Нови правила: 3 пъти ни късат на кормуване, пращат ни на нов курс

Край на кандидатите, които се явяват на принципа проба-грешка и използват изпитната фаза за самоподготовка

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В Испания е два пъти.

Ефекта ще бъде масово късане. Иска ли изпитващият, може да вкара в такава ситуация курсиста, че да се наруши закона. Или вместо да се вземат мерки против корупцията и ПТП-тата на пътя, става точно обратното. Обстоятелствата биха принудили кандидат-шофьора или да се откаже, или да плати каквото е необходимо /а не всеки има тази финансова възможност/, или най-лошото, да се качи на кола без книжка с цел да отработи необходимите умения за изпита.

доста коварно предложение, за школите е добре, ще имат повече клиенти, някои хора ще трябва да карат курса по няколко пъти, откъде ще извадят толкова пари не е ясно, щом асистент с научна степен взима 1000 чисто, хубавото е че това е предложение на герберите, и ако загубят изборите ще падне

Ауууу страшно + 1000лв за нов курс. По добре при 3 късания да не се качваш на кола. Сега обаче за пари ще късат много повече ..

Накой виждал ли е циганин да кара курс за обучение и се явява на изпит за шофьор? А в гетата и по селата циганите си карат и никой не смее да ги контролира и наказва.

Пълен ташак е нашата Държава.Първо има изпит на листовка,след това полигон и накрая градско кормуване.Това е истината.Толупа с неговото управление съсипа всичко,ама има Господ.Всички пенсионирани милиционери са в АПИ,ДАЙ и не знам си кви измислени структури.Моля Ви отговорете ми ква е тая БГ ТОЛ?Спира ме един палячо и ми вика -Дай документи.Питам къв си ти бе Грую?Абе карат ни да пишем кой сме проверили,при положение ,че аз съм изряден от всякъде.Имам винетка(Извинявам се Свинетка) имам и кръщелно от попа.Айде лека нощ дупелизци

И това трябва да се случва при всяко преиздаване ма СУМПС ! А не само да попълваш документи и медицинско !

Кой им дава право на идиоти да налагат идиотски изисквания. Те ще поискат накрая всички да караме нови курсове през 5 години. Старата система си беше много добра, аз съм карал по старата и 50 години нямам нарушение, нямам произшествие. Изкарваш теория и тогава изпит по кормуване с паркиране 5-6 вида гаражи паркиране и градско и изпитване на внезапно спиране. Ако не изкараш теория не се допуска до кормуване, ако не издържиш някоя част по кормуване взимаш допълнителни часове и повтаряш докато не станеш перфектен.

както и всички мангали на проверочен задължително

Мангалите не могат да прочетат тестовете, а за разбиране и знания няма какво да коментираме. Купуват книжката и газ до дупка.

Нашата държава трябва да бъде на първо място по корупция в света.За това "умните"хора измислят такива закони.Няма сфера в общественият живот на страната където да няма корупция.За това изпитващите ще късат още повече за да им плащащ по 200 лв за изпита.Ако не дадеш парите се се яваваш до третия път и нов курс.

Не разбирам защо постоянно се предлагат корупционни закони и правила? Взех шофьорска книжка през 1986-та в голям провинциален град. Имаше жестоки вътрешни изпити, на които се допускаха 0 (нула) грешки на 5 листовки, кормуване на полигон и градско. Само който вземеше вътрешните изпити, той се допускаше до крайния изпит (КАТ по то време). Имах двама чудесни инструктори. Никой не ми е искал и стотинка, не съм и давал нито стотинка на някого. Та може да е доста простичко: тези школи/инструктори, които допускат неподготвени кандидати до крайния изпит просто трябва да се занимават с нещо друго, а не да пишем наредби и закони на всеки 2-3 години и да се създава все повече хаос и корупция, без реален ефект.

Корупция до неузнаваемост.Ако не почерпиш няма книжка това е голата истина,Едно време беше добре никои не искаше почерпка,а и сега има семейства едва свързващи двата края но съчувствие от инспектора няма тои ги брои и знае с колко си тръгва ако не черпиш 150 200лв пак на изпит.

