в чакалнята на Европа.Сигурно ще трябва да минем и през тоалетната?

Питай ПееФски

комунистите построиха тези боклуци, а велика америка прави мостовете си железни и неразрушими, няма железн мост който да е паднал, факт! Затова трябва всички бетонни боклуци построени от червената сган да бъдат съборени и на тяхно място да се издигнат съвременни железни демократични мостове

Като чувам за политици и велики се хващам за кобура Гьобелс

Капутчо,сине,железен мост реката го отнесе февруари месец тази година....За обичната ти Америка става реч

Ми не знам кво да кажа

Е тука се доказа като пълен простак(без извинение). От техника не разбираш капка но се напъваш да даваш мнения. Ако по всички теми си толкова бос по-добре се хвърли от някой мост. Може и велик и по американски демократичен.

Kalin

Много обичаме да дигаме пушилка без причина а когато има причина да се правим че няма.Та и тая стаия сега е типичен пример.важното е да има екшън и бърборене вместо дела.

Отвличане на вниманието Какво прави фокусника с другата ръка ??? Например връщането на бежанци от Германия и заселването им тук

Поредните мнения на екперт краставичар с вишу икономика и политология!

Всичко, построено от комунистите, е опасно за живота!

Завист от неучаствал в приватизацията

Колко виадукта построиха "демократите" ?

И нека поредната далавера започне...СЕГА!!

Аре намериха начин как да вземат от народа 100 милиона за ремонти който ще извършат наши фирми .

Точно така, инфраструктурата ни не беше пипана 40 години. Защото бяхме заети с приватизация и социална политика. Пък и бетон не се яде.

сте били заети бе? Хората от 89г та досега са оставени на произвола.

Какво се косите? Докато мостовете се изпосрутят, българите ще са измряли отдавна.

Хайде бе, в Италия имало строг строителен надзор, ще повярвам.

социализмът падна и мостовете ще паднат! европейски агенти и зомбита гонят от училища и вузове талантливите българи за да няма си талантливи строители а само европейски некадърници! долу европата! европата ке падне!

МНОГО си зле! Улучил си като си сложил две нули за Ник !

Още пътни мостове ще падат, ние сме късметлии засега Егати късмета , да знаеш че мостът ще падне , но да не знаеш дали ще си на него когато се срути.