Коментари - Одобрявате ли отдаването на Летище София на концесия? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

СОФИИСКОТО летище на ТУРСКА фирма ;Ко НЕ -ИОК

ЛЕТИЩЕ СОФИЯ И ВСИЧКИ ДЪРЖАВНИ ФИРМИ, КОИТО СА НА ПЕЧАЛБА НЕ ТРЯБВА ДА БЪДАТ ДАВАНИ В ЧАСТНИ РЪЦЕ, А ПРИХОДИТЕ ОТ ТЯХ ТРЯБВА ДА ОТИВАТ ЗА ВДИГАНЕ НА ДОХОДИТЕ И ПЕНСИИТЕ, А НЕ НЕПРЕКЪСНАТО ДА СЕ ИЗВИНЯВАТ УПРАВЛЯВАЩИТЕ , ЧЕ НЯМА ПАРИ. ПОД ТОВА "ДЪРЖАВАТА УПРАВЛЯВА ЛОШО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ" ИЛИ СЕ КРИЕ ПОДТЕКСТ ЦЕЛЯЩ ИЗВИНЕНИЕ ЗА ГОТВЕНА КРАЖБА ИЛИ ЛОШО УПРАВЛЕНИЕ НА ТРАНСПОРТНОТО МИНИСТЕРСТВО. ЦИТИРАНИТЕ ДУМИ СА НА САМИЯ МИНИСТЪР МОСКОВСКИ, КОЙТО ЯВНО СИ ПРИЗНАВА ЧЕ НЕ МОЖЕ ДА УПРАВЛЯВА И ЗАТОВА ТРЯБВА ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКАТА ...... ПИТАМ КЪДЕ СА ПСЕВДО ПАТРИОТИТЕ, КОИТО ЛАПАТ ЗДРАВО ОТ ВЛАСТТА И ДУМА НЕ ИМ СЕ ЧУВА ЗА КОМЕНТАР ИЛИ И ТЕ ЩЕ ЛАПНАТ ОТ СДЕЛКАТА ЗА ЛЕТИЩЕТО. И ПОНЕЖЕ ПСЕВДО ПАТРИОТИТЕ КАТО СИДЕРОВ, КАРАКАЧАНОВ И СИМЕОНОВ ЗНАЯТ , ЧЕ ПОВЕЧЕ НЯМА ДА ВЛЯЗАТ В ПАРЛАМЕНТА ЩЕ СИ ТРАЯТ ЗА ВСИЧКО НЕРЕДНО С ЦЕЛ ДА НЕ ПАДНЕ ВЛАСТТА, ЗАЩОТО С НЕЯ И ТЕ СИ ЗАМИНАВАТ..... ВДИГАЙ СЕ НАРОДЕ ЗА ИМТЕМЕ ПОЛИТИЧЕСКИЯ БОКЛУК , КОЙТО НИ УПРАВЛЯВА.

Най-големият терорист (вносните са без значимост) е самата крадлива мафиотска ДС-арска псевдодържава, поддържана и финансирана от EU и УСА, която законно краде от банкови влогове, от здраве, от съдби, от природа, нагла, лъжеща и мизерна като народа си робски!

Всичко пириватизирано и концесионирано "у ползу роду" става по-скъпо, по-тъпо, по-недостъпно и ние от "роду" продължаваме да го плащаме от данаците си- проста справка БДЖ

Че кое от БДЖ е дадено на концесия и му плащаме загубите? Ти май ги сънуваш тези неща? :-D

товарни превози!!!

