МОН обмисля дуална форма на обучение и в университетите

Борят неприсъствието на студентите със Стратегия за висшето образование

Обратно в новината

Коментари - МОН обмисля дуална форма на обучение и в университетите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Във ВУЗ трябва да се "копае" на дълбоко. И не да се пенсионират само преподаватели, а и от администрацията и ръководството също. Щом навършат 65г. всичко на заслужена почивка.

"Пиари и пиарки произвеждаме само, дайте малко реставратори, археолози!" ББ

Този от снимката не може да обмисля нищо. С такава физиономия мисленето е нещо далечно, а съждението и умозаключението е Галактика. Този изпълнява.

Важното е, че реформата уби образованието преди 30 години! Имахме си и практики в техникумите, и практика за студенти в педагогически специалности. Сега се опитват да реанимират съществували добри практики

Айде и тоз стратегия прописа... Само да се чудиш как с толкова стратези начело, страната е толкова пропаднала.

Пълни глупости ! Те една бакалавърска не могат да завършат , а той няколко магистърски !

И аз така викам дуално обучение като посещаемостта е 25 процента на лекциите то посещаемостта на кръчмите,дискотеките и баровете е 100 процента,затова трябва да се развиват в тази посока.Нищо че 25 процента важното е да се научат да поставят стендове например и са готови за развитото капиталистическо общество.

Що за безпомощност на министъра, посещенията 15-20% били бутафория. Ами то вие определяте правилата. Санкции, изгонване и тия, които останат ще се научат. Как може по разни чужди институти да са прилежно посещаващи, а у нас не може. От вас си зависи. Като навлизат в света на възрастните, да се научат и да свикват, как се ходи на работа. Това е работата на студентите. А не да се правят на ударени по институтите. Проблема е в платените такси. Всеки институт едва ли не се моли да дойдат студенти при него, за да има повече такси и приходи. А след това, за да не ги загубят, какви ли не преференции и си затварят очите. Само и само някой да плаща такси. Щото ако ги стегнеш, може и да си тръгнеш. От тук пада и качеството на образованието. В това е проблема. А преподавателите малко да се поучат от колегите си на запад. Да отидат в Германия и да видят дали има такива простотии: студентите по нощите по кръчмите, после не им се ходело на лекции. И студенството вече е станало не висше образование, а обиколки по клубове и кръчми. Разбира се, говорим за по-големия % студенти.

Ами то и сега има дуална форма, много изпити се вземат с ду'ане!

Ще падне голямо дуане.

Честно казано, на мен глобализацията не ми харесва. Куче влачи диря няма.

Оправете земеделието и животновъдството, че ще гладува България. ЕС днес го има утре го няма. Няма нищо вечно.

Тя одавна се прилага, и не само в обучението....

Ще оправиме шофьорите, а бъдещите министри, експерти и т.н.

Чудят се какви глупости да измислят. Има ли нужда малка България от 60-70 ВУЗ-а? Заплащането на семестрите е порочно, създава чувството че преподавателите са длъжни на студентите. СУ, срам, редовните студенти посещаемост 20%, защо да ходят? Посещават не посещават, преподавателите дават, иначе си отиват. Сегашното висше е по-лошо от предишното средно. Висшето образование трябва да е с много високи критерии, защо да се произвеждат висшисти и после магазинери, пазачи, шьофьори, и т.н. А колко изчезват в чужбина и работят каквото им падне?

Е-бати жалкарите - три изпита за 200 марки и едно прасе - то се знае !

във френски университет, където посещаемостта на лекциите ми беше 100% - без санкции, без принуда...Самите студенти бяха наясно, че лекциите ще са им нужни, за да положат изпитите си. За лекциите се готвех с най-голяма отговорност и използване на всички възможни аудиовизуални техники. Трудът ми се заплащаше повече от престижно - 5000 евро! Колко получават нашите преподаватели в нашите висши учебни заведения? Плащаш малко, получаваш слаби преподаватели, слаби лекции и...слаба посещаемост на тези лекции. Всичко е свързано...От друга страна - студенти с повече от слаба подготовка, мързеливи, немотивирани, безотговорни...От трета страна зад всеки студент у нас стои определено финансиране от страна на Министерството на образованието. Няма студент, няма субсидия, ниски заплати, слаби преподаватели...Порочна система, от която няма излизане.

близо 50 висши учебни заведения е невъзможно да се постигне някакво дори прилично ниво на подготовка! Най-доброто ни ВУЗ е на около 900-но място в световната ранг листа на университетите. Останалите се мъдрят някъде след 8000-но място...За какво качество да говорим? Затова най-кадърните млади хора отиват да работят в чужбина, а у нас остава да се обучава "отпадъкът" от средното ни образование...

университети са, които съществуват с 15-20% посещаемост на лекциите? Работното място на студентите са аудиториите. Може ли работник да ходи на работа всеки пети ден и все още да запазва работното си място? Ниско ниво, ниски изисквания, ниска подготовка, слаби специалисти...

Тоя не е добре ? Лъзгайте го по правата с форхенд.

Тетрална форма измислете---производство на герберски калинки прости,ала Калина Илиева и Румяна Желева!:)))))) ....идиоти ве,Баце,ще уча--за ко?

...да обмисляте! Сакън! Че така го обмислихте образованието - направо му видяхте сметката! На вас всичките начело с министъра трябва със закон да ви се забрани да мислите!!! 'Щото хич, ама хич не ви бива за мислене ...

А защо не се види какво и как се преподава на лекциите, аз като бях студент лекциите си бяха просто едно повтаряне на материала от учебника, наскоро гледах в тубата Walter Lewin как изнася лекция и останах силно впечатлен.

Супер... По принципа в западните държави наши студенти работят зя да се издържат, като се квалифицират в бармани, сервитьори, чистачи и т.н. Работят до късно, но кога учат не е известно, на фона на тъпоумните студенти от Африка и запада нашите се дипломират и стават топ специалисти. В България може да си като специалист в дадена област "0" но ако знаеш език си върха.

Ама мноо ме кефят тия! Като следвах в СУ преди години, постоянно си имах разправии с преподавателския състав за неприсъствие, ама така и никой не предложи да ходи на работа вместо мен, че да ми плаща режийните разходи и семестриалните такси! Естествено, никой не питаше дали не уча по нощите като ненормален и как все пак успявам да си взимам сносно изпитите, напук на неприсъствието си! Това е университет, а не средно училище, там основно трябва да те научат как да се самообучаваш и сам да си намираш материали по материята, а не да седиш да записваш с химикалчето какво е издекламирало асистентчето!

Дали г-н министърчето би носил на ученик от началните класове раницата 8-10кг с любов само час и половина на ден в продължение на 1 седмица като пехотинец? Да не би неговото отроче в частното училище да учи също с дете/ца със специални потребности в класа? Дали тази любов към учебния процес не иска да я превърне или вече я превърна в омраза, може би това е целта? Чудо ли е 20% присъствие на лекции?