Коментари - Нови правила: Повече часове кормуване и шофиране през нощта | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всяка година все с нови правила...а ползата? Ползата е повече загинали хора, повече осакатени, да не говорим за трагедиите в семействата и пр. Това е така, защото шофьорите, инструкторите и всемогъщите продажни елементи-чиновниците, считат, че са недосегаеми: -Сталин не е можал да се оправи с шофьорите, та вие ли?... Хайде де ... И толкова години няма здрава ръка, която да ги насмете и да въведе ред в този сектор.

Айде и тия откриха "топлата вода"....

Интересно ми е как точно тези мерки ще възпрат нарушенията свързани с превишена скорост и неправилно изпреварване, заради които стават 80% от катастрофите! Не е проблемът в обучението, проблемът е в последващия контрол!

Интересно ми е мъглата ще я дебнат по прогнозата за времето къде я има или ще я предизвикват изкуствено, вероятно БАН ще разработи специално средство за целта.

Проблема не са шофьорските курсове - книжка кола не кара! В Щатите шофьоския курс го минава всеки и е изключително елементарен (тест - 20 въпроса + кормуване 15 мин из квартала). Въпроса е да се вземат сериозни мерки срещу нарушителите, защото всеки втори келеш като стане на 18 чака да вземе книжка (на изпита си кара по правилата) и след това с бричка на 20г. се прави на Шумахер из града. Докато ни е такова спазването на законите, ще има произвешствия и бъдещите шофьори ако ще и офф роуд да ги учат да карат, нещата няма да се променят.

В рамките на шегата и не само скоро чакаме да включат и шофиране по време на сняг и заледен път (интересно как ще го интегрират при тези които движат на курс лятото ама АПИ може всичко). Иначе аз да ги питам тия пълни с мозък глави нещо което вчера не ми бе дошло на акъла да ги питам. След всички глупости за светлини и мъгли що не въвеждат Полигон и също нещо което едно време го имаше а именно още от малки децата в училище да имат часове по " Бесопастност на движението " които някога ги имаше. Водеха ни в специално подготвени кабинети , показваха ни как и къде по безопасен начин да пресичаме , на какъв цвят на сфетофарната уретба , показваха ни и знаците , учеха ни как да пресичаме прелез и тн..! Забелжете тикви от АПИ и Мин на Транспорта това бе още докато бяхме деца и учехме в ОСНОВНОТО УЧИЛИЩЕ ! Кви са тия глупости ще минеш още 10 часа кормуване и видиш ли ще си вече професионалист...пародия на промени. А бе променете закона така че при доказана вина за смърт на пътя да има задължителна ефективна присъда мин 5 год а при доказаха вина и алкохол , наркотици в кръвта присъдата да е двойна да видиш как човек като се качи на МПС-то ще има едно на ум че всяка умищлена грешка може да го вкара на топло и никой няма да може да му помогне тогава да видим на камикадзето на пътя дали ще му е така широко около вратлето.

Как се пускали фарове..., че нали 365/24 сме длъжни да караме на фарове в БГ?!?

хаха те това изискване от АПИ и Министерство на Транспорта не го знаят бре :)

Оня хипопотам Пена - по светло, Мимето с минижупа - по тъмно...

За браатчедите кога се предвиждат шафьорски курсове.

Глупости! Трябва да има ценоразпис! Колкото по-зле караш, толкова по-скъпа книжка! Не можеш въобще да капаш - 1 млн.!!!:) Караш зле - 50 000 лв.! Караш отлично - безплатна книжка! Да видиш как всички ще се напъват да минат тънко.

Е, все пак бензинът и амортизацията на колата не са без пари.

Автошколата си взема парите за обучение, колкото си струва. Това което предлагам е за изпита, на държавата!

Оххх, не неумението на българина да шофира е проблема. Проблемът е в националния манталитет и липса на възпитание, които се изразяват в: - неуважение към околните - несъобразяване с околните - избиване на комплекси когато сме зад волана - приток на адреналин и емоции от опасно шофиране и каскади, което обаче е също толкова опасно и за останалите на пътя. Което пък е в пряка връзка с първите 2 точки. - страх нашенеца нещо си да не бъде минат и прекаран от останалите, затова кола пред себе си не търпи, пред него трябва да е чист път чак до хоризонта. - неразбиране на елементарните закони от физиката - какво представляват тон и половина ламарини, засилени с еди си каква скорост, как тази маса се държи в завои (при наличните гуми и пътна настилка), какво става при удар и как нашите вътрешни органи се откъсват от местата си. - показване на благосъстояние и превъзходство над другите чрез колите ни и пренебрежение към тях чрез агресивно шофиране. Затова и нашенецът масово премина на големи джипове при иначе все по тръдното намиране на места за паркиране. Ако имахме повечко акъл, щяхме да търсим малки, компактни и икономични коли и на тях да гледаме само като практично средство за придвижване.

