МОН разясни промените в средното образование, намаляват и приема в университетите

През 2020 г. десетокласниците ще завършат с удостоверение за първи гимназиален етап, а през 2022 г. тези ученици ще са първият випуск с новата диплома за средно образование

Обратно в новината

Коментари - МОН разясни промените в средното образование, намаляват и приема в университетите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всичко е отново заради тъмната раса в Република мила България! Как може?!?!?!

Децата и младежите от 18 години трайно намаляват, а реформите трайно ги объркват, за това родителите им решават о време да търсят стабилността на другите държави. Това отчитат ли го """"умните"""" глави в това министерство?

СПТУ или ПУЦ ?

С други думи, средното образование ще е до 10клас,ромите ще са завършили в 10клас,щесе раздават и шофьорски книжки по същото време. Неграмотност, ужас и безумие. Който не завърши 11+12 клас, пак може да бъде студент? Това ли искате да ни кажете? България можем да я погребем вече. Това е геноцид, престъпление, обслужващо неоолиберализма и джендърското ви съзнание. Не Ви трябват умни хора,нали? И на Европа не и трябват.

Виждам, че се работи усилено за задоволяване потребностите на тъмната раса! Политическата класа съвсем ясно осъзнава, че тази раса ще бъде основния електорат и прави и невъзможното, за да я обезпечи.

ако продължават да намаляват приемите в не-техническите ВУЗ-ове висшистите така или ниаче ще намалеят. доколкото чувам специално за ТУ-София въпреки неистовите усилия на преподавателският състав тези дето завършват успешно са около 10% от влезлите.

дават 10 клас и продължаваш да си гледаш тъпо

Направо да правят училищата до 3ти клас.

Т.Е. МОН ни "информира" и разяснява постфактум какво ще направи.Или какво са й наредили да направи в услуга на ромите.Не трябваше ли експертно мнение, обществено обсъждане, синдикати и т.н. ????В много държави социалните помощи са обвързани с образователния ценз-сигурно затова искат на ромите да им подаряваме средно образование за 3 години.За да могат набързо да получат такова още след 10 клас.Това е гнусно, това е предателство спрямо децата ни.

Не виждам никакъв смисъл от тази рИформа. Цялата политическа шайка бандити ръководила България след 89г е за народен съд.

ПРЕДАТЕЛИ!Как всички бързат да съдерат още по една кожа от народа, да му пробутат фалшиви ценности, да му внушат п..дерастко мнение, да му обяснят колко е хубаво да си различен и сам да си определяш пола и свободата... ,,,Щял да ни РАЗЯСНИ .Какво ще разясняваш бе ,предател?Кой ти разреши да реформираш "по джендърски" образователната система в България?Всичко е ясно.Няма нужда от разяснения.Всичко е услуга на циганите.Да си получат дипломата в 10 клас.Ами ние къде спим?Колко произведения махнаха от учебниците, как изопачиха историята .ДОКОГА ЩЕ ТЪРПИМ?

АМАН от вас, идиоти от МОН!!!

България над 50 броя висши учебни заведения? Нещо като едно време с банките. Защо им е на тези университети да се занимават с производства, почивно дело, хотелиерство и други несвойствени дейности, които гълтат заплати за измислени обслужващи дейности. Ограничаване на приемът да стане САМО на основание ПРИЕМЕН ИЗПИТ. Без прием с оценки от матура. Ясно е, че трънските дипломи /6.00/ не са равни на тия от математическите гимназии с 6.00. Защо не се поставят целите и задачите на всенародно обсъждане, а се правят от измислени елити с тесногръдни партийни интереси? Образованието е за всички и трябва да е с дългосрочни приоритети, а не с тясно партийни.

инженерни кадри - после да роват в кофите, по-добре ВИФ - давали по 9 апартамента

най-лесно е да се отвори нов ВУЗ.

дават само на заслужилите.. Останалите са редови бодигарди.

И как така оценката по физическото възпитание кльофна до оценките по български и математика?

Как не се спряха с тези реформи....има нужда от наистина качествено образование, а не всяка година реформа след реформа...

Няма как през 2019 да бъдат прието 54 000 студенти, колкото бройки е отпуснало министерството, тъй като реално завършващите абитуренти за около 40-45 хиляди и това се знае от години. Просто в нашите ВУЗ-ове вече приемат Сульо и Пульо само и само да лапнат субсидия от държавата 52 или 53 са вече общо ВУЗ-овете , срам и позор! Даже софийския университет се унижава и обявявява 3-то класиране миналата година !! Тази година може и без изпит да ги вземат - който видят на тротоара отвън и го хващат за яката и го записват..

