Коментари - Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ | Днес.dir.bg

Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ

"Робинзон Крузо" няма да се учи в 6 кл., връщат Добри Чинтулов. "История славянобългарска" ще се учи 4 пъти от 7-ми до 10 кл. Ще има откъси от Библията в 8 кл.

Обратно в новината

Коментари - Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ | Днес.dir.bg

Коментари

Докога ще търпим тези национални предатели!Народен съд ги чака!

Е, това е приказка! Много се нервя, като трябва децата ми да четат разни чужди автори! Щото си нямаме наши, та други ще ми пробутват!

Най-накрая нещо хубаво да се направи...след като тази измислена и превзета заместник-министърка, се опитваше да обяснява кое е правилно и кое не.

Ами да , задължително български автори и допълнително като опция който иска да си чете чуждите. Всеки сам си избира...как и в каква посока да се развива. Робинзон Крузо може да се чете през ваканцията...

И това не е правилно. За какво се говори в Робинзон Крузо? Далечни пътешествия, морета, необитаеми острови, екзотика, оцеляване чрез използване на разум и находчивост. За какво се говори в песните на Добри Чинтулов? Борба срещу турските поробители, пушки, саби, пищови, колене, убиване, юнаци, хайдути. Това са още деца. По добре е да си развиват фантазията и мисълта с Робинзон, отколкото агресията и омразата с неща, писани в друга епоха. Когато България не е била на картата, а най голямата добродетел е била да клъцнеш главата на турчин. Грешка е да учим децата на агресия, пък била тя и възрожденска. Балканджи Йово е кълцан от турците като зелка, режат му крака, ръце. Агресия. Достатъчно си я имаме в ежедневието и без това, че и масло да и наливаме още и децата да учим, че това е хубаво, ценно нещо.

Признавам си в 5 клас четох Под Игото и я намразих тая книга. Първо,че я четох дълго,второ нищо не ми влезна в главата. Бащами ме изпитваше,аз говорех врели некепели и недоумяваш как я чета и нищо не знам,че и героите не познавам. Е след дълго време отново я взех в ръката си,този път с различен поглед,виждания и разбирания. Вече не я мразя!

Истината е,че трябва всякаква литература да се изучава.

Мен вече ме обраха веднъж преди 5-6 години! Това прави ли ме роб:)

значи можело!!!

Аз съм, сигурна съм, че не съм единствена. А аз се чудя - ти, лично, какво искаш да учи детето ти? Или след като ти не си чел, и то да не чете? Такава е логиката на българския родител и затова сме на това дередже

"История славянобългарска" няма никаква научна или художествена стойност. Само тормозят децата, за да угодят на разни комплексари. С тази ли книга ще се гордеем? Че по същото време Нютон и Лайбниц са създали диференциалното смятане!

Които не са запазена марка на османското ''присъствие'' и не са свързани с ''робство''! Имало ги е от памтивека , та до ден днешен !

Силно се надявам по-начетените и читави родители да запълнят празнотите в образованието на децата си и с незаменими за тях произведения като "Робинзон Крузо"!

Ако ще възпитавате патриотизъм, възпитавайте в патриотизъм! Ако децата ще учат литература, нека учат литература ! ИМАМ ВПЕЧАТЛЕНИЕТО ,ЧЕ ПАК НАПРАВИХМЕ ЕДНА ГОЛЯМА БОЗА !

История славянобългарска и Робинзон Крузо са несравними величини. "Историята" е опит за история, научната и стойност е малка. Би трябвало да се изучава повърхностно, като литературно произведение. От друга страна Робинзон Крузо е приключенско четиво със световно значение. Нашите ученици имат проблем с нивото си на образованост. И десет години да учат История Славянобългарска, като Корана да я четат, няма да я научат, а не е и необходимо!

Бе кой е тоя Добри Чинтулов? Боже, Боже, а История славянобългарска ще се учи ЧЕТИРИ пъти!!!! Е, тва вече е сигурен път към дебилизация на електората. Прехвърлих някои сродни коментари - браво, че има още недебилизирани и непромити хора у нас. Да живее България!

Не е истина каква манджа с грозде продължава да се твори за сметка на децата. Идеология, каквато и да е, било то и патриотична, не трябва да се вкарва в обучението. Нека децата първо се научат да мислят с главите си, и тогава се опитайте да им вкарате идеологии.

Четири години да се учи История славянобългарска. Това само за да се погали слуха на патриотарите. На базата на тази история ли ще стъпи историческото познание на българина!