Май ще повторя някои от тезите по-долу, обаче дано пък някой се замисли. Увеличаването на часовете - няма лошо. И до тук. Иначе - аман от късопаметни и незнаещи "репортери". "За първи път" може да е за някое голобрадо пишлеме, ама тук отново се открива топлата вода (за кой ли път). И нощно и градско и т.н. е просто отдавна забравена практика. Е, и това е необяснимо - защо? Що се отнася до полигона, то ако човек не владее добре колата, за каква безопасност говорим въобще? И най-важното според мен - няма никакво значение колко време си карал курсове, защото аз познавам редица хора, които цял живот не можаха да се научат да шофират като хората. Т. че - ако изпита за книжка е строг и обективен, по-голяма гаранция за добро шофиране - здраве!

Едва ли часовете ще решат проблема. Трябва още от малки децата да се учат на правила на движение.

Имам шофьорска книжка от 40 години и искам да кажа, че преди години движението по пътищата беше коренно различно, а тогава курсовете бяха по 3 месеца и половина ?! Имаше теория, дневно, нощно, градско и извънградско кормуване, полигон и т.н.Тук в статията пише "кормуване в мъгла"?! Тая мъгла кой я прави ?! Може би е от комините на ТЕЦ "Марица" ?! Мъгла по заявка само за инструктори ?! По-долу прочетох за нощното кормуване и...бла, бла, бла с инструкторите и куРсистките. Това се прави и през деня (при добро желание) така, че е крайно необходимо да се увеличат часовете за кормуване по тъмно. С тия 40 часа кормуване трябва да се наложи задължително поне първите 6 месеца да бъде с придружител !! И НЕЩО, КОЕТО ЕЖЕДНЕВНО ВИЖДАМ - И МЪЖЕ И ЖЕНИ СЕ МОТКАТ ДА СИ ЧАТЯТ ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ?! За една секунда при скорост 80 км/h автомобил изминава 37 - 38 метра ?! КОГА ЩЕ ОТРЕАГИРАТЕ РОВИЧКАЙКИ В ТЕЛЕФОНИТЕ СИ ?! ЕДНА СЕКУНДА НЕВНИМАНИЕ - ЦЯЛ ЖИВОТ СТРАДАНИЕ !!

Чудя се какви ли са мотивите на онзи, който е поставил минус?

Не слагам минуси, но при 80 км/ч за една секунда се изминават 22,2 метра !

И какво? И 22 метра за секунда (и 20 сантиметра дори :-D) са ти достатъчни да се пребиеш или да осакатиш някой друг, който е невинен !!

Докато не върнат и полигона, че да се научат и да паркират - ич не ми фалете системата. А някакви промени в закона касаещи пешеходци, тротинетки, велосипедисти и каруци няма ли да има?

Ще има промени само за тъмнозелени - на тях ще им четът правилника на уше , като приказка за лека нощ белким схванат нещо. За тях също ще има и безплатни курсове с жена инструктор-психоложка , а после и шофиране до хоремага със запалени фарове , за да усвоят добре матриала и да не се излагат после.

Шофиране и кормуване, а? Калинче, ти книжка имаш ли мама? Купиха ли ти? Я да ни обясниш разликата. Моля.

не е като дневното. Много трябва да се внимава със скоростния лост, по-хлабав е.

В тази държава , които може да рекетира, рекетира! Останалите да духат супата или да се изнасят през Терминал 2! До това ни довете мъдрото управление на БКП-тата..ГЕРБ-БСП-ДПС! Та колко ще е таксата 1000 лв, ли? Мошеници нагли!

" Часовете за кормуване се увеличават от 31 на 42." А с колко ще се увеличат часовете за шофиране ? (защото пише, че ще се шофира и кормува )

Целта е курсовете да станат златни! Колко пари ще бъдат? Тогава и българите ще тръгнат да карат без книжки. Нещо друго да увеличите? Винетките, данъците на колите, техническия преглед! Давайте!

Нощно кормуване ли? Мноо свирки ще се извъртят, мноо нещо. Тез инструктури не моат насмогнат на пране на тапицерии ве

тези нови правила са свързани единствено с благоденствието на бранша (инструктурския). в цял свят не си длъжен да ходиш в конкретен бранш да се учиш... да, ама цял свят не е мутро-бранширан

Явно имат силно лоби! Искат да лапат още, че това им е малко! Сега е колко , 600 лв...да ги направим поне с 200 лв повече. В Сащ , понеже са по-глупави е безплатно! Плащаш само за книжката. И със сигурност са по-добри шофьори и по-досциплинирани на пътя, че и по-вежливи!

САЩ е с по-висока смъртност от България на калпак :) Иначе имаш плюсче затова, че е безплатно :)

До Хехе А знаеш ли колко се кара там месечно! Поне 4 пъти повече от тук в България. В БГ карам по 1200 км месечно, а има хора дето карат по не повече от 500 км. В САЩ съм карал по 3000-4000 кв на месец! Така че и това има значение, нали!

Не си разбрал мок човек. И ние живеем в Щатите- чакай малко... КУРСОВЕТЕ не са им безплатни- 600$ платихме за курса за дъщерята, а освен часовете с инструктори и искат и 40 часове с родителите. Друг е въпросът ако идваш от друга държава - тогава трябва да се явиш на изпит- предполагам че така е станало с теб. И недей да сравняваш Щатите с България.

Абе хора, всичко започва от детската градина и от семейството, първите седем години или колкото там трябва. Ами вземете вижте оправданията по групите във фейсбук - „ама то всички така правят“, „ти никога ли не си нарушавал“, „на теб какво ти пречи“. Е оттам е целият проблем, че хората масово са с нагласата, че щом един е идиот всички трябва да бъдат идиоти. А защо има правила, защо те трябва да се спазват, затова не мислят. Повсеместна простотия, ами те вече масово не могат да пишат на родния си език... У дома няма кой да им ги обясни тези неща защото и родителите им са същите олигофрени, оскотели от тарикатлък или мизерия. „Ама аз ли съм най-големия престъпник“. Абе хора разберете, че най-големите престъпници по цял свят закон не ги лови, това което поддържа цивилизацията е, че масата не са престъпници. А у нас цари някаква теория, че щом има разни индивиди, които се отърват без последствия значи е нормално всички да нарушаваме закона. Ами сами си го правим, разберете.

Огледай се около теб и виж колко пешеходци спазват правилата ! От там се тръгва !

Пещеходците и шофьорите не са от различни планети. В някои случай ходиш пеша, в други караш кола, мотор или колело. Ако си свикнал да не спазваш правилата, все едно с какво се придвижваш.

личи си от форума, че има нужда от дисциплина и от двете страни - не може да те учи стринка ти да караш и да се справиш на изпита и на шосето. Не може да не се вижда маркировката и да не знаеш знака за ремонт на пътя валиден ли е или просто е забравен от предишния ремонт. За толерантност не ми се пише, защото през ден пишат за сбивания за паркинг, за предимство и т.н.

Каквито и простотии да измислите докато продължавате да продавате книжки проблема няма да се реши...

Браво!

И още нещо от мен(препоръка). В БГ трябва да се спре нощното каране по второ-трето-четвърто-класни пътища за непреминавали същото трасе в близката една година. Опасно е за живота! Лично аз съм го спрял отпреди години, на косъм бях да се 'омятам' в огромен необозначен Трап(към 2м в дълбочина)! На сантиметри успях да го заобиколя(добре че нямаше коли отсреща). Оттогава - отлагам карането за сутринта, мил ми е Живота... Лека и безаварийна на всички! Карайте разумно, Хора!!!

В хАмерика можеш да се явиш на изпит без нито един час при интруктор. Научил те е баща ти, майка ти, гаджето ти да караш - отиваш на изпит, ако можеш - взимаш го. АКО не ставаш - друтия път. Добре че си изкарах книжката като млад, като слушам какви чудеса стават днес...

За жените двойно повече часове, ей!

