17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ако си мисли този иначе сипатичен мин. че която и да е платформа ще ни изучи децата качествено не е за тая работа. Ето една от многото причини: не може всеки преподавател да си слага в тая система каквото на него му се иска, тъй като учебното съдържание трябва да бъде с необходимото качество. Не е никак препоръчително зяпашите екраните по 5-6 часа извън училище дечица да мигат по още 3-4 часа на ден в клас -ще им съсипят здравето тия фенове на е-обучението

Министърът посочи, че през следващите месеци ще бъдат прегледани отново учебните програми по математика. --- до 4-и клас просто НЕ ги учат на най-важното - КАК СЕ РЕШАВА ЗАДАЧА! Имам напредвид, не как се събира, изважда, умножава и дели, а КАК се подхожда към решаване на една задача, т.е. НЕ ги учат на АЛГОРИТЪМА за решаване на задачи! Е то затова не могат да ги решават, особено текстовите задачи! А като цяло, трябва да се ПРЕМАХНАТ тестовете от вида "Стани богат"! Това е ПОРОЧНА СИСТЕМА, която не води до УЧЕНЕ И РАЗБИРАНЕ, а до НАЛУЧКВАНЕ! С малко логика, бледи спомени и късмет , заграждайки на случаен принцип едно от 4-те отговопра, може да бържеш даже четворка!

Ще усвояваме парички, а? 'щото ако някое училище е имало желание да развива електронно обучение, то "Moodle" отдавна съществува (за незапознатите (ако има такива): "Moodle" е уеб-базирана система за преподаване с отворен код, базплатна, а лиценза позволява промени по кода, в случай, че някой има такава нужда. "Moodle" включва възможности за представяне на учебни материали, провеждане на тестове, дискусионни групи за общуване и др. Отделно от вградените функционалности, има налични plugin-и, които добавят още функции).

Deus Vult

И накрая ще стане като тъпата платформа на НАП за проверка на касови бонове - хвърлени милиони на вятъра за софтуер с реална цена 2-3 хил.

НБУ го ползва от поне 10ина г. Доста е удобно.

То идеята е хубава но кой ще ви я реализира? Пак ли някоя близка фирма или може би програмистите от Информационно обслужване? Г-н Министър, за да се случат нещата защо просто не направите публично частно партньорство с някоя частна фирма която знае какво прави и разбира от най новите технологии и има визия за бъдещето, за да не направите като други Ваши колеги някакви куци системи с остарели технологии. Е ще платите някой лев, ама поне ще остане нещо работещо. Иначе по света има много примери: MIT OpenCourseWare , openculture и др.

Нищо не можи да замени живия глас на Учителя. Учител не може да бъде заместен с машина. Вкъщи децата могат да ползват компютър, но само за допълнителна информация. А в училище само Учител.

Кажи го на хилядите сайтове за самоубочение пълни със уроци на всякакви теми.

А ако направят някоя виртуална Учителка тип сърдита баба със сключени вежди и строг, леко пресипнал от годините на тютюнопушене и алкохол глас, с една виртуална показалка тип джадайски меч, гледаща лошо и тук там(random, а в цикъл random*3 пъти) докато обяснява материала да вкава по някоя обида под формата на колко е умна тя а вие колко сте тъпи и не схващате и ако продължавате така нищо няма да стане от вас, а? Дали няма да схващат? Как ще попиват материала само.

Този министър и г----ците му правят всичко възможно българските деца да останат неграмотни. Ако не ми вярвате вземете, който и да е учебник и вижте дали може да се научи един урок от там. Ама иначе пък платформи и интерактивни обучения ще правим. Явно пак са гепили някой лев от европроектите.

Такава платформа има и се казва Уча.се Или в това министерство не са в час, или просто имат бюджет който искат да изхарчат за тази цел *с връщане на процент в куфарче под масата от избрания изпълнител.

не е безплатно.....Но иначе работят яко в посока затъпяване на цялото население..... :(

Министърчето го съветвам да отиде в някое училище и да се пробва да поноси 100 метра раница на петокласник. Моя си я носи всеки ден на значително по-дълго разстояние. Раницата тежи над 15 килограма. Отделно са измислили някаква нова дивотия с нулев и вече и минус първи час. В един от дните имат по 8 часа на ден. Относно съдържанието на учебниците коментара е същия като предишните години. Какво стана с дигитализирането на учебниците и използване на таблети вместо учебници и интерактивно обучение? Какво стана с намаляване на натовареността на учениците? Какво стана с прецизирането на съдържанието на учебниците?

Изключително точен коментар! Подкрепям напълно.