Младите шофьори виновни за повече от катастрофите

Участието в движението не е само едно познаване на закона и на правилата, подчерта Ивайло Търпанов

Обратно в новината

Коментари - Младите шофьори виновни за повече от катастрофите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всички опитни шофьори са били НЕопитни в началото. И всички са минавали през дупките, и не са гледали в огледалата... докато свикнат с колата и не мислят за скорости и педали, а да гледат обстановката. Световната практика отчита като най-съществена причина за катастрофи ЗАГУБА на ВНИМАНИЕ. Карането всъщност е мислене и предвиждане ПОНЕ 200 м. напред. А това се научава: 1. от инструктора 2. чрез самообучение. P.S. И да не разчитаме, че останалите на пътя са добри шофьори. По-скоро обратното.

И още нещо – тази сбъркана ТОЛЕРАНТНОСТ към нарушителите. Не може определен брой коли, наредени една след друга, при двойна лента отляво да си стоят кротко и да чакат да им дойде реда, а някой от насрещното движение да даде ляв мигач (евентуално) и да се напъва да пине между колите, като пресича двойната непрекъсната линия! Това си е направо масово явление, но не е луд който яде баницата. Защо ПОЧТИ ВСИЧКИ му правят път, независимо, че е в нарушение? Нали утре същият този ПАК ще нарушава правилата!

хората да се позамогнат и да си подменят доброволно според възможностите си старите трошляци, които карат принудително. Второ, минимум половингодишни курсове! Трето, бърза намеса при саморазправи на пътя и тежки глоби, включително и отнемане на скъпи возила, чиито шофьори арогантно и безпардонно са отнели предимства, фучат бясно и застрашават останалите. Въвеждане на входна такса тип винетка за влизащите в столицата с провинциални номера. Ежегодни опреснителни изпити на знаци и листовки за всички! Драстично е, но е според ситуацията, а тя ще става още по-страшна, цели тълпи полуграмотни генерации излизат с подарени оценки и дипломи и горко ви и майка и на пътя, и в живота!

таксата да е за всички автомобили влизащи в София. също така да има такси и за Пловдив, Бургас, Русе, варна...

Проблема не е в знаците и листовките,а в главата.Знаците и листовките се назубрят и след курса се забравят.Проблема е в главата.

И такса за автомобилите със софийски номера, когато влизат във всички останали населени места. :)

Ако под млад шофьор се разбира възрастта на шофьора съм напълно съгласен. При повечето хора (не казвам всички) които не са навършили 30 години, безотговорността и импулсивността е изключително развита. Това е природа и тя не може да бъде променена. До 30 години на човек постоянно му се нагала да се доказва пред кого ли не. От там и постоянно поемане на рискове. Просто живота е такъв. Относно шофьорите има един вариянт който ако зависеше от мен бих пробвал....книжка да се взима след навършени 30 години. Драстичен метод в който дори не съм и сигурен но може да се пробва. Другото нещо, е живота да стане по-спокоен, подреден и бавен със силно гражданско общество (ние все още вярваме в племето и сме далеч от разбирането за човешко общество)...може би тогава и младите ще станат по-други.

напълнило се е с псевдо-гангстерчета с анцузи и голи глезенчета, дето си мислят, че карат изтребители по улиците... Освен това почти свободното разпространение на наркотици ги прави "безсмъртни" и белите са налице...

Ми не, не съм съгкасен. Голяма част от катастрофите са точно от аригантни "стари" шофьори, които изпреварват и отнемат предимство точно, защото си мислят, че имат опит.

Самокатастрофиралите 90% са млади хора които не могат да владеят мощните автомобили, които са им купили богатите татковци. На тях кой им е попречил на пътя???

Това са глупости. По коя статистика го сметнаха? Или се хвърля някакво голословно твърдение, след което се искат едни пари за "справяне с положението".

явно на кола не сте се качвали от години "наблюдателния",то от автобуса не се вижда

Карам драги, и то в София. Младите шофьори (с лепенката с чуденка) карат много по-внимателно, доста неуверено но спазват правилата. За разлика от разни джигити с беемвета, руси мацки с телефон на ухото, 70 годишни старци с 50 годишни лади, шфьори на големи камиони, трактори и бетоновози, всякакви правителствени автомобили с нагли охранители в тях.

Това е така в цял свят. Само дето тука се отчита като факт и не се прави нищо. На запад тинейджърите, тези с актове и тн., плащат най - високите застраховки.

да може да забранят бета-та ще рахатясаме...

Всеки ден шпфорам и гледам че най-наглите маневри се правят от стари шофьори!

Точно. нагли изпреварвания, отнемане на предимство точно, защото си мисли, че е напред с материала.