Не е за първи път и през 80 години имаше нощно кормуване Имаше и полигон и по— тежки и сериозни изпити. Не даваха книжка и за прекалено ниска скорост, ако е 80 трябваше да караш със 70!

и тогава нямаше катастрофи по пътищата, не умираха хора(малко повече от сега) и работницити почиваха безплатно годишно 6 месеца на море 6 на Балкан. П.С. всичко е в контрола, наказанието и неговата неизбежност.

от" калинките" на Боко-Тъпото ли идват? А това само за категория В ли ще бъде или и за С ,Д, и Е"! Чух че евро-джендъри искали новите коли разбира се без камиони,автобуси,и трактори да бъдат с устройство на което водача всеки път като седне зад волана трябва да духа за да се провери има ли алкохол.И ако има колата нямало да пали! Нищо не казват "калинките" на Боко-Тъпото ,за категория А дали ще увиличават часовете на кандидат донорите защото и там има много загинали!

Това да назначиш * катаджия в Автоагенцията води до безумни тъпотии.

ша падне kyp'муване с малките kypсистки ;)) Ще се упражняват на задна скорост яко..

бранша бил съгласен? че държавата законово не просто задължава всеки да ползва услугите на “”бранша“”, ами вече и задължително да е по скъпо! баси и мафията?! бранша! а изпита ще има ли нощна част?

Нощната част е в мотела под Бояна.

ОБщо взето пълни глупости, зад които прозира стремежа да се измъкнат още пари от курсистите. 90 процента от тежките инциденти не са заради незнание или на неумение а заради тъпотия, а с още няколко часа не можеш да превърнеш потомствения тъпанар в нормален шофьор. В Щатите ако прецениш, че можеш да караш, се явяваш на изпит и никой не те пита колко часа си се учил. Вярно е, че там правилникът е опростен а и пътищата са такива че се кара много по-лесно.

Моя позната с ДВАДЕСЕТ ГОДИШНА КНИЖКА , категория "С-2" и ДОСТА навъртяни километри ,точно в щатите я скъсаха на изпита/получиха зелени карти ,и трябваше да се яви на изпит/. Каза ,че я скъсали само защото /по навик от БГ/ провлякла на стопа ,а не спряла тотално.

глупави познати, бат бояне. което показва, че е важно не как и на кого плащаш да те подготви, а как се представяш на изпита. в бг обаче... бранша е задължителен! да си платиш на бранша

Твоята позната те е метнала нещо. Ако има книжка, още повече пък С, минава теория на компютър (2 части по 20 въпроса, трябва да отговори минимум на 75% от всяка вярно), после има само полигон. Ако това, което твърдиш е истина, твоята позната не заслужава и пазарна количка да управлява, а тя ... провлачила на стоп. Опала.

и в Книгата си Христо Стоичков имам пример, какво става в САЩ, когато нарушиш правилника.

Трябва още да затягат. Глупаците, които ще си плащат и досега си плащаха, поне сега ще плащат повече. Нормалните хлапета ще могат да получат малко по-добра подготовка и поне ще могат да се пазят по-добре от самоубийците на пътя. Средно по 1000+ убити за последните 30 години по пътищата всяка година. Цифрата не е падала под 600 за последните 10 години. Да не говорим за десетките хиляди ранени, хилядите почернени семейства, милионите материални щети и тн. и все още има ганьовци, които недовостват, че ще се опитат да стегнат режима. Аман!

е браво... в цял свят е важно как вземаш изпита, а не как се подготвяш! но в мафиотската държава - не! най важно там е кой те подготвя... вън! вън и последния българин от тази кочина

педал кастриран

трябва да е забранено за млади шофьори - със стаж до две години.

на едно камикадзе което си е купило книжката и докато е трябвало да учи правилника е брояло гаджетата у инстаграм даже велосипед да му дадеш ще намери начин да се укриви я в некое дърво я в некой стълб недай си боже да укриви некой пешеходец. Тука млад и стар нема, всичко опира до възпитание и малко грам мозък и тиквата че като излезеш на пътя имаш отговорност не само към личният си живот а и към живота на останалите които са там.