нали знаетнаги болшинството знае по добре

В България, за съжаление, сме доказали, че държавното предприятие може да генерира само корупция или загуба, или най-често и двете. Причините са много, но само ще посоча (1) грубата и безпардонна намеса на определено посредствени представители на политическата класа в управлението на бизнеса и (2) безумната кадрова политика относно мениджърския състав поради (1) по-горе. Та, въпросът е: “Може ли наистина, да има нещо по-лошо от корумпирано и некомпетентно управление на едно държавно дружество?” Нормалният отговор би бил: “Не, не може.” Ние българите, обаче, като едни отчаяни реалисти си знаем, че може. И има по-лошо. И това е назначеният нов собственик. Видяхме доста такива през годините. Искам да кажа, че ако Аерогара София не намери за концесионер истински професионална организация от този бизнес с желание и възможности да инвестира в бъдещето на фирмата, по-добре да си остане държавна (да ме прости Бог за еретичната мисъл). Ех, ако можеше на някой министър или премиер да му хрумне да възложи продажбата на някоя от водещите инвестиционни банки или консултанти, както се продават нормално големите частни фирми. Но... мечти, мечти.

Кой продава кокошка, която снася златни яйца? Къде са патриотите и ще разрешат ли такава подигравка с българския народ. Ако това се допусне не ги виждам в следващия парламент.

То е ясно къде са патриотите, делят кокошката! В тия работи всички са задружни!

Защото у нас всичко е опорочено и е в интерес на малка група от хора-партийци и мутри. Нищо не се прави в интерес на населението и държавата. Печалбата се приватизира,а загубата се национализира. Ето защо сме най-бедни,най-нещастни и най-недеволни. Пълна липса на справедливост. Фасадна демокрация,която прикрива тоталния грабеж от олигархията и пълната липса на шанс и надежда за мнозинството.

навсякъде по света цените по айрогарите нямат разлика от тия в магазините им. Само на нашата айрогара са до 4 до 5 пъти по-големи.

Продайте и народа или го дайте на Концесия ,щом не можете да управлявате.

Браво Иванчо,Така те искам.

Това от кога го свършихме!!!

То сега е пълна мизерия, белким като го дадат на концесия се оправи малко. Много интересен коментар чух тия дни, че видиш ли интерес за летището имало от съседна държава, която не искала да има конкуренция от нас и щяла да занемари летището. Аз се сетих само за Турция, където сигурно 5 пъти по-голямото летище на Истанбул им е малко и построиха ново, което е 10-15 пъти по-голямо, та ще се притесняват от летище с капацитет под 100 полета на ден.

За да е против човек или не пътува и не знае какво е на летище София, спрямо другите столици в Европа, или социализъмът още не може да му е излязъл от съзнанието.

Е и какво му е на летището, Винетке?! Намирам го за много по-уредено, удобно и лесно достъпно от прехвалените ти европейски! Разбира се не говоря, че авиокомпаниите, които започнаха най-безогледно да си правят икономии на наш гръб, като пестят от персонал и правят огромни опашки, като чекират всички пътници на 5 гишета.... Ама и това го взеха от прехвалените ти евпоцеййци.

Всичко се прави в интерес не на страната , а на определени кръгове и персони от политическите партии.Ограбват недоограбеното.

дайте цялата държава на концесия и да се свършва.Некадърници!

Ако някой прояви интерес към концесията на летището, значи очаква печалби. Тогава защо тези пари да не ги спечели държавата, а да ги дадем в ръцете на частни фирми? Стига с тези неолиберални толерастии, които доведоха до фалит на държавата и изчезване на българския народ!

Идеята е, че ако една фирма оперира няколко летища, тя има по-голяма пазарна сила и за това да има повече приходи. Заедно с вече остановените технологии и процеси би могла да намали разходите си (информационни системи...). В допълнение на това, частните активи винаги се стопанисват по-добре от държавните (обща безотговорност). Тези три неща правят концесията по-конкурентна и ефективна от сегашното управление. Параметрите на тази концесия са много високи и затова смятам, че това би развило допълнително авиационния транспорт в страната и би допринесло за развитието на икономикта.

Само че... Тези мантри г-н псевдостудент вече сме ги слушали твърде много пъти. Концесия, приватизация и т.н. Крайния резултат, е Че едни пичове прибират едни кинти. Останалите алабализми, които си написал никого вече не подлъгват.

от ГЕРБ се насраха да прибират пари и да крадат....а пенсиите все 200лв и то отскоро....

Тези наши умни управляващи се доказаха колко и как управляват и стопанисват - във всяка сфера... Що не вземат да разхвърлят цялата държава - да я дадат на концесия, че да видим.... може и да се получи нещо по-добро...?!

Ами тогава те /управляващите/ с какво ще се занимават и от къде ще крадат?

който не е за концесията, явно му харесва това, че кенче бира с цена под 1.4 му се продава за 8.80 на Т2 и за 6лв на Т1 от една и съща фирма, неясно защо, скапана пица полуфабрикат за 10 лв и прочие и прочие... коствените приходи от летище софия, щяха да са в пъти повече от сегашните, преки ако там се развиваше нормална търговия, на повече стоки, а не пладнешки обир. Центите в двете скапани лавки са най-скъпите в Европа... Обслужването на летището е трагично, а визията им е добра, колкото ескалатора водещ към зоната за сигурност

Та като стане далаверата с концесията и бирата ще стане 1,4 зачи, ще решат да почерпят хората. Бира и кебапчета, ама само на избори, през останалото време концесията си тече.

Одобравам концесията поради следното: 1. На летище София се краде и се управлява немърливо 2. Летище София има 2 пъти повече пътници от Бургас и Варна взети заедно а печалбата му за миналата година е 11 млн лв сравнено с 40 млн на морските летища. Очевидно в София се краде безобразно 3. Летище София не се поддържа добре, мръсно и неуютно е сравнено с морските летища 4. На летище София работят 2800 човека сравнено с 1000 общо за Варна и Бургас. Очевидно в София са измислени какви ли не длъжности за намиране на работа на "свои хора"

Борисов е свалил гащи пред Ердоган, който иска да закрие летище София заради това в Истамбул... а Борисов иска да изпере крадените пари продавайки България за гарсониера??? Затова Ердоган е ВЕЛИК! - Той позволи американска военна база в Турция и си осигури безплатно изтребители Ф18; - Изгони САЩ от военната база и купи руски ракетнии установки; - Свали руски самолет и построй турски поток от Русия; - Бъзика Борисов по дупките, а той му реди бизнес срещи с ръководството на ЕС...

Концесии,комисионни,високи лихви ,това са кражби.Златодобива на България като е даден на концесия,да не би държавата да печели.Взема 0,75%./Това и в африканските страни го няма.Печалбите се изнасят в Канада.Дънди там са построили съвременна болница за деца от печалбите от българският златодобив.Давнето на концесии означава ,че на практика няма държава.Абдикирала е от всичко.

В Сърбия са дали тяхното летище и прибират 11% от оборота. В България го дават и ще прибират само 10%. ( разликата е около 400 милиона лева за периода на концесията загуби за България!!! - това малка щета ли е ) - Ти ако си даваш апартамента под наем по-малкия наем ли ще му искаш или по-големия? - Корупция ли е това да искаш помалко от колкото може да получиш? - или да го кажем по законен начин - защитени ли са интересите на България или не? БСП , Цацаров "самосезирай се веднага" къде сте?

Добре гласуваме, но дали някой го е грижа? Със сигурност не и се чудя защо изобщо са тези анкети.

Вижте, ние вече нямаме държава, а скоро и народ няма да имаме. При липсваща държава да се поддържа държавно летище на загуба е криминално престъпление - за какво ви е държавно летище, да не би да имате акции и да печелите от него нещо? Или в държавния бюджет влиза нещо от него? Не вярвам. Летището не е като Български Пощи и Държавни железници да изпълнява социална функция - на леля Пена от Долно Камарци не ѝ трябва самолет, за да си закара доматите на пазара да ги продаде. Затова летище на загуба не може да се остави държавно. Даването на концесия на това летище поне ще го извади от ориенталщината, в която тъне и ще го доближи поне малко до европейския вид, който заслужава едно европейско летище. Разберете накарая, че външният вид говори изключително много. И когато кацнеш на летище София те удря такъв културен шок, че остава един кофти вкус в устата за прекалено дълго. Аз съм бургазлия и знам какво направи Фрапорт с нашето летище. Пожелавам го с две ръце и на... хм... Враждебна... баси името - вземете да си го смените, моля ви се? И да го дадете на турски оператор??? Вие нормални ли сте? Дайте го пак на Фра(нкфурт еър)порт или друг европейски оператор!

Щом е на печалба,защо трябва да се дава на концесия ? За да се развива и обновява , разбира се. Само че относно апетитите на южната ни съседка- мога да Ви начертаят каква ще е картината на бъдещето. Ще дойдат тук тяхни фирми с тяхен персонал. Ще наемат от тук непредпочитащ да говори на нашият език персонал и като се има предвид географското ни положение - граничещо с тази ориенталска страна, си мисля, че такова отстъпване на обект от значение за Националната сигурност не трябва да се допуска. Още повече, за такъв дълъг период.

Каква е тая анкета. Да пуснат и едно запитване на мегдана в Долно нанагорнище да се купуват ли фючърси за юнски петрол догодина.

Турция ще управлява летище София??? Нямат край простотиите на нашите мутри, наречени "управници". Турската армия щяла да "пази" небето ни със своите изтребители, турското селско стопанство "ни храни" със своите домати и краставици, возим се на турски автобуси, купуваме турска техника, след време ще купуваме и турски ток от АЕЦ, който строят край границата ни, ще купуваме и газ от "Турски поток" - освен да кажа "браво" на турските политици в парламента ни, в турското посолство и в Турция, друго не мога да кажа. За нашите политици на заплата в турското посолство - нямам думи!

В сравнение с други подобни летища, софийското изглежда като селска автогара - с черните винкели, празните коридори, сумрачното осветление, залепените хартии по стени и врати, разгащените служители, въртящите верижки мангали, които се представят като такси...... и още много подобни особености. И става дума за новия Терминал 2. За стария изобщо няма смисъл да се говори - там е тотален позор и подигравка ...... Ако искаме летището да стане цивилизовано място, да се управлява добре, да си събира редовно таксите (вкл от ТИМ, които в монета дължат над 80 млн.), да разшири бизнеса и т.н. трябва да го се концесионира на професионален оператор.

Като се има предвид, че по нашите географски ширини и последният останал държавен камък ще успява да генерира корупция, отговорът е очевиден. Сумата не е особено голяма спрямо очаквания трафик и срока на концесията, което е добре, защото всяка такса в крайна сметка ще се плати от пътниците през цената на билета. Конкуренцията в региона ще нараства и е важно цените до София на масовите полети да са ниски. Другите критерии за концесионерите ми се виждат занижени. Допускането на по-малки играчи с ограничени възможности в голям бизнес по правило е рисковано, а в България е важно да привличаме лидерите в съответния бранш. Заради другата фирмена култура, заради спазването на правилата и създаването на устойчиви бизнес модели и практики, които толкова липсват на нашия пазар. Ама нали няма пълно щастие...

Действията на правителството на ГЕРБ и сие са вредни и опасни за страната ни .Ако не си променят политиката ,която да е в интерес на страната ни ,да си ходят ….

Правете разлика между "собственост" и "концесия". Летището е и ще остане държавна собственост! Концесионерът се явява оператор на летището. По този начин се управляват и големите летища в Европа. Нищо ново и никой не открива топлата вода. Конкретно, в България не държавата, а концесионер построи новите терминали в Бургас и Варна.

СЛЕД КАТО ЕДИН СЕКТОР Е ПЕЧЕЛИВШ НЯМА НУЖДА ОТ ИЗЛИШНО ОТКЛОНЯВАНЕ НА ПАРИ, КОИТО ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ "КОНЦЕСИОНЕРИ" ЩЕ ОТКЛОНЯВАТ В СОБСТВЕНИТЕ СИ БАНКОВИ СМЕТКИ, А НЕ В ХАЗНАТА НА ДЪРЖАВАТА. ЦЯЛАТА ИДЕЯ НА "КОНЦЕСИОНИРАНЕТО" Е ТОЧНО ТОВА - ПАРИ ДА ОТИВАТ В ЧАСТНИ ЛИЦА, А НЕ ЦЯЛАТА ПЕЧАЛБА ДА Е В ДЪРЖАВНИ РЪЦЕ, ЗАЩОТО ТАКА МОЖЕ ДА СЕ КРАДЕ.