"...Трябва да направим така, че да насочим по-голямата част от тях към инженерно-техническите професионални направления", каза образователният министър." Ами сменяй матрицата на децата - от художник и готвач ще прави техници ... ХА-ХА-ХА..

Гледайте малоумия : и след 10 клас може висше , шофьорска книжка след 10 клас /ц,иганите ще завършат ли този клас пък и защо след 10-ти клас /,в дипломата след 12-ти клас оценки по физическо и гражданско /кому е нужно след като преди години по тях нямаше оценки /...произвеждат се маса ненужни зооинженери , икономисти , юристи и какво ли не още !?

А могат ли да ми направят една злобарка?

боза дрОгаре. Нищо се не разбра. Тука така,ама иначе пък после пак ,но ако, и освен ,и те такааа.

Това в превод какво означава?

Учител бивш, родител, вече и с внуци от новото интернет-поколение съм, но и с успешен бизнес. Мога да напиша единствено СЛАБ 2 на МОН за това предложение-недоносче, НЕобсъдено от обществото, родителите, бизнеса, психолозите и социолозите, които пък са произведени с хиляди от ВУЗ-овете ни в последните две десетилетия, но неизползвани и нереализирани. Това е поредното тъпо, антинародно и антиобществено, необосновано и бих казал разрушително за България решение на МОН, несъобразено с времето и натрупванията от 30 години насам, в което живеем и работим, подрастват децата, развиват се и трябва да се реализират подрастващите вече в една съвсем различна по структура икономика, продиктувана от световните политически и икономически процеси. Нито пък е съобразено това решение с очакванията ни като родители, граждани и работодатели. Белите якички с некадърни ръчички и кривогледи очички нито попитаха родителите, нито психолозите, нито Бизнеса, нито подложиха на поне месечен дебат в медиите поредното си тъпо решение, определящо бъдещето на държавата и народа ни, нито пък Статистическия институт, нито демографите! Какво изумително самочувствие да боравиш с човешки съдби на родители, младежи, деца, с бъдещето на държавата,да боравиш с труда и мъките на бизнеса, хранещ и тези негодяй и непрофесионалисти в МОН Същите ограничени кутии като Даниел вълчев, който сам си е закачил медал, че върнал матурите в една държава, нуждаеща се от нов тип работна ръка, но потънала в чалга-култура и време на мутренски ценности. Къде беше този Вълчев да контактува с Бизнеса, със службите по заетост, с Министерство на културата, със СЕМ,с медиите, с интелектуалците,с родителите, с МВР или с Църквата !!!!! С психолозите и психиатрите при такъв обществен упадък ???? Въвел бил, видите ли, адължителна матура на едни ученици, пушещи в двора на училищата, масово друсащи се, обличащи се като за диско-пилона и дансинга, прибиращи се в къщи около 24 часа или в малките часове щото медиите бълват такава мода на поведение и развлечения, а Героита на това време са чалгарките. Тези тогавашни ученици, страдащи от липса на самочувствие, че не карат "едно ферари с цвят червен" или "бял мерцедес" и страдащи от липса на пари, за да си купят анаболи за саламести мускули, добре, че Вълчев не ги задължи да изучават латински, за да ги присъедини автоматично към единната запада католическа култура! РЕЗУЛТАТЪТ от неговото министерстване: масови катастрофи и смърт по пътищата днес на ниско отговорни хора, основно под 30-годишна възраст, агресия навсякъде в обществото.....неквалифицирани и напуснали страната ни младежи, за да работят навън на още по-ниско ниво от възможностите си, дори и тези с по-високо образование, страдащи самотни родители, демографски срив, липса на квалифицирана работна ръка, но всичко това ....резултат от едни късогледи и имитиращи работа, решения на фона на една разпадаща се култура и ценности, заместени от много по-ниски и пагубни за младежта такива. Без оглед на икономическата световна конкуренция, без грижа за бъдещето на един цял народ, без никаква комуникация с която и структура на обществото или държавата. Това е Вълчев. Това е Кунева . Дда е ясно на избирателите. НО КЪДЕ Е ДНЕС ПРАВИТЕЛСТВОТО? Изисква ли, постава ли маркери за развитие на младежта - бъдещето на България, работната ръка, данъкоплатците, заработващите БВП, пенсиите и социалния фонд? ЗАСТАВА ЛИ ЗАД ТАКИВА ПЛОСКИ СЪДБОНОСНИ РЕШЕНИЯ, ЛИШЕНИ ОТ ВСЯКАКВА ЛОГИКА ИЛИ ГРИЖА ЗА РОД ,НАРОД, ДЪРЖАВА и ИКОНОМИКА ????? От който и връх на опита да го погледна ТОВА решение на МОН, все е сакато. Ами Господа от МОН, кои сте ВИЕ, без да разбирате от икономика, от психология, без да СТЕ анализирали културно-битовите, психо-социалните, нравствено-ценностните особености и технологичните такива на днешното сложно съвремие, в което светът се преструктурира политически и икономически, а ние сме на едно много рисково геополитичски географско място, както и с рисков демографски срив, ТА РЕШИХТЕ, че ще отчитате дейност като разместите датите за получаване на дипломи????? С години очакваме реформи в образованието в най-бедната в ЕС държава, захранваща с работна ръка европейската икономика. С какво ще задържите природно надарените , трудолюбивите, възпитаните и образовани ученици тук? С кого ще създават и ще градят икономиката и БВП на държавата? жИЗНЕНОТО РАВНИЩЕ НА НАРОДА? Сдве, вместо с една дипломи ли? Къде са Ви професионалните обучения, след като възрастта за раждане и започване на работа се свали по закон? Как ще преструктурирате образователните възрастови степени за получаване на професионално образование, според икономическите отрасли в конкретните региони? С какво ще удовлетворите нуждите за работна ръка? А за доходи на тези млади хора, издивяващи и оскотяващи от безработица и нереализираност? Работихте ли съвместно с Бюрата по труда, с Камарите на бизнеса, на строителството, на ..... ????? ИЛИ РАБОТИТЕ ПО ПОДГОТОВКАТА ЗА ЕМИГРАЦИЯ НА МЛАДИТЕ БЪЛГАРИ ? НАШИТЕ ДЕЦА ????? Изискахте ли нещичко поне от медиите, относно реклама, предавания с разяснителна цел, с възпитание на ценности, със СЕМ за забрана на насилието от екрана, с МВР за забрана на нощни посещения на дискотеки, употреба на алкохол, със здравните служби за разяснителни беседи за последствията от дрогата....КОЛКО ЧАСОВЕ на класния предвидихте годишно по темата още от начална ученическа възраст? Колко такива предвидихте срещу агресията и за човечността и съчувствието - основна християнска и общочовешка ценност ????? Освен, че сложихте още една препънка във вид на диплома пред надарените във възрастта на свръх-чувствителността, бунтарството, несъгласието, а давате път на зубрачите, довели народа ни още в социализма до ниско ефективна работа, решения и управление от ръководни кадри ????? За такова безплодно предложение, НЕРЕШАВАЩО бъдещето на България, би трябвало да получите наказания от Ппремиера !!! СТРАШНОТО Е, че изобщо НЕ ОСЪЗНАВАТЕ, че с Вашата работа РЕШАВАТЕ СЪДБИНИТЕ НА ЕДИН ЦЯЛ НАРОД, просъществувал хилядолетия !

