Коментари - Официално: 16 ранени и един загинал при мелето на магистрала "Струма" | Днес.dir.bg
Коментари
селяни, които има още да се учат как се кара по магистрала в мъгла и защо табелата за магистрала не означава ЗАДЪЛЖИТЕЛНА скорост от 140 км/ч!!
следователите са установили, че в резултат на многобройните водосвети от тиквоча и сюрията попове пожарникарската магистрала е подгизнала и е причинила днешното мелле и предлагат цвинокьо царвула да покрие щетите
Реплика към първи коментар, че участник, а не някой пристигнал после е казал, че мъглата е давала видимост до 20, а не до два метра, както някакъв "орган" казва. Виж 2019-02-05 14:53:23 - (нерегистриран Затова нека се разбере, че е можело да се кара, но много бавно и много внимателно.
И 100 коли могат да се ударят във верижна катастрофа в мъгла, но ако карат с 20-30км/ч ще има само голямо количество изкривени ламарини. А когато карат с 80-120км/ч става това, което е станало сутринта до Сандански.
Официално - най-добрата магистрала на боеко!
КЪДЕ Е КАТ ?????? ЗАЩО НЕ СА ВЗВЛИ МЕРКИ. ИНАЧЕ ДА СЪБИРАТ ПАРИ СА ТАМ. ЖАЛКО ЗА ХОРАТА И КОЛИТЕ ИМ.
Как точно си представяш, че на някой участък пада мъгла и хоп след 5 минути катаджията е там и ти дава указания. Май не си го представяш да стане за 5 минути. А дотогава си изминал поне 5 километра път.
В нормалните държави има камери и електронни табла с информация за състоянието на пътя напред.
Да не дава Господ такива ситуации, защото както и да караш, няма как да знаеш какво е станало току пред теб след завоя или при гъста мъгла. Господ да ни пази, дано се оправят пострадалите и мир на праха на загиналия. Колкото до пътищата в България - те са под всякаква критика - няма маркировка, няма знаци поставени адекватно и сигнализиращи за всичко, което може да очакваш, няма асфалт, няма адекватни наклони при зави, ако щеш (и то на много места), въобще .... Мисля си, че екрайно време някой да поеме отговорност за наистина много лошата ни пътна мрежа и трябва да се започне от горе на долу и да не се спира.
Построиха се много пътища,но очевадно некачествени,та толкова избити по пътищата.А има надзор към всяка община,но явно всичко е в ,,кюпа,,и няма качество.Защо западните магистрали нямат този проблем с качеството
Жалко за ЧОВЕКА! Искал е добро да направи и е успял! Сигурно е спасил доста животи с цената на своя! Бог да го прости!
Айде сега направете скоростта да е 150км/ч, че 140 е малко!
Ако направят ограничение на скоростта 60 км ч , а теб те удари някой със 70, това какво променя??? Не разбрахте ли, че не високата, а несъобразената скорост е проблема?
Понеже е едно и също да бутнеш човек с 40 км в час и с 120 ,щото скоростта не е от значение. Немога да разбера след като всички прекрасно знаете каква е истината и виждате ежедневно колко народ ,умира от катастрофи по пътищата защо балтавите думи като платени адвокати. Стига глупости! Всички знаете къде е проблема.Престанете да се правите на луди.
Публикикуваюте името на този Достоен Мъж!!!!!!! това е особено важно в тази държава....що ли боклуци са в публичното пространство
нито една дума за този достоен човек...респект.....
Впрочем смятам, че Картаген трябва да бъде разрушен! Ceterum censeo Carthaginem esse delendam!
Защо човека загубил живота си е рискувал да предупреждава извън автомобила си колите идващи в гъстата мъгла. Това не е ли работа на така наречения КАТ контрол на автомобилния транспорт или те са заети да си стоят в новите КИИ и да правят снимки, които излизат скъпо
Според теб как е станало? Натресли се 3-4 абтомобила, обадили се в КАТ, изчакали 25-30 минути и понеже не дошли от КАТ, човека излязъл да регулира? Абе кретен, на всеки завой и знак ли трябва да има патрулка? Как кат да регулира нещо дето става за секунди? Този човек е излязъл от колата си минута след катастрафата и се е опитал да помогне! Как КАТ да са там? Да прелетят? Що не мислите преди да пишете бе?