В повечето пъти е така но не и при мен.Аз от раз и листовки информиране си взех и никакви проблеми

Ненормална работа !!!!!!!

добре де , ясно че на някои им се отдава , при други е по трудно , различни хора и т. н. , но си мисля че фирмата организирала курсовете трябва да върне 50% от платеното за обучение след 3тото неуспешно явяване на изпит , защото е взела пари за да те научи да шофираш но не е успяла , а това че някой схваща по бавно не е престъпление за да бъде принуждаван да плаща отново на 100 % всичко

С подобни глупости ли решиха да се бори корупцията? По широко вратите за корупция нямаше как да ги отворят. Като те скусат два пъти ще вадиш 500/600 колкото трябва само и само да минеш от 3тия път че иначе същите пари ще ги даваш за нов курс.

Що не направят след три скъсвания да няма право на книжка? А Що не го направят- отговора е ясен. Сега едно късане ще падне не ти е работа. Аман от далавери

На Лилия Чалева само ЕДНО НЕЩО й е в главата,щом пише КУРмуване!....Или е РЯДКО неграмотна...или и двете!

Че е рядко неграмотна, е безспорно. А е завършила "Българска филолохия" в СУ ... пълен резил!

Я па предлагам на всяко късана и 50 удара с пръчка на голо дупе. Гарантирам,че няма да има кандидати на принципа проба-грешка, щях да предложа нещо друго с пръчката, ма много гейчовци има напоследък и ще се редят на опашка.

Инструкторката ще я скъсам от кормуване. Има да ме връща на изпит...

Снимката да не е от Инстаграма на мъжа ѝ. Ще стане беля.

Едни калинки от една ненужна агенция, пълна с калинки, се мъчат да оправдаят съществуването си, бълвайки поредица от идиотски идеи. Толкоз години - все повече контрол, камери на изпитите, таблети и какви ли не глупости, и все повече идиоти по пътищата. Явно проблемът не са шофьорските изпити, а безнаказаността на камикадзетата по пътищата, които "имат човек"!

До трябва лично да пускаш искане че ще искаш да се явиш на изпит след курса??? Каква е изобщо идеята да ходиш на курсове БЕЗ изпит и получаване на книжка ???

Може инструкторът да не те харесва, може фирмата да си прави реклама с евтини курсове по 300 лева, но после да се окаже така, че трябва да си платиш още 2х200 за полагане на изпитите. Въобще причини да отидеш да те изпитват другаде бол.

Синът ми три пъти го късаха в София за някакви глупости тази година, после отиде в провинцията и си го зе от първия път. В Сифия инспекторите искат подкупи, алчните к*опеленца.

Ивчо , може би в по-малкото движени емомчето да успява да се справи. Знам ли? Може би и инструктора да е бил по-слаб... И какво ли не още!

Искат подкупи от некадърните, които не биха могли да карат в София.

Има такива, които искат от всички, но безспорно има и читави инструктори и изпитващи. Снаха ми кара курс преди 3-4 години, много се оплакваше от инструктора - много бил строг, постоянно се карал ... искаше да се отказва. В крайна сметка се яви и си взе изпита от първия път. Пари за изпита не е давала, цената на курса беше нормална, дори малко под средната. Явно инструкторът е бил малко по-рязък като характер, може да са му заминали нервите от тази работа ... а може и такава да му е стратегията за работа. Става дума за София. Сега си кара момичето, не е имало инциденти на пътя, включително и при паркиране.

3евзек

Не мога да го твърдя със сигурност, обаче това с подкупите от всички сега е по-трудно, защото изпитите се записват на видео. Едно е изпитващ да иска подкуп при някоя грешка, за да пусне. Ще си мълчите дружно за записа и ще се молите никой да реши не го гледа внимателно, както вероятно е в повечето случаи. Обаче ако при изрядно видео искат да те късат... една жалба и почти сигурно ще се намери зрител. Управител на фирма или прокурор, зависи докъде стигне.