КАТЕГОРИЧНО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ТРЯБВА ДА ОСТАНЕ ДЪРЖАВНО, ЗАЩОТО ТОВА Е ПОРЕДНИЯ ОПИТ НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ ЗА ИЗПЕРАТ ЧАСТ ОТ ОТКРАДНАТИТЕ ПАРИ ПО ВРЕМЕ НА УПРАВЛЕНИЕТО СИ . ВСИЧКИ ПЕЧЕЛИВШИ ДЪРЖАВНИ ФИРМИ ТРЯБВА ДА ОСТАНАТ ДЪРЖАВНИ И ДА ГЕНЕРИРАТ ПАРИ ЗА СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ И ПЕНСИИ, А НЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ НЕПРЕКЪСНАТО ДА СЕ ИЗВИНЯВАТ , ЧЕ НЯМА ПАРИ........

Абе ние златото си дадохме на "концесия", което си е жив грабеж, та какво остава за едно летище! И какво "печелим" от тия "концесии"? От трите най-дългото...

Тиквата продава спешно държавата - трябва да бъде спрян!

ЩЕ НИ НАЗНАЧАТ ГУБЕРНАТОР И ЦЯЛАТА ПОЛИТИЧЕСКА ПАСМИНА ЩЕ УСЕТИ ЦЕПЕНИЦАТА !!!! ДАЖЕ МОЖЕ ДА СЕ ОКАЖЕ, ЧЕ ЩЕ СМЕ ПО-НЕЗАВИСИМИ ЛЮДЕ !

Не може да даваш на Турция информационният поток на летище София. Не става дума само, за пари. Сигурността е по-важна. Дори Борисов да даде летището на Ердоган, от Европа няма да са във възторг и ще ни изолират, де факто, ще станем част от друг свят различен, от Европейският. Това ли искаме?

Ало, дир-а, абе защо не пуснете анкета: "да" или "НЕ" на членството в нато бе? Страхуват ли ви отговорите на вашите читатели? СТРАХУВАТ ЛИ ВИ? :))))

И като пуснете анкета за или против НАТО, какво ще стане? Московски сеирджии!

Фен си на Московски? Тъп гербераст! Московски е за затвора и рано или късно ще отиде там!

Mоже само ако разходите за дейността + печалбата са три пъти по-малко от концесионната такса. Имам в предвид това че в БГ заплатите умишлено се натискат надолу и са 5 пъти по-ниски от европейските. На политиците това мнение няма да им хареса, защото те се заслепяват от комисионната и за другото нямат акъл да мислят.

Водата, златото, летището... Спи, Народе, спи и търпи! Наближило е времето, когато и ти ще бъдеш даден на концесия. Мерзавците ще се спасят при авоарите си, а ти ще останеш на ошмулената територия гаргите да лапаш. А дори някой да се спаси през Т2, родителите му ще останат в ада.

Ошмулена е тиквата ти. България расте и хубавее, но това не се вижда от панелното ти жилище, в заводския квартал.

Баба ми ме е учила, че с циментови глави не се спори.

Като всичко построено с народна пара се отдава на концесии, защо въобще ни е тази държава? За какво се плащат данъци и се издържа безумна администрация - за да крадат на спокойствие 240 -те разбойника ли?

Като не ти трябва българската държава - напусни с еднопосочен билет.

Гинка вече подаде оферта и я питаха от къде ще вземе 3,8 млрд. и тя отговори - "Ми от една Банкя".

Това не е Концесия , а Подарък на една съседна Държава която построи още едно Ново до старото Летище ! Москов не знае кое е Народно , баща му беше висш Партиен Бонза в Плевен член на БКП и той не знае какво е лишения и труд за родината !?