За вас не знам, но аз уча моите деца, че всичко, което е свързано с псевдопатриотичните ПРОМИВАНИЯ НА МОЗЪЦИ, заклинания, учене на стихотворения, песни, произведения и прочие, е ПЛЯВА, която да я учат дотолкова, че на изкарат добри бележки. И след това да я забравят. Не повече.

Не знам. Но за тебе, приятелю, все още е много раничко да я прочетеш. Но, има и адаптирани версии, с картинки, сигурно и от Дисни са я филмирали, пробвай.

Заради подобно мислене обаче се получава интересния парадокс: децата бягат,вместо да се борят за страната си,която им отнемат по един или друг начин. Така де,има един цял свят отвъд Терминал 1. Найс,а?

Съгласен съм с теб, но докато отказваш да им вкарваш патриотична /или патриотарска,вероятно това си имал предвид/ в главите им вкарват консуматорска такава.

Споделете, моля, върху кои произведения наблягат вашите отрочета и евентуално колко дълго ще ги помнят.

Не схващам мисълта Ви. "Псевдопатриотично промиване на мозъци" е коренно различно от учене на "песни, стихотворения, произведения". В този смисъл като цяло не става ясно какви са образователните Ви схващания. Апропо, с чалгата как сте вкъщи - децата поназнайват ли я?

Добре е да се учат и двете. Но май има време само за едно от двете. Има разбира се методогии в педагогиката, които позволяват да се учат и двете, но не мисля че тези от министерството са дорасли дотам. Като се има в предвид че министъра не е преподавала никога и си няма и понятие. Все едно да сложим за генерал някой който не може да стреля. Изобщо трябва да се направи задължителна програма, която да заема около 80% и останалото да бъде по усмотрение на учителя и съгласно "модата" измежду децата в момента. Литературен анализ може да се преподава и с Добри Чинтулов и с Хари Потер.

ще си позволя да предположа, че вие, явно, отглеждате и възпитавате новите световни граждани, а не българчета.

Ако приемем, че съзряването на един човек върви от аза, през семейството, националното самосъзнание, до светоусещането - логиката на учебната програма е абсолютно правилна. Най-близки са ти твоето семейство, следват съгражданите, сънародниците и тогава всички останали народи и етноси по света. В съвременното общество се въвежда една тенденция този доказал се с хилядолетия модел да се разруши. Причините за това не са нито природосъобразни, нито пък човеколюбиви, а чисто икономически. Интересите на мултинационалните корпорации срещу националните държави, етнос, религия и самосъзнание. Ако искат да имат род и родина, БЪЛГАРЧЕТАТА трябва да изучават Добри Чинтулов и Паисий Хилендарски с приоритет в училище. Ако ги учим да са меки и отворени към всички на света, току виж в един прекрасен ден се окаже, че децата ни са роби в пустините на Ирак и Либия, които с оранжеви гащеризони съборат нефт от сутрин до вечер за Господарите на света, докато орки и пингвини с бомби и автомати върлуват на мястото на някогашната им татковина.

Абе май според теб трябва да ги учат само да стрелят и да се бият. Това ще им влезе в работа.

"Диш хакъ" е имало само и единствено "Под присъствието". За девширмето да не говорим пък.

Пич, зомбясването на жителите е първото нещо, от което се почва отнемането на страната. Дотолкова са ни промивали мозъците, че съм се будил през нощта плачейки, понеже съм сънувал, че "турците идват". В една страна от мислещи със собствените си глави граждани ще развиват способностите на децата, а няма да им промиват мозъците с глупости и учене на стихотворения. Мислещите деца определено ще се справят по-добре в обществото.

нема мисъл, туй е трол :)))

Нация и народ са доста абстрактни понятия за едно дете. Робинзо Крузо е по-разбираем. Трябва да се прилага много здрав разум при направата на учебните програми. И най-добре е да не се уточнява и последната запетая в тях.

Абе, интересна работа, като не пишеш за Русия, доста интересни и полезни неща казваш! :)

Като за начало числа, азбуки, четене (дотук за 4-годишни), математика, природни науки, логика, бойни изкуства. Произведенията, различни от изучаваните в училище, си ги определят те, и когато поизрастнат те ще изберат накъде да се насочат.