До 4-ри метра видимост. Никакъв шанс да караш и с 10 км. в час. За мен не са виновни шофьорите а този, който поддържа пътя. Отдавна трябва да има автоматична сигнализация при такива случаи с мъгла и да се спира движението. А още по отдавна трябва да изчезне разтегливото понятие - несъобразена скорост с пътните условия. Очевидно е, че това понятие е угодно за всички други, но не и за преките ползватели на пътя - шофьорите и пътниците. В тази ситуация къде е отговорността на КАТ, АПИ.. фирмата за поддържане на пътя. Да не споменаваме, че този светъл нов участък от магистрала Струма е с маркировка, която не е светлоотразителна... и караш... на сляпо, колкото да видиш нещо. Карал съм в такава мъгла и долу към Сандански и даже и до София - с. Яна. Не знаеш дали да спреш и какво да правиш, защото ако спреш в аварийната на аварийки - някой идиот няма да те види. Но във всеки случай, когато е имало мъгла не съм видял представител на КАТ и другите... само нещастни глупаци като мен.
Няма такава мъгла от 2 метра. Дали може да си го представи някой това, че да не пише глупости? Поне 10 метра е като минимум мъглата, а отделно, че пред теб мъглата не пада като камък от небето и е била видима в осем сутринта. Аре да не обвиняваме мъглата, щото тя е предпоставка за намаляване на скоростта, а тук няма карали с под 50 км час. Как някой са могли да спрат, а на други им виновна мъглата? Пътя, какъвто и да е е бил еднакъв, повтарям еднакъв за всички.
Не те знам каква кошница караш, и колко ти е акъла но очевидно го няма. При видимос по-малко от една кола дължина да продължиш да караш вместо да отбиеш е безрасъдно. Скоростта за тези условия е 0. Нищо че моята кола спира от 35км/ч до 0 за 4 метра. 2 от тези 4 са време за реакция. При така видимост си седи отстрани и чакаш.
В САЩ съм виждал какво правят в такава мъгла, спират движението и после през 5 минути пускат колона от автомобили предвождана от патрулка карайки с 20км/ч. Колите са на 3м дистанция, но карат с една скорост, отпред е патрулката и се преминава безопасно през мъглата. За целта естествено трябва да се отзоват няколко полицейски автомобила и да поработят нещо различно от развей стоп-палка. И най-вече трябва да има протокол, инструкции и обучение на полицаите как се процедира в подобна ситуация.
Не може да има патрули на КАТ във всеки участък , където се спуска гъста мъгла. Пишете без да мислите. Освен това за да има светлинна сигнализация трябва това да е обвързано с много сложна и скъпа техника, която да изпраща инфо при нужда / както в случая/ И тя да е по цялото трасе Как си предстаеяте да стане това?! То табели не останаха, а какво остава за такава сигнализация :(
Един от тия, дето са преминали през участъка по-рано да се беше сетил да звънне на 112 и да съобщи за мъглата можеше и да се избегне катастрофата. Ама нали аз съм минал, какво ме интересуват другите.
Принципно си прав, но много ме съмнява операторите на 112 да имат инструкция да повярват и да имат права да включат някакъв сигнал. Те ще те питат при добро желание на кого да те прехвърлят и т.н., а дори и да те прехвърлят към полицията, ония докато се задействат и ей ти ги поне 20 минути. И това че ти повярват.
а най-интересното е че, всички пострадали са на прилична възраст, т.е. от старото поколение шофьори...
Преди около 20г съм бил в средата на подобна катастрофа с около 30 коли преди Д.Богров. Аз успях да спра навреме и човека зад мен също, но един бус след него ни отнесе и двамата. Прави са хората, които казват, че не всички са дебили, на 20 коли 1-2 стигат при такива условия.