За видеото си в голяма заблуда. Има изпитващи, на които изобщо не им пука какво е записано. Предполагам са "по-вътрешни" в системата и затова са толкова сигурни. Явявал съм се на изпит (за мотор) преди 7-8 години, имаше разни случайни хора там (от друга школа), които дори не знаят какви са упражненията за полигон, но всички минахме ... Колкото до неоснователното късане - повярвай, ако инструктор или изпитващ има желание да скъса човек с 200-300 километра стаж зад волана, има безброй начини да го направи на изпита и всичко да е по правилата. Все пак там те късат дори и ако влезеш в "ситуация", която не е по твоя вина ... изпитващият се намесва и си дотам. А той със сигурност ще набие спирачката преди теб, защото има хиляди пъти повече стаж от теб.

3евзек

Не съм казал невъзможно, а по-трудно. Чувал съм от разговор между двама инструктори, как изпитващ кляка пред видеозаписа, защото "... не била спряла на знак STOP. Ама то пред този STOP има е такъв (показва с ръце) дънер, за да го видиш, трябва да го знаеш и той нарочно я кара да мине от там. Викам му айде да извикаме моя шеф, твоя шеф и четиримата да го гледаме, тогава да видим".

Но със свирка, може. В Кореком: - Спички можно? - Не, само с долари.

Естествено герберастите правят най-гнусните и корупционни промени, сега никой няма да има сметка да минеш изпита, буташ под масата или гориш

Именно! Идеята за ограничаване на явяванията е добра и би имала ефект, но при липса на корупция при инструктори и изпитващи. А сега резултатът ще е, че те ще бъдат позлатени. Сещам се за познат, който кара преди 10-на години ... чул човекът, че без пари не може да се мине, ама инструкторът бил много строг и не смеел да го попита. Накрая за последния час събрал смелост и му казал "дай да ти дам 50 лева и да оправим нещата". Отговорът - "Не става така, мой човек. 150 лева ни е тарифата." А най-големият майтап е, че ги обещал на инструктора, ама се разбрали след изпита да ги даде ... и си останал с обещанието :)) Поне такава е неговата версия.

доста тъпо е да караш курса отново, просто трябва да вземат примерно още 20 часа кормуване, това, което не са усвоили, а не целия курс. Така измислено само отваря голяма възможност за увеличаване на корупцията. От друга страна в наказанията трябва да се превдиди, който наруши едно и също правило 5 пъти /примерно/ да се яви отново на листовки, явно не знае правилата или не познава знаците.....

те на практика са 40 задължителни но реално са 10 20

Зависи. Преди 10-на години карах курс за мотор. Схемата беше - звънят ти по телефона и ти казват в кои дни от седмицата ще има каране на полигон и по кое време. Инструкторът стоеше там с мотора по половин ден, учениците ходихме когато можем и за колкото време искаме. Никой не ни е броил часовете. Имаше хора, които бяха започнали курса около месец преди мен и продължиха да карат след като си взех изпита. Просто инструкторът беше съвестен и не допускаше да се явиш на изпит преди да си готов. Аз вече не помня колко бяха часовете, но от мерак карах много и съм направил поне два пъти повече часове. А и с учебен мотор по-лесно се учи човек - свалени са му всички пластмаси, сложени са му краш-тапи и ролбари, и да го изпуснеш - не е проблем. Личният е друга история ... особено като не си на полигон, а на пътя, сред колите.

Така само ще си вдигнат цената даяджиите, за да не те скъсат третия път. Токова е очевидно, че даже прозрачно.

Щом си стигнал до момента да те късат 3 път явно нямаш място зад волана !

Или са те "учили" там ,където почти няма движение, с цел учебният автомобил да "излапа " по-малко ,па после си троши колата и главата докато се научиш!

Малшанс, ДАИджия, който попълва норма за скъсани, идиоти, които се намират точно там където не трябва, светофар, който светва жълто над теб и т.н. Фактори много да те скъсат. А с новите камери таблети, плюс време за каране стават още по-големи циркове. Преди три години ми се наложи да карам още 15 минути на изпита щото таблета загубил връзка с интернет и няма доказателство, че съм карал, не може да свърши изпита.

маршрутите трябва да са няколко стандратни който ти се падне... а не като не си платил да те зачукват няъде където и сам няма да се зачукаш докато не се почувстваш ок зад волана... това че ще са няколко не нзачи че не могат да се изберат трудни...

Що за израз е това в заглавието?

леле ния от агенцияна дали са питали на преподавателите им какво им е било докато си вземат дипломите!!! Това е безумие на неграмотните

Ей това е далавера. Изпитващи и обучаващи с взаимни разбирания за строгост и никой няма да вземе книжка за три явявания. Така ще има вечни курсисти. Сигурен пазар. Тия от тези агенции, които мислят само глупости дали са ,,КАЛИНКИ" с дипломи или са само калинки. Защо няма един на акъла си да измисли нещо полезно? Само харчат парите на данъкоплатците.

Червени дебили като теб винаги са недоволни от всичко и вечно мрънкащи.

Забравено старо.

А не може ли курса да не е задължителен. И всеки има право да се подготвя както си иска. И право да се яви на изпит един път на 6 месеца, евентуално с поправка, еднократно за тези 6 месеца? Като изпитът се направи достатъчен за да провери уменията на кандида-шофьора, а не дали е дал 100 лв подкуп. Ако се наложи в две части например. И който прецени ходи на курс по градско кормуване, който иска ходи на селско кормуване, а който прецени че не иска ходи в частния си имот и се подготвя. А четене на закона, правилника и решаване на примерни листовки може да се прави и без да се записваш на курс. Или така не става, щото трябва да се набутат едни кинти на автоджамбаз.... упс... автоинструкторите?

ако може и за лекарите да са така. Що да набутват кинти на разни професори. Който се е научил и го може си го може. Ще отидеш ли при такъв "лекар"?

Аналогията в случая е абсолютно неумесна. Управлението на лек автомобил няма нищо общо като сложност и лекуването на хора и управлението на ядрени реактори например. Затова и за явяване на шофьорски изпит се иска завършено основно образование, "8ми клас", а медицина се учи малко по-дълго. Още повече шофьорските "курсове" в момента са абсолютна формалност, и практически не могат да те научат да управляваш автомобил. Т.е. са доста ненужни в тази си форма.

няма ли? Не си потенциален убиец на пътя? Няма 100 000 човека да си ПЛАТЯТ за изпита... а и са се "учили" самички милите. Ни курс са изкарали барем им влезе нещо в главата ни изпит. Много си е уместен даже примера. Не случайно сме на първите места по смъртност на пътя в Европа. Щото ни трябва 8ми клас и ние можем и сме най-добри на пътя, а останалите са профани - най-вече "фатмаците" и автоинструкторите.

Какво е "упс" на български?

Бай Ганьо разбира от всичко. Повече и от експертите даже.

Кои точно "експерти"? Тия от "ДАЙ", които пускат през изпита всеки дал 100 лв. подкуп. За същите ли става въпрос? Или другите "експрерти", по фразата "И к`во ши праи`m са?".

хем пускат всеки за 100 лева, хем дори не искаш да учат и да правят практики. и тъпи "смешки" за джамбази (което не знаеш какво е дори)

нормална практика е в западния свят... бащата учи сина ( иска сами стикер на стъклото )

у Германия това го нЕма... и в ИТалия и Франция... само САЩ ли е западния свят за тебе? Ама там над 100 км/че нЕма. Там не моЕш показа среден пръст на фатмака. Там не моЕш в Манхатън да караш така. Можеш в малки градчета с 10 000 човека и пусти пътища. Останалото филми. Щото ако направиш нещо в голям град със такъв стикер - сам поемаш щетите, а не гражданската.

