Коментари - Огромните вълни, изхвърлили зад борда нашите моряци, забавяли кораба до човешки ход | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Така е Морски,но не толкова некадърността,а страхливосста на капитана да не го уволнят и безотговорността на администраторите,които го ръководят е причината. (случаят с гибелта на Хера с подчертано опитен капинан).И продажността на българското правосъдие.Осъдени,както се полага за преднамерено убийство пак няма да има.

Съболезнования за семействата на загиналите. Главната причина за мен е неадекватната реакция на капитана в дадената ситуация. Един професионалист би изчакал на сигурно място удобно време да продължи пътя си независимо от паричните санкции за забавяне на товара(евентуално),но некадърните биха продължили пътя си в ураганна метео обстановка рискувайки живота на хората и кораба. Човешкият живот няма цена..жалко за погубените съдби

И корабите и капитаните са на един хал с държавата.. Безхберници..

И като е имало такива вълни какво са правили моряците на открита палуба,капитана и старпома знаят ли?

Кораба Хера бе потопен от турска подводница. Но нашите подлоги обявиха ,че е потънал от лошото време. Всички моряци бяха изчезнали и кораба разцепен на две на дъното.

Такива глупости може да пише само малоумник.Хера-стар кораб с кородирали хамбарни капаци потъна пораади алчноста на корабособственика,случаят беше заметен от българското правосъдие,вероятно с много пари.Наличието на подводна лодка в Босфора в ревящото море е абсурдно,за тях има специални строги правила.(плавал съм на ПЛ).В същото време на входа на Адриатичедко море едва не потънахме с кораба Сакар,поради бездействието на капитана.Старпома спаси кораба .

Тоя гелосания разсипа БМФ/и само него ли.../ и никой не му търси отговорност,най-големите престъпници са на почит и уважение у нас...срам за българския народ,че търпим тия наглеци и изедници!

дай покажи се некъде да поведеш революцията и веднага се записвам и Я !

зад борда на кораба на Българския морски флот "Стара планина" Господа да не се заблуждаваме на море стават такива неща макар и рядко - Бог да ги прости -това не е да се разхождаш в морската Моля не заблуждаваите аудиторията че станало на български корам макар че на него преобладаващият екипаж е българи и има име Стара планина - Определящо е пристанището на регистрация а то не е българско . Защо това решава почетният гражданин на Небраска -USA така че и той не е под българска юрисдикция

Този собственик на един от най-големите морски превозвачи в миналото, тоталитаристично, остави екипажите с по 19 човека. От тях само четирима моряка и рулеви, докато преди са абили по 12 палубни моряци и рулеви и един боцман. Рулевите работят и нощни смени и през четири часа дават дежурства за 1800 долара на месец. На тях не им плащат никакви осигуровки - нито здравни, нито пенсионни, а те сами си заплащат и застраховка "живот". Не им изплащат никакви годишни отпуски, нито компенсации за нощен труд, за празнични и почивни дни. Наемат ги чрез външна фирма само за курса, след което остават без заплата, до следващия курс.

Нелепо. Как ще оцелеят. Хитлеристите са хвърляли военопленици в ледените води на севера за да видят след колко време ще умрат. Час е бело много при такива ледени води. Целта им е била да видят колко време могат да търсят тяхни пилоти свалени във ледените води по време на Втората световна.

19 души екипаж за кораб 50 000 бруторегистър тона не е ли малко? по 6 души на вахта...

на мостика 2, рулевия и вахтения помощник, в машинното поне 2 и за палубата остават само 2...

изчезнала е целата палубна команда на една вахта...

три правоспособни вахти, камариер, готвач, елмеханик, палубен боцман боцман/фитер, качегар, лугой , Барото, шефа

Какъв кораб е това на БМФ, като е регистриран тоя кораб в Малта?

Не ди длъжен да знаеш, но е елементарно ! Ами, за да може Големият Родолюбец Домусчиев да не плаща данъците си в България, а в т.н. страни на “удобния флаг”, където данъците са в пъти по-ниски !! Либерия, Панама, о-в Ман, Купър, Малта и т. н. Световна практика, но у нас НЕ без разрешение “ свише” !!

По едно въже поне нямало ли е, та да ги вържат?!?! Мноооого странна случка... Тези, които работят в морето - имат много тежка професия, изпълнена с опасности и предизвикателства. И все пак - този случай е много криминален...

Абе Лиле... От заглавието ,оставам с впечатлението,че моряците са ги "изхвърлили зад борда ",защото са "забавяли " скоростта му до човешки ход...или 5-6 км/ч (по морски ...3-4 възела). Да ,ама надали само заради вълните се е движел толкова бавно....Вятъра също играе голяма роля ... Жалко за младежите и съболезнования на близките им! Морячеството е тежка и ОТГОВОРНА МЪЖКА професия и ...призвание ! Но да се излезе при тези условия на палубата ,при това БЕЗ НИКАКВИ ОБЕЗОПАСИТЕЛНИ средства , е далеч....далеч от всякакъв разум и ПРОФЕСИОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ ! Бог да ги Прости !