Никакви концесии не одобрявам. Историята показа, че по този начин ни обират най-нагло! Взимат на готово, фиктивни инвестиции, и вдигане на цените!

Коцесийте ,те винаги са във вреда на държавата.Какво стана с БНФ,гела го разкости,всичко съкрати,а сега милиярди за кораби.А нефтохим Бургаз.??.??А едно време Софийска вода,а митници на ингилизите,а Кремиковци за един лев,а царските конюшни,а вецовете,а тецовете,а енергодружестата.ВСИЧКО КОЕТО Е ПОДАРЕНО НА КОНЦЕСИЯ Е ДОПРИНЕСЛО ЗА СКЪПИЯТ БЕНЗИН,ТОК,И ОСТАНАЛИТЕ ЦЕНИ.ЗА НАРОДА НИЩО НЕ Е ЗА ДОБРО. КОЙ ИЗМИСЛИ ТИЯ КОНЦЕСИЙ,ДО ДЕВЕТО

Те не летището, ами България ще продадът без да им мигне окото!

ДА

Аз съм съгласен, ако го дадат на ГАД ЗААВИ. Той ще ни излекува напълно от Авиация

I vtori vupros: s kakvo edno grazdabsko letishte otdadeno na koncesia e opasno za nacionalnata suguenost na Bulgaria?javno trolovete na BSP iako sa oburkali umovete na i bez tova oburkania bg narod

По принцип на малоумни индивиди, пишещи на шльокавица не отговарям, но за теб ще направя изключение, защото е важно ДА НАУЧИШ отговора! Едно време така разправяха и десните бесни, какво като разрешим на чужди граждани да изкупуват българската плодородна земя, те няма да я натоварят на камиони и да я занесат в родината си!? Те ще я обработват тук и ние само ще печелим от това. Днес, почти 30 години след трагичните за България събития 60% от обработваемата земя е собственост на шепа фирми с чужди собственици, които отглеждат предимно технически култури заради субсидиите за тях или зърнени масови култури, които се изнасят. От център на оризопроизводството на Балканите и Европа се превърнахме в нетен вносител на ориз! Български зеленчук не можеш да вкусиш освен ако не си го отгледаш сам! И още и още... Цялата ни преработвателна промишленост беше нарязана на скрап и сега ядем консерви произведени в Полша и Италия. Последните даже ги продават като деликатес и 400грама домати консерва струват 2,79лв в големите "немски" вериги... Така е с концесиите! Класически пример - веолия! Водата е поскъпнала 12 пъти, а основния приоритет- да бъде изградена канализация на всички квартали, ВСЕ ОЩЕ НЕ Е ИЗПЪЛНЕНА! За намаление на технологичните загуби да не говорим! Съмнявам се да си разбрал нещо, затова престани да "питаш", особено на шльокавица! Неприятно е. Чете се, но е като написано с фекалии на бяла стена в обществена тоалетна.

Niakoi moze li da mi kaze koi letishta v Evropa sa durzavna sobstvennost?

Всичките.

Защо никой не задава въпроси на Огладнелите Патриоти?Нали бяха против концесиите?

Фикуса беше против всякакви концесий,за златото на Канада,за Нато лаеше ,а сега мълчи.ПРИ ТОЗИ УМИШЛЕНО ЛОШ МЕНИДЖМЪНТ летището е пак на печалба.А ако има добрър мениджмънт ще получава много държавата,ама това е последното от което оня циган и един друг могът да спечелят много.Ама Господ гледа ,но не забравя

Не одобрявам държавната собственост да се раздава по прищевката на някое лице или обещана на маса в изблик на умиление.

Тя пак се раздава. Чистачка на летището получава повече пари от половината лекари в Пирогов. И за тази позиция трябва да познаваш правилните хора. Летище София печели по-малко от частното в Бургас при два пъти повече пътници. Познай къде отива разликата.

Организацията може да се промени, но концесията не в рамките на договора. Какво ми разказваш подробности.

Всичко вехне в държавни ръце. Във форума обаче има много кандидати за партийни секретари и профпредседатели на държавни летища.