В Англия също го има, може да те учи баща ти , или всеки който е над 21 г. и със стаж зад волана мин. 3 години. Трябва да те включат в застраховката на колата обаче. Стикери има , но те са по-скоро , за да предупредят останалите участници в движението, че зад волана може да се намира нестабилен елемент. От теб си зависи , дали ще се довериш да те учи някой непрофесионалист, или ще си платиш на инструктор или ще комбинираш. Болшинството хора комбинират, но има и такива , които разчитат само на роднини, щото нямат кинтите. Един час при инструктор с висок рейтинг и опит е между 25 и 30 паунда. Може да се учиш и с инструктор, който е в процес на обучение за инструктори , цените са значително по-евтини.

Точно така трябва. Така беше едно време.

Е и тогава какво му е новото.

И какво НОВО ще научиш от курса по закон и правилник/ след като си го взел/ ? Не е ли по-правилно да се наблегне на това ,на което не си се научил и си "скъсан"? Дъщеря ми си взе книжката и ако седнем да решаваме "кръстословиците " ще ми набие мъглата отвсякъде ,но допре ли въпросът до кормуване.... Просто не И се отдава . Ходихме на полигона ,обяснявам ,показвам ,... Днес го прави- утре- НЕ! И за това не сяда сама в колата. Та смятам ,че скъсан на кормуване ТРЯБВА ДА СВИКВА С КОРМУВАНЕТО А НЕ ДА ЗУБРИ!

Вие се радвайте , че не са въвели проверочен при всяко преиздаване на СУМПС ! Писмен и кормуване , че тогава не ви виждам !

Ще почета ден -два... Ще реша няколко "кръстословици"... За изпита по кормуване... след над два милиона км. не се притеснявам. Само трябва да внимавам със знака "стоп" , щото /както почти всички/ почти спирам/когато имам видимост/.

Има хора които не са чела ЗДвП от 20г и мислят , че нищо не се е променил ! Да не говорим , че на всяко кръстовище правят нарушения ! Това го виждам всеки ден !

След като вземат книжка, младите шофьори са тотално неподготвени. И то не толкова поради качествата на подготовка, просто нямат никакъв опит. И отговорното отношение на родителите е те да довършат обучението.

И как да го довършат родители като те са завършени нарушители ! На всяко кръстовище правят нарушения !

До някъде сте прав ,но защо сме платили,без да сме получили ДОСТАТЪЧНО знания?

Накрая ще се стигне до това, което се прави в САЩ. И което е най-разумно. Започваш да се учиш караш още от 15 г кола с някой правоспособен - майка, баща, брат. Курсовете не са задължителни. Когато си готов, на 16 минимум, отвиш в DMV, техния КАТ, минаваш на теоретичен изпит там на екран и ако го изкараш излизаш с един полицай, който те превежда ПО СТАНДАРТЕН МАРШРУТ, ЕДНАКЪВ ЗА ВСИЧКИ КАНДИДАТИ!! А не да те забива по разни криви улички със знаци в дърветата, ако не си платил! И да ти дрънчи пари.

нема проблеми късат те 3 пъти плащаш си пак и те така, контрол над ДАЙ 0......и докат не бутнеш да те пуснат, корупциика да има

пак дървените философи на дира компетенто и от шофиране разбират, а на улицата сме пълен хаос! Във всичко сме така! на маса всичко можем и знаем, а на практика... Имаше във Фейса викторина с 1 снимка на въпрос от листовки - хванах се за главата и се уплаших коло неграмотници по улиците движат без елементарни познания по правилата! На светофар ми дават предимство на знаците!!!! та така драги професори...