Ами "капитан" Калчев сам отговаря на въпроса "какво са правили..." Лично разпоредил кораба да остане там! Това "там" може да е три дни, може и да е три седмици (за щормовото време става дума) Ами за да са на палубата по това време е ДАДЕНА ЗАПОВЕД! (кой ли дава заповеди на кораба) в 08:30 часа всеки ден задължително се мерят сантините на хамбаарите, баластните танкове, танковете за питева вода. Отговорният механик трябва да мери горивните танкове.... Не знам какво е предвидено в строежа на нови кораби по този въпрос; на серията "РУЕН" (японците) имаше станции за мерене на нивата в баластни танкове -но живака беше източен и продаден в Турция. За горивните танкове трябваше да се обикаля по палубата, за сантините също. А старши помощниците много обичаха да дават мъгела в такова време за палубният боцваман и третият механик с ТРЯБА, ДЛЪЖЕН СИ!

При такава ялпа нищо не се мери по палубата. Освен това важно е да се пише къде точно се е намирал кораба. При такова време сме се крили във фиордите.

Домуса има лев, ще потули нещата!

Жалко за момчетата - най-страшно за един моряк е да умре от удавяне... Не ми се мисли какъв ад е било за тях .....

Имах една колежка навремето, мъжа ѝ моряк - плаваше постоянно. От нея помня думите: случи ли се инцидент и моряк да падне зад борда по всяка вероятност е видял или чул нещо, което не трябва - контрабанда, оръжие, наркотици.... Какво ще правят на палубата в такова време....?

една жена каза,така ли?!

И ако жена го е казала и какво? Няма достатъчно тежест ли?

няма тежест. Вие само си плямпате и не знам откъде ги теглите толкова много думи. Толкова много неща няма по света, колкото думи има в женската уста.

Мили мой от "мъжки пол", как ти се вижда света днес? Живеем в свят, създаден и доминиран от мъжете. Според теб добре ли изглежда света? Добре ли се живее в него? На жените дума да не се дава, а мъжете и една пералня не могат да пуснат без да питат жена как става това....

Кораб на Домусчиев ли е?

какво общо има Домусчиев с случилото се.Капитанът трябва да каже защо са били навън.

Превозвали са на Домуса контрабандната стока, а моряците може да са били любопитни и приказливи и .....

може да са хвърляли каси с контрабанден АЛКОХОЛ в Норвегия алкохола струва цяло състояние

Както се казва скандал на битова основа, най-вероятно са се сбили или са били пияни. Пък и може да са изчакали първата силна буря, за да ги обявят за изчезнали.

А бе не си вади главата от позата! Вероятно си бил в такова врема на море и знаеш какво непреодолимо желание е да изпиеш няколкостотин грама водка. И още нещо тъпако; изчезването не става сабахлен, а винаги през ноща, в незнайна доба. Изчезването или не е намерен за вахта, или не се явил на вахта, или сутринта камбуза е затворен и няма мамбо

Българско простолюдие край Норвегия...какво ли може да се обърка...

КВА е тая РУСКА ШАНТОНЕРКА -ШАТИЛОВА Тикавата пак е пратил комунистически кадри -калинки на дипломатически постове

Съжалявам за загиналите, дано почиват в мир. Съболезнования на близките.

Не че нещо, но ганьовският манталитет няма оправяне. При условия на екстремна буря да не се вземат елементарни мерки за безопасност е престъпление. Отговорност носят капитана и собственика, но предвид правосъдиято у нас едва ли някой ще ги разледва, хеле пък да съди.

Моряците не са носели спасителни жилетки, нито специални костюми. Бай Ганьо моряк

Чисто убийство е да наредиш на моряци да излязат извън надстройката в такова време. Не помагат нито осигурителни въжета,нито спасителни ризи.Вълната изкъртва котвени шпилове,даже и предна мачта беше изкъртила на наш 25 хиляден кораб в същия Северен Атрантик.А хората ще бъдат сплескани,изпотрошени и отвени в морето.

Наредили на капитана да разследва себе си.Българското правосъдие вероятно ще замете случая,както стана с Хера.Домусчиев съсипа светоно авторитетното Параходство БМФ,та един инцидент ли няма да потули.

Условията са били тежки, а мерките за безопасност никакви?

В такива случаи мярката за безопасностх е една-не се излиза извън надстройката.Който е заповядал е истински убиец без преувеличение.Никакви спасителни въжета ни могат да те спасят.Вълната ще те размаже за нула време.