Кр. Вълчев: Близостта е водещият критерий за прием в 1 кл.

Започна приемът на първокласници в София и водещият критерий за него е за близост, а не за уседналост, каза министърът на образованието Красимир Вълчев.

Обратно в новината

Коментари - Кр. Вълчев: Близостта е водещият критерий за прием в 1 кл. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Защо има добри и не добри училища т.е. предпочитани и непредпочитани у-ща? Това показва лошо управление на просветната система.

Търсете документ за някоя баба или най-добре прабаба на адреса, че пак къпани софиянци ще са недоволни.

Близостта и сега е основен критерий. Например близостта на родителя с някой представител на властта.

Половината ми познати, които имат деца в детската градина, вече са си сменили адресите по лична карта и се водят на адресите на познати. Толкоз за малоумния ви критерий.

Факт! В къщи също обмисляме такъв вариант, наши приятели-също!

на финала един съвет от мен - ако ти е толкова важно децата да попаднат в добро училище трябва час по-скоро да си смениш адресната регистрация, но с тази особеност, че адресът да не е български. Щото дори да избереш добро начално училище, рано или късно иде гимназията и там свестните държавни училища са 10-ина. (в цяла България).

което ми напомня, че миналата година точно преди класирането една директорка беше накарала учителките да обикалят адресите в заявленията да проверяват дали децата наистина живеят там... Малииии нЕма такъв вой.

Късно е, либе, за китка. За да вземеш максималните точки, се иска минимум три години уседналост на адреса, удостоверена със съответните документи от ЕСГРАОН. А и защо ли ми се струва, че основният проблем произтича от сбърканите родители, дето си мислят, че като набутат отрочетата си в определени училища, ще си решат проблемите с домашното възпитание и обучение на децата си?!

Те хората са си решили проблема няколко години по рано. А това упражнение се прави, защото разликата между училищата е доста голяма. Между две училища, които ги делят две, три преки, разликата може да бъде фрапантна.

ако материалната база беше еднаква във всички училища-да, но понеже не е, такова решение е откачено и диктаторско! Точка!

ааа да си дойдем на думата! Като проблемът е материалната база, защо недоволствате срещу регламента за близост, вместо срещу материалната база????? Само питам! И още нещо - 57-мо училище в Коньовица има може би най-модерната спортна база - има 2 игрища с терен като за А-група, и въпреки това не е най-любимото училище в квартала. Що така?

вече има крепостни към училищата и детските градини. крепостни столичани. ама иначе много хубаво да живееш в софия. няма детски ясли, детски градини, мръсен въздух, висока престъпност. но ... . смехурковци

На връзките вече близост ли им се вика?

Близост си е. Но не топографска, а от друг тип...

това е сегрегация! Ами ако училището е длеч от работното място на родителите и/или бабата и дядото, които могат да помогнат с вдимането от у-ще, ами ако имат и друго дете в друго училище? С това не помагате нито на родителите, нито на децата, напротив-пречите им с измисления си критерий!

ами много просто - събира се родителското настоятелство и се разбирате с директорката да се подсигури целодневна занималня. Или както правеше една позната - наемаше жена, която да взема детето след училище и да го води на спорт или каквито занимания има, а след това да го гледа до идването на родителите, които работеха ... някъде си. Не мога да кажа, че са се къпали в пари, но с малко ограничение нещата се случваха.

Подкрепям основния критерий!

Преди им се чудех на родители ,които спяха пред желаното училище за да осигурят място за детето си.Сякаш свършили школата се смеехме у дома.НО сега като се оказа че в обикновеното в края на 3ти кл. голяма част от класа не са усвоили нито четенето ,нито писането ,а за таблицата за умножение дума да не отварам ,ми разбрах ги хората. Ако нормално учещо дете попадне в такова училище от 3-кл нагоре все ще е ощетено .

А какво значи "обикновено" училище? Те всичките са обикновени, само дето на някои от тях им се е понесла славата на "елитни" и желани на всяка цена от родителите! Понеже съм преподавала и в едно не толкова обикновено училище - какво да ви кажа - и там нещата не са по различни от всяко друго училище. За себе си, като родител на бъдещ първолак, знам, че предпочитам да спестя на детето си ежедневното пътуване с часове до и от дадено училище, само защото някой е казал, че е по-добро. Единственото, за което се моля, е да случим на учителка в училището, което ни се пада по район. Като бивш учител, имам добри наблюдения върху българското образование, нямам абсолютно никакви очаквания към училището и смея да твърдя, че единственият изход е човек да се занимава с детето си вкъщи.

-такова със свободни места на 3-то и 4-то класиране и с липса на желаещи. Ако попаднеш в такова, ще разбереш вЕрвай ми.Но не го пожелавам на никого.Нещо повече бих оправдал всякакви законни и не точно методи за да се домогне човек до желано училище,защото много добре и от първа ръка разбрах какво е в ''обикновено''.

"Близостта е водещият критерий за прием в 1 кл" Ммммммммммммда ама все ще се чуят за далавери под масата в не едно две училища.