Пич, ученето на стихотворения е начин да се вкара речта в главата на детето в началните години,сиреч то да започне да мисли с думи и по-късно с логика вместо с образи и памет. Глупаците,които отричат ученето наизуст, лишават децата си от развито речево мислене. Считам,че си човек,който не е много наясно що е то процесът мислене от психологична и неврологична гледна точка. Относно това,което предполагам си визирал: да, съгласен съм, критичното мислене трябва да е с приоритет пред идеологизирането на дадена тема, но както ти казах получава се интересен парадокс: създавайки мислещи опортюнисти, ти вместо граждани на българската държава изграждаш граждани на света в угода на чуждите икономики.

Не, пич, няма разлика. Ученето на глупости заема ценно време, което би могло да се употреби за учене на нещо друго.

Някой дали знае да се предлага истинската История, писана от Мавро Орбини, или труда на Бароний. Това са истинските извори, от които е списвал нашият монах.

Не сЕ признавам пред неграмотници.

Дали ще останат български граждани, ще решат те. Истината е, че тук не е съвсем зле.

конкретни литературни произведения, но не ме разбрахте. Няма проблем и този отговор ми е достатъчен.

Мога да кажа, че децата ми ме вкарват в малкия си джоб със способности за наизустяване. От друга страна, повтарянето на националистични мантри не е особено полезно за мисловното развитие. Щастлив съм да дам възможност на децата си да мислят критично и да преценяват сами, а в угода на коя икономика ще работят, на мен ми е все едно. Те ще работят ЗА МЕН.

Приятно ми беше да си поговорим, г-н Рокфелер;-). Нямам повече въпроси.

Засега извън училищната програма, има някои книжки с разкази, които не си заслужава да се споменават. Ако им избие отнякъде интерес, избие. Надявам по-натам да минат на техническа и научна литература, като прескочат голяма част от задължителната художествена, както между другото съм направил и аз.

Потвърждавам, че ги уча са се бият и при нужда на се защитят, дори как да осакатяват.

...книжки в библиотеката ми бяха "Робинзон Крузо" и "Островът на съкровищата." Робинзон оцеля през тия 50 и повече години и още е някъде из библиотеката ми. Чинтулов и останалите ни възрожденци учехме по програма в училище. За по-интересно почнах да търся нещо пикантно в биографиите им, напр. "Дневника на Боян Пенев", доста неща за Вазов, Багряна, Габе, Яворов и т.н. Човешки истории. А историята на Робинзон е по действителен случай, разказана от моряка Александър Селкирк и плагиатствана от Даниел Дефо. Островът на съкровищата пък е о. Кокос в Пасифика, където се смята, че има още неоткрити богатства за милиарди долари и продължава да мъти мозъците на иманярите. Не е лошо човек да се интересува от всичко, а останалото е за парлама и дракане за училищните програми.

Функцията на художествената литература при овладяването на писмената реч е аналогична на тази на ученето на ритмични фрази /песни и стихотворения/ наизуст при овладяването на устната такава. Ако им вмениш интерес към художествената литература ще станат по-добре инженери и учени впоследствие.

Ма к'ви са тия да ми учат песните на Добри Чинтулов и то в училище, че и българска история ? Я бързо да се вкарат в учебниците песните на "Мара-отварачката" и оркестър "Кристал" ! . . . . и да се започне обсъждане на Турските сапунки в часовете по литература. Това е истинското образование, какви са тия неща от преди 100 и 1000 години ? Те не са интересни на нито едно ром-че. А нали това са сега децата на България !?

Няма начин. :)

Услуга ти правя,като ти казвам това. Виж, поназнайвам нещо за това как мозъкът учи. Тази му способност няма нищо общо с т.нар "интелект", който никой още не е дефинирал. Ако познаваш обаче друг човек, който знае как едно дете на 13 да научи 3 чужди езика в рамките на година /положен изпит пред преподаватели от езикова гимназия по всеки от тях през следващата/ и да му е интересно през цялото време, то наистина не си губи времето с мен,недораслия педагог;-). Други примери няма да давам,защото няма как да ги измерим количествено. Повярвай, мисленето не е наливане на фактология и логика в главата- въображението,което се развива посредством фантастични,дори абсурдни образи, е по-важно от строгата наука в детските и тинейджърските години на живота.

Хубаво и навременно е припомнянето на тези писания. Хубаво, ама дали в Министерството на просвеЩението, ги имат предвид и...,позволете, да се усъмня, че ги познават. Оттам трябва да се започне,като своеобразно "предисловие" към изучаването на Историйцата - Паисиева.Без исторически подплатена, "История славеноболгарская..", не може да бъде разбрана.Другото - просто "отбиване на номера".