Оставка, Боклуци!

ДОСЕГАШНИТЕ МЕРКИ СА ОЩЕ - ПО ДОБРИ,ЗАЩОТО ДАВА ПРАВО НА МЛАДИТЕ УЧЕНИЦИ САМИ ДА ИЗБИРАТ В КОЯ СПЕЦИАЛНОСТ ДА СЕ РЕАЛИЗИРАТ.АЗ ИСКАМ ДА СЕ РЕАЛИЗИРАМ ВЪВ ФИЗИКАТА - ЯДРЕНА ФИЗИКА И НЕМИСЛЯ,ЧЕ БИ ТРЯБВАЛО ОЦЕНКАТА МИ ПО МУЗИКА ДА ИМА НЕЩО ОБЩО СЪС ЖЕЛАНАТА ОТ МЕН ПРОФЕСИЯ.МИСЛЯ ,ЧЕ ДОСТАТЪЧНО СМЕ ЗАДЪЛЖЕНИ ДА ИЗУЧАВАМЕ ИЗЛИШНО ПРЕДМЕТИ ,КАТО РЪЧЕН ТРУД В ОСНОВНОТО.ИЛИ ТАМ ЩЕ СИ ОСТАНЕМ НА ТАЗИ СХЕМА :)

Единственото положително в това решение би била възможността за продължаване на от средно във висше след 10 клас. Излизане от висше на 25/6 без стаж - това е престъпление! На 30 да се чувстваш още ученик! Ало, МОН, само за пастири ставате! Оптимизиране на образованието още от 1-ви клас и ясна връзка/полза образование-бизнес(реализация).