Аз доста се чудих , дали да започна да курсовете в България или в Англия. Всички ме убеждаваха, ела си в БГ, за два месеца, най-много три месеца лятото, ще вземеш книжка от раз, ще те уредим при това за 1/3 от това , което ще платиш в Англия. Мислих, мислих и реших да ги карам в крайна сметка в Англия. Защото първо няма корупция, дори и помисъл за корупция. Второ ще те научат да караш -инструкторите нямат никакъв интерес да те размотават, или да те претрупат и ще те научат поне до ниво да покриеш минимума за да минеш на изпита. Ако процентът на успеваемост на учениците им да минат от първо явяване е прекалено нисък, никой няма да ги наеме. Второ освен с инструктоури може да се учиш да караш и с колата на баща ти, чичо ти или някой приятел или който и да е ,с поне три годишен стаж зад волана - може изобщо да не плащаш на инструктор, ако си много уверен в себе си , че ще покриеш официалните изисквания. Може да се явиш на изпита със собствена кола. Може да се явяваш 200 пъти ако искаш, но след две години ти изфирясва кетапа от изпита по теория и трябва да го минеш пак. За изпита по теория си се готвиш сам , може да се учиш да караш и без да си минал изпита по теория...Та за това реших да платя тройно повече и да карам в Англия - ще ме научат, няма корупция, системата е по-гъвкава, и от това , което виждам няма толкова некомпетентни,изнервени, агресивни и неадекватни шофьори или ако има са изключение, в сравнение с България. Значи системата им работи.

Още един, който ще кара в насрещното на магистралата.

Не, няма да карам в насрещното , защото нямам и намерение да шофирам в България. Бъдете спокоен/спокойна

Тия педали винаги могат да те прекарат през най-идиотския маршрут и да те скъсат както и когато си поискат. Олигофрени, стандартизирайте маршрутите!

а ти само по не-идиотските маршрути ще караш?

Абе Еднокнижния защо ни управлява без курс за министър председатели ?

Щото некоИ са го "пуснали " на изпита.

Дано да има по-добри резултати от промените, но не виждам как ще се борят със състезателите по пътя. А това може да стане като се изградят състезателни писти. Само с картинг не става.

То състезателни писти има достатъчно в България. Заради хиляда олигофрена нови няма да правим. Още повече, че там идиотите не ходят. Друго си е центъра, пък и безплатно.

не се лъжете да карате курс при "Василеви" - претупана работа колкото да си вземат парите а сега и нов ДАЙ - КУРС рекет...

Даяджия да си , голямо лапане ще падне .

Инструктурът да подписва документ, че курсистът е готов за изпита и след като три пъти не успее да го вземе, същият (а може и инструктурът) да отидат на курсове, които да се платят от некадърният учител, а пък, ако вината е в ученика, то инструктурат да се глобява, че предлага неусъществима услуга и да върне парите за курса на кандидат шофьора. Така май ще е справедливо и всички ще са заинтересувани да има качествено обучение и да няма корупция в ДАИ.

Да ще е добре да пращат и инструкторите на изпит при натрупване на лоши резултати но трябва да е от различни кандидати.

Добре ! Платил съм курса, изучил съм "кръстословиците" БЕЗ ГРЕШКА СЪМ! Но идва кормуването и... от мен шофьор не става! Защо трябва да ми се връщат парите? Ако отидеш да стреляш на стрелбището ще ти върнат ли парите ,когато не си уцелил мишената?

Ще лапаме пачките

вдигат мизата мръсниците...

Ебахти вирусът! Съвсем ще ни съдере кожите!

Това няма да реши нищо. Явно пак става въпрос за пари.

Това е нова предпоставка за корупция, винаги съм твърдял, че калпав ученик няма, има калпав и корумпиран учител.

Курса по правопис май не сте го изкарала от първия път. Яка негработност се шири сред писачите!

Прочете ли си това ,което си написъл?

НаписЪл съм, написЪл действително. Сега дори мисля да видя дали децата ядЪт обяда, евентоално някоИ да ни им го вземе и после ще КУРигирам.

Бас ловя, че ако банкянския бабуин и балкански гъзов диверсификатор некадърната треторазрядна сикаджийска банкянска мутра боко шкафчето се яви на изпит ще бъде скъсан и на двата предмета теория и практика, ама иначе голяма му само устата.