Коментари - Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ | Днес.dir.bg

Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ

"Робинзон Крузо" няма да се учи в 6 кл., връщат Добри Чинтулов. "История славянобългарска" ще се учи 4 пъти от 7-ми до 10 кл. Ще има откъси от Библията в 8 кл.

Обратно в новината

Коментари - Балканджи Йово влиза по история, откъси от Библията - по БЕЛ | Днес.dir.bg

Коментари

Докога ще търпим тези национални предатели!Народен съд ги чака!

Е, това е приказка! Много се нервя, като трябва децата ми да четат разни чужди автори! Щото си нямаме наши, та други ще ми пробутват!

Най-накрая нещо хубаво да се направи...след като тази измислена и превзета заместник-министърка, се опитваше да обяснява кое е правилно и кое не.

Ами да , задължително български автори и допълнително като опция който иска да си чете чуждите. Всеки сам си избира...как и в каква посока да се развива. Робинзон Крузо може да се чете през ваканцията...

И това не е правилно. За какво се говори в Робинзон Крузо? Далечни пътешествия, морета, необитаеми острови, екзотика, оцеляване чрез използване на разум и находчивост. За какво се говори в песните на Добри Чинтулов? Борба срещу турските поробители, пушки, саби, пищови, колене, убиване, юнаци, хайдути. Това са още деца. По добре е да си развиват фантазията и мисълта с Робинзон, отколкото агресията и омразата с неща, писани в друга епоха. Когато България не е била на картата, а най голямата добродетел е била да клъцнеш главата на турчин. Грешка е да учим децата на агресия, пък била тя и възрожденска. Балканджи Йово е кълцан от турците като зелка, режат му крака, ръце. Агресия. Достатъчно си я имаме в ежедневието и без това, че и масло да и наливаме още и децата да учим, че това е хубаво, ценно нещо.

Признавам си в 5 клас четох Под Игото и я намразих тая книга. Първо,че я четох дълго,второ нищо не ми влезна в главата. Бащами ме изпитваше,аз говорех врели некепели и недоумяваш как я чета и нищо не знам,че и героите не познавам. Е след дълго време отново я взех в ръката си,този път с различен поглед,виждания и разбирания. Вече не я мразя!

Истината е,че трябва всякаква литература да се изучава.

Мен вече ме обраха веднъж преди 5-6 години! Това прави ли ме роб:)

значи можело!!!

Аз съм, сигурна съм, че не съм единствена. А аз се чудя - ти, лично, какво искаш да учи детето ти? Или след като ти не си чел, и то да не чете? Такава е логиката на българския родител и затова сме на това дередже

"История славянобългарска" няма никаква научна или художествена стойност. Само тормозят децата, за да угодят на разни комплексари. С тази ли книга ще се гордеем? Че по същото време Нютон и Лайбниц са създали диференциалното смятане!

Които не са запазена марка на османското ''присъствие'' и не са свързани с ''робство''! Имало ги е от памтивека , та до ден днешен !

Силно се надявам по-начетените и читави родители да запълнят празнотите в образованието на децата си и с незаменими за тях произведения като "Робинзон Крузо"!

Ако ще възпитавате патриотизъм, възпитавайте в патриотизъм! Ако децата ще учат литература, нека учат литература ! ИМАМ ВПЕЧАТЛЕНИЕТО ,ЧЕ ПАК НАПРАВИХМЕ ЕДНА ГОЛЯМА БОЗА !

История славянобългарска и Робинзон Крузо са несравними величини. "Историята" е опит за история, научната и стойност е малка. Би трябвало да се изучава повърхностно, като литературно произведение. От друга страна Робинзон Крузо е приключенско четиво със световно значение. Нашите ученици имат проблем с нивото си на образованост. И десет години да учат История Славянобългарска, като Корана да я четат, няма да я научат, а не е и необходимо!

Бе кой е тоя Добри Чинтулов? Боже, Боже, а История славянобългарска ще се учи ЧЕТИРИ пъти!!!! Е, тва вече е сигурен път към дебилизация на електората. Прехвърлих някои сродни коментари - браво, че има още недебилизирани и непромити хора у нас. Да живее България!

Не е истина каква манджа с грозде продължава да се твори за сметка на децата. Идеология, каквато и да е, било то и патриотична, не трябва да се вкарва в обучението. Нека децата първо се научат да мислят с главите си, и тогава се опитайте да им вкарате идеологии.

Четири години да се учи История славянобългарска. Това само за да се погали слуха на патриотарите. На базата на тази история ли ще стъпи историческото познание на българина!

