МОН обмисля дуална форма на обучение и в университетите
Борят неприсъствието на студентите със Стратегия за висшето образование
Обратно в новинатаКоментари
Дали г-н министърчето би носил на ученик от началните класове раницата 8-10кг с любов само час и половина на ден в продължение на 1 седмица като пехотинец? Да не би неговото отроче в частното училище да учи също с дете/ца със специални потребности в класа? Дали тази любов към учебния процес не иска да я превърне или вече я превърна в омраза, може би това е целта? Чудо ли е 20% присъствие на лекции?
Ама мноо ме кефят тия! Като следвах в СУ преди години, постоянно си имах разправии с преподавателския състав за неприсъствие, ама така и никой не предложи да ходи на работа вместо мен, че да ми плаща режийните разходи и семестриалните такси! Естествено, никой не питаше дали не уча по нощите като ненормален и как все пак успявам да си взимам сносно изпитите, напук на неприсъствието си! Това е университет, а не средно училище, там основно трябва да те научат как да се самообучаваш и сам да си намираш материали по материята, а не да седиш да записваш с химикалчето какво е издекламирало асистентчето!
Супер... По принципа в западните държави наши студенти работят зя да се издържат, като се квалифицират в бармани, сервитьори, чистачи и т.н. Работят до късно, но кога учат не е известно, на фона на тъпоумните студенти от Африка и запада нашите се дипломират и стават топ специалисти. В България може да си като специалист в дадена област "0" но ако знаеш език си върха.
А защо не се види какво и как се преподава на лекциите, аз като бях студент лекциите си бяха просто едно повтаряне на материала от учебника, наскоро гледах в тубата Walter Lewin как изнася лекция и останах силно впечатлен.
...да обмисляте! Сакън! Че така го обмислихте образованието - направо му видяхте сметката! На вас всичките начело с министъра трябва със закон да ви се забрани да мислите!!! 'Щото хич, ама хич не ви бива за мислене ...
Тетрална форма измислете---производство на герберски калинки прости,ала Калина Илиева и Румяна Желева!:)))))) ....идиоти ве,Баце,ще уча--за ко?
университети са, които съществуват с 15-20% посещаемост на лекциите? Работното място на студентите са аудиториите. Може ли работник да ходи на работа всеки пети ден и все още да запазва работното си място? Ниско ниво, ниски изисквания, ниска подготовка, слаби специалисти...
близо 50 висши учебни заведения е невъзможно да се постигне някакво дори прилично ниво на подготовка! Най-доброто ни ВУЗ е на около 900-но място в световната ранг листа на университетите. Останалите се мъдрят някъде след 8000-но място...За какво качество да говорим? Затова най-кадърните млади хора отиват да работят в чужбина, а у нас остава да се обучава "отпадъкът" от средното ни образование...
във френски университет, където посещаемостта на лекциите ми беше 100% - без санкции, без принуда...Самите студенти бяха наясно, че лекциите ще са им нужни, за да положат изпитите си. За лекциите се готвех с най-голяма отговорност и използване на всички възможни аудиовизуални техники. Трудът ми се заплащаше повече от престижно - 5000 евро! Колко получават нашите преподаватели в нашите висши учебни заведения? Плащаш малко, получаваш слаби преподаватели, слаби лекции и...слаба посещаемост на тези лекции. Всичко е свързано...От друга страна - студенти с повече от слаба подготовка, мързеливи, немотивирани, безотговорни...От трета страна зад всеки студент у нас стои определено финансиране от страна на Министерството на образованието. Няма студент, няма субсидия, ниски заплати, слаби преподаватели...Порочна система, от която няма излизане.
Чудят се какви глупости да измислят. Има ли нужда малка България от 60-70 ВУЗ-а? Заплащането на семестрите е порочно, създава чувството че преподавателите са длъжни на студентите. СУ, срам, редовните студенти посещаемост 20%, защо да ходят? Посещават не посещават, преподавателите дават, иначе си отиват. Сегашното висше е по-лошо от предишното средно. Висшето образование трябва да е с много високи критерии, защо да се произвеждат висшисти и после магазинери, пазачи, шьофьори, и т.н. А колко изчезват в чужбина и работят каквото им падне?
Оправете земеделието и животновъдството, че ще гладува България. ЕС днес го има утре го няма. Няма нищо вечно.
Що за безпомощност на министъра, посещенията 15-20% били бутафория. Ами то вие определяте правилата. Санкции, изгонване и тия, които останат ще се научат. Как може по разни чужди институти да са прилежно посещаващи, а у нас не може. От вас си зависи. Като навлизат в света на възрастните, да се научат и да свикват, как се ходи на работа. Това е работата на студентите. А не да се правят на ударени по институтите. Проблема е в платените такси. Всеки институт едва ли не се моли да дойдат студенти при него, за да има повече такси и приходи. А след това, за да не ги загубят, какви ли не преференции и си затварят очите. Само и само някой да плаща такси. Щото ако ги стегнеш, може и да си тръгнеш. От тук пада и качеството на образованието. В това е проблема. А преподавателите малко да се поучат от колегите си на запад. Да отидат в Германия и да видят дали има такива простотии: студентите по нощите по кръчмите, после не им се ходело на лекции. И студенството вече е станало не висше образование, а обиколки по клубове и кръчми. Разбира се, говорим за по-големия % студенти.
И аз така викам дуално обучение като посещаемостта е 25 процента на лекциите то посещаемостта на кръчмите,дискотеките и баровете е 100 процента,затова трябва да се развиват в тази посока.Нищо че 25 процента важното е да се научат да поставят стендове например и са готови за развитото капиталистическо общество.
Пълни глупости ! Те една бакалавърска не могат да завършат , а той няколко магистърски !
Айде и тоз стратегия прописа... Само да се чудиш как с толкова стратези начело, страната е толкова пропаднала.
Важното е, че реформата уби образованието преди 30 години! Имахме си и практики в техникумите, и практика за студенти в педагогически специалности. Сега се опитват да реанимират съществували добри практики
Този от снимката не може да обмисля нищо. С такава физиономия мисленето е нещо далечно, а съждението и умозаключението е Галактика. Този изпълнява.
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители: