МОН предлага интегрален изпит в седми клас от 2022/2023 учебна година

Всеки ученик трябва да придобие хармоничен микс от знания, умения и компетентности, каза просветният министър

Обратно в новината

Коментари - МОН предлага интегрален изпит в седми клас от 2022/2023 учебна година | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

абе тоя що не говори на български така че да го разбираме...и ние - 7 годишните... Какво е това:"стратосфера" ли беше... и какво означава: " Той отбеляза, че и у нас трябва да направим този преход." ПАК ЛИ ЩЕ ИМИТИРАМЕ...някого

ли е казАл? Ако наистина е казал това - ВЪН от културата ни ! И образованието ни

Yann

Това пък е най-лесното министерство за реформа, ако наистина я искаш. Просто връщаш програмите от преди 10 Ноември. Български език и Литература са еднакви, Математика, Хмия, Биология, Физика и т.н. също. Единствено в Историята и Георгафията трябва да се коригират политическите твърдения от онова време. Да не би сега 2+2 да е 5? Ама ще им секне бизнеса на МОН, "авторските колективи" за учебници и т.н.

Чудо, да наливаме прси и за частни уроци по природни науки ... всяка година нова тъпотия, нов експеримент

Поредната тъпотия на тези мръсни соросоиди. Сэсипаха образованието. Децата са все по натоварени и излизат все по неподготвени от училище.

На запад децата нямат такива глупости - матури, стресове, плащания на частни уроци, истерясване на родители , учители и ученици. На кого е необходимата цялата тая простотия, като образованието е най-ниското си стъпало от години. И тези безкрайни реформи, не се ли уморихте от ПРОСТОТИИ !!!!

По 2-3 бона месечно получават / дори не харесват /от частни уроци по мат. и БЕЛ, затова е тази агресивна реакция у някои , видоизменени от алчност УЧИТЕЛИ.Точно такъв идзпит трябва, със средна трудност , няма да ходят на частни уроци, да се правят периодични проверки на преподаване и знания в училищата.Това са деца в 7 клас, всеки продължава да учи, какви са тези частни уроци.,голяма глупост и с лоши последствия.

Само се чудят как да усложнят живота на децата!

Хайде сега от МОН да направят дефиниция на определението "интегрален изпит" което ползват. Писнало ми е, всеки да си говори някакви изрази както му дойде, където му дойде, само щото се опитва да блесне с нещо, но то не се получава. Само не разбирам, защо искат да приравнят резултатите на малко по-добрите ученици с тези на нищо незнаещите. Едно време, бяха малко такива ученици. Не говоря за няколкото зубера в класа, а за тези на които им се отдаваше съответния предмет.

Тия от МОН са като ония ЧИЧКИ, навремето, дето все ръчкаха нещо по Москвича и все нещо правеха и все обясняваха какво чудо хубаво са му направили. И тоя москвич, деба, никога не им вървеше и все си стоеше пред блока с вдигнат капак. И тия тъпанари все отдолу с омазнени ръце беха. Спрете да го ръчкате това образование бе ей. Или върнете системата на Сендов и повече НИЩО НЕ ПИПАЙТЕ!

Тя не беше точно на Сендов, но определено работеше МНОГО по-добре от сегашната.

Yann

Сендов беше ръководител на колектива, който я създаде. За това и се водеше като системата на Сендов. Аз съм 74-ти набор и ние бяхме първите по тази система. Да сравняваме сегашната система и онази е като да сравняваш Трабнт и Мерцедес. И двата. са немски, ама много различни.

Ами така кажи "Да се напълнят и професионалните гимназии , а не само езиковите !" Това е ново недомислие -ами включете и пеене , музика , физкултура , технологии , за да бъде миксът пълен !Сега вече частните уроци ще бъдат пълно огледало на държавния учебен план -щесе ходи на частни уроци по всички предмети .А мързеливите и некадърни учители по новововключените предмети ще подложат на нова инквизиция учениците и преди всичко семейните бюджети . Ама кой ти мисли за това ?Освен това учениците имат различни интереси и способности по различните предмети .Защо ще полага изпит по биология например след като ученикът няма стратегия да се развива в тази област ?Така и за останалите предмети . Има ли в МОН поне един нормален педагог да предпазва останалите некадърници от подобни глупости и недомислия ?Те не гледат , че няма вече в училище качествено обучение и никаква дисциплина , контрол , ами се занимават с формални , но шумни "Инициативи "!

Кой ви кара да ходите на частни уроци. Никой не е казал, че всички трябва да имат 5 или 6 по-всичко - на един му върви едно, на друг друго. Тази истерия с частните уроци сами си я създавате, а най-голямата подигравка е, че накрая се оказва, че във всяка "елитна" езикова гимназия има приети трийсетина ученика по втория начин.

Защо му е биология ли? За да различава главата от задника! ... след като родителят не прави тази разлика... Знанията, които се дават в основното училище са базови, а не висша наука, те са необходими на всички в живота!!!

майка ви ...., побъркахте ги децата, какво повече искате от тях, така и така 90% от тези деца няма да останат тук. Хайде оставете ги намира, и си оправяйте другите бакии

Странен коментар. Замислям се кои ли са другите бакии, които трябва да оправя МОН, освен образованието на децата.

Най-голяма необходимост от реформа имат учебните програми. Трябва да бъдат олекотени и с повече часове за упражнения. Съответно и адекватни учебници . Чак тогава могат да се въведат тестове, като в др. държави.

Моето дете е точно такова. Някои неща като вижда колко са безсмислени, ги учи само за теста с ясното съзнание, че на другия ден е най-добре изобщо да не ги помни. Повечето учебници представляват хаотично нахвърлян материал, пълен с ненужни данни, които едва ли някога ще потрябват дори на професор. И за какво да ги учи? На всички вече им е ясно, че българското образование е с ефективност, близка до нулата, така че всеки се спасява както може, въпреки усилията на МОН.

"Ненужни знания" няма! Ефективност близка до нулата в образованието се постига точно с това мислене, когато родители и учители приемат знанията за ненужни!

Така казано от този гус-ин означава, че от 2022-2023 освен на курсове по математика и БЕЛ, учениците ще трябва да ходят на курсове и по други предмети, като физика, химия, биология. Още един начин да се уредят с курсове т.н учители, тъй като до момента вървежните са само тези по математика, БЕЛ и чуждите езици. ГОСПОДИН МИНИСТРЕ престанете с тези опити върху нашите деца. ДОКОГА. Защо не се върнете в годините, когато сте били ученик. Тогава всяко дете в седми клас можеше, ако реши да кандидатства в гимназия, техникум или каквото и да било друго училище с оценките от дипломата за 7 клас. Ами направете го така и учениците да могат да кадидатстват с оценките от прогимназиалния етап на образование 5-6 -7 клас, така ще имат стимул да учат и трите години и да усвоят повече знания, а не както е в момента. В 7 клас се почва едно пълно щуране и ходене по курсове, защото преподавателите не си дават много зор в училище, а само чакат да дойде края на работния ден и да поемат към частните школи, където вече да преподават знания на платилите прескъпо деца. Защо постоянно всяка година увеличавата зеплатите на преподавателите на калпак, без да се знаят и показват резултатите от тяхната работа. А тези резултати са плачевни, както всяка година констатирате, както и след 7 клас, така и след 12 клас.

Или въобще не трябва да ходят на курсове, а ще избират училища, които дават комплексна подготовка. Ако ще ходят на допълнителни курсове по всичко, училището се обезсмисля.

да влезеш някъде, където балът е висок /за приемане/ ти трябват допълнителни курсове /освен ако нямаш по всичко шестици/...иначе шансът ти за влизане не е голям...това са го заложили още отдавна и през цялата история на българското обучение...какво е различното сега - че ще трябват още допълнителни курсове, още допълнително обучение, още малко пари за измъчените учители и ученици...т.е. ще става още по-зле - с две думи....след поредната "реформа"...както обичайно...

ПП А иначе, да! Най-вероятно новият изпит се прокарва от "лобито" на учителите по природни науки. Така де, стига са подсмърчали отстрани и те да захлебят малко...

ако кандидатстваш /тогава/ за езикови гимназии ти трябваше ЗАДЪЛЖИТЕЛНО допълнително обучение под формата на частни уроци или курсове /имаше дори такива курсове към самите езикови гимназии/...и разбира се, децата на активните борци срещу фашизма и капитализма трябваше да имат поне 3 за да влязат...за останалите балът беше висок.

Крайно време е МОН да престанат да експериментират върху нашите деца. Недопустимо е непрекъснато да се променят изискванията. Да не говорим, че крайният резултат, а именно нивото на образованието е изключително незадоволителен.

Тия са лудиииии. Кое дете е компетентно по всички предмети в училище. А сетих се ще ходят по допълнителни курсове и уроци по всички предмети. Тъкмо ще подпомогнем частият бизнес на учителите. БРАВО!!!!

Сега пък "хармоничен микс от знания" ... хайде стига с тези експерименти! Онези в парламента и в МС да не би да имат "хармоничен микс от знания"? Футболният съдия, който сричаше от трибуната на НС има ли? Председателката, която смята, че Пекин е столицата на Виетнам има ли? А Вождът-еднокнижник?

Даже не съм чел статията. Измислен е явно нов механизъм за да се прикрива тоталната галфонизация на децата. И го правят за втори път! Няма проблем, тоя глупав народ заслужава съдбата си!

:_)

Шменти капели ...

Колкото по-сложно е казано "хармоничен микс от знания, умения и компетентности", толкова по-малко знаят, но за сметка на това, оценката е по-висока, за да не се развалят параметрите. Защото много пари се наливат в средното образование, а резултатите са все по-лоши. Пример -Пиза.

Точно затова трябва промяна.

- Ало! Добър ден! С парламента ли се свързах? - Да, г-не, кажете! - Искам да попитам какви са изискванията, за да стана депутат? - Г-не, вие луд ли сте? - Да, други изисквания имате ли? Мисля си, че е време да минат през изпит и милите ни депутати, за да се види колко интелигентни хора реално ни управляват.

Как бе ?! С купените дипломи са най-интелигентните. Плащали са яко все пак. Майтап ли е ?

..." Едно нежелано "стратифициране" !!!!! Бреййй, какъв български, каква ерудиция !!!! Спрете с експериментите в училище ! Всяка година ново 20! Направете една разумна система-може би както си беше преди 1989г( как звучи само :-) с нормални изпити по математика и български, а не както сега изпит по математика с по 60-70 задачи( често повечето елементарни, шото нали всички трябва да го изкарат този изпит . И се превръща в борба с времето, което е крайно недостатъчно.Същото и по БГ и литература-+1000 въпроса, пак не стига времето. ЗАЩО ????? Като не снаете какво да правите, вижте формата на изпита преди да се разсипе БГ образователнаъта сиситема, когато беше на изключително високо равнище .Бях студентка в чужбина и имам поглед-най-силните стиуденти бяхме от България и ГДР. Имам приятели, които отидоха да следват и в други държави-навсякъде беше едно и също. Природни науки...Вижте учебника по География за 5 клас на Румен Султанов-, написан като за студенти 4 курс-едни диаграми, едни ИЗОХОРИ и ИЗОБАРИ-свят да ти се завие, децата не могат изобщо да го разберат. А да няма наизустяване в изпита-ами че тя цялата система на образованието е построена върху това.....

И к`во? Пак да зазубрят теми като папагали? Да се превърне в конкурс за механично възпроизвеждане на клишета, без нищо да се разбира. Не, благодаря!

А по математика преписват, дават на частен урок по 15 лева минимум /в провинцията/ на вятъра

Всяко нововъведение, първо трябва да се изпитва върху предложилите го. Ако издържат изпита, остават, ако ли не подават оставки.

кога ще спрете експериментите и ще наблегнете на обучението! Ако учителите си вършат работата, а не пишат бумагии 50% от времето нещата ще са различни! Направете по-лесни матурите и подобрете контрола! Умните неща са прости, тъпаците само ги усложняват...

Аха, ами ако въпреки тях децата вземат та научат нещо? Не е това целта все пак ;-)

то децата в провинцията и селата нямат пари за обувки, нито училища там където живеят (гледах едно момиченце на 7 години с баба си, напълно изоставени като в Африка), тоя анорексик-меланхолик интегрални изпити от интегралния му мозък им готви

Интегрален изпит означава едно съвсъм просто нещо - трябва да знаят най-важното от всеки предмет. Нищо чудно точно децата, които живеят в отдалечените селца да са по-добри по свързаните с природата предмети. A колкото до бедността - почти единственият начин да имат шанс да излязат от нея е точно знанието.

Колкото и да е мотивиран човек, като няма елементарни средства за оцеляване, нищо няма да постигне. А училището са и разходи за учебници, допълнителни помагала и т.н. Знаеш ли, че има деца, които карат с едното ядене в училище, поето от държавата. Гладна мечка, хоро не играе. С безплатните учебници в основното, много на днешно време няма да постигне (да си го кажем направо - никакъв шанс).

двамата да сте прави, но надали... Първо - защото от бедността не се излиза само със знанието, а с практичността, а практичността фактически я няма. И второ - защото в 7ми клас децата имат нужда преди всичко от разнообразно ядене, спокойствие, спорт и средни знания във всяка област - закръглени, почти еднакви, без задълбавания...което не означава МИКС...а означава една проста, здрава ОСНОВА, а не хайскрепър при 7годишните. Трето - да започнат да ги награждават със скункси тея с идеите в образованието, та дано спрат вече - ние искаме, родителите, това ВЕЧЕ - достатъчно се нагледахме на "подобрения" и "нововъведения".

Имам примери пред очите си на хора тръгнали от точно такава бедност и постигнали много - не бъркайте бедност с глупост.

Подкрепям предложението. Важни са всички предмети - и природните, и обществените също. Децата не трябва да се готвят за определен изпит, а да мислят, да се интересуват и да споделят какво са научили всеки ден.

да почнат да задават въпроси на родителите си и учителите си с кво ги пръскат самолетите над главите им докато си играят навънка

Лошото е, че като гледам коментарите няма да има кой да им отговори и на този въпрос.

Оправете си програмите , няма смисъл нищо да предлагате преди да си оправите програмите и да направите промени, които да гарантират спазване на дисциплина в час. Давам пример с математиката в 5 клас - толкова много нов материал е струпан в пети клас, че отказвате 80 % от децата (говоря за българчетата, въобще не споменавам "фаворитите") въобще да се занимават с математика. Учителите в болшинството си се водят сляпо по учебниците, дори степенуване има в пети клас , проценти ... правите усмивката на децата такава -> %) .

останаха двама ученик в тая измрла теротория и тоя говори глупости, министър на мишките го направете, щот деца няма

Още си спомням, моето кандидатстване... До сега съм "цомбил" момичетата, организмът ми прелива от хормони, а те ме карат да се разкарвам по някви уроци и ми пълнят главата с математика, която успях да науча чак в университета. Не знам защо, но смятам, че методите на преподаване и оценяване в България са сбъркани. Ясно си спомням и гимназията, учителката по БЕЛ ме мразеше и ми пишеше само 2-ки и 3-ки (ей така, напук), докато се научих да не си пиша името върху контролните и изведнъж започнах да получавам отл. 6 отл. 5.5. Същото беше и с "лабораторията", сега имам собствена лаборатория в пъти по-класна от училищната.

Я кажи какво забъркваш в нея :-) И да, съгласен, такъв бях и аз.

Спрете да си правите експерименти с децата! Г-н Министър с това икономическо образование не ставата за министър на Образованието. След като ГЕРБ няма кадри, да остави другите да предложат специалист.

Не е зле да научите на знания децата а не само изпити и стресове!Има такива,които ще научат за изпита ,но 3 дни след това няма да помнят нищо!