ТРЯБВА ДА СЕ ВЗЕМЕ ЗАКОН ЗА ВСЕКИ КОЙТО Е ВЗЕЛ КНИЖКА ЗА МПС ТРИ ГОДИНИ ДА НЕ КАРА КОЛА С ПОВЕЧЕТО ОТ 50/60 КОНЯ И СЪС ОГРАНОЧЕНИЕ НА СКОРОСТА . ПОНЕ СЪС ПО 10/20 КМ.ПО МАЛКО . ТАКА ЩЕ СДОБИЕ ПРАКТИКА И НЯМА Да има толкова катастрофи. Не може вчерашно лайно да се качи на кола с 500 кн и гас за къде за среща с свети Петър . Трябва да има респект на пътя. За всеки който употребил алкохол да се вземе книжката за поне 5 години или 10 години така ще си помислиш дали ще караш пиян или дрогиран.

Зависи, взех книжка на 30 и се качих на кола 250 коня, но никога не ми е минало през акъла да въртя гуми, и други тъпотии. Ползвам колите за приджвижване и дотам.

И ние ти "верваме"...и 250-те коня и те:))))))

...по цял свят е така! Ние топлата вода ли ще откриваме?

Абе през соца имаше психо тест, полигон и листовки. Махнахте всичко.Сега всеки 2ри нов шофьор е или психар или наркоман.Не може страната да се управлява от секта кланяща се или на парите или на рогатия и народа да е добре.

Абсолютно вярно е, няма какво да се обиждат. Всеки от нас е бил млад шофьор и си знае какви простотии е правил докато улегне с годините.

Ами да се замислят и автошколите. Младите преди да седнат да вземат книжка , знаят какво е газ и спирачка, ама културата на поведение на пътя откъде ще дойде - не трябва ли в автошколите? Бил съм свидетел как учебна кола прави нарушения по време на обучение, защото учителят им казва вероятно "е тук при тази ситуация може и така да се шофира.

Ката стане ПТП и в него има млад шофьот по подразбиране тия сините пишат акт-а на него, ма няма да се види обективно какво и как е станало ... ти на мен не ми обяснявай, аз 25 години ги гледам тия неща, 10 човека му говорят че не е прав ма той си знае неговото, нали му се е обадил някой преди да дойде и да му каже кой е виновен, СМЕШНИЦИ в синьо

Именно непознаването на закона и елементарни правила за движение обикновено са причини за произшестяия. Технически може да си много добър шофьор, но в реални условия, първото, което трябва да се научи е, че не си сам на пътя и правилата важат и за теб. Наскоро ми се случи ситуацуя на нерегулирано кръстовище. Едно млдо момиченце, идващо от мое ляво, взе да ми се кара, че съм й отнел предимствот, защото, видиш ли, аз съм щял да завивам, пък тя продължавала направо. То не знае правилото за дясностоящия, обаче шофира в софийския трафик, при това със самочувствието, че винаги е право. Трябва да се спре практиката за раздаване на книжки без подготовка. Във Финландия един шофьор се подготвя две години преди да излезе на пътя. Не казвам, че и тук трябва да е така, но не може да продължава и сегашното положение.

Непознаването на правилника и неспазването му, са две отделни теми. Според мен рядко се касае за незнание, по-скоро съзнателно неспазване. На принципа: "Абе карай, ще се пробвам" или: "Спазването на правилата в София е невъзможно." - универсалното оправдание. Ако технически си много добър шофьор, трудно ще станеш участник в ПТП. Майсторът винаги вижда развитието на ситуацията на пътя и взема предварително мерки, има пран Б, има и реакция. Аз на такъв човек казвам, че е добър шофьор. На младите шофьори най-често им липсва правилна преценка, било то поради липса на опит или от бушуващите хормони.

Млади или стари, непознаването и неспазването на правила са разпространени почти еднакво сред всички възрасти. Те не представляват кой знае какъв обем, че да ги учи човек цял живот. Обаче кой експеримент е глупав и коя постъпка е необмислена се учи цял живот и затова възрастта има значение.

Виновни са: 1,Калпави политици - изработили и приели калпави закони 2,Калпава полиция- никакъв контрол ( освен скрити някъде в храстите) 3,Калпава прокуратура и съд ( калпави обвинения и клпави наказания) 4, 5,,,,,,

4. Пътна маркировка и знаци 5. Състояние на покритието на пътя 6. Липса на качествено обучение в курсовете 7. Липса на мислене при шофиране

на подобно глупаво изказване няма какво да се коментира! освен може би, че младите са виновни и за повечето бременности!

Ами дори и за бременностите не са виновни.

Ами на младите шофьори да им се забрани коли с повече от 50 конски сили и готово . Ама тати можел да купи с 500 коня. Еми ще ти купи фиестичка и като се научиш да караж след 3 - 4 години може да ти купят по хубава.

а най добре младите шофьори като вземат книжка, следващите 35 години да не шофират, докатостанат стари и изкукали като тебе!

Ако изкараш книжка на 40, тогава млад ли се водиш или научен да кара? Има разлика между млад и нов шофьор.

Не е проблема в мощността на колата. Дето се казва и с колело можеш да убиеш човек.

3евзек

То може да пречукаш човек и с лакът в корема на пешеходна пътека, но вероятността е някак си различна. Не е като 500-те коня.

от боята...