Коментари - МОН обяви новия график за изпитите и ваканциите за учебната 2018/2019 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кой ли ни е петал нас; от 1ви до 4ти клас след манифестацията за 24 май ни раздаваха бележниците. И забележете нямаше шарени точки, пчелички и прочие -оценките първоначално бяха от 2 до 5, а към 4ти клас станаха и отличен 6. тогава се чудихме, че чехите най високата оценка която поставят е 1 а най -ниската 5тица (пък то било като класирането в спорта от първо до пето място. Второ явно днешните родители са живяли в ледниковата епоха та нямат спомени за горещините които н Русе почваха от края на април, а първото къпане в Дунав правехме на Матея на първи април. тогава нямаше климатици, нямаше и мобифони, нямаше и селфита, учителите имаха едно приспособление ПОКАЗАЛКА, която по -често беше наказалка. Пък ти иди в къщи да кажеш че са ти "показали в час трипъти главата"....Иди в къщи да кажеш че даскала по математика Дани Михайлов с молива или химикалката е пишел морзовата азбука по глаата и ти е хортувал "Ба момче, от тоз пън заек нема да изкочи!", или "Ба момче, процесът мислене не е застъпан в главата ти! Кат не мойш да мислиш -избягвай! И така вместо да има "семеен съвет" в къщи, предпочиташ следващият път да не ти каже "Темна е мъгла паднала!" и да пише точки и тирета с молива по главата. Ами даскала по машинно, когато си разсеян с някоя дяволия ти казва името и в момента ти хвърля я горивно помпа, я фланец -пък останалото е за твоя сметка. Сега още от детската градина учим децата че имат права, но не ги учим ЧЕ ИМАТ ЗАДЪЛЖЕНИЯ!!!

"... достигнал съм до голям чин и почести, радвам се на добро име и, слава Богу, нищо не ми липсва, но никога няма да забравя 20 юли 1851 лето. Една неделя преди тоя ден гърците имаха изпит в своето главно училище, дето бях поканен да присъствувам и аз. И сега, а тогава още повече, учението в гръцките училища се състоеше само в изучаване стария гръцки език, когото накрай пак не научаваха… На тоя изпит присъствуваше цветът на пловдивските гърци начело с владиката. На всички се четеше на лицето една гордост, една предвзетост: само гръцкият език е приспособим за учение, напусто се мъчите с вашия дебел български език, вижте каква дълбока наука се крие в нашия език! След изпита аз поканих владиката с всичките присъствуващи първенци гърци да дойдат на моя изпит, на българския изпит в българското училище. На 20-й юли, св. пророк Илия Гръмовник, след божествената служба, нашето училище беше препълнено с народ, когато гръцкият владика ведно с гръцки първенци дойдоха на изпита. Разнообразието на преподаваните предмети, разбраните отговори на учениците, решението на много математически и физически задачи, точното показване на географически места слисаха присъствуващите гърци… Гръцкият владика се навъси и подкачи да пита гръцките учители защо тези предмети не се учат в тяхното училище. След изпита гърците си отидоха като попарени, те се изпокараха и промениха учителите си, а моите ученици и нашите българи тържествуваха. Тоя ден е най-радостният в живота ми ... " Това е из спомените на Найден Геров от първата му година като учител в Пловдив. Днес в Пловдив на негово име е кръстено училището в кв. "Столипиново".

Още някоя и друга година и за ОБРАЗОВАНИЕ в България ще се говори в минало време. С ДВЕТЕ ПРОСТОТИИ -задължително образование и делегиран бюджет , оценки от СЛАБ/4/ нагоре-за да не се губят пари за училището от отпаднали ученици ,на АБИТУРЕНТИТЕ като приложение към дипломата ТРЯБВА да се дават БУКВАР и ТАБЛИЦА ЗА УМНОЖЕНИЕ.Защо се забравя ДОБРОТО СТАРО--задължително образование до 4-ти клас /електоратът така или инак не ходи в училище/, средно образование до11-ти клас, ОСВОБОЖДАВАНЕ от матури при оценка по предмета 5 и 6 - принципът на МОРКОВА и ТОЯГАТА.И не на последно място- КАЧЕСТВЕНИ учители и ВИСОКИ заплати.Тогава може и да се промени нещо.ДАНО!