Цитат: "....За първи път се предвижда нощно шофиране, за да знаят водачите как се пускат фарове, както и кормуване в силен трафик, на магистрала и в мъгла. Не се въвежда обаче задължението за кормуване на полигон, съобщи bTV...." хахахахах каква глупост просто! Само през ноща ли може да научиш един водач как се пускат фаровете след като от години има изискване целогодишно да движиш на къси през денят даже и през лятото от което следва че и досега курсиста трябва да знае къде е бутончето за светлините. Другото което е непонятно е " силен трафик " това пак ли ще е по малките часове на ноща и как конретно ще е тоя силен нощен трафик ?! Последната идиотщина е кормуване в мъгла! Ако няма естествена мъгла по време на курса инструктора ще е задължен да създава изкустена мъгла ли т.е ще наеме някой да тича с димка пред колата за да създава условия на мъгла ?! Последно тия от АПИ , Министерство на Транспорта и МВР ако за подобни идеи получават заплати то направо всичките са за УВО. Първо АПИ да се оправят с баш майсторите които наемат щото един от последните които играеше ролята на шефче там твърдеше че нема проблем да се полага асфалт при снеговалеж. Мин на Транспорта да вземат да се справят с купените книжки при бившите ДАИ а на МВР-то там на всички е ясна постановката " Е, ся кво прайм " като те спре катаджия на пътя...

Пускането е едно ,но не всички НОВОБРАНЦИ знаят как ,кога и къде да минат от къси на дълги и обратното. Много пъти / и не само новобранци / са ми "вадили очите" . Особено когато за пръв път излязоха халогените.

Ааа виж тука батка си прав донекъде. На мен често ми се случва някой да ми вади очите като движи с/у мен на дълги или зад мен и да ми боде очите през огледалото за задно вдиждане в колата ама не съм много сигурен че това всичкото са само току що взели книжки. За това къде кога и как се ползуват къси , кога дълги там вече си има правилник. Ако го знаеш на теория ще може да го приложиш и на практика въпроса е че за да го прилагаш на практика докато си на курс треа викаш некой знахар или гадалка да прави магия за да има мъгла. Като махнем повечето часове за кормуване (ако се правят реални) то останалото което се пише повече ми звучи като да угодим на авто-школите като им дадем повод да вдигнат цената на курсовете. Не че и без повод немое да ти коригират цената ама ся поне като замажи очи ще имат извинение. Ти вярваш ли че за 10 часа кормуване повече от тия школи ще излизат пилоти за формула 1 ?

Много си прав брато. К

тярбва за д аизкараш курс да сикупуш поеследенмодел смартфон ли ? а камерата за чиф е у колата? А инстутора селфит алище прави или ще обучава?!? Ако има днес 20 курсисити той трябва само да се снима,,топ моделите ряпа да ядат т етолкова снимани не с абили никога.

Като чета какво И КАК си написал... ти ще вземеш и категория " Д+Е". Само не съм сигурен ще стигнат ли агнетата на дядо ти.

Спрете се! Колкото усложнявате курсовоете, толкова по-голяма става корупцията. Толкова повече жертвите. Вижте как е в САЩ!!!!! НАЙ-важни са строг контрол по пътищата и невъзможност да се избегне наказанието.

и накраяпак нанищонпма да гинаучат. А най големияпроблем е неработещия КАТ ,не курсовете, вкакъвтои вид да са те.

Тази държава е "пиши к-р и да бегаме"

и сега някой дали се съмнява, че няма да се случва същото, просто курса ще е по-скъп..еййй.. прост народ бе.. само го дерат и той пак си .. не е проблема часовете, проблема са хората, който допускат цигани и всякаква неграмотна паплач да вземе книжа.. и часовете няма да решат проблема.. прост нардод...

ми прост я, ти сега ли го разбра

Има хора с кокоша слепота от къв зор ще ги карате да кормуват нощем зорна. А и я обяснете защо тихомълком сте направили професионалните категории с 5 годишни книжки. И втори въпрос след като са с половин срок що са на пълната цена. Ако сметнем и медицинското за професионален водач и то става с двойна цена.

Като има хора с кокоша слепота какъв уй ще търсят на курс за шофьор ? Каво ще вижда той нощно време на пътя още повече с насрещно светещи коли ? Професионалните книжки ги направиха на 5 години зашото и навън в Европа също са с такъв срок ....требва да се равняваме по европейските документи . Ама ти май нямаш никаква книжка щом питаш такива неща. При нас в Естония има например кормуване на лед по време на курса за да свикнеш на хлъзгаво ...