За вас не знам, но аз уча моите деца, че всичко, което е свързано с псевдопатриотичните ПРОМИВАНИЯ НА МОЗЪЦИ, заклинания, учене на стихотворения, песни, произведения и прочие, е ПЛЯВА, която да я учат дотолкова, че на изкарат добри бележки. И след това да я забравят. Не повече.

Не знам. Но за тебе, приятелю, все още е много раничко да я прочетеш. Но, има и адаптирани версии, с картинки, сигурно и от Дисни са я филмирали, пробвай.

Заради подобно мислене обаче се получава интересния парадокс: децата бягат,вместо да се борят за страната си,която им отнемат по един или друг начин. Така де,има един цял свят отвъд Терминал 1. Найс,а?

Съгласен съм с теб, но докато отказваш да им вкарваш патриотична /или патриотарска,вероятно това си имал предвид/ в главите им вкарват консуматорска такава.

Споделете, моля, върху кои произведения наблягат вашите отрочета и евентуално колко дълго ще ги помнят.

Не схващам мисълта Ви. "Псевдопатриотично промиване на мозъци" е коренно различно от учене на "песни, стихотворения, произведения". В този смисъл като цяло не става ясно какви са образователните Ви схващания. Апропо, с чалгата как сте вкъщи - децата поназнайват ли я?

Добре е да се учат и двете. Но май има време само за едно от двете. Има разбира се методогии в педагогиката, които позволяват да се учат и двете, но не мисля че тези от министерството са дорасли дотам. Като се има в предвид че министъра не е преподавала никога и си няма и понятие. Все едно да сложим за генерал някой който не може да стреля. Изобщо трябва да се направи задължителна програма, която да заема около 80% и останалото да бъде по усмотрение на учителя и съгласно "модата" измежду децата в момента. Литературен анализ може да се преподава и с Добри Чинтулов и с Хари Потер.

ще си позволя да предположа, че вие, явно, отглеждате и възпитавате новите световни граждани, а не българчета.

Ако приемем, че съзряването на един човек върви от аза, през семейството, националното самосъзнание, до светоусещането - логиката на учебната програма е абсолютно правилна. Най-близки са ти твоето семейство, следват съгражданите, сънародниците и тогава всички останали народи и етноси по света. В съвременното общество се въвежда една тенденция този доказал се с хилядолетия модел да се разруши. Причините за това не са нито природосъобразни, нито пък човеколюбиви, а чисто икономически. Интересите на мултинационалните корпорации срещу националните държави, етнос, религия и самосъзнание. Ако искат да имат род и родина, БЪЛГАРЧЕТАТА трябва да изучават Добри Чинтулов и Паисий Хилендарски с приоритет в училище. Ако ги учим да са меки и отворени към всички на света, току виж в един прекрасен ден се окаже, че децата ни са роби в пустините на Ирак и Либия, които с оранжеви гащеризони съборат нефт от сутрин до вечер за Господарите на света, докато орки и пингвини с бомби и автомати върлуват на мястото на някогашната им татковина.

Абе май според теб трябва да ги учат само да стрелят и да се бият. Това ще им влезе в работа.

"Диш хакъ" е имало само и единствено "Под присъствието". За девширмето да не говорим пък.

Пич, зомбясването на жителите е първото нещо, от което се почва отнемането на страната. Дотолкова са ни промивали мозъците, че съм се будил през нощта плачейки, понеже съм сънувал, че "турците идват". В една страна от мислещи със собствените си глави граждани ще развиват способностите на децата, а няма да им промиват мозъците с глупости и учене на стихотворения. Мислещите деца определено ще се справят по-добре в обществото.

нема мисъл, туй е трол :)))

Нация и народ са доста абстрактни понятия за едно дете. Робинзо Крузо е по-разбираем. Трябва да се прилага много здрав разум при направата на учебните програми. И най-добре е да не се уточнява и последната запетая в тях.

Абе, интересна работа, като не пишеш за Русия, доста интересни и полезни неща казваш! :)

Като за начало числа, азбуки, четене (дотук за 4-годишни), математика, природни науки, логика, бойни изкуства. Произведенията, различни от изучаваните в училище, си ги определят те, и когато поизрастнат те ще изберат накъде да се насочат.