Крайно време е както раздават двустранни протоколи за ГО да раздават и бланки за актове за движение с несъобразена скорост и неспазване на дистанция. Сега трябва да командироват катаджии да смогнат с актовете, вместо да се бяха сетили по някакъв начин, със светещи табели и надписи, да предупредят, че следва участък с гъста мъгла. Така и не си взеха поука от мелето при Ихтиман.
В такава ситуация нямаш верен избор ... не можеш да караш при видимост 2 метра - това е зона, в която каквото и да стане не можеш да реагираш независимо от скоростта, не можеш и да спреш, защото някой друг ще те отнесе ...
При такава мъгла, магистралата се затваря за движение, както правят летищата !
Няма база за сравнение между двете, на всяко едно летище има една камара персонал, която да го обслужва, няма как да назначиш по двама души на всеки 100 метра от магистралата ... Дори и в идеални условия някой да се обади и да каже за мъглата - имаш минимум 20 минути за реакция - да дойде патрулка от най-близката точка преди мъглата и да спре движението. За това време сакатлъка вече е готов ...
ясно е че ситуацята е ненормална! защо блейките от кат не отидат на мчсто и да има поне две патрулки сигнализиращи проблема? .. вместо да се мотат по сукаците! Къде са началниците им? Какво значи контрол на транспорта - само глоби ли?
Колко народ си отиде при тези катастрофи,нямам думи просто... Буквално е,като във война и то срещу много по силен враг от нас... Май производителите на коли трябва да се задължат да не произвеждат автомобили вдигащи по висока скорост от 80,колкото и смешно да звучи,но това ще спаси хиляди човешки животи...
Както е тръгнало скоро на Бочко нема да му остане не просто ромския електорат, а никакъв електорат...
Абе шофьорите, че шофьорите. Каква е вероятността 20 шофьора да са пътни талибани в един и същи момент, на едно и също място ?! Там очевидно е било нещо зловещо. За чий уй плащам на КАТ ако не сложат няколко патрулки там, да мигат, да светкат ?! А, да не би да са вардили на друго място за някой без винетка? Нищо че си е платил. Системата не го е отразила.
не е необходимо всичките 20 да са талибани...стигат и 4-5...другите го отнасят без вина...накратко - 4-5 са били като теб само
Да, добре другарю милиционер. Пиши сега актове на 20 шофьора. Заработи някоя кинта, че иначе си безполезен.
Ако не бяха зелените терористи магистрала Струма щеше да бъде вече готова. Сега заради няколко костенурки, дето трябвало да минат малко по-дълъг път гинат хора. Еко-зелената доктрина е дълбоко антихуманна. Не може да се поставя природата пред човека !
Всеки минавал през Сърбия знае какви знаци за мъгла имат. Обаче у нас дори да сложат такива, бай Ганьо няма да ги спазва
Лошото е, че колкото и да внимаваш ще дойде келеша дето кара със 100 в мъглата и ще те удари...........
Сега руските тролове пак ще кажат, че държавата е виновна за дето е имало мъгла, а не тези дето са карали с превишена скорост.
Бъркаш сериозно. Участниците в катастрофата стриктно са спазвали ограничението на скоростта, демек 140. Трябвало е да карат със СЪОБРАЗЕНА скорост, ама за каране с НЕСЪОБРАЗЕНА скорост не глобяват, затова всеки кара, съобразявайки се единствено и само с максимално разрешената скорост. Те и от АПИ го знаят, затова като стане БАУ, призовават шофьорите да карат със съобразена скорост и повишено внимание, сякаш това не е нужно по принцип.
Ама какво от това!? Масово у нас келеши, остригани, с редка брадица, като разсаждана, татуировки (татооировки!?...) са нагли, бабаити, не спазват никакви правила! Другата категория са тираджиите - от тях по-големи дебили няма! Преди дни, в тъмно, един изрод, не може да ме изпревари, ами не иска - навира се в мен, на няма метър. Като намаля - свири със корабна сирена и пуска дълги! Накрая се реши да ме изпревари, в завой, без видимост и ме засече, докато едва не спрях! После караше пред мен на 50-60 метра. За такива - разстрел на място, на пътя! Карал съм в мъгла, където в очите ти да бръкнат, първо ще усетиш, после ще видиш. Ами - ПЪЛЗИ СЕ! ЕДВАМ, ЕДВАМ СЕ КАРА, НА ПОЛУСЪЕДИНИТЕЛ! Ама кое маке или севереозапшаднало, софийско и други бургаски гъзчета ще го направи!? ТЕ СА НАД ЗАКОНА! Ей ви резулатат! У нас хората са ТЪПИ, ПРОСТИ И НАГЛИ! Ей ви реултата! Бойко е прав - МАТ'РИАЛА Е КАЛПАВ!