През май и юни учениците просто ги "хваща" слънцето и едва се удържат в класните стаи. Националното външно оценяване в 7 клас или да бъде като някакъв праг за преминаване в следващ клас или изобщо да не се провежда. Елитните училища сами да си организират приемен изпит/приемни изпити по предмет/и за прием в 8 клас. Тази година в служебните им бележки дори не се изписваше цифровата им оценка от изпитите , а брой точки. Ученикът може да има двойка, но му се дава право да кандидатства с двойките, защото задължително трябва да е обхванат в образователната система. Смисълът на двойките и изобщо оценка от изпит е ако е отрицателна, значи не преминаваш нагоре. Стресът сред учителите е огромен. Не можеш да оставиш ученик на поправителен изпит, защото тогава се стоварват изискванията на тежката наредба за приобщаващо образование - трябва да му осигуриш т.нар. обща подкрепа - планове за подкрепа, графици , съгласие на родители- то идвало на училище през ден, изобщо му се е все тая колко ще има, безотговорните му родители също смятат, че тяхното не е най-лошото и трябва да мине нагоре. И за да си спестя цялата тази бумащина му пиша три. И така произвеждаме неграмотници , които следващата година пак знаят ,че ще минат. Разберете, че повтарянето на клас и изключването от училище, то сега се нарича "отписване" не са препоръчителни и се избягват. Защото след това даваш хиляди обяснения защо е станало така. А то е много просто - не идваш на училище - изключен си. Имаш двойки - повтаряш. МОН тръби много в последно време за един Механизъм за обхват. Направиха електронна система сякаш влизаш в ЦРУ, което е пълна фантасмагория и няма никаква полза, освен за доставчика на електронните устройства. В последния месец единственото положителното беше, че излязоха в електронен списък ученици с много отсъствия и тези списъци се препратиха до областен управител, кметове, РУО за налагане на административни глоби на родителите. Не знам, много е трудно...А толкова много грешна пара се харчи, ако ги бяха насочили да построят спортни площадки от всякакъв вид в училищата , особено в малките населени места , отколкото за други глупости щеше да е по-голям ефект от механизмите и наредбите им. Та поне през май и юни да наблягаме повече на спорта, щото едва се удържат ...а освен това децата ни са "женени" за смартфоните си.

Нека погледнем чл. 153 и чл. 154 от Кодекса на труда и коректно да запишем колко дни е всяка ваканция: Есенна - 2 дни (01.и 02. 11); Коледна - 3 дни (27, 28 и 31.12); Междусрочна - 2 дни (04 и 05.02) и пролетна - 5 дни (01-05.04). Общо 12 дни допълнителна почивка за цялата учебна година за децата.

И какво те смущава, когато освен цитираните "извънредни" дни имаш новогодишни празници, трети март, великдевски празници, първомайски, двадесет и четврти май. Аз колко дена ваканции съм имал на три срока първи срок до 30 декември, втори срок от 10(11) януари до 01 април1 на 10 април трети срок и така до края на юни! В техникума от 01 юли един месец практика, един месец младежка бригада. Обикновено на 01.09 задължително в училище подготовка за деветосептемврийската манифестация, ами за октомврийската революция, ами за първомайският празник, ами за девети май (датата празник т.е. отиваш да покажеш "солидарност" и на следващият ден си на училище -пък недай си да не посетиш мероприятието .... Вие просто търсите под овена теле

И защо е необходимо да сравняваме един период явно доста назад във времето. Да и аз съм учила през онова време, но сега хващали ли сте учебниците, да речем, по история, география и т.н. с тези "мънички" и "разбираеми" уроци. Много от нас не си дават сметка, че през учебната година децата се подготвят в събота или неделя, така че реално имат 1 свободен ден. Съжалявам, че не се оставиха някои добри практики от "онова" време и да се използват възможностите на настоящето. А то сега, мога да ви гарантирам, че е пълен батак. Със здраве, Се ла Ви.

Е, не е истина просто...Всяка година нова простотия! Защо намалят ваканциите на децата? Защо са тези глупави матури след 4-ти и 7-ми клас? Кой м.лоумник го измисли тозо абсолютно безмислен 12-ти клас? И защо 7-мо класниците трябва да учат до края на юни, в адската жега?! Колко пъти трябва да Ви се каже, че това няма да оправи бг образованието! Сякаш ние и Вие, които си имахме пълни ваканции, не полагахме матури и учихме до 11-ти клас сме необразовани? Излишно стресирате днешните деца! Всичко си е до детето (и респ. на родителите му), дали то ще завърши училище научило нещо....Има и още нещо - да учим децата си на респект към учителя!

Ами кога са грипните и дървените ваканции?Те изощо не са включени но не минава учебна година без тях.

В тези малки ваканции влизат съботи и недели и остават само два дни чиста ваканция.А на 2 януари да си на училище няма как да се случи.Ще има предимно учители,по-големите ученици ще бъдат "болни" до края на седмицата. Провалят семейните ваканции на по-малките.

Защо изпитите се провеждат преди да е преподаден целия обем на учебното съдържание ,както е по учебен план?Учебният процес след тези дати е пълна пародия ,безсмислено след като изпита е минал вече! Да не говорим за качеството и смисъла от начина на провеждането им!Просто вижте западноевропейския опит и не ставайте смешни!А тези с малките ученици са напълно излишно стресиране на децата. Акцентът трябва да е върху качеството на обечинието ,а не върху изпитването,,,,,зщото то само по себе си не мотивира пълноцинно целогодишния процес на обучение. Според авторите на годишното тестване се поддържа смешното донякъде твърдение,че цяла година учениците ще учат активно заради матурите накрая-особено в по-долните възрасти!?Просто трябва да се чете повече психология,детето да е в центъра на работата, а оценяването да е естествен компонент на учебния процес, а не стресиращ!Училището да е желано ,обичано и любимо от тях,а на тревожен стимул-да учат от страх да не получат ниска оценка!Много сме далеч от истинското хуманизирано образование,от съвместната дейност на учители родители и ученици,от това ученикът да стане субект на собствената си учебна дейност.и "принос" за това има безспорно сбъркания нов закон!

Важното е "реформи" да има , да си оправдаят някои заплатите.