Пич, ученето на стихотворения е начин да се вкара речта в главата на детето в началните години,сиреч то да започне да мисли с думи и по-късно с логика вместо с образи и памет. Глупаците,които отричат ученето наизуст, лишават децата си от развито речево мислене. Считам,че си човек,който не е много наясно що е то процесът мислене от психологична и неврологична гледна точка. Относно това,което предполагам си визирал: да, съгласен съм, критичното мислене трябва да е с приоритет пред идеологизирането на дадена тема, но както ти казах получава се интересен парадокс: създавайки мислещи опортюнисти, ти вместо граждани на българската държава изграждаш граждани на света в угода на чуждите икономики.

Не, пич, няма разлика. Ученето на глупости заема ценно време, което би могло да се употреби за учене на нещо друго.

Някой дали знае да се предлага истинската История, писана от Мавро Орбини, или труда на Бароний. Това са истинските извори, от които е списвал нашият монах.

Не сЕ признавам пред неграмотници.

Дали ще останат български граждани, ще решат те. Истината е, че тук не е съвсем зле.

конкретни литературни произведения, но не ме разбрахте. Няма проблем и този отговор ми е достатъчен.

Мога да кажа, че децата ми ме вкарват в малкия си джоб със способности за наизустяване. От друга страна, повтарянето на националистични мантри не е особено полезно за мисловното развитие. Щастлив съм да дам възможност на децата си да мислят критично и да преценяват сами, а в угода на коя икономика ще работят, на мен ми е все едно. Те ще работят ЗА МЕН.

Приятно ми беше да си поговорим, г-н Рокфелер;-). Нямам повече въпроси.

Засега извън училищната програма, има някои книжки с разкази, които не си заслужава да се споменават. Ако им избие отнякъде интерес, избие. Надявам по-натам да минат на техническа и научна литература, като прескочат голяма част от задължителната художествена, както между другото съм направил и аз.

Потвърждавам, че ги уча са се бият и при нужда на се защитят, дори как да осакатяват.

...книжки в библиотеката ми бяха "Робинзон Крузо" и "Островът на съкровищата." Робинзон оцеля през тия 50 и повече години и още е някъде из библиотеката ми. Чинтулов и останалите ни възрожденци учехме по програма в училище. За по-интересно почнах да търся нещо пикантно в биографиите им, напр. "Дневника на Боян Пенев", доста неща за Вазов, Багряна, Габе, Яворов и т.н. Човешки истории. А историята на Робинзон е по действителен случай, разказана от моряка Александър Селкирк и плагиатствана от Даниел Дефо. Островът на съкровищата пък е о. Кокос в Пасифика, където се смята, че има още неоткрити богатства за милиарди долари и продължава да мъти мозъците на иманярите. Не е лошо човек да се интересува от всичко, а останалото е за парлама и дракане за училищните програми.

Функцията на художествената литература при овладяването на писмената реч е аналогична на тази на ученето на ритмични фрази /песни и стихотворения/ наизуст при овладяването на устната такава. Ако им вмениш интерес към художествената литература ще станат по-добре инженери и учени впоследствие.

Ма к'ви са тия да ми учат песните на Добри Чинтулов и то в училище, че и българска история ? Я бързо да се вкарат в учебниците песните на "Мара-отварачката" и оркестър "Кристал" ! . . . . и да се започне обсъждане на Турските сапунки в часовете по литература. Това е истинското образование, какви са тия неща от преди 100 и 1000 години ? Те не са интересни на нито едно ром-че. А нали това са сега децата на България !?

Няма начин. :)

Услуга ти правя,като ти казвам това. Виж, поназнайвам нещо за това как мозъкът учи. Тази му способност няма нищо общо с т.нар "интелект", който никой още не е дефинирал. Ако познаваш обаче друг човек, който знае как едно дете на 13 да научи 3 чужди езика в рамките на година /положен изпит пред преподаватели от езикова гимназия по всеки от тях през следващата/ и да му е интересно през цялото време, то наистина не си губи времето с мен,недораслия педагог;-). Други примери няма да давам,защото няма как да ги измерим количествено. Повярвай, мисленето не е наливане на фактология и логика в главата- въображението,което се развива посредством фантастични,дори абсурдни образи, е по-важно от строгата наука в детските и тинейджърските години на живота.

Хубаво и навременно е припомнянето на тези писания. Хубаво, ама дали в Министерството на просвеЩението, ги имат предвид и...,позволете, да се усъмня, че ги познават. Оттам трябва да се започне,като своеобразно "предисловие" към изучаването на Историйцата - Паисиева.Без исторически подплатена, "История славеноболгарская..", не може да бъде разбрана.Другото - просто "отбиване на номера".