Пусни флашката за строеж на този участък. Да разберем, от какво е мъглата и дали асфалтът е качествен...
Всички участници в катастрофата са виновни, защото не са се движили със съобразена с пътните условия скорост. Съобразената скорост е тази, която ти позвилява да спреш до границата на видимостта си. Тази скорост може да е и 3 кн/ч. Тези като бързаха, по-рано ли стигнаха?
Простотия е , да караш с такава скорост , че да се потрошиш при положение , че мъглата е гъста с видимост 5 метра. При това положение се шофира така, че дори и да се удариш , само огънати ламарини да има.
Виновен е Бойко Борисов, че е построил магистрала на която през зимата пада мъгла. Как може такова нещо? Що за безобразие? Да се вземат проби от мъглата а Трансимпексова и Офщоркова да подадат сигнал до ОЛАФ задължително придружен с флашка. Проби от кратуните на участвалите в мелето да не се вземат тъй като там няма да намерят нищо. След малко заминавам с една уличница /която Бог знае защо другите наричат девойка/ за Банско. Там ме чакат аверите и довечера в механа "Обецанова" са ми приготвили грандиозно посрещане с чеверме и кофа вино от Петрово. Вино що се в кърпа носи. Горещо препоръчвам. И ще остана там докато ми писне а после ще се запилея в любимото ми Чепеларе. Утре ще проверя как са улеите и по всяка вероятност ще се спусна. Кефа е невероятен. Ако пукна като куче немой да ме жалите. Вии на гроба ми идете оро да заиграте. Сполай ви и останете със здраве. Ваш Ото Скорцени.
видимост 2 до 4 метра, СЕ СПИРА...4 метра е дължината на лек автомобил..Ако бягаш , при тази видимост ще се блъснеш в предния бегач,ако е спрял...
едни магистрали едно чудо
Ние нямаме нужда от врагове, сами се изтребваме,- от комплексарщина, липса на достатъчно сиво вещество и селски бабаитлък.
При мъгла на магистралите защо не се сложи в началото на участъка мигаща жълта светлина както е при ремонтите и един временен знак с ограничение на скоростта
Щооо ? Мъглата не се ли вижда, че ти трябва знак за това.Освен това, тя ( облаците мъгла) се мести, според въздушните течения. Един постоянно ли да бяга след нея, заради разни малоумници, които не знаят как да се движат, съобразно с пътната обстановка.
Те в белите държави слагат електронни знаци за ограничение на скоростта, на които скороста се задава динамично при лошо време, при хубаво време се изключват.
Продължава опита за колективно самоубийство на нацията.
При мъгла спазвайте голяма дистанция и не карайте бързо глупаци.
Понякога мъглата изниква внезапно след възвишение и дори при скорост в ограничението може да стане опасна ситуация. Не съди хората без да знаеш подробности.
Правете разлика между разрешена скорост и съобразена скорост. Като има мъгла с видимост 10 или 100 м, пак ли ще караш със 140?
"От един път излезе една завеса, много гъста мъгла. Нищо не се виждаше и на косъм се разминахме от един ТИР. Добре, че карахме по бавно. Над 20 метра нищо не се виждаше напред", разказа очевидец на сблъсъка пред БНР. Явно е имало рязка смяна на условията за движение. Никой не твърди, че трябва да се кара със 140 км/ч при мъгла...
Официално: 16 ранени и един загинал при мелето на магистрала "Струма"
Пострадалите са настанени в болниците в Сандански, Петрич и Благоевград